2. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2009 09:10
gönderen Mehmet Kasım
Toplam 4 adet dedin yani. 3'erden 6 adet olacak ama. Üsküdar'da durmamalı kararını vermişler galiba. O zaman;

YHT ile Ankara'dan gelen biri SÖĞÜTLÜÇEŞME'de incek. Marmaray'a binip Üsküdar'da inecek. Tekrar aktarma yapıp Ümraniye Metrosu'na geçecek.

Bu yolcu davranışını nasıl etkiler. YHT'ye binmeme tercihi ortaya çıkar mı bundan?

Ama ileride Bostancı-Ümraniye Metrosu bitince Bostancı'da inip Ümraniye'ye gidebilir. Böylelikle güzergahı kısalmış olur. Öbür türlü Üsküdar'a kadar git bir daha aynı mesafe geri git oluyor. İstanbullu bunu sevmez asla.

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2009 09:15
gönderen alabay
O İstanbullu'nun problemi. Sırf kıçını kaldıramaz, tuvalete kadar da dolmuşa biner diye, mantıklı bir hızlı tren sistemini sulandırmaya hiç gerek yok. 4 kez diyorsunuz, mantıksız değil, halbuki iki kez bile yetmeli aslında. Unutmamalı ki, doğuda Kocaeli'nde de duracak herhâlde, o İstanbul doğusuna dağıtır. Söğütlüçeşme ve sonra Fatih. Yetmeli aslında.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2009 09:22
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı: Unutmamalı ki, doğuda Kocaeli'nde de duracak herhâlde, o İstanbul doğusuna dağıtır.
B. Alabay
N'aptın abi Kocaeli'de inip İstanbul'a dağıtmak olmaz. 80 km mesafe var orada. Gebze desen hadi neyse.

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2009 09:42
gönderen alabay
Gebze de Kocaeli? Yoksa değil mi?!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2009 10:05
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Gebze de Kocaeli? Yoksa değil mi?!

B. Alabay
Gebze Kocaeli'ye bağlı bir ilçe ama arada bayağı mesafe var. Gebze hemen İstanbul sınırında, Kocaeli çok uzakta.

Gönderilme zamanı: 24 Tem Cum, 2009 15:34
gönderen Mehmet Kasım
Anadolu Yakası için Bostancı'nın en uygun yer olduğunu düşünüyorum. Hatta marmaray işletmesini BAKIRKÖY-BOSTANCI şeklinde yoğun olarak 3 dakikada 1 sefer yapacak şekilde işletip diğer kalan yerleri daha seyrek mesela 6-7 dakika da 1 işletmek uygun olabilir diye düşünüyorum. Hem tüpü rahatlatmış oluruz hemde daha yoğun olan bölgeleri ayrı işleterek yoğunluğu emebiliriz.

Özetle her marmaray treni Halkalı'dan kalıpta Gebze'ye kadar gitmesin. Bazıları Bakırköy-Bostancı çalışsın. Halkalı-Bakırköy işletmesi daha seyrek olarak içeriye yolcu taşır. Ana aksımız BOSTANCI-BAKIRKÖY olacak yani.

Avrupa Yakasındaki garımızda BAKIRKÖY olacak tabi ki.

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cmt, 2009 11:11
gönderen Esat
Bir önceki mesajımda ben sanırım yanlış anlamış ve yanlış yazmışım, Gebze ne Kocaeli ne de İstanbul için bir durak değildir, Gebze' deki sanayi yerleşiminin hızlı tren ile bağlantısı olacağı düşünülüyor mu bilemem ama bence düşünülmesi gereksiz, bunun adı hızlı tren yani bir nevi ekspres gibi de çalışması gerekir ama bizde bu işletme düşüncesine ne zaman varılacak?

Yani bir taraftan normal banliyö trenleri çalışırken bunların arasında her durakta durmayan bölgesel trenler (İzmit-Gebze-Tuzla-Bostancı-Söğütlüçeşme-Haydarpaşa gibi) çalıştırılacak, ben çalışmıyor demiyorum çalışıyordur herhalde ama verimli olduğuna inanmıyorum hiçbir yerde böyle şeylerin sözü edilmiyor, niye? Diğeri kolay çünkü yap tarifeyi sal gitsin, uymasan da sorun değil yolcu alışık nasıl olsa sorunlara.

Ben daha önce ne yazmışım bakmadım ama dediğim gibi İstanbul' un garları Sirkeci ve Haydarpaşa' dır ve öyle de kalmalıdır, ha tüpten geçecekmiş geçmeyecekmiş, geçende Sirkeci ile Ayrılıkçeşme' de durur, ya da Söğütlüçeşme ile Yenikapı' da bilemem artık ama bu merkez 2 gar dışında illa istasyon olacak ise, Avrupa yakası için Bakırköy olabilir Halkalı' dan daha mantıklı geldi sonradan bana, diğer tarafta neresi olur bir şey diyemiyorum ama 4 ten daha fazla olması bana da çok abes geliyor, bu otobüs gibi bir şey olacak ya Ankara-İstanbul 3 saat, ee İstanbul' un içinden çıkmak 45 dk mı? :)

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cmt, 2009 14:36
gönderen alabay
İşte aynen benim düşündüğüm. Kentte ya iki, ya da bir GAR olacak. O kadar!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 27 Tem Pzt, 2009 11:50
gönderen Mehmet Kasım
TEK GAR OLSUN O DA TÜPÜN İÇİNDE OLSUN :)

NE iSAYA NE MUSAYA......

Eğer yolcu yoğunluğu ayarlanabilirse Ankara'ya 2 farklı tarife düzenlenebilir:

1-Halkalı-Ankara (ek olarak Bakırköy'de duracak sonra hiç durmayacak)

2-Haydarpaşa-Ankara (Bostancı'da duracak, sonra hiç durmayacak)

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 00:16
gönderen Esat
Pek çok metro ve deniz yolu erişimi Yenikapı için planlanırken ben bu Bakırköy olayını anlamadım ama neyse vardır büyüklerimizin bir bildiği.

Zaten köprü ortasına istasyonu gördükten sonra tünel içine istasyon yapılırsa şaşırmam, şu meşhurrrrrr akvaryumuda oraya taşıyıverirler böylece istasyonun bir anlamı olur :):D

Videolar başlığında yayınlamıştım ama burada da vereyim, bir banliyö hattı videosu, son durağında Rail Jet, yani hızlı tren olarak adlandırabileceğimiz trenlerin durduğu, bunun dışında şehirler arası trenlerin, bölgesel ekspreslerin ve banliyö trenlerinin durduğu bir istasyon, 11 ray hattı var, yani hepsi orta peron olsa 5-6 peron eder, Başar bir yere bir şeyler yazmıştı bu öngörü ile ilgili ama şimdi arayamadım buraya koyayım

http://youtube.com/watch?v=CyEUisD89Dg

Video ile ilgili yorum yapılırsa buluruz uygun bir başlık :)

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 07:58
gönderen Mehmet Kasım
YHT'nin Yenikapı'da durmama ihtimali var. Bazı arkeolojik eserlerin yerinde korunmasına karar verdi kurul. Ondan dolayı projenin bazı kısımları iptal oldu. Hatırlarsınız geçende Zaman gastesinde bir haber vardı. Kazılar TCDD'yi durağından etti diyordu. Çok üstüne düşmedik ama galiba YENİKAPI gar olmaktan çıkarıldı. Mecburen. Dolayısıyla Bakırköy öne çıktı.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Sal, 2009 08:00
gönderen alabay
Ya Sirkeci?!

B. Alabay