ant-L.06 » Antalya - Tercihli Otobüs Yolu ya da Metrob&
Gönderilme zamanı: 06 Oca Pzr, 2013 16:23
Antalya'da yüzde yüz düzenli bir otobüs şebekesi olmadığını söyleyebilirim.
Bu yüzden de öneri olarak "Tercihli Otobüs Yolu" yapılmasını sunuyorum.
Gerekçelerini saymıyorum, bir tramvay yaparken ya da bir projeyi hayata geçirirken gerekçe olmasına gerek. İyi sonuçlar doğursun yeter
Otogar Tramvay Durağından başlayıp Dumlupınar Bulvarı-Karayolları-Çallı-Güllük-Kale Kapısı güzergahını seyredip Doğu Garajında son bulan bir tercihlli otobüs yolu tasarladım.
Bu öneriyi günümüz siyasi şartları doğrultusunda ve herhangi bir raylı sistem projesinin olmadığını göz nünde bulundurarak paylaşıyorum.
Kırmızı çizgiler otobüs yolu, mavi yollar kara yolu trafiği
Çok fazla görüntü var, hepsini tek tek açıklamak zor olduğundan sadece çizimler var.
Genel olarak asfalta monte edilmiş dubalarla ayrılmış olacak, otobüs şeridi.
Normal şehir içi trafiğe karıştığı yerler de var.
Yarısı kendi yolunda yarısı trafikle birlikte diyebiliriz.
Bu önerimin hayat bulması durumunda şehir merkezindeki trafik düzeni oldukça değişecek.
Sistemde 2 dk da bir körüklü otobüs ya da 1 dk da bir solo otobüs çalışabilir.
Araç tipinin pek bir önemi yok, etkin ve verimli bir işletim ile geçtiği güzergahlardaki insanların ulaşımını oldukça kolaylaştıracak bir sistem olabilir.
İlk olarak otobüs yolunun tamamını ve Fatih-Meydan tramvayını içeren harita:
Başlangıç - Otogar Tramvay Durağı
Otogar Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Otogar Girşi
Otogar Aktarma Merkezi
Dumlupınar Bulvarı - Yenidoğan Kavşağı
Dumlupınar Bulvarı - Öğretmen Evi - İller Bankası Kavşağı
Çallı Kavşağı
Vatan Bulvarı - Emniyet Kavşağı
Vatan Bulvarı - Orman Kavşağı
Güllük Caddesi - Sigorta
Güllük - TRT Kavşağı
Güllük Caddesi
Güllük - PTT
Cengiz Toytunç Caddesi
Cengiz Toytunç Caddesi - Valilik
Valilik- Cengiz Toytunç Caddesi-Hasan Subaşı Caddesi
Atatürk Caddesi
Recep Peker Caddesi
Cebesoy Caddesi - Doğu garajı
Doğu Garajı
Doğu Garajı Kavşağı
Fahrettin Altay CaAddesi - Eski Otogar
Bu yüzden de öneri olarak "Tercihli Otobüs Yolu" yapılmasını sunuyorum.
Gerekçelerini saymıyorum, bir tramvay yaparken ya da bir projeyi hayata geçirirken gerekçe olmasına gerek. İyi sonuçlar doğursun yeter
Otogar Tramvay Durağından başlayıp Dumlupınar Bulvarı-Karayolları-Çallı-Güllük-Kale Kapısı güzergahını seyredip Doğu Garajında son bulan bir tercihlli otobüs yolu tasarladım.
Bu öneriyi günümüz siyasi şartları doğrultusunda ve herhangi bir raylı sistem projesinin olmadığını göz nünde bulundurarak paylaşıyorum.
Kırmızı çizgiler otobüs yolu, mavi yollar kara yolu trafiği
Çok fazla görüntü var, hepsini tek tek açıklamak zor olduğundan sadece çizimler var.
Genel olarak asfalta monte edilmiş dubalarla ayrılmış olacak, otobüs şeridi.
Normal şehir içi trafiğe karıştığı yerler de var.
Yarısı kendi yolunda yarısı trafikle birlikte diyebiliriz.
Bu önerimin hayat bulması durumunda şehir merkezindeki trafik düzeni oldukça değişecek.
Sistemde 2 dk da bir körüklü otobüs ya da 1 dk da bir solo otobüs çalışabilir.
Araç tipinin pek bir önemi yok, etkin ve verimli bir işletim ile geçtiği güzergahlardaki insanların ulaşımını oldukça kolaylaştıracak bir sistem olabilir.
İlk olarak otobüs yolunun tamamını ve Fatih-Meydan tramvayını içeren harita:
Başlangıç - Otogar Tramvay Durağı
Otogar Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Anadolu Kavşağı
Otogar Girşi
Otogar Aktarma Merkezi
Dumlupınar Bulvarı - Yenidoğan Kavşağı
Dumlupınar Bulvarı - Öğretmen Evi - İller Bankası Kavşağı
Çallı Kavşağı
Vatan Bulvarı - Emniyet Kavşağı
Vatan Bulvarı - Orman Kavşağı
Güllük Caddesi - Sigorta
Güllük - TRT Kavşağı
Güllük Caddesi
Güllük - PTT
Cengiz Toytunç Caddesi
Cengiz Toytunç Caddesi - Valilik
Valilik- Cengiz Toytunç Caddesi-Hasan Subaşı Caddesi
Atatürk Caddesi
Recep Peker Caddesi
Cebesoy Caddesi - Doğu garajı
Doğu Garajı
Doğu Garajı Kavşağı
Fahrettin Altay CaAddesi - Eski Otogar