ist-HT.06 » YHT ve Marmaray Tüp Geçit İşletmesi Nasıl O

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 08:03

alabay yazdı:Ya Sirkeci?! B. Alabay
Galiba Sirkeci'de de durmayacak. Tam bilemiyorum. Tünel içi istasyon 2 ray hattı var. Gidiş geliş. Üsküdar'daki makas tünelinin buraya faydası olur mu bilemem ama Sirkeci'de makas tüneli falan hiç duymadım. Belki sonra duyarız. İstasyon ile Sarayburnu Tüp arası çok önemli. Orada makas var mı? Çünkü istasyon ile Beyazıt arasında makas bölgesi yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Pzt, 2009 12:03

Haha, Sirkeci yani tam külüstür bir metro istasyonu olacak. İnanamıyorum!

Söyleyecek şey yok.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ZOR DOSTUM KÜLÜSTÜR DEĞİL

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 13:01

alabay yazdı:Haha, Sirkeci yani tam külüstür bir metro istasyonu olacak. İnanamıyorum!

Söyleyecek şey yok. B. Alabay
külüstür
tam külüstür


İçinde gar olmayacağı için mi külüstür oluyor yani? teknik şartlar önemli değil mi? bir tüp geçit inşaa ediyorsunuz ve dünyanın en zor boğazlarından birinin 60 m altından geçiyor. 2 hattan fazla yapabilirmisiniz tüpü? Viyana ile kıyaslıyoruz. Viyana'da tüp geçit var mı? O tüp geçit kaç tüplü? O tüp geçitin ucunun çıktığı ilk istasyon kaç ray hatlı?

SİRKECİ'de birden çok ray hattı olabilmesi zor zaten. Değil mi? Tüpü 4'lemeniz lazım.

Sirlkeci İstasyonu delme tünel metodu ile yapılıyor. Sizin istediğiniz 5-6 hatlı kompleks için aç-kapa yapmak lazım. Bi dünya istimlak gerekli. Sirkeci'de istimlak yapsan alttan tarih fışkırır. İnşaat yapmanız imkansız hale gelir. Yenikapı'daki gibi bir darboğazla karşılaşırsınız. Bu gibi gerekçeler varken yapılan işi eleştirmek çok kolay tabi ki. Ama insaf etmek lazım biraz.

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 13:28

Aç - kapa ya gerek olduğunu hiç sanmıyorum. Viyana' da boğaz yok, Tuna nehri var ve altından geçen tünel var, eleştirmek kolay ama biliyormusun bence Sirkeci ile o Sarayburnu arasında makas tünelleri ve iki tünel daha inşa etmekte kolay, hem aç kapaya falan ihtiyacın olmadan, neyse boşver ben kapitalist bir evropa hayranı olarak daha fazla eleştirmeyeyim muhteşem Türk icadını :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 13:31

Zorlu durumlarda nerelere neler yapılabileceği konusunda elimde 2 - 3 tane kitap var metro inşaatları ile ilgili ama ne tarayasım ne de anlatasım var, çünkü ora İstanbul, bura bura :) Bora Bora değil ha o başka bir yerdi galiba? :) Sanırım örneklesem ukalalıktan öteye gitmeyecek.

Bu arada rahatsızım, acayip canım yanıyor pek yazasımda yok, bugün beni mazur görün.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Pzt, 2009 13:46

Bütün bunlar daha evvel düşünülemedi mi?!

Tabiİki külüstür – çerçeveye bakarsak (!) ... orası "Marmaray" diye allabenipullabeni bir mohtaşem Avrasya Tren bilmemne geçiş cart curt filanfalanı mı? Yoksaaa sırf bir küçükmüçük banliyö veya metro tünelciği mi?! Ne?

Banliyö/metro şebekesi yapılıyorsa, ki o zaman Marmray diye gevelemeye de gerek yok, çok iyi ve güzel, hiç de külüstür değil.

Yooo, TİRENN geçiriyor muyuuk? O zaman gardaş, ya doğru dürüst yapacaksın, veya boşver diyeceksin. Koskoca Sirkeci Garı ve Haydarpaşa Garı yerlerinden oynatılıyor. Onlarca yılın İstanbul Garları! Orası Halkalı İstasyon mu yahu?! Pıtırık bir tünelcik geçiermek için garlar mı oynatılır? Hayır.

Yani, YA tren şebekesi değişecek, ya banliyö şebekesi, ikisi birden pek öyle kolayca olamaz gibi.

İstanbul çünkü hem şehir, hem de Avrasya transit geçiş bölgesi. Hem Pendik'ten Kocamustafapaşa'ya gitmek isteyen var, hem yükünü belki bir gün Pekin'den Prag'a taşımak isteyen var. Arada da, belki Edirne'den Konya'ya gitmek isteyen var. Şimdi hepsini yapacam diye ortaya soğmuş sirke çorbası mı atıyoruz? Yoksa, doğru dürüst bir şebeke mi? Başta buradan trenler geçecek diye bilirdim (1985!). Sonra banliyö hatları oldu. Sonra metromsu banliyö hatları oldu. Birden yük trenleri araya girdi/girmedi. Sovyetler Birliği gitti, Azerbeycan, Gürcistan ve Ermenistan diye yeni gomşiler geldi. Birden Nabucco diye bir şey türedi.

Napak şimdi? Böyle şeyler plânlanınca, E-5 metrobüs plânlamıyoruz, bize, ülkeye, şehre, ama aynı anda da kıtalara ve dünyaya hizmet verebilecek kabiliyette bir sistem plânlamalıyız.

Bu açıdan birden SİRKECİ (!) gibi bir yerde iki raylık pıttırık bir metro istasyonu yapamazsın. Yaparsan da, Üstteki Garı kaldıramazsın! Hadi, hepsi olmuyor (haha), o zaman hakiki iki Başgar yaparsın. Biri İstanbul üçgeninde, biri Kadıköy'de. Ama bi öle, bi böle ... olmuyor.

Ben artık bu işin içinden çikamaz hâle geldim. Garlar nerede? Trenler nereden geçecek? Nerede duracak? Kim ne zaman nasıl tünelden geçecek? Hiç bir şey belli değil. Metro aracı gönderdiğin tünelden, tank römorku da mı geçebilir acaba? Bilmiyorum yani.

B. Alabay

Ek: Bir de, biz orasını ne Viyana ile kıyaslıyoruz, ne de Tokyo ile. Kıyaslamadan çıkmak da mümkün. neden İstanbul'da kıyaslanamayacak koca bir şey yapmıyoruz? Meselâ bir ilk? Hep kıyas ve mukaiseyle mi yola çıkacağız? O zaman mukaisede ve kıyasda da hep minibüs yolu gözükür, rezil oluruz :evil:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 14:37

alabay yazdı:Bütün bunlar daha evvel düşünülemedi mi?!

Tabiİki külüstür � çerçeveye bakarsak (!) ... orası "Marmaray" diye allabenipullabeni bir mohtaşem Avrasya Tren bilmemne geçiş cart curt filanfalanı mı? Yoksaaa sırf bir küçükmüçük banliyö veya metro tünelciği mi?! Ne?
Banliyö hattı abi. Metroyu boşver. Metro denmesi işin PR kısmı. Vatandaş anlasın ve sevsin diye. bu bir.
alabay yazdı:Banliyö/metro şebekesi yapılıyorsa, ki o zaman Marmaray diye gevelemeye de gerek yok, çok iyi ve güzel, hiç de külüstür değil.
bak ne güzel anlaşıyoruz. külüstür değil tabi ki. banliyö şebekesi yapıyoruz. aralarda tren geeçcek. yoğun olmayan saatlerde. YHT için bir tüp daha yapacağız merak etme sen. projeleri hazırlanıyor.
alabay yazdı:Yooo, TİRENN geçiriyor muyuuk? O zaman gardaş, ya doğru dürüst yapacaksın, veya boşver diyeceksin. Koskoca Sirkeci Garı ve Haydarpaşa Garı yerlerinden oynatılıyor. Onlarca yılın İstanbul Garları! Orası Halkalı İstasyon mu yahu?! Pıtırık bir tünelcik geçiermek için garlar mı oynatılır? Hayır.
tiyren sabah saat 9'dan sonra akşam 16'ya kadar geçecek. Şehirlerarası tren. anadın mı? yük trenleri geceleyin geçecek. bu da okeymi? yük tren saatinde şehirlerarsı tren ve kıtalararsı tren geçecek artı olarak. gece 10'dan sabah 6'ya kadar. okeymiyiz. YHT'yi şehirlerarası tren tarifesi içinde düşünebiliriz.
alabay yazdı:Yani, YA tren şebekesi değişecek, ya banliyö şebekesi, ikisi birden pek öyle kolayca olamaz gibi.
kolay değil tabi zor. tren şebekesi için 2. geçiş dedim ya. banliyö de keni hattında halkalı-gebze. bak ne güzel anlaşıyoruz.

alabay yazdı:Bu açıdan birden SİRKECİ (!) gibi bir yerde iki raylık pıttırık bir metro istasyonu yapamazsın. Yaparsan da, Üstteki Garı kaldıramazsın! Hadi, hepsi olmuyor (haha), o zaman hakiki iki Başgar yaparsın. Biri İstanbul üçgeninde, biri Kadıköy'de. Ama bi öle, bi böle ... olmuyor.
Sierkeci'ye kaç para teklif ediyorsun. sana verelim :) abi, tünel içinde 10 tane ray hattı olsa da o gar işe yarayacak mı? millet tünelin içinden binecek gidecek. bütün kompleksi tünel içine alıyorsun zaten.
alabay yazdı:Ben artık bu işin içinden çikamaz hâle geldim. Garlar nerede? Trenler nereden geçecek? Nerede duracak? Kim ne zaman nasıl tünelden geçecek? Hiç bir şey belli değil. Metro aracı gönderdiğin tünelden, tank römorku da mı geçebilir acaba? Bilmiyorum yani.
anlattım ya. garları biliyorsun. trenlerin saatini de biliyorsun. kızdırdın beni başlık açacam sana her bir açıklama için. ahanda açtım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

YHT Tüp Geçit'ten 10.00-16.00 ve 22.00-06.00 Aras&

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 14:43

DLH Ve bakanlık bu konuda işletme çizelgesini açıkladı. YHT Tüpten sabah yoğunluğu 10'da bitince tüpü kullanıp 16'ya kadar geçmeye devam edecek. Akşam 10'dan sonra sabah 6'ya kadar tüpü kullanabilecek.

PİK SAATLERDE ARAYA 1-2 ADET YHT SEFERİ TÜPTEN GEÇECEK ŞEKİLDE KONULABİLECEK.

Yani 8 ve 9 saatlerinde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Yük Trenleri Tüp Geçit'ten Gece Geçecek.

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 14:45

Bakanlığın açıklaması bu yönde. Normal seferlerin seyrekleşmeye başladığı zaman gece 10'dan sonra sabah 6'ya kadar yük trenleri tüpten geçebilecekler.

Marmaray'ın banliyö işletmesine herhangi bir engellemeleri ya da aksatmaları yada tüpü darboğaz yapmaları sözkonusu olmayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 15:17

Ben köylüyüm görmeden ellemeden inanmam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 15:18

:) sadece bunu yazabildim, ama tekrar yazabilirim :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 15:39

Bakanlığın Anadolu Ajansına verdiği bir mülakat idi. Linki bir bulabilsem ekliycem ama link olmadan da inanmanızı isterim. Neden olmasın ki.

YHT için bir çizelgeleme ayarlamış. Neden gerçek olmasın. Çizelgelemede olmaz diyeceğiniz bir şey var mı? Mantıksız bulduğunuz bir şey varmı? Teknik olarak imkansız diyebileceğiniz bir şey var mı?

Çizelgeye şerhiniz var mı?

İTİRAZINIZ VAR MI?

Cevapla

“Demiryolu Önerileri” sayfasına dön