ant-D.06 » Antalya için acilen demiryolu

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

ant-D.06 » Antalya için acilen demiryolu

Mesaj gönderen kemal » 16 Eyl Çrş, 2009 15:23

Turizmin başkenti Antalya için daha fazla gecikilmeden demiryolu şart. Aslında Cumhuriyet in 100 yılında açılması düşünülen bir proje var ama böyle bir kente demiryolunu Cumhuriyet 100 yaşına gelesiye kadar yapamamış kadrolar , gerçekleşince de hiç mi hiç övünmemeli vede bununla böbürlenmemelidir.
Bu kente yaygın olarak karayolundan ikinci olarak da uçaklarla ulaşılmakta, deniz yolu ve demiryolu hiç yok. Karayolları bile daha yeni yeni çift yol haline gelmiş, ve en lüks otobüslerle bile 12 saatte ulaşılabiliyor ,tabi yolcular perişan hale geliyor, şunu bir an önce yani 2023 den çok daha önce çift hatlı konvansiyonel demiryolu ile Ankara garına bağlamak şarttır,artık tünel kazmak kabus olmaktan çıktı dağlar taşlar vızır vızır deliniyor,niye bekleyelim ki, Yabancılar adam gibi gezsin rahatça iç bölgelere ulaşabilsin daha fazla para kazanalım fena mı olur,rahatça ülkemizin güzel yerlerine ulaşabilelim. O otobüs rezilliği bu çağa hiç yakışmıyor..

bilalunal
Abonman
Mesajlar: 20
Kayıt: 10 Ara Çrş, 2008 16:11

Mesaj gönderen bilalunal » 16 Eyl Çrş, 2009 15:37

Ankara'ya baglanmasi icab ediyorsa, kilit sehir Konya'ya konvansiyelle baglanmasi en iyisi olmaz mi? Konya'dan hizli trenle hem Ankara hem de Eskisehir ve Istanbula direk gidilecegi icin... Acaba boyle bir baglantiya aradaki daglar izin verir mi :?:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 15:39

Valla haklısında Kemal abi, daha biz turizmin ne olduğunu kavrayamadık ki, turist kalitemizi yükselteceğimize kendi elimiz ile Avrupa'nın serserisini misafir diye baş tacı eder olduk, neymiş Alles Inklusive, yesinler. Yiyorlar zaten ya neyse :)

Her şeyden önce ben ticaret anlamında da bu demiryolunun büyük faydasına inanıyorum, bugün sebze meyveyi üreten kim? Güney illerimiz, hububat? İç Anadolu. Ve biz buralardan hala karayolu ile taşımacılığı baş tacı ediyoruz, kamyoncu düşmanı değilim, bizim ailemizi kamyoncu bir baba geçindirdi, bende iyi kamyon sürerim yani :) onların derdini cefasınıda iyi bilirim, ama ülkenin menfaati söz konusu ise bir an önce küçük tonajlı bu araçların trafikten çekilmesi ülke ekonomisine katkı olacak, diğer taraftan demiryolu ile bu yükün taşınmasının getireceği faydayı bir düşünsenize, zaman ve para tasarrufunu.

Hadi sonra turizme gelelim, evet haklısın be Antalya' ya bir sefer gittim bir daha da o yolu otobüs ile gitmem, tatile mi gidiyorum zulmemi, istediği kadar klimalı olsun konforlu olsun otobüs belli bir saaten sonra çekilmiyor. Bu hem yerli turist için, hem İstanbul, Ankara gibi kentlere gelmiş iş adamlarını kısa sürede olsa, "bakın memleketimizde nereler var" diyebilmemiz için, ya da Antalya' ya gelmiş turistin günü birlik İç Anadolu kentlerini de gezebilmesini sağlamak içinde çok işe yarayacaktır, ve bırakalım şimdilik 3-4 hatlı yolları, hızlı tren yollarını, 2 hat bir elektrik yol dahi bu işi fazlası ile kotarır.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 16 Eyl Çrş, 2009 19:22

Bu konuda yazılmış bir yazı dizisini paylaşayım;
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=790
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=840
http://www.antalyabugun.com/?page=makale&MID=905

Ayrıca Hüseyin Çimrin ile aramız Yasemin Mori'den daha iyidir, kendisini Saat Kulesi arkasındaki ANSAN'da görüp tanışabilirsiniz ;)

Haritaları da birazdan koyacağım, bulduğum sitede ufak bir bakım çalışması var çünkü...

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

İşte Haritalar

Mesaj gönderen Onur » 17 Eyl Prş, 2009 13:05

1917: http://www.trainsofturkey.com/maps/turkey_map_1917.jpg
1970: http://www.trainsofturkey.com/maps/turk ... insmag.jpg
www.trainsofturkey.com adresinde buldum.

Demiryolu'nun Antalya üzerinden geçme planı (Kaynak: Büyükşehir Belediyesi, Nazım İmar planı);
http://i35.photobucket.com/albums/d158/ ... ay2020.png

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Burdur-Antalya Demiryolu Projesi

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Cum, 2009 14:38

http://www.arkitera.com.tr/h45298-mehme ... girdi.html

Projeler şunlar
Şimşek ve diğer yetkililer de, Türkiye'nin enerji ihtiyacının fazla olduğunu ve Türkiye'de büyük bir güneş enerjisi potansiyeli bulunduğunu anlattı ve şirketin rüzgâr enerjisi üretimi ile ortak türbin imalatı gibi konularda kısa sürede yatırıma geçebileceğini ifade etti.

Ulaştırma Bakanlığının yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştireceği ve Çinli altyapı firmalarıyla Çin Yatırım Şirketine de "Bu projelerde yer alın" çağrısı yapıldı. Bu projeler şunlar: Kuzey Marmara Otoyolu (Boğaz geçişi dahil), Tekirdağ-Çanakkale, İzmir Otoyolu (Boğaz Geçişi Köprüsü dahil), Ankara-İzmir Otoyolu, Afyon-Antalya Otoyolu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu, Bursa-Osmaneli Hızlı Tren Projesi, Burdur-Antalya Demiryolu Projesi, Ankara Hızlı Tren Garı-Eskişehir Hızlı Tren Garı, İstanbul Hızlı Tren Garı, İzmir Hızlı Tren Garı, Konya Hızlı Tren Garı, İstanbul Lojistik Köyü (Ispartakule), Kocaeli Lojistik Köyü (Köseköy), Başkentray Projesi (Banliyö tren), Karaburun, Kumkumu, Yenifoça, Trabzon, Muğla-Ören, Silivri ve Avşa Adası ve Türkeli Yat Limanları.Resim

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 19 Eyl Cmt, 2009 00:43

Resmin daha kalitelisini başka bir yerde görmüştüm.

Afyon Antalya yapılır tabi, ama Otoyoldan çok Ankara-Eskişehir gibi ekspres yol olarak yapılır...

Otoyol olursa da İzmir-Konya-Adana bağlantıları ile olur gibi. İstanbul'u bilemem...

Şimdiye kadarki Demiryolu projeleri Burdur-Korkuteli-Antalya olarak planlanıyordu. Isparta'dan paralel hat çekilirse fuzuli masraf olur. Bucak yakınlarında bir yerde birleşme olursa tamam ama...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 Eki Cum, 2009 09:21

Şurada birde Konya-Antalya hattından bahsetmişler. Daha zorlu bir etap olarak görüyorum. Torosları aşıp gelmek zor olacak. O yüzden zamanı konusunda iyimser değilim. 2. planda kalıyor. Öncelikli olan BURDUR-ANTALYA'dır bence. Öyle yüksek hızlarda olması da şart değil. çift hatlı, elektirikli, sinyalli, 160 km'ye uygun, modern bir hat olsun yeterli.

Şu anda Burdur'da ray olmasına rağmen İstanbul'dan Burdur'a tren seferi yok. Antalya yapılınca Burdur-İstanbul seferi de olmuş olacak.

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 04 Eki Pzr, 2009 23:31

Miraç yazdı:Şurada birde Konya-Antalya hattından bahsetmişler. Daha zorlu bir etap olarak görüyorum. Torosları aşıp gelmek zor olacak.
Sırf bu tarihi geçmiş bahane yüzünden 100 yıldır verilen söz tutulamıyor. Burdur demiryolunu da yapmayalım, daha iyi. Hatta İzmir-Bandırma hattını da kaldıralım, ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Eki Pzt, 2009 00:11

Şahsen tarihi geçmiş bir bahane olduğuna katılmayacağım. Evet günümüz teknolojisi ile baktığımızda ne Torosları ne de bir başka dağı aşmak imkansız değildir, ama maliyetlidir ve ülkemiz gibi ne hikmetse tünel işinden sürekli ağzı yanan bir yerde dağlardan korkulması normaldir, katılmama gerekçem bu. Aslında gerekçemin içinde hem katılmama hemde katılma sebebim var, bende çoğu zaman coğrafyayı gerekçe göstermişimdir, fakat şimdi bakıyorum da ülkemizin bırakın 4/1 ini bundan çok daha küçük ve dağlardan başka bir şeyi olmayan ülkeler dört bir yana demiryolları ile gidiyorlar, biz daha bir karayolu tünelini açamazken millet Alplerin altını üstünü delik deşik etmiş ya Rusya' ya ne demeli? O zaman bizim eksiğimiz nedir?

Bizim eksiklerimiz hakkında bir şeyler söylemek isterdim ama adım çıktı "Azılı Mühendis Düşmanı" na :) iyisimi artık söylemeyeyim, korkuyoruz. Cesaret edenlerde sırf deli cesareti, ne teknik var ne mühendislik. Elin gavuruna tuvaleti biz öğrettik diye övünürüz ama yıl 2009 biz hala 1 metrelik kanal boruları ile uğraşırken adamlar metro tüneli gibi ...k tünelleri yapmış, o zaman insan ister istemez soruyor, doğru yere etmeyi öğreten mi akıllı yoksa ettiğini doğru şekilde uzaklaştıran mı? Tabi bir de işin ekonomik boyutu var, bu bahsettiğim tünelleri yapan ülkeler bu işi kredi ile yapmıyorlar, paraları var yapıyorlar ama biz bunların bilmem kaç katı ülkeyiz, dünya da ekonomik gelişimde şunda bunda üstteyiz diyoruz ama kendi demiryolumuzu yapacak parayı başkasından almak zorundayız, bu da bir başka neden. Tünel işi zor iş :) yapılamaz değil, ve teknik olarak Toroslardan Antalya' ya inememek için artık gerekçe olmamalı diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Cmt, 2009 10:51

Antalya-Bucak-Burdur otoyoluna bakarak, buraları BAL gibi aşılır derim ben! Yani Karaorman ile mukaisesi mümkün, nitekim Freıburg'a yakın Feldberg'in istasyonu 14xx m ile Almanya'nın en yüksek istasyonu, ve Freiburg ise 300 m rakım! Düşünün yani. Bir de sadece çiftkatlı işler, o da var!

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Eki Pzt, 2009 16:35

Esat yazdı:biz daha bir karayolu tünelini açamazken millet Alplerin altını üstünü delik deşik etmiş ya Rusya' ya ne demeli? O zaman bizim eksiğimiz nedir?
abi bir sürü tünelimiz var ya. bir kaç tanesini elimize yüzümüze bulaştırdık ama başardıklarımızın sayısı azımsanmayacak kadar çok.

Cevapla

“Demiryolu Önerileri” sayfasına dön