ist-HT.06 » YHT ve Marmaray Tüp Geçit İşletmesi Nasıl O

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 21:09

Ya Mehmet ben hiç bir yerden alıntı yapmadım, biraz akıllı düşünen ve biraz gerçekçi düşünen herkes o huniyi benim gibi bir tarafından uydurur, bende görücem hocam, inşallah şöyle böyle olsun demiyorum çünkü ahım tutar benim işin kötüsü hiçte pişman olmam tutan ahlarımdan.

Marmaray hayırlı olsun, PR ına başvur hocam :) senin tanıtımınla bu gidişle milenyumun projesi ilan edilir, artı kıskanmamı gerektirecek bir durum yok, bu göt kadar şehir her açıdan bin basar İstanbul' a.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Saatler bu, SORUN OLACAK HİÇ BİR ŞEY YOK

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 21:25

http://www.tcdd.gov.tr/yolcu/anahattrenleri.htm


İstanbul'la ilişkili olan 35 adet sefer var. Bunların sadece 7 adedi pik saatler olan sabah 6 ile 9 arasında kalkıyor. Bu 7 adedin 3 adedi 8 ile 9 arasında. Diğer 6 ADEDİ 7'den önce ve 9-10 arası, yani herkes işine gitikten sonra. BU UFAK TEFEK ADETLERLE İFADE EDİLEN ŞEHİRLERARSI TRENLER rahatlıkla tüpü kullanabilirler. NE HUNİSİ???

ANAHAT EKSPRES TRENLERİ

TREN NO TREN ADI İŞLEDİĞİ BÖLGE KALKIŞ SAATİ
11015 Eskişehir Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 08:42
11016 Eskişehir Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 07:10
11017 Başkent Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 12:55
11018 Başkent Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 11:00
11019 Sakarya Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 19:44
11020 Sakarya Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 17:50
11021 Fatih Ekspresi Ankara-Haydarpaşa 23:30
11022 Fatih Ekspresi Haydarpaşa-Ankara 23:30
11023 Cumhuriyet Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 16:45
11024 Cumhuriyet Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 14:00
61125 İç Anadolu Mavi Treni Adana-Haydarpaşa 14:00
11126 İç Anadolu Mavi Treni Haydarpaşa-Adana 23:50
11205 Boğaziçi Treni Ankara-Haydarpaşa 08:00
11206 Boğaziçi Treni Haydarpaşa-Ankara 12:00
11207 Anadolu Ekspresi Ankara-Haydarpaşa 22:00
11208 Anadolu Ekspresi Haydarpaşa-Ankara 22:00
11209 Ankara Ekspresi Ankara-Haydarpaşa 22:30
11210 Ankara Ekspresi Haydarpaşa-Ankara 22:30
71319 Meram Ekspresi Konya-Haydarpaşa 17:05
11320 Meram Ekspresi Haydarpaşa-Konya 19:40
41409 Doğu Ekspresi Kars-Haydarpaşa 09:05
11410 Doğu Ekspresi Haydarpaşa-Kars 08:00
51511 Transasya Ekspresi(**)Tatvan İsk-Haydarpaşa
11512 Transasya Ekspresi(**) Haydarpaşa-Tatvan İsk 23:55
51521 Transasya Ekspresi(**) Kapıköy-Van İsk 17:40
11522 Transasya Ekspresi(**) Van İsk-Kapıköy 21:30
51531 Van Gölü Ekspresi Tatvan Gar-Haydarpaşa 07:10
11532 Van Gölü Ekspresi Haydarpaşa-Tatvan Gar 22:55
51541 Güney Ekspresi Kurtalan-Haydarpaşa 09:20
11542 Güney Ekspresi Haydarpaşa-Kurtalan 22:55
81021 DOSTLUK/FLİA EKSPRESİ Pityon-İstanbul 02:51
81022 DOSTLUK/FLİA EKSPRESİ İstanbul-Pityon 21:00
81031 BOSFOR EKSPRESİ Kapıkule-İstanbul 03:30
81032 BOSFOR EKSPRESİ İstanbul-Kapıkule 22:00

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzt, 2009 21:29

Başlığın ismi tarafımdan YHT ve Marmaray Tüp Geçit İşletmesi Nasıl Olmalı? şeklinde değiştirilmiştir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 21:39

Çizelgede gösterdiğim 35 seferin 7 adedi pik saatlere denk geliyor. Diğerleri yoğunluğun daha az olduğu saate denk geliyor.

Ne dersiniz? Sorun var mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Ağu Pzt, 2009 21:58

Öyle sorunlar var ki, olacak ki, hayalin yetmez. Sen kıskanma diyorsun, ama *** kadar Freiburg'tan tüm kuzey-güney tren yük ve yolcu transiti geçiyor. Ve biraz ötede İsviçre'de Baz tüneli bitti mi (Marmaray mukaisede bir hiç), burası batacak. Tüm eyaletin (!) nüfusu az çok İstanbul nüfusuna yetişemezken, burasını tüm aksta dört yola çıkartacaklar ... Sen bana 16 tren falan veriyorsun, ama çeyrek milyonluk kentten saatte dört ile sekiz tren kalkıyor/geçiyor. Biz enayi değiliz yahu. Ortaçağ yükünü değil, küresel dünyanın kontenjanını görüyoruz!

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Ağu Pzt, 2009 22:01

Marmaray orta vadede bir çözüm olacak. Nihai çözüm için 2. raylı geçiş mutlaka olacak. Oradan da YHT ve şehirlerarası trenler geçecek.

O BAHSETTİĞİN FRAYBURGTAKİ SİSTEMLER KAÇ SENEDE YAPILMIŞ?

Hepsi birden 4 senede mi yapılmış.

Sabretmek lazım biraz. Yolun daha çok başındayız. Hepsini birden yapmaya ne zaman yeter ne para.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 10 Ağu Pzt, 2009 20:31

TREN NO TREN ADI İŞLEDİĞİ BÖLGE KALKIŞ SAATİ
11015 Eskişehir Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 08:42
11016 Eskişehir Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 07:10
11017 Başkent Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 12:55
11018 Başkent Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 11:00
11019 Sakarya Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 19:44
11020 Sakarya Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 17:50
11021 Fatih Ekspresi Ankara-Haydarpaşa 23:30
11022 Fatih Ekspresi Haydarpaşa-Ankara 23:30
11023 Cumhuriyet Ekspresi Eskişehir-Haydarpaşa 16:45
11024 Cumhuriyet Ekspresi Haydarpaşa-Eskişehir 14:00
61125 İç Anadolu Mavi Treni Adana-Haydarpaşa 14:00
11126 İç Anadolu Mavi Treni Haydarpaşa-Adana 23:50
11205 Boğaziçi Treni Ankara-Haydarpaşa 08:00
11206 Boğaziçi Treni Haydarpaşa-Ankara 12:00
11207 Anadolu Ekspresi Ankara-Haydarpaşa 22:00
11208 Anadolu Ekspresi Haydarpaşa-Ankara 22:00
11209 Ankara Ekspresi Ankara-Haydarpaşa 22:30
11210 Ankara Ekspresi Haydarpaşa-Ankara 22:30
71319 Meram Ekspresi Konya-Haydarpaşa 17:05
11320 Meram Ekspresi Haydarpaşa-Konya 19:40
41409 Doğu Ekspresi Kars-Haydarpaşa 09:05
11410 Doğu Ekspresi Haydarpaşa-Kars 08:00
51511 Transasya Ekspresi(**)Tatvan İsk-Haydarpaşa
11512 Transasya Ekspresi(**) Haydarpaşa-Tatvan İsk 23:55
51521 Transasya Ekspresi(**) Kapıköy-Van İsk 17:40
11522 Transasya Ekspresi(**) Van İsk-Kapıköy 21:30
51531 Van Gölü Ekspresi Tatvan Gar-Haydarpaşa 07:10
11532 Van Gölü Ekspresi Haydarpaşa-Tatvan Gar 22:55
51541 Güney Ekspresi Kurtalan-Haydarpaşa 09:20
11542 Güney Ekspresi Haydarpaşa-Kurtalan 22:55
81021 DOSTLUK/FLİA EKSPRESİ Pityon-İstanbul 02:51
81022 DOSTLUK/FLİA EKSPRESİ İstanbul-Pityon 21:00
81031 BOSFOR EKSPRESİ Kapıkule-İstanbul 03:30
81032 BOSFOR EKSPRESİ İstanbul-Kapıkule 22:00
Trenlerin kalkışı verilmiş burda, halbuki İstanbul'a girişleri yazılmalıydı, ve buradaki trenlerin yarıdan fazlasının dönüşleri pik saat içine denk gelmekte, ayrıca Adapazarı Ekspresleri unutuluyor, neredeyse her saat başı bir tren var. Haydarpaşa lazım, karşıya geçmesine gerek yok çoğu trenin, sadece Ankara trenleri geçsin yeter bana kalırsa.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Ağu Pzt, 2009 20:45

YHT günde kaç sefer yapacak? sorusu çok önemli. İstanbul-Ankara arası 2.5 saate düşeceğini ve 12 adet YHT setinin siparişinin verildiğini düşünürsek nasıl bir hesap çıkar ortaya?

Ör. Sabah 6'da ilk seferini yapan 1. set 8.30'da Ankara'da olur. yarım sat mola desek 9'da kalkıp tekrar İstanbul'a gelmesi 11.30 olur. 12'de kalkar 2.30 Ankara, 3'te kalkar 5.30 İstanbul, 6'da kalkAr 8.30 Ankara, 9'da kalkar 11.30 İstanbul.

Yani; İstanbul'dan kalkışı; 6, 12, 18 diye 3 adet kalkışı var, dönüşü de 3 adet toplam 6 sefer. 1 set için. Mümkünmüdür? Bu kadar sefer yapabilir mi? 5 set olsa günde 15 sefer demek. Bu 15'in 10'unda tüpten geçse saat başı gibi bir sefer tarifesi sorun olur mu tüp için. Pik saatte girmez. Girsede araya 1 adet sefer.

12 setin kaçı Konya hattında kullanılacak? Sivas hattı için ayrıca set sipariş edilecek mi?

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 10 Ağu Pzt, 2009 21:04

Konya hattında HSR-350x'ler kullanılacak, bunlar Türkiye'de üretilecek, ama CAF'lar çalışmayacak diye bir kural da yok tabi. İstanbul-Ankara arasının 2,5 saat olması mümkün değil, 3'ü bulacaktır, hesapları buna göre yapmak gerek, tabi ben Haydarpaşa'yı alıyorum hedef İstasyon olarak, Halkalı olursa bir yarım saat daha eklemek lazım. Saat başı sefer olacak deniyor, Sabah 6'da Haydarpaşa'dan kalkan tren 9'da Ankara'da olur, bir saat beklese, 13'te istanbulda olur, 14'te kalkar 17'de Ankara'da olur, 18'de kalkar 21'de İstanbul'da olur, İETT'ci tabirle 2 servis atmış olur. Bu şekilde bir tarife yaptığınızda iki tarafta da her sabah 8 setin hazır olması gerektiğini görürsünüz, kalan dört set de backup olarak bekleyebilirler, ek sefer yapabilirler, Konya'ya gidebilirler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Ağu Pzt, 2009 22:12

Mehmet, Freiburg'ta neyin ne zamanda yapıldığını bilmek istiyorsun? Karşılaştırılmasının zor ve bu konuda da mantıksız olması bir yana, böyle sorulara cevap can yakıcı da olabilir!

Birincisi, tüm Almanya'daki tasarım ve yapma hızı, kalitesiyle beraber göz kamaştırıcı. İstisnalar da var, Freiburg şehir tüneli 70 seneden uzun sürdü. Ama acaba 1945'teki hâli sen hiç düşünüyor musun? Katedralden başka bina kalmamıştı, o bir yana, Köln, Hamburg ve Dresden şehirlerinin %80'i imha edilmiş hâldeydi. Bunlara rağmen (!), Freiburg'un erimemiş rayı kalmazken, tramvay şebekesinin yarısının yok olduğu hâlde — bir bugünün becerilmiş olması acaba ne demek? Berlin metrosunun köprüsü ve tüneli kalmamıştı, ne haber?

Bazen, tarihi tamamen gözardı ettiğin gibi geliyor.

Tüm bunlara rağmen bugünün buradaki problemi iğne gözü darboğazı ve bunun çözümü ise (kuzey-güney Avrupa ana aksı) — ve işte şimdi yine konumuza dönüyoruz — sence bu iş burada biliniyor mu, yoksa hem biliniyor ve harikulâde bir şekilde hâllediliyor mu ... artık sen düşün.

"Bizi" ukalâ bulabilirsin, ama fark, biz, iyilik olsun diye tenkid ediyoruz. Yani hareket ve tepki oyunlarına pek gerek yok gibi!

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ağu Pzt, 2009 22:25

Evet, benimde buradaki Hauptbahnhof u sürekli anlatma sebebim bu. Bu şehrin 3 tane Ana Gar' ı zaten vardı. Nordbahnhof, Westbahnhof, Südbahnhof ve Südbahnhof' un içinde Südbahnhof(Ost) yani 4 yönlü Avrupa Gar mantalitesi. Şimdi ne oldu, AB diyor ki, her başkentin ve bilmemkaçbin nüfuslu kentin bir Hauptbahnhof' u olacak, yani Baş Gar, Ana Gar. :) Ne kadar aptallar dimi kendi ellerini kollarını bağlayan bir tasarıya evet diyorlar. Berlin bunu çoktan yaptı hakeza Münih, diğer ülkeleri çokta bilmiyorum ama çalışıldığını biliyorum ve şimdi sıra Viyana' da. Neden Viyana. Nordbahnhof zaten bir iki yıl önce yıkıldı yapıldı ve ismi bile değişti artık Praterstern, geçen resimlerini yayınladım kocaman ama sıradan bir gar oldu. Westbahnhof bugünlerde yıkılıyor ama yıkılırken bir yandan da trenler çalışıyor, buranın ismide değişecek, yani yön merkezli gar mantalitesi değişiyor, Südbahnhof ise parça parça yıkılıyor ve yeni kısımlar ekleniyor ve gerçek bir şehir kompleksi inşa ediliyor. Bu çalışma ile birlikte Lainzer tüneli de inşa ediliyor, tüm bunlar en geç 2023 yılında, Paris-Atina, Polonya-Roma, Berlin-Atina gibi trenleri çalıştırabilmek için ve tüm bu hızlı tren ve normal tren hatlarının ana dağıtım noktası burada inşa ediliyor. Şimdi bu ileri görüşlülük değilmidir, ve bu dağıtımın haritasında Türkiye yok. Bunun AB ülkesi olmak ile alakası yok çünkü Bulgaristan' da yok :) Sırbistan' da yok, çünkü sistemleri yok, bizden farkları yok.

Şimdi ben ortada bu örnek var iken, ve aynı zamanda bu işleri yapıyor iken, birisi 100 yıl sonrası için işletme planı yapıyor, birisi sadece 100 yıl dayanacak tünel yapıyor. Ben konuya bu açıdan bakmanı dilerdim, biz daha bir gar inşa etmiyoruz, ya düşün yanlışlıkla AB ye girdik :) ne olacak, hani Ana Gar? Yok o zaman düşünürüz dimi? Yumurta ağzına gelince, ya bırak AB sini yiyeyim, onlar için yapmayalım, bu işin mantığı mantalitesi, hesabı kitabı herşeyi bir Ana Gar ister, sakın kalkıp Bakırköy' ü yapıyoruz deme, ne yapıyorsun dar yere kendini kıstırıyorsun, orada o evleride yıkıp yer açacakmısın? Hayır, sıkıştırıcan tıkıştırıcan, Halkalı' ya yap bundan iyi ya, vallahi iyi billahi iyi. Şimdi tünel yapılmış bitmiş "ee keşke bu tünelden bir kol çıksa da kuzeye gitse, orada da bir tüpten geçse" :) ya keşke diye bir şey yok, baştan Marmaray' ı öyle planlayacaktın, o tünellerin girişlerini bir iki yüz metre açıp bırakacaktın, ne diyorum evet tabii ki yüzyılın projelerinden biri ama hangi açıdan, ben isterdim ki işletme mantığı ve kente hitabeti açısından olsun, yoksa inan daha derinini muhakkak yaparlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ağu Sal, 2009 07:43

Aslında istense, yine ekler yapılabilir, ama korkarım biz yama şeklinde yaparız. İstanbul gibi bir şehirde tek bir başgar yapmak kolay değil. Ama bak, ille de gerekiyorsa, bence Söğütlüçeşme en elverişli yeri! Zaten en çok Bahnhof'a benzeyen yer orası. Haydarpaşa da elverişli, ama o zaman mantığın değişmesi gerekir. Bir de, Avrupa'dan gelen tren oraya geçemez öyle kolay kolay. Yaparlar, büyük bir kurp gerekir. Ama Halkalı, Bakırköy, Yenikapı (haha ...), Dudullu falan, unut. Söğütlüçeşme. Merkezî ve iyi.

B. Alabay

Cevapla

“Demiryolu Önerileri” sayfasına dön