ant-D.06 » Antalya için acilen demiryolu
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
ant-D.06 » Antalya için acilen demiryolu
Turizmin başkenti Antalya için daha fazla gecikilmeden demiryolu şart. Aslında Cumhuriyet in 100 yılında açılması düşünülen bir proje var ama böyle bir kente demiryolunu Cumhuriyet 100 yaşına gelesiye kadar yapamamış kadrolar , gerçekleşince de hiç mi hiç övünmemeli vede bununla böbürlenmemelidir.
Bu kente yaygın olarak karayolundan ikinci olarak da uçaklarla ulaşılmakta, deniz yolu ve demiryolu hiç yok. Karayolları bile daha yeni yeni çift yol haline gelmiş, ve en lüks otobüslerle bile 12 saatte ulaşılabiliyor ,tabi yolcular perişan hale geliyor, şunu bir an önce yani 2023 den çok daha önce çift hatlı konvansiyonel demiryolu ile Ankara garına bağlamak şarttır,artık tünel kazmak kabus olmaktan çıktı dağlar taşlar vızır vızır deliniyor,niye bekleyelim ki, Yabancılar adam gibi gezsin rahatça iç bölgelere ulaşabilsin daha fazla para kazanalım fena mı olur,rahatça ülkemizin güzel yerlerine ulaşabilelim. O otobüs rezilliği bu çağa hiç yakışmıyor..
Bu kente yaygın olarak karayolundan ikinci olarak da uçaklarla ulaşılmakta, deniz yolu ve demiryolu hiç yok. Karayolları bile daha yeni yeni çift yol haline gelmiş, ve en lüks otobüslerle bile 12 saatte ulaşılabiliyor ,tabi yolcular perişan hale geliyor, şunu bir an önce yani 2023 den çok daha önce çift hatlı konvansiyonel demiryolu ile Ankara garına bağlamak şarttır,artık tünel kazmak kabus olmaktan çıktı dağlar taşlar vızır vızır deliniyor,niye bekleyelim ki, Yabancılar adam gibi gezsin rahatça iç bölgelere ulaşabilsin daha fazla para kazanalım fena mı olur,rahatça ülkemizin güzel yerlerine ulaşabilelim. O otobüs rezilliği bu çağa hiç yakışmıyor..
-
- Abonman
- Mesajlar: 20
- Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla haklısında Kemal abi, daha biz turizmin ne olduğunu kavrayamadık ki, turist kalitemizi yükselteceğimize kendi elimiz ile Avrupa'nın serserisini misafir diye baş tacı eder olduk, neymiş Alles Inklusive, yesinler. Yiyorlar zaten ya neyse
Her şeyden önce ben ticaret anlamında da bu demiryolunun büyük faydasına inanıyorum, bugün sebze meyveyi üreten kim? Güney illerimiz, hububat? İç Anadolu. Ve biz buralardan hala karayolu ile taşımacılığı baş tacı ediyoruz, kamyoncu düşmanı değilim, bizim ailemizi kamyoncu bir baba geçindirdi, bende iyi kamyon sürerim yani onların derdini cefasınıda iyi bilirim, ama ülkenin menfaati söz konusu ise bir an önce küçük tonajlı bu araçların trafikten çekilmesi ülke ekonomisine katkı olacak, diğer taraftan demiryolu ile bu yükün taşınmasının getireceği faydayı bir düşünsenize, zaman ve para tasarrufunu.
Hadi sonra turizme gelelim, evet haklısın be Antalya' ya bir sefer gittim bir daha da o yolu otobüs ile gitmem, tatile mi gidiyorum zulmemi, istediği kadar klimalı olsun konforlu olsun otobüs belli bir saaten sonra çekilmiyor. Bu hem yerli turist için, hem İstanbul, Ankara gibi kentlere gelmiş iş adamlarını kısa sürede olsa, "bakın memleketimizde nereler var" diyebilmemiz için, ya da Antalya' ya gelmiş turistin günü birlik İç Anadolu kentlerini de gezebilmesini sağlamak içinde çok işe yarayacaktır, ve bırakalım şimdilik 3-4 hatlı yolları, hızlı tren yollarını, 2 hat bir elektrik yol dahi bu işi fazlası ile kotarır.
Her şeyden önce ben ticaret anlamında da bu demiryolunun büyük faydasına inanıyorum, bugün sebze meyveyi üreten kim? Güney illerimiz, hububat? İç Anadolu. Ve biz buralardan hala karayolu ile taşımacılığı baş tacı ediyoruz, kamyoncu düşmanı değilim, bizim ailemizi kamyoncu bir baba geçindirdi, bende iyi kamyon sürerim yani onların derdini cefasınıda iyi bilirim, ama ülkenin menfaati söz konusu ise bir an önce küçük tonajlı bu araçların trafikten çekilmesi ülke ekonomisine katkı olacak, diğer taraftan demiryolu ile bu yükün taşınmasının getireceği faydayı bir düşünsenize, zaman ve para tasarrufunu.
Hadi sonra turizme gelelim, evet haklısın be Antalya' ya bir sefer gittim bir daha da o yolu otobüs ile gitmem, tatile mi gidiyorum zulmemi, istediği kadar klimalı olsun konforlu olsun otobüs belli bir saaten sonra çekilmiyor. Bu hem yerli turist için, hem İstanbul, Ankara gibi kentlere gelmiş iş adamlarını kısa sürede olsa, "bakın memleketimizde nereler var" diyebilmemiz için, ya da Antalya' ya gelmiş turistin günü birlik İç Anadolu kentlerini de gezebilmesini sağlamak içinde çok işe yarayacaktır, ve bırakalım şimdilik 3-4 hatlı yolları, hızlı tren yollarını, 2 hat bir elektrik yol dahi bu işi fazlası ile kotarır.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Bu konuda yazılmış bir yazı dizisini paylaşayım;
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=790
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=840
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=905
Ayrıca Hüseyin Çimrin ile aramız Yasemin Mori'den daha iyidir, kendisini Saat Kulesi arkasındaki ANSAN'da görüp tanışabilirsiniz
Haritaları da birazdan koyacağım, bulduğum sitede ufak bir bakım çalışması var çünkü...
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=790
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=840
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=905
Ayrıca Hüseyin Çimrin ile aramız Yasemin Mori'den daha iyidir, kendisini Saat Kulesi arkasındaki ANSAN'da görüp tanışabilirsiniz
Haritaları da birazdan koyacağım, bulduğum sitede ufak bir bakım çalışması var çünkü...
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
İşte Haritalar
1917: http://www.trainsofturkey.com/maps/turkey_map_1917.jpg
1970: http://www.trainsofturkey.com/maps/turk ... insmag.jpg
www.trainsofturkey.com adresinde buldum.
Demiryolu'nun Antalya üzerinden geçme planı (Kaynak: Büyükşehir Belediyesi, Nazım İmar planı);
http://i35.photobucket.com/albums/d158/ ... ay2020.png
1970: http://www.trainsofturkey.com/maps/turk ... insmag.jpg
www.trainsofturkey.com adresinde buldum.
Demiryolu'nun Antalya üzerinden geçme planı (Kaynak: Büyükşehir Belediyesi, Nazım İmar planı);
http://i35.photobucket.com/albums/d158/ ... ay2020.png
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Burdur-Antalya Demiryolu Projesi
http://www.arkitera.com.tr/h45298-mehme ... girdi.html
Projeler şunlar
Şimşek ve diğer yetkililer de, Türkiye'nin enerji ihtiyacının fazla olduğunu ve Türkiye'de büyük bir güneş enerjisi potansiyeli bulunduğunu anlattı ve şirketin rüzgâr enerjisi üretimi ile ortak türbin imalatı gibi konularda kısa sürede yatırıma geçebileceğini ifade etti.
Ulaştırma Bakanlığının yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştireceği ve Çinli altyapı firmalarıyla Çin Yatırım Şirketine de "Bu projelerde yer alın" çağrısı yapıldı. Bu projeler şunlar: Kuzey Marmara Otoyolu (Boğaz geçişi dahil), Tekirdağ-Çanakkale, İzmir Otoyolu (Boğaz Geçişi Köprüsü dahil), Ankara-İzmir Otoyolu, Afyon-Antalya Otoyolu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Bursa-Osmaneli Hızlı Tren Projesi, Burdur-Antalya Demiryolu Projesi, Ankara Hızlı Tren Garı-Eskişehir Hızlı Tren Garı, İstanbul Hızlı Tren Garı, İzmir Hızlı Tren Garı, Konya Hızlı Tren Garı, İstanbul Lojistik Köyü (Ispartakule), Kocaeli Lojistik Köyü (Köseköy), Başkentray Projesi (Banliyö tren), Karaburun, Kumkumu, Yenifoça, Trabzon, Muğla-Ören, Silivri ve Avşa Adası ve Türkeli Yat Limanları.
Projeler şunlar
Şimşek ve diğer yetkililer de, Türkiye'nin enerji ihtiyacının fazla olduğunu ve Türkiye'de büyük bir güneş enerjisi potansiyeli bulunduğunu anlattı ve şirketin rüzgâr enerjisi üretimi ile ortak türbin imalatı gibi konularda kısa sürede yatırıma geçebileceğini ifade etti.
Ulaştırma Bakanlığının yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştireceği ve Çinli altyapı firmalarıyla Çin Yatırım Şirketine de "Bu projelerde yer alın" çağrısı yapıldı. Bu projeler şunlar: Kuzey Marmara Otoyolu (Boğaz geçişi dahil), Tekirdağ-Çanakkale, İzmir Otoyolu (Boğaz Geçişi Köprüsü dahil), Ankara-İzmir Otoyolu, Afyon-Antalya Otoyolu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Bursa-Osmaneli Hızlı Tren Projesi, Burdur-Antalya Demiryolu Projesi, Ankara Hızlı Tren Garı-Eskişehir Hızlı Tren Garı, İstanbul Hızlı Tren Garı, İzmir Hızlı Tren Garı, Konya Hızlı Tren Garı, İstanbul Lojistik Köyü (Ispartakule), Kocaeli Lojistik Köyü (Köseköy), Başkentray Projesi (Banliyö tren), Karaburun, Kumkumu, Yenifoça, Trabzon, Muğla-Ören, Silivri ve Avşa Adası ve Türkeli Yat Limanları.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Resmin daha kalitelisini başka bir yerde görmüştüm.
Afyon Antalya yapılır tabi, ama Otoyoldan çok Ankara-Eskişehir gibi ekspres yol olarak yapılır...
Otoyol olursa da İzmir-Konya-Adana bağlantıları ile olur gibi. İstanbul'u bilemem...
Şimdiye kadarki Demiryolu projeleri Burdur-Korkuteli-Antalya olarak planlanıyordu. Isparta'dan paralel hat çekilirse fuzuli masraf olur. Bucak yakınlarında bir yerde birleşme olursa tamam ama...
Afyon Antalya yapılır tabi, ama Otoyoldan çok Ankara-Eskişehir gibi ekspres yol olarak yapılır...
Otoyol olursa da İzmir-Konya-Adana bağlantıları ile olur gibi. İstanbul'u bilemem...
Şimdiye kadarki Demiryolu projeleri Burdur-Korkuteli-Antalya olarak planlanıyordu. Isparta'dan paralel hat çekilirse fuzuli masraf olur. Bucak yakınlarında bir yerde birleşme olursa tamam ama...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Şurada birde Konya-Antalya hattından bahsetmişler. Daha zorlu bir etap olarak görüyorum. Torosları aşıp gelmek zor olacak. O yüzden zamanı konusunda iyimser değilim. 2. planda kalıyor. Öncelikli olan BURDUR-ANTALYA'dır bence. Öyle yüksek hızlarda olması da şart değil. çift hatlı, elektirikli, sinyalli, 160 km'ye uygun, modern bir hat olsun yeterli.
Şu anda Burdur'da ray olmasına rağmen İstanbul'dan Burdur'a tren seferi yok. Antalya yapılınca Burdur-İstanbul seferi de olmuş olacak.
Şu anda Burdur'da ray olmasına rağmen İstanbul'dan Burdur'a tren seferi yok. Antalya yapılınca Burdur-İstanbul seferi de olmuş olacak.
- Onur
- Aylık Paso
- Mesajlar: 93
- Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05
Sırf bu tarihi geçmiş bahane yüzünden 100 yıldır verilen söz tutulamıyor. Burdur demiryolunu da yapmayalım, daha iyi. Hatta İzmir-Bandırma hattını da kaldıralım, ne dersiniz?Miraç yazdı:Şurada birde Konya-Antalya hattından bahsetmişler. Daha zorlu bir etap olarak görüyorum. Torosları aşıp gelmek zor olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şahsen tarihi geçmiş bir bahane olduğuna katılmayacağım. Evet günümüz teknolojisi ile baktığımızda ne Torosları ne de bir başka dağı aşmak imkansız değildir, ama maliyetlidir ve ülkemiz gibi ne hikmetse tünel işinden sürekli ağzı yanan bir yerde dağlardan korkulması normaldir, katılmama gerekçem bu. Aslında gerekçemin içinde hem katılmama hemde katılma sebebim var, bende çoğu zaman coğrafyayı gerekçe göstermişimdir, fakat şimdi bakıyorum da ülkemizin bırakın 4/1 ini bundan çok daha küçük ve dağlardan başka bir şeyi olmayan ülkeler dört bir yana demiryolları ile gidiyorlar, biz daha bir karayolu tünelini açamazken millet Alplerin altını üstünü delik deşik etmiş ya Rusya' ya ne demeli? O zaman bizim eksiğimiz nedir?
Bizim eksiklerimiz hakkında bir şeyler söylemek isterdim ama adım çıktı "Azılı Mühendis Düşmanı" na iyisimi artık söylemeyeyim, korkuyoruz. Cesaret edenlerde sırf deli cesareti, ne teknik var ne mühendislik. Elin gavuruna tuvaleti biz öğrettik diye övünürüz ama yıl 2009 biz hala 1 metrelik kanal boruları ile uğraşırken adamlar metro tüneli gibi ...k tünelleri yapmış, o zaman insan ister istemez soruyor, doğru yere etmeyi öğreten mi akıllı yoksa ettiğini doğru şekilde uzaklaştıran mı? Tabi bir de işin ekonomik boyutu var, bu bahsettiğim tünelleri yapan ülkeler bu işi kredi ile yapmıyorlar, paraları var yapıyorlar ama biz bunların bilmem kaç katı ülkeyiz, dünya da ekonomik gelişimde şunda bunda üstteyiz diyoruz ama kendi demiryolumuzu yapacak parayı başkasından almak zorundayız, bu da bir başka neden. Tünel işi zor iş yapılamaz değil, ve teknik olarak Toroslardan Antalya' ya inememek için artık gerekçe olmamalı diye düşünüyorum.
Bizim eksiklerimiz hakkında bir şeyler söylemek isterdim ama adım çıktı "Azılı Mühendis Düşmanı" na iyisimi artık söylemeyeyim, korkuyoruz. Cesaret edenlerde sırf deli cesareti, ne teknik var ne mühendislik. Elin gavuruna tuvaleti biz öğrettik diye övünürüz ama yıl 2009 biz hala 1 metrelik kanal boruları ile uğraşırken adamlar metro tüneli gibi ...k tünelleri yapmış, o zaman insan ister istemez soruyor, doğru yere etmeyi öğreten mi akıllı yoksa ettiğini doğru şekilde uzaklaştıran mı? Tabi bir de işin ekonomik boyutu var, bu bahsettiğim tünelleri yapan ülkeler bu işi kredi ile yapmıyorlar, paraları var yapıyorlar ama biz bunların bilmem kaç katı ülkeyiz, dünya da ekonomik gelişimde şunda bunda üstteyiz diyoruz ama kendi demiryolumuzu yapacak parayı başkasından almak zorundayız, bu da bir başka neden. Tünel işi zor iş yapılamaz değil, ve teknik olarak Toroslardan Antalya' ya inememek için artık gerekçe olmamalı diye düşünüyorum.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38