Başlık ismini ben değiştirdim, başlığı açan arkadaşın bilgisine. İkinci olarak bu konuyu yol mühendisi bir arkadaş var, gerçi şu an stajda
ona bir sorayım bakalım, siteye de üye ama görüşünü alırsak daha iyi olabilir.
senturk90 yazdı:Otoyollar'da her yere kavşak olmaz. Başka bir güzergahta arazi sıkıntısı çekilemeyecek bir yere büyük kavşak yapılır ve öyle bağlanır. Ancak incelediğim kadarıyla d-yol var orada. Yani ulusal yol otoyol değil ama ingilizcesi national roads denilen uzak yerleri birbirine bağlamak için kullanılan karayollarıdır. Örnekle açıklayayım d-100 diğer adıyla e-5 karayolu gibi yollar var orada TCK'nın isimlendirdiği karayolları ve duble gördüğüm kadarıyla. İleride yerleşim ile birlikte yoğunluk olacaktır. Oralara köprülü kavşaklar yapılmalıdır. Bizim Bursa'daki deyimimizle bat-çık veya arkadaşın deyimiyle yonca kavşak.Ama haritadan göründüğü kadaıyla yapılan bağzı kavşakların kurp standartları yok gibi. İşte bu saçmalık. Yani 1 nolu kavşağın bulunduğu yer otoyol. Yani devlet size 120km'ye kadar hız tanıyor ancak kavşağa gireceksiniz ve bunun kurp standardı düşük olduğu için 30-40 km'lere düşmeniz gerekiyor. Hem tipi de ne iğrenç onun.
Şentürk otoyollarda her yere kavşak olmaz tabii ki ama sadece tahmini olarak söylüyorum ikinci cümlende söylediklerin nedeni ile de yonca kavşak olmuyor, en azından benim Avrupa'da gördüğüm örnekler hep bu şekilde çünkü yonca kavşak yola çıkış yapan araçlar nedeni ile trafiği kesen bir etkendir, siz süratli gidilen bir yola bu şekilde çıkış verdiğiniz zaman, trafikteki araç kullanımıda bizdeki gibi biraz riskli sürücüler çok ise sıkıntılı, yıllardır İstanbul'da pek çok kavşakta bu sıkıntı yaşanıyor, trafik yavaş akıyor ise sıkıntı yok ver sinyalini geç yavaşça ama hızlı akan trafikte daha doğrusu otoban dediğimiz yollarda bana mantıklı gelmiyor, yoksa arkadaşın dediği gibi o kadar müsait alan var iken bu kavşaklar anlamsız, hatta saçma ötesi
Benim değineceğim noktalardan birini sen açıklamışsın zaten, otobanda resmi hız ile 120/130km/s giderken çıkış yapacağınız kavşağa yaklaştınız normalde 50/60km/s ile dönebileceğinizi düşünüyorsunuz ama birden karşınıza çok sert bir dönüş çıkıyor, garip olan girişten değil birden virajın ortasında bu kesintiyi yaşıyorsunuz, ben bir iki kere tehlikeli durumlar atlattım böyle bilmediğim kavşaklarda. Açık konuşayım yani mühendisi ya da uzmanı değiliz bu işin ama bir sürücü olarak o kavşakların çok aptalca olduğunu söyleyebilirim, pek çok sürücü 60km/s hız ile çok güvenli bir şekilde hatta frene bile basmadan böyle kavşakları dönebilir ama kendiniz ona göre ayarlayıp cart diye 30 luk bir viraya düşünce
oluyor
Numaralar üzerinde kısaca düşüncemi açıklayayım,
11 : Çok zorlama bir çalışma olmuş, yani kavşağı planlayan kim ise bayağı bayağı bir zorlamış
10 ve 9 : Bunlar İstanbul'da iken sık kullandığım kavşaklar ve bana sorarsanız gayet modern bir kavşak sistemi ama kentin bütününde olmadığı için, sürücülerde alışık olmadığı için tabii ki sorun yaşanması normal ama o bölgeye fazlası ile yetiyor bence, ileride yeter yetmez ona yorum yapamam ama TRAFİK KURALLARINA UYULAN BİR ÜLKEDE bu kavşak sistemi gayet iyi bir şekilde işler.
8 : Burası kesinlikle yonca kavşak olabilirdi, hatta havalimanının kapasitesi artacak yolcusu artacak geyiklerini yapan bir devlet yönetimi bu kavşağıda düşünmeliydi, ama Türk Cehennemi fıkrasını bilenler ne düşündüğümü anlarlar, havalimanı var yol yok, yol var havalimanı yok falan
7 : Evet orası içinde yonca kavşak iyi çözüm, ileride etrafı apartman dolsa da bir sorun olmaz herhalde, E-5 üzeri bir kavşak gibi olur işlevi
6 : Bunun için bir şey diyemeceğim, orada kavşağın dibinde bir fabrika var, bu konu ile ilgili düşüncemi sonda yazayım başta unuttum çünkü,
5 ve 4 : bence bunlar da bir sorun yok, yani tamam araba ile geçmedim uzun zamandır o kavşaklardan ama böyle resim üstünden bakınca bana mantıklı bir tasarım gibi göründü
3 ve 2 : Bunlarla ilgili başta yazdım, bence hızlı bir otoyol için normal kavşaklar, ama kuzeye çıkış için bağlantıları düşünülmeli ya da yapılmalıydı diye düşünüyorum.
1 : Benim hatırladığım kadarı ile de 9 yıl önce oradaki binaların çoğu vardı, çünkü yeni evleneceğim zamandı ve eski kavşak mevcut iken ve zaten saçma iken orada yama gibi bir çalışma ile bu kavşak bu hale getirilmişti, açık konuşayım eski halini zaten sevmezdim yapıldıktan sonra ise nefret ettim
Daha öncesi için bir şey demiyorum, çünkü 20 yıl kadar (sanırım biraz daha fazla) önce kamyon ile deri sanayiine gitmeye çalışırken, çalışırken diyorum çünkü yan yollar yarımdı, bir yere kadar gidip sonra mahalle aralarından geçip sonra yine yan yolu bulup bir şekilde Orhanlı' ya ve sanayi ye ulaşılıyordu
sonra otoban açıldı ama bu kavşak otobanla birliktemi açıldı hatırlamıyorum, tek hatırladığım o bölgeye giderken bu kavşaktan çıktığım zaman "bu ne saçma iş yav" derdim kendi kendime, yapılırken çok sevinmiştim, güzel olacak diye düşünmüştüm ama yıl 2003 tü diye hatırlıyorum, çünkü çok sık gidip geldim oraya yine aynı şeyi söylemiştim "bu ne saçma iş yav"
Ha bu kavşakların bu şekilde olmasının sebeplerinden birisi şu olabilir mi diye düşünüyorum. Otoyol yapılırken kavşaklar arazi daha boş iken doğru planlanıp yapılmadı, sonrasında çevrede yapılaşma ve arazi kapma yarışı hızlandı, belli bir zaman sonra devlet gelip buraya yeni kavşak yapıcam bunun içinde evinizi yıkıcam dediği zaman da insanlar yüksek fiyatlar istediler, önceden bu iş bayağı bir sorunluydu diye biliyorum, kamu yararına zorla kamulaştırma diye bir şey var ama burada işliyormu bilmiyorum, yani ben birazda özellikle o iç kavşaklardaki durumu buna bağlıyorum, o kavşaklar eğer belediye tarafından yapıldı ise muhtemelen istediği para verilemeyen arsa sahipleri nedeni ile ya da hiç uğraşmamak adına böyle zorlama işler yapılmış olabilir, şimdi kamulaştırma daha kolaylaştı sanırım belediyeler adına. Bu geçerli bir sebep demiyorum da hani soruyorum olabilir mi?