ist-T.06:05 » İstiklal Caddesi Tramvayı Gezi Parkına Uzatıla

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-T.06:05 » İstiklal Caddesi Tramvayı Gezi Park&

Mesaj gönderen Esat » 01 Haz Çrş, 2011 22:34

Bugün gazetelerde seçim meydanlarında ortaya atılan procelerden bir demetin saçıldığını gördük, bu saçılma esnasında uzun zamandır gündemde olan ve zaten önümüzdeki dönemde yapılması planlanan Taksim Meydan düzenlemesi ile ilgili bilgilerde vardı.

Konu ile ilgili bir link:
http://siyaset.milliyet.com.tr/taksim-m ... efault.htm

Videoları indirdim ama henüz ilgili başlığa yüklemedim, meydan projesi ile ilgili tartışmaları da aşağıda linkini verdiğim başlıkta yürütüyoruz malum;

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=662

Bu proje ile ilgili videoyu izlerken sanırım daha öncede çeşitli yerlerde tartışılmış olan İstiklal Caddesi tramvayının Gezi Parkı içerisine uzatılması düşüncesi aklıma geldi, tam emin olmamak ile birlikte sanırım İBB nin de böyle bir açıklaması vardı ama dediğim gibi emin değilim. Sonuçta çılgın bir proje değil zaten çılgın olmasına değil de mantıklı olmasına ihtiyacımız var diye düşünüyorum. Sokaktaki insanın bile düşünebileceği ve düşündüğü bu tip bir uzatma söz konusu olabilir mi, sizlerin düşüncelerini merak ettim.

Meydan çalışması ile birlikte Heykel e kadar gelen tramvay buradan AKM önüne doğru kıvrılarak Gezi Parkı içerisine oradan da Park sınırlarından dolaşarak geriye dönebilir diye düşündüm. Malum bu hattın gelir getirsin ya da aman aman yolcu taşısın diye bir kaygısı yok, burada amaç tamamen bu tarihi araçlar ile şov yapmak. Kaldı ki zaten ben burada halen kullanılan araçların daha fazla yıpratılmasına taraftar değilim, bu müzelik (eleştiri anlamında değil övgü anlamında) araçlar kesinlikle uygun şekilde koruma altına alınmalı, bu güzergaha' da illa ki nostalcik havası verilecek ise Kadıköy' de kullanılan Gotha ların benzerlerinden temin edilmeli diye düşünüyorum. Bu şekilde hem mevcut Taksim Meydan dönüşü kullanılarak Tünel-Taksim işler, araya bir tanede Tünel-Gezi Parkı aracı girer, istenirse bir de sadece parkı dolaştırma amaçlı Meydan hattı yapılır Heykel ile Park arasında dolaşır durur. Ha İstiklal caddesi daha fazla tramvayı kaldırmaz o kesin :)

Biraz daha detaylandıracağım ama kafamın ağrısı bir geçsin hele.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Haz Prş, 2011 08:52

Gotha* yerine bunların (traksyonlu) taklit yapımı da düşünülebilirdi. Aslında şu Tophane tramvay sapağı da aklımda. Oradan Aksaray'a hat düşünüyorlarsa, neden herhangi bir şekilde Tünel-Tophane hattı da düşünülmesin. Tünel'den inmeyecekse, Taksim tarafından bir yerden inebilir belki, dolaşa dolaşa.

*Gotha ayrıca öyle fazla nostaljik bir şey de değil. Almanya'da yeterince nostaljik hurda araç var. Ben bir aralar Freiburg'un hurdaya ayırmak istediği tramvayları düşünmüştüm (bu hat için değil tabiî, ama başka yerler için belki, Antalya …), geçen hafta müdüriyette birisine sordum (komşum çünkü), adamın söylediği beni şaşırttı, bütün hurda araçlar yeniden işletilecek, çünkü Freiburg'un GT8Z araçları hepsi revizse edilmek zorunda, onlar ortada yokken eski GT8'ler işlemek zorunda. Dedi ki, böyle Anadolu için ama bilhassa Doğualmanya'da yeterince araç bulunur (!).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Prş, 2011 09:00

Araç konusunda bende sıkıntı olacağını düşünmüyorum fazlası ile bulunabilir, hemde işletme için aldığın kadar da yedek parça yapmak için bile bulunabilir. Gotha dememin sebebi model görüntüsü olarak hoş olması, yani illa adına Nostaljik denilecekse bu araçlar o havayı veriyor, yoksa başka markalar ve modellerde bulunabilir.

Fakat meydan düzenlemeleri başlığında Serhat' ın verdiği fotoğraf linkine baktıktan sonra bu iş biraz zor göründü, yani Meydan yapıyoruz diyerek yarısı sadece taş döşeli kalan yarısı da bir bina ile çevrilmiş bir alan yapılacak gibi bir animasyon yapılmış. Gerçeği yansıtmıyor olabilir yani projeyi değil de vizyonu gösteriyor olabilir ama hoşuma gitmedi, o şekilde bir yapım sonrası orada bir tramvay nasıl konumlanabilir bilmiyorum, ama olsa hoş olurdu diye düşünüyorum.

Taksim' den aşağı inme meselesine gelince, bana pek mümkün görünmüyor Başar, belki yeni model araçlar ile olabilir yani çekiş gücü daha yüksek tırmanması daha kuvvetli, ama oradaki tüm caddelerin sahile inişi oldukça dik pek tramvaylar için değil.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Haz Prş, 2011 09:17

Gotha markasının bir sürü modeli var, yani o T57/59 tek vagonlar bir yana, koskoca araçlar da var. Bence oralara çıkabilecek araçlar bulunur, dik çıkacaklarına serpentin şeklinde çikmaları gerekir. Prag'taki eski Tatra'lar da dolaşa dolaşa çıkıyor, ki Prag İstanbul gibi korkunç tepeli bir kent. Eski Tatra'lar da çok hoş, yenileri korkunç çirkin. Ama Avrupa'da böyle araçlar zaten çok uzun süre kullanılıyor. Sanırım o Tatra'lar en az 50, 60 senelik, Freiburg'ta meselâ şu an 20 senelik araçlar daha en az 30 sene işletilecek.

He, konuyu saptırayım yine, geçenlerdeki o tramvay konuşmamda fazla model sistemindeki yedek parça problemlerine de değindik. Freiburg'un üç modeli var, GT8, GT8Z ve Combino (nostalji cart curtu saymazsak), bu onları mahfediyor (!). Şimdi bizdeki salatayı düşünün. Tramvay ve metrolar bizi büküp bitirecek. Her yer mümkünse tek modele indirmeye çalışırken biz açıkhava tiy… müzesi yapıyoruz. Demedi demeyin.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön