ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Esat » 17 May Pzt, 2010 23:06

Eh zaten hızlı tren, monoray derken uçuşun vakti gelmişti :) bugün gördük ki ülkemizde uçuşa geçmiş. Tabi şimdi ne idüğü belirsiz Çinliler bile bu işe el atıp hemde başarabiliyor iken bizim haydi haydi yapabiliyor olmamız gerekir, bakalım, gerekliliği bana göre tartışılır. Ben Antalya-Alanya gibi bir güzergahta Maglev' in faydası ne olacak bunu bilemiyorum, bunu oranın müdavimleri ve sakinleri daha iyi bilir, tabi böyle bir proje yapıp bunu Havalimanından başlatmak inceliğini göstermişlerse tabii ki faydalı da olacaktır. Her ne kadar klimalı da olsa her ne kadar çok uzak olmasa da belkide o güzergahta iyi olabilir. Şimdilik en azından ülkemizi yönetenler için düşünce aşamasında sanırım ama benim haberlerden anladığım kadarı ile Almanlar bir şekilde bu işi projelendirmişler, hep diyorum bu herifler basacağı tahtayı ölçüp biçmeden altınada destek yapmadan basmazlar :)

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... uk-yatirim

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=21343
Antalya-Alanya arasına, dünyada yalnızca Çin’in Şanghay kentinde kullanılan saatteki hızı 500 kilometreye kadar ulaşan Manyetik Raylı Tren (Maglev) sistemi kurulması planlanıyor. Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle 4 yıl içinde inşa edilmesi düşünülen projenin yaklaşık maliyeti 5.5 milyar Euro. Eoro Rapid’den proje hakkında kapsamlı bilgi aldıklarını söyleyen TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman “Projeyi inceliyoruz. Projeye soğuk değiliz. Şayet fizıbıl olursa, tamam deyip başlarız” dedi. Maglev teknolojisini tanıtmak
için Türkiye’ye gelen Alman Eoro Rapid’in Türkiye Genel Müdürü Ertan Develik, proje hakkında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman’la görüştüklerini açıkladı. Yıldırım’ın YİD
modeline sıcak baktığını kaydeden Develik, projede finans sorunu yaşamayacaklarını vurguladı.

ANTALYA ALANYA 38 DAKİKA

Maglev teknolojisiyle 139 kilometrelik Antalya-Alanya arasının 38 dakikada alınacağını kaydeden Develik, 500 km hıza kadar çıkabilen trenin ortalama
hızının da 411 kilometre olacağını vurguladı.
Dünyada manyetik raylı tren (Maglev) teknolojisine sahip Alman Eoro Rapid firması, Türkiye için 2 yıldan uzun bir sürede hazırladıkları projeleri tanıtmak için Ulaştırma Bakanlığı'na çıkarma yaptı. Proje kabul edilirse Türkiye, Çin'in rekorunu alarak, dünyanın en hızlı tren işletmecisi olacak. Şanghay-Havaalanı arasında saatte 431 kilometre hızla giden süper hızlı trenin daha gelişmişi Antalya-Alanya arasındaki 139 kilometrelik bölümde faaliyete geçecek. Ortalama hızı 475 kilometre olacak hatta, trenin hızı zaman zaman 500 kilometreye kadar çıkacak. Tren Antalya ile Alanya arasındaki mesafeyi 38 dakikada alacak.
Maglev nedir?

Maglev, “manyetik olarak havada tutma, yükseltme” anlamına
geliyor. Manyetik hızlı tren havada süzülerek mesafe alıyor. Süzülme
sayesinde hiçbir aşınma yaşanmıyor. Bu da bakım masraflarını en aza indiriyor. Tekerleklerin raylar üzerinde sürtünmeden süzülmesi de,
gürültü kirliliğini ortadan kaldırarak, sessiz seyahat sağlıyor.
En son Esat tarafından 28 Kas Çrş, 2012 21:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 May Sal, 2010 07:49

Ben buna şimdi sıcak bakamadım. Niye mi? Antalya'da daha gar yok, ama yapılması lâzım ve herhâlde de yapılacak. Peki, Antalya'ya vardıktan sonra ne olacak? Alanya'ya gitmek için yine bir aktarma. Bence boş. Ne için yani? İstanbul'da Marmaray kom0ple hattında bu fazla mantıksız olmazdı, ama Antalya-Alanya? Gün gelir, oraları çok modern falan olur, iyi güzel de, turizmden başka da bir şeyi var mı, olacak mı, o da bence önemli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Sal, 2010 10:54

Bence Maglev denilen şey zaten turistik olmaktan öteye geçmez ama Türkiye ye giden turist kalitesine bakarak bu hizmetin ücretininde çok ucuz olmayacağını düşünürsek :P bilemiyorum yani :D sadece bu işin meraklılarının ziyareti yeter mi.

Diğer taraftan Antalya' ya kadar falan demişsin ben orayı anlamadım? Zaten Antalya-Alanya arasından bahsediyor güzergahta. Güzergah olarak yapılabilir, olmaz diye bir şey yok gayet te güzel olur, da işte ben de hep gerekli mi sorusuna takılıyorum, o kadar masrafa gerek varmı? Böyle bir şey yapılacak sa bunu Ankara ya da İstanbul gibi bir kentte Havalimanı ile kent merkezi arasına inşa etmek daha doğru değil mi? Antalya - Alanya arasında metro tarzı bir şey daha iyi olmaz mı? Tabi diyorum ya orayı bilenler daha iyi yorumlayabilir aslında, ben iki yeri de sadece bir kere gördüm pek yorumlama şansım yok.

Diğer taraftan her işimiz yolunda ve her şeyimiz tamamsa bir de maglev olsun neden olmasın, ama bunu sidik yarıştırmak için değil de ihtiyacımız olduğu için yapıyor olalım derim.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 18 May Sal, 2010 10:58

Bu kadar hızlı bir hattın, bence şu başlanıpta bitirilemeyen Sürat Demiryolu güzergahına yapılması lazım. Misal Gebze'den başlayan hat Köroğlu dağlarına paralel şekilde Ankara'ya ulaştırılabilir. Arada hiç durmasına gerek yok, memlekette en çok yolculuk İstanbul-Ankara arasında zaten.

İstanbul-Ankara 1 saat ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Sal, 2010 11:15

O da iyi bir seçenek, zaten hızlı tren dahi havayollarının rakibi iken böylesine büyük yolcusu olan bir güzergahta bu seçeneği sunmak bana göre havayolları içinde iyi olur. Şimdi ne alaka diyeceksiniz :) o zaman havayollarıda enerjilerini ülkenin diğer bölgelerine ya da uçmadıkları başka yerlere harcayabilirler ve zaten bu doğal bir sonuçtur. Avrupa' da pek çok yakın kent arasında uçuşlar hızlı tren işletmelerinin devreye girmesi ile iptal edilmiştir.

Ama bu önerinin büyük handikapı Ankara-İstanbul gibi uzun soluklu bir güzergahtaki maliyetin boyutu, bugün maglev hatlarının yaygın olmamasının sebebi teknolojik ya da imalattan kaynaklanan zorluklar değil mali zorluklardır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 May Sal, 2010 13:18

Antalya ve Alanya bir tramvay ağı ile bağlanabilirdi, evet, aynen Köln ve Bonn gibi. Yani, Antalya'nın hatları var ve olacak (yanısıra, Onur ne oldu?), Alanya'nın da bir iki hattı olacak (deger), aradan da şu bir büyük hat bağlantı yapacak. Tramvay dediğim HRS tabiîki (bu hatta).

He, Antalya'ya varılacak demiştim de, anlamamıştın. ben ilerisini düşünüyorum. Bir gün Burdur'dan Antalya'ya tren gidecek tahminim ve ümidim var. Şimdi orada gar nerede olacak? Kopfbahnhof (yine başgar oldu, ama demek istediğim Haydarpaşa gibi bir tip gar) mu olacak? Transit mi? Alanya bu demiryoluna da bağlanmalıydı bence. Alanya, Manavgat, Silifke, Mersin ... bunlar hepsi biraz ayda mı, nerede, ama modern bir Türkiye'de değıl gibi, demiryolları nerede? Adana-Mersin orada öyle bitiyor :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cmt, 2011 12:24

http://www.lojiport.com/antalyaya-cilgi ... 28546h.htm

Bu güzergah ile ilgili proje çalışması yapan Alman ortaklı firma bir takım açıklamalar yapmış, Ankara merkezli olmak üzere pek çok proje üzerinde çalıştıklarını ama eski Ulaştırma Bakanının direktifi ile Antalya-Alanya arasına öncelik verdiklerini ve projenin şu anda seçimlerden sonra ihaleye çıkabilecek durumda olduğunu belirtmişler. Buraya kadar güzel, yani hoş, sonuçta ülkemizde bir maglev hattı yapılmış olacak, gerenk varmı tartışılır ama yapılmış olacak, hadi bakalım çılgınlık ile delilik arasındaki farkı bulmamız isteniyor sanırım :)

Haberde proje ile ilgili düşünceler güzel, dediğim gibi yapılmasın demek olmaz, gayet güzel olur ama kalkıpta vagonlar ve yedek parçalar TCDD ye ait fabrikalarda üretilecek demek??? Bilmiyorum ama yani daha teknolojisi 100% olgunlaşmamış bir sistemde aracını üretmek, yani bu Rotem lisansı ile gelen parçaları birleştirip "yerli tren" yaptık demekten daha iddialı bir durum. Yani haberde beni gıcık eden tek paragraf bu idi :)
Türk-Alman ortaklığında faaliyet gösteren Eoro Rapid TR firması, Antalya-Alanya arasında çalışacak yüksek hızlı manyetik tren projesi geliştirdi.

Projeye göre 135 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya yolu saatte 550 kilometre hızla 38 dakikada kat edilebilecek. Bugün başlaması halinde 6 yıl sonra hizmete girebilecek olan proje, 5,5 milyar euroya mal olacak. Manyetik tren 135 kilometre olan Antalya-Alanya arasını saatte 550 kilometre hızla 38 dakikada kat edecek. Antalya Havalimanı'ndan hareket edecek olan tren Serik ve Manavgat ilçelerinde durduktan sonra Alanya'ya ulaşacak.

İhale için 12 Haziran'da yapılacak seçimlerden sonrasını beklediklerini aktaran Develik'in verdiği bilgiye göre; proje hayata geçmesi halinde 15 bin kişiye istihdam sağlayacak. Yüzde 70'i inşaat ağırlık olacak proje kapsamında Serik ilçesine bir bakım ve onarım istasyonu kurulacak. 80 yıl garantisi bulunan manyetik tren için Türkiye'nin kasasından tek kuruş çıkmayacak. Vagonlar ve yedek parçalar TCDD'ye ait fabrikalarda üretilecek. Projeye göre Antalya-Alanya hattında günlük 20 bin kişinin taşınması planlanıyor. Her 15 dakikada bir yapılacak seferlerde ortalama 500 kişi taşınacak. Karayoluyla 2,5 saat süren Antalya-Alanya arası ulaşımı 38 dakikaya inecek. Ortalama hızı 475 kilometre olacak manyetik tren 550 kilometre hıza kadar ulaşabilecek.

Tren yerden 6 ile 20 metre yüksekliğinde manyetik bir hat üzerinde ilerleyecek. Tren yolcu vagonları haricinde 12 konteynır taşıyabilecek. Proje kapsamında Alanya'da durak inşa edilecek alışveriş merkezi içinde yer alacak. Hükümetin onay vermesi halinde hat Gazipaşa Havaalanı'na kadar uzatılarak Antalya Havalimanı'yla bağlantı kurulabilecek. Ayrıca Alanya'dan KKTC'ye frebit seferleriyle bağlantı yapılabilecek.
Dediğim gibi hayırlı olsun, yapılsın, yakışır Antalya' ya. Maglev uçsunda biz uçmayalım yeter ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Cmt, 2011 12:27

Ne manyak şey yahu, tren yapın, bitsin şu iş. Bu sefer benim buraya lâf atmam gerekecek, ama “biz” Almanlar da her yere o maglevi kakalamaya çalışıyoruz, hani neden Alamanya'da yooh? :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cmt, 2011 12:30

alabay yazdı:ama �biz� Almanlar da her yere o maglevi kakalamaya çalışıyoruz, hani neden Alamanya'da yooh? :)
Aynen, bende onu belirtmiştim. Projenin mimarı kim Alamanlar, yahu tekniği üreten adam kendi ülkesinde yapmıyor :) Yani yapmış ama işte bir kenara atılmış sen daha önce bahsetmiştin Berlin dekinden, Münih yapılmak istenen ise maket tren olarak duruyor öyle :P

Bunu Japonlar yaptı ise adamların zamanla ilgili ciddi sorunu olduğu için yaptılar, yapmaları gerekir çünkü onlara zaman yetmiyor, Çinlilerin derdi ise sadece ve sadece hava atmak, biz niye Allahın çekik gözlüleri ile sidik yarıştırıyoruz ki.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Cmt, 2011 13:43

Hayır, Çin dünyanın en korkunç kalkınmasına hazırlanıyor, onu ciddiye al(a)mıyorsun, o başka.

eknik aslında iyi, ama iş hep paraya ve belki de lobilere takılıyor. Berlin'de şebekeyi yakmasaydılar artı birden Duvar yıkılmasaydı belki Alman maglev tarihi değişik olurdu. Ama Antalya–Alanya irtibatında öyle bir şeyi düşünmek hem gereksiz hem zararlı. Çünkü maglevin gittiği yere tren belki gitmez artık, halbuki Alanya, Antalya, ikisi de liman, biri yük için de iş görür, ötekisi Kıbrıs, Girit ve Lübnan (ve başka daha neler varsa) irtibatı sağlayabilir. Aslında Alanya'yı meselâ Mısır/İskenderiye bağlantısı için de öngörebilirdik, hem turistik, hem ekonomik. E ama o zaman tren daha mantıklı olmaz mı? Yok, biz çok mu üstünüz? Yıkın o zaman bütün demiryollarını, maglevağ çağı başlasın, hadi, göriim abileri.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Cmt, 2011 13:52

Yok merak etme, verdiğim linki okursan maglev hattında konteynerde taşıyacaklarmış, yani bir taşla iki göz çıkarılacak, yok kuş mu vuruluyordu, herhalde öyle bir şey.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Nis Cmt, 2011 16:08

Hee, 12 tane. Ve 12 taneyle de 500 pik için ne kadar enerji gerekecek? Fukuşiiimaaa …

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön