ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.06 » T1 Bağlantılı Geliştirme 

Mesajgönderen Esat » 13 Şub Pzt, 2012 12:29

İstanbul T1 Bağcılar-Kabataş tramvay hattı ile aynı güzergahta kısmen işleyecek ya da bu hat ile bağıntılı olarak çalışacak tramvay hattı önerileri için başlıktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 12:24

http://www.rayturk.net/?p=4700

GÜLHANEDEN EK HAT

Resim

Tramvay’ın Marmaray aktarması kolaylaştırılmalı

İstanbul’da hizmet veren 19 km uzunluğundaki ana tramvay hattı olan T1 kodlu Kabataş-Bağcılar tramvay hattı 2013 yılında hizmete girecek olan Marmaray tüp geçit hattına yolcu taşıyacak en önemli raylı ulaşım seçeneği olacak. Tramvay hattının tüp geçitle aktarma yapmaya imkan verecek istasyonu ise Sirkeci istasyonu olacak. Hali hazırda yoğun bir aaç trafiği ve yaya trafiğine sahip olan Sirkeci’nin üzerine birde Marmaray yolcuları ek bir yük bindirecek. Bu yoğunluk yayalar için erişilmesi zor bir durum ortaya çıkaracak. Bu da Sirkeci-Kabataş arasındaki yolculukları olumsuz etkileyecek. Bundan dolayı Sirkeci kalkışlı yeni bir işletme seçeneği geliştirilebilir. Şöyle ki, Marmaray Sirkeci tren istasyonuna yaya erişimi Hocapaşa’daki Oteller Bölgesi’nde Darüssaade Sokağı ile İstasyon Arkası Sokağı kesişiminde bulunan girişten olacak. Tramvay hattı Gülhane istasyonu’ndan sonra Posta Dağıtım Merkezi’nin olduğu noktadan Taya Hatun Caddesine doğru makasla ayrılıp Darüssaade sokağını kullanarak Nöbethane Caddesini dikey olarak geçen ve yaya giriş tüneline ulaşan, bir şube hattı yapılarak Sirkeci-Topkapı-Bağcılar işletme alternatifi geliştirilmesi kolaylık oluşturacaktır. Bu noktada batı şaftı bulunup asansör ile Marmaray yolcu peronuna inilmesi mümkün olabilir.

İstasyon Arkası Sokağı’nda bulunan Marmaray yaya giriş noktası:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 12:27

Mehmet şu resim konusunda ciddiyim ya, yani ya hiç koymayalım ya da sadece linkini koy merak eden baksın, böyle hiçbir şey görünmüyor ve anlaşılmıyor, bilmiyorum belki de sadece ben anlamıyorumdur ama hoş olmuyor, benimde tek tek her mesajda resim düzeltecek halim yok, vaktim de yok.

Bu talebim için herkesten özür dilerim ama hani ara sıra okey, ama tüm mesajlarda ve sayfalarda dış resim verip bunu bir de büyük verince sayfalar şeşi beş görünüyor. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 12:36

Önerinin Sirkeci kalkışlı işletme olması kısmında bir sıkıntı yok yani benimde yıllar önce önerdiğim bir şeydi bu ama o sokaktan tramvayın indirilebileceğini pek sanmıyorum, belki tek hat olarak ama gerekli mi? Bir de neden insanların Marmaray girişinin kapısında inmek zorundalar? 50m. yürümek gerçekten bu kadar zor mu? Yani kolaylaştırmak gerekir tabii ama bu kolaylaştırmak değil bana göre tembelleştirmek :D:D ehü ehü

Yok hadi abartmayayım, keşke o gösterdiğin sokaktan inebilse tabii ki ideal olurdu ama dedim ya hem sokağın darlığı hem binaların eskiliği hem bölgenin tarihiliği falan filan bir araya gelince imkansız. Öneri güzel uygulama imkansız.

Gerçeğe bakar isek, en basit çözüm eski Sirkeci dönüş hattını inşa etmektir ama bu mevcut Sirkeci istasyonunun durumunu zora sokarmı bilemiyorum, o yol var iken bu istasyon vardı diye hatırlıyorum dolayısı ile bir sorun olmasa gerek. Bu uygulaması kolay olan yöntem, böylece Sirkeci kalkışlı seferler yapılabilir hiç sorun yaşanmadan ama yolcunun Marmaray'a erişiminde kolaylık sağlarmı bu tartışılır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Şub Sal, 2012 12:39

Hiç gereği olmayan bir şey.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 12:44

Bence gereği var ama Bağcılar kalkışlı Sirkeci hattına gerek olduğunu düşünmüyorum bu en fazla Cevizlibağ-Sirkeci işletmesi olabilir. Bu hattın yolculuk talebi ortada ayrıca bilmiyorum ama Bağcılar'dan Marmaray'a ulaşmak için bundan çok daha hızlı yöntemler var olacaktır. Geçici çözüm olur falan diyede düşünülmesin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Şub Sal, 2012 13:25

Yok, gereksiz. Olsa olsa, Yenikapı tramvay bağlantısını düşünelim (zaten çok düşünmüştük).

Başka adamakıllı tramvay hatlarına gerek var, o zaman işte böyle alternatifler olur. Çek şööle bi kolla olmaz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 15:12

sirkeci meydan çok yoğun diye düşündüm. gereksiz deyip kestirip atmak olmaz başar abi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 15:44

Mehmet Kasım yazdı:sirkeci meydan çok yoğun diye düşündüm. gereksiz deyip kestirip atmak olmaz başar abi.


Meydan yoğun ama tramvay hattı da yoğun, üstüne bir hat daha bindirerek yoğunluğu alabilirmisin? Sanmıyorum. :) Sirkeci'de ilave bir durak ve Sirkeci kalkışlı kısa parkura sıcağım ama önerindeki sokaktan inmesi olası değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 16:06

2 sokağı kullanıp loop bölgesi yapıalbilir. tek hat üzerinden sağdaki sokaktan gider soldaki sokaktan geri döner. tam marmaray çıkışının orda durur yolcuları indirir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Şub Sal, 2012 16:21

O sokaktan tramvay geçmez Mehmet, geçsede geçmez, senin önerin iyiniyetli bunu tartışmıyorum zaten ama ıh ıh :) yok testi çıktı, yok binanın duvarına şöyle böyle oldu derken yapılmaz o iş. O yüzden diyorum, yani işin gerçekleşme boyutuna bakarak yazıyorum bunları, yoksa lup olsun hup olsun bana farketmez.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 14 Şub Sal, 2012 17:36

sokaktan geçemezse yapacak bi şey yok. ama ne biliym gülhane surlarının dibinden falan geçebilir gibi geldi.


“Tramvay Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir