1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Gönderilme zamanı: 13 Şub Pzt, 2012 12:29
gönderen Esat
İstanbul T1 Bağcılar-Kabataş tramvay hattı ile aynı güzergahta kısmen işleyecek ya da bu hat ile bağıntılı olarak çalışacak tramvay hattı önerileri için başlıktır.

ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 12:24
gönderen Mehmet Kasım
http://www.rayturk.net/?p=4700

GÜLHANEDEN EK HAT

Resim
Tramvay’ın Marmaray aktarması kolaylaştırılmalı

İstanbul’da hizmet veren 19 km uzunluğundaki ana tramvay hattı olan T1 kodlu Kabataş-Bağcılar tramvay hattı 2013 yılında hizmete girecek olan Marmaray tüp geçit hattına yolcu taşıyacak en önemli raylı ulaşım seçeneği olacak. Tramvay hattının tüp geçitle aktarma yapmaya imkan verecek istasyonu ise Sirkeci istasyonu olacak. Hali hazırda yoğun bir aaç trafiği ve yaya trafiğine sahip olan Sirkeci’nin üzerine birde Marmaray yolcuları ek bir yük bindirecek. Bu yoğunluk yayalar için erişilmesi zor bir durum ortaya çıkaracak. Bu da Sirkeci-Kabataş arasındaki yolculukları olumsuz etkileyecek. Bundan dolayı Sirkeci kalkışlı yeni bir işletme seçeneği geliştirilebilir. Şöyle ki, Marmaray Sirkeci tren istasyonuna yaya erişimi Hocapaşa’daki Oteller Bölgesi’nde Darüssaade Sokağı ile İstasyon Arkası Sokağı kesişiminde bulunan girişten olacak. Tramvay hattı Gülhane istasyonu’ndan sonra Posta Dağıtım Merkezi’nin olduğu noktadan Taya Hatun Caddesine doğru makasla ayrılıp Darüssaade sokağını kullanarak Nöbethane Caddesini dikey olarak geçen ve yaya giriş tüneline ulaşan, bir şube hattı yapılarak Sirkeci-Topkapı-Bağcılar işletme alternatifi geliştirilmesi kolaylık oluşturacaktır. Bu noktada batı şaftı bulunup asansör ile Marmaray yolcu peronuna inilmesi mümkün olabilir.
İstasyon Arkası Sokağı’nda bulunan Marmaray yaya giriş noktası:
Resim

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 12:27
gönderen Esat
Mehmet şu resim konusunda ciddiyim ya, yani ya hiç koymayalım ya da sadece linkini koy merak eden baksın, böyle hiçbir şey görünmüyor ve anlaşılmıyor, bilmiyorum belki de sadece ben anlamıyorumdur ama hoş olmuyor, benimde tek tek her mesajda resim düzeltecek halim yok, vaktim de yok.

Bu talebim için herkesten özür dilerim ama hani ara sıra okey, ama tüm mesajlarda ve sayfalarda dış resim verip bunu bir de büyük verince sayfalar şeşi beş görünüyor. :)

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 12:36
gönderen Esat
Önerinin Sirkeci kalkışlı işletme olması kısmında bir sıkıntı yok yani benimde yıllar önce önerdiğim bir şeydi bu ama o sokaktan tramvayın indirilebileceğini pek sanmıyorum, belki tek hat olarak ama gerekli mi? Bir de neden insanların Marmaray girişinin kapısında inmek zorundalar? 50m. yürümek gerçekten bu kadar zor mu? Yani kolaylaştırmak gerekir tabii ama bu kolaylaştırmak değil bana göre tembelleştirmek :D:D ehü ehü

Yok hadi abartmayayım, keşke o gösterdiğin sokaktan inebilse tabii ki ideal olurdu ama dedim ya hem sokağın darlığı hem binaların eskiliği hem bölgenin tarihiliği falan filan bir araya gelince imkansız. Öneri güzel uygulama imkansız.

Gerçeğe bakar isek, en basit çözüm eski Sirkeci dönüş hattını inşa etmektir ama bu mevcut Sirkeci istasyonunun durumunu zora sokarmı bilemiyorum, o yol var iken bu istasyon vardı diye hatırlıyorum dolayısı ile bir sorun olmasa gerek. Bu uygulaması kolay olan yöntem, böylece Sirkeci kalkışlı seferler yapılabilir hiç sorun yaşanmadan ama yolcunun Marmaray'a erişiminde kolaylık sağlarmı bu tartışılır.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 12:39
gönderen alabay
Hiç gereği olmayan bir şey.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 12:44
gönderen Esat
Bence gereği var ama Bağcılar kalkışlı Sirkeci hattına gerek olduğunu düşünmüyorum bu en fazla Cevizlibağ-Sirkeci işletmesi olabilir. Bu hattın yolculuk talebi ortada ayrıca bilmiyorum ama Bağcılar'dan Marmaray'a ulaşmak için bundan çok daha hızlı yöntemler var olacaktır. Geçici çözüm olur falan diyede düşünülmesin.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 13:25
gönderen alabay
Yok, gereksiz. Olsa olsa, Yenikapı tramvay bağlantısını düşünelim (zaten çok düşünmüştük).

Başka adamakıllı tramvay hatlarına gerek var, o zaman işte böyle alternatifler olur. Çek şööle bi kolla olmaz.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 15:12
gönderen Mehmet Kasım
sirkeci meydan çok yoğun diye düşündüm. gereksiz deyip kestirip atmak olmaz başar abi.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 15:44
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:sirkeci meydan çok yoğun diye düşündüm. gereksiz deyip kestirip atmak olmaz başar abi.
Meydan yoğun ama tramvay hattı da yoğun, üstüne bir hat daha bindirerek yoğunluğu alabilirmisin? Sanmıyorum. :) Sirkeci'de ilave bir durak ve Sirkeci kalkışlı kısa parkura sıcağım ama önerindeki sokaktan inmesi olası değil.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 16:06
gönderen Mehmet Kasım
2 sokağı kullanıp loop bölgesi yapıalbilir. tek hat üzerinden sağdaki sokaktan gider soldaki sokaktan geri döner. tam marmaray çıkışının orda durur yolcuları indirir.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 16:21
gönderen Esat
O sokaktan tramvay geçmez Mehmet, geçsede geçmez, senin önerin iyiniyetli bunu tartışmıyorum zaten ama ıh ıh :) yok testi çıktı, yok binanın duvarına şöyle böyle oldu derken yapılmaz o iş. O yüzden diyorum, yani işin gerçekleşme boyutuna bakarak yazıyorum bunları, yoksa lup olsun hup olsun bana farketmez.

Gönderilme zamanı: 14 Şub Sal, 2012 17:36
gönderen Mehmet Kasım
sokaktan geçemezse yapacak bi şey yok. ama ne biliym gülhane surlarının dibinden falan geçebilir gibi geldi.