1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

ist-D.06 » 3. Köprü ve Demiryolu

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2009 11:50
gönderen Esat
3. Köprüden geçmesi muhtemel demiryolu üzerine tartışmalar.

ist-D.06 » 3. Köprü ve Demiryolu

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2009 13:44
gönderen Mehmet Kasım
3. Köprü ve onun için yapılacak Kuzey Otoyoluna paralel Kuzey Demiryolu Hattı çok iyi olur. Marmaray ilede bağlanacakmış. Gebze ve Hadımköy (Veya Halkalı Kuzey uzatması, benim evin oralardan YHT geçerse şaşırmam :))

Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2009 14:19
gönderen Esat
İşte bence o bir sorun, çizdiğin çizgiye bak İstanbulun veremli akciğerlerinin ortasında bir hançer, neden mi? Cevabını vermişsin zaten, dile getiriyorsun "keşke benim evin önünden metro geçse, yht geçse" kasıtlı değilsin belki ama, standart beynimize kalbimize işlemiş şey bu maalesef, diyorum ya yanlış anlaşılmasın mesela bende ne kadar kerizmişim ki şu Esenler metronun arkasından ev almamışım, en az 2 ev alabilirdim şimdi de Başakşehir de taş gibi 2 tane dairem olurdu, ne karlı alışveriş :)

Yani ordan bir raylı sistem geçecektir herhalde geçmelimidir o başka, ama bence biraz daha aşağıdan zaten var olan yerleşim yerleri yakınından geçmelidir, gerekirse yer altından olmalıdır. Sürekli dile getiriyorum banliyö yer altından olmaz diye bir kural yok ki?

Bir diğer nokta, İBB nin ikide bir de Silivri' ye metro dediği sistem aslında bir banliyö hattı olmalıdır, bunu beraberce dile getirmiştik zaten, mesela o haritada o da eklenmeli, ayrıca Ambarlı-Ispartakule banliyö hattı da eklenmeli. Belki de Başar' ın Şile önerisi, ama bu yatırımı kim yapacak? Çünkü birileri çıkacak banliyöye ne gerek varki diyecek, metro standartında yapalım diyecek :) bende bir yerimle güleceğim, ya nedir bu metro standartı? sen istasyonlarını uzun yap, kapasiteni yüksek yap, ama 4 lü diziler ile 10-15 dk lık trenler işlet, zaten o hatlar çoğu yerde birbiri üstüne çalışacağı için yoğun yerleşimlerde sorun olmayacak seferler 5dk bir olacak, ama yuh Kazlıçeşme-Silivri mesela 4dk bir tren kim gidecek ya? El insaf ya da Bakırköy-Silivri hiç fark etmez, sabah akşam Büyükçekmece ye kadar çalışır, sonrası sadece Cuma akşamdan Pazar akşama çalışır.

Gönderilme zamanı: 10 Tem Cum, 2009 15:19
gönderen Mehmet Kasım
Miraç yazdı:benim evin oralardan YHT geçerse şaşırmam :))
Esat yazdı: Cevabını vermişsin zaten, dile getiriyorsun "keşke benim evin önünden metro geçse, yht geçse" kasıtlı değilsin belki ama, standart beynimize kalbimize işlemiş şey bu maalesef,
Ben "şaşırmam" demişim sen "keşke" anlamışsın. Arada dağlar kadar fark var. Ne keşke demesi. Ben İstanbul'Un en temiz havası olan yerin bozulacağından korktuğum için Başakşehir ile ASKERİ BÖLGE HABİPLER ARASINA YOL YAPILMAMASI İÇİN LOBİ BİLE YAPIYORUM. Ne köprüsü???

3. KÖPRÜ TEPEMDEN GEÇSE ZENGİN OLURUM BELKİ AMA SAĞLIĞIM?

Beni hiç tanımamışsın?

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2009 00:11
gönderen Esat
Yo daha önce de benzer bir sey soylemistin ama amac zaten seni elestirmek degil di ki. Orada kendime de laf dokundurmusum, köprüye karsi lobi yapariz ama o köprüden demiryolu gecince hosumuza gider, iste bu bizim tezatimiz sadece onu ortaya koymak istedim.

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2009 09:33
gönderen Mehmet Kasım
Espri yapmıştım, zengin oldum dostlar diye, neyse adamlar eylülde ihaleye çıkacağız diyorlar. demiryolu da yapacağız diyorlar. galiba tepkilri hafifletmek için. belki de zarf atıyorlardır.

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2009 09:48
gönderen Esat
Valla bilmiyorum Türkiye' nin böyle kaygıları hiç olmadı bugüne kadar. Hükümet yapıcam dedi mi yapıyor, mahkeme açılsa bile inşaatlar devam eder biliyorsun :) mahkeme bittikten sonra hadi yıkın derler mesela. Yani köprü için böyle bir şey olmaz kamu yararı falan derler ama işler böyle yürüyor.

Köprü gerekli mi? Daha iyi bir alternatif bulunamadığı için iyi. Ama İstanbul' a bakıyoruz geçeceği nokta diyorlar ki yeşil alana dokunmayacak su havzasına girmeyecek, ama işte pek imkan yok gibi duruyor, yani sanki hakikatten GOP un üstünden gelip senin bahsettiği o askeri alanın daha yukarılarıdan bir yerden geçse daha az zarar verecek gibi duruyor.

Faydalanma ile ilgili bir şey demiyorum, çünkü belki ilk başlarda tercih edilmeyecek ama zamanla orasıda tercih edilecek, ağır vasıta nakliye araçlarının buraya yönlendirilmesi falan etkili olacak.

Demiryoluna gelince, daha geçenlerde bu yapılmayacak denilmişti diye hatırlıyorum, şimdi yapılacak. Belki de köprünün gerekçelerini arttırmak için bir neden olarak hadi onu da yapalım demiş olabilirler. Keşke o haritada gösterdiğin gibi bir banliyö ve eklediklerimiz gibi ilaveler bu sisteme dahil olabilse.

Ki bence o kadar yukarılara çıkmadan geçen bir banliyö hattı metro hatları ile kavuşturularak oldukça verimli de olur diye düşünüyorum. Mesela M2 nin bir istasyonu ile, daha sonra M7 Başakşehir hattının oraya uzatılması ya da bir şekilde bağlanması ile.

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2009 16:36
gönderen Mehmet Kasım
KUZEY HATTI İLE İLGİLİ OLABİLECEK BİR HARİTA BULDUM. 3. Köprünün 2 köprü ortaından geçecek şekilde (Vaniköy-Arnavutköy) düşünülmüş olan iş daha sonra revize mi edilmişacaba?


Haritanın orijinali, raylı ssitemelrle ilgili Vecdi Diker Grubunun yaptığı çalışmalardan aldım.

Resim

Sarı renkte çizdim. LEVENT'ten karşıya geçiyor gibi. Köprü üstü metro veya çevreyolu güzergahı.
Resim

Şimdi revize olarak daha kuzeyde yapılacak köprü ile işaretlediğim şekilde devam edebilir mi? Köprü ile birlikte metronun gündeme gelmesi sevindirici.

Resim

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2009 18:52
gönderen Mehmet Kasım
Metro ana omurgasının en kuzey 2 noktasından geçecek demiryollu bir köprü şöyle bir entegrasyona yarayabilir.

Başakşehir-Bakırköy ve Sarıyer-Yenikapı Metroları:


Resim

Tüneller, viyadükler topluluğu

Gönderilme zamanı: 13 Tem Pzt, 2009 09:44
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14978

'GÜZERGAHI SÖYLEMEYECEĞİM'

İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprüye ilişkin bir soru üzerine Yıldırım, şunları kaydetti:

'3. köprünün amacı doğu-batı arasındaki transit trafiği şehir içine sokmadan Trakya'ya, Avrupa'ya taşımaktır. Yeri, piyasada çok konuşuluyor. Bizde gizli saklı olmaz. Geçe hafta 'Köprünün inşaatına gizlice başlandı' diye haberler çıktı. Güzergahı söylemeyeceğim. Köprü için sadece köprü yapmanız yetmiyor. Köprü için ana ve ara bağlantı yolları lazım. 2 yıldır hassas çalışmalar yapıldı. Kamulaştırma maliyeti, çevre ve İstanbul'un trafiğine, transit trafiğe katkı sağlaması gibi hususlar dikkate alındı. Köprünün geçtiği yerin belediye imar planlarına işlenmesi lazım. İstanbul, İzmit ve Adapazarı'nda imar planlarına işlenecek ve biz açıklayacağız. Bunları yapmadan açıklama yaparsak, belediyelere emri vaki olur. İkincisi de bütün bu işlemler yapılmadan ortaya atılacak güzergah bilgileri bazı mağduriyet ve haksız kazançları beraberinde getirecek. Hassasiyetimiz bundan ibaret. Bu ay sonuna kadar imar planlarına işlenecek hale getireceğiz. Ağustosta bu işlem yapılacak. Eylül ayında ihale ilanına çıkmayı planlıyoruz.'

KÖPRÜNÜN MİMARİSİ

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, köprünün mimarisinin nasıl olacağının sorulması üzerine, '3. Köprü için iki türlü proje var: Yatık askılı ve düşey askılı. İstanbul'un tarihi siluetine uygun olacak. Projenin orijinalinde raylı sistem yok ancak biz raylı sistem etüdü de yapalım demiştik. Orta ve uzun vadede, Türkiye'den Avrupa'ya uzanacak direkt geçiş ve onların İstanbul raylı sisteme bağlantısı için böyle bir etüd yaptırıyoruz. Uygulanıp uygulanmayacağı bu etüt sonunda ortaya çıkacak. Bu etüdü yapıp görmek istedik. Uygun sonuç çıkarsa yapmışken bu alt yapıyı da hazır hale getirmeyi uygun gördük' diye konuştu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın İstanbul'daki yeşil alanlar konusunda çok titiz hareket edilmesi uyarısında bulunduğunu bildiren Yıldırım, 'Köprü ve otoyol yaparken İstanbul'un kuzeydeki akciğerlerinin zarar görmemesi, en az tahribata maruz kalması için farklı inşaat tekniklerini kullanacağız, tünel ve viyadük ağırlıklı geçeceğiz. Biraz ağır olacak ama böyle bir çözüm düzenledik' dedi.

Gönderilme zamanı: 21 Tem Sal, 2009 09:05
gönderen İSMAİLÇELİK
Her ne kadar karşı çıksamda bu köprüye bari demiryoluda düşünülsün en az iki hat olarak.

Teknik Soru

Gönderilme zamanı: 17 Tem Sal, 2012 22:24
gönderen Kamil16
Asma Köprülerde, Demiryolu Uygulamasının Dünya'da örnekleri var mı?

Konuyu sadece Teknik olarak soruyorum.