ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Çrş, 2014 10:53

Güzel haberler ama umarım aynı zamanda planlı programlı işlerdir, yani yaptık demek için değil de işe yaraması için yapılır ve işe de yarar.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 19 Kas Çrş, 2014 12:28

abuk subuk bir harita çizdim ama belediye başkanının anlattığı şekilde en güzel böyle oldu :D

Önemli noktalar belli olsun diye büyük yükledim. Özellikle Otogar'daki ayrım noktaları önemli.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Kas Çrş, 2014 13:26

Ray ve katener bağlantılarının sorun olmadığını ve her güzergahta tek tip aracın çalışabildiğini düşünür isek burada şöyle işletmeler mantıklı gibi

Expo-Havalimanı (fuar zamanları işleyebilir)
Expo-Otogar
Havalimanı-Fatih
Havalimanı-Üniversite
Işıklar-Fatih
Üniversite-Varsak

falan filan :) yani hangisi daha mantıklıdır onu kentte yaşayanlar daha iyi bilir tabii ki.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 19 Kas Çrş, 2014 16:48

Benim tahmin ettiğim ve başkanın sözlerinde hareketle oluşturduğum işletme olasılıkları böyle:

1- Fatih-Otogar-Meydan-Havalimanı-Aksu
2- Fatih-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar
3- Varsak-Otogar-Meydan-Havalimanı-Aksu
4- Varsak-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar

Acaba Havalimanı ve Aksu'yu tek hat mı işletirler yoksa 2 ayrı işletme mi olur bilmiyorum. Öyle olursa Esat bey sizin söylediğiniz Havalimanı-Expo şeklinde bir işletme mantıklı olur ve olmalıdır.

Buna göre şöyle bir revizyon yapabilirim kendimce:

1- Fatih-Otogar-Meydan-Aksu
2- Fatih-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar
3- Varsak-Otogar-Meydan-Havalimanı
4- Varsak-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar

İşte daha fazla işletme olabilmesi için aşağıda bahsedeceğim gibi şimdiki nostalji hattıyla Fatih-Meydan hattının birleştirilmesi gerekir.Böyle yapılırsa;

5-(Fatih-)Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Meydan-Havalimanı
6-(Varsak-)Otogar-OÜniversite-Eğitim Araştırma-Meydan-Aksu

şeklinde yeni işletmeler mümkün ve olmalı.
hangisi daha mantıklıdır onu kentte yaşayanlar daha iyi bilir tabii ki.
Eğer şimdiki 2 hat bu projede birleştirilmezse Aksu ve Havalimanından gelenler Eğitim-Araştırma ve Üniversite yönüne şu şekilde gidecekler.
1. ihitmal İsmetpaşa durağında inip Kale kapısında olması muhtemel bir durağa kadar yürüyüp diğer hatta aktarma yapmak
. ihtimal Otogar durağında inip, inilen durakta hiç dışarıya çıkmadan karşı yönden gelip Üniversite yönüne gidecek tramvaya binmek.


Her türlü de zahmetli olacak. o yüzden mevcut 2 hattın bu proje dahilinde birleştirilmesi şart.

Benim heyecanla beklediğim ve desteklediğim olay şu:
Otogar'da raylı sistemin 2 ayrı kola ayrılması ve şehrin merkezinin çoğuna hitap etmiş olması: Otogar, Üniversite, Tıp Fakültesi, devlet kurumları, Adliye, Jandarma, Eğitim Araştırma Hastanesi ve insanların gidip geldiği bir çok okul, iş yeri vs. bu güzergahta yer alacak ve bu benim yapılmasını en çok istediğim projeydi. Diğeri de Aksu hattıydı. Bir şehir düşünün, havalimanı 10 milyondan fazla misafir ağırlasın ama yarım saatte bir kalkan otobüslerle ulaşım sağlansın! hiç mantıklı değil.

Sabırsızlıkla bekliyorum kentimin raylı sistem ağlarına(!) kavuşmasını


Eleştirilecek noktalar çok ancak yapabilecek bir şeyimiz yok. Ne yapacaklarını göreceğiz.

Üstte Esat bey siz şöyle demişsiniz:
Ray ve katener bağlantılarının sorun olmadığını ve her güzergahta tek tip aracın çalışabildiğini
Başkanın söylediğine göre insanlar ilk duraklardan diğer hatların güzergahlarındaki son duraklara kadar aktarmasız gidecek. Bu da aynı tip olacağını gösteriyor.

Zaten Aksu hattı Meydan'a giden hattın devamı olacak.

Bir de dikkat çekilmesi gereken konu şu. Bu hatlar yapılırken büyük çoğunluğu yolların geniş olduğu semtlerden geçecek. Tabi Antalya'da orta refüjü geniş yol çok, Süleyman Demirel, Sakarya, Dumlupınar Bulvarlarında en az 2 şeritlik alan var orta refüjlerde. Bu da raylı sistemler yüzeyden geçse de trafiği pek etkilemeyecek. Şu bakımdan etkileyebilir, hemzemin geçiş noktalarında tramvaylar geçerken trafik büyük ihtimalle duracak.

Diğer yandan Meydan'dan sonra da yine orta refüjler çok geniş. Özellikle Demokrasi kavşağından sonra Havalimanı yolu boyunca giden Serik Caddesinde 3 ayrı orta refüj var: 2 tanesi ana yollar ile yan yolları ayıran refüjler ve orta refüj.

Acaba hangi refüjü kullanacaklar raylı sistem için? Her durumda da refüjdeki o güzelim ağaçlar sökülecek, tek üzüldüğüm nokta bu. Aşağıdaki resimde sadece palmiyeler gözüküyor ancak çoğu yerinde Antalya'ya özgü büyük kavak vb ağaçlar var ve o yol insanın için açıyor. Şöyle söyleyeyim ağaç yan yollardaki refüjlerde daha az orta refüjde daha çok. Bir de yerleşim yeri yolun kuzey tarafında daha çok, hatta bazı yerlerde güney tarafında hiç yerleşim yeri yok.

Serik Caddesi ve refüjleri:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Prş, 2014 16:52

Aslında yazdıklarının içinden seçip yazacaklarım vardı ama vakit bulamadım, sadece aklıma şöyle bir fikir geldi

Keşke şu çizdiğim gök mavi gibi bir bağlantı daha yapılabilse, böylece ortaya çok daha farklı ve mantıklı işletmeler çıkabilirdi

Resim

Meydan - Üni - Otogar - Sakarya Bul. - Meydan ring işletmesi kurulurdu (tek hat olsun demiyorum :) )

bunu kesmek için

Işıklar - Fatih
Işıklar - Varsak

Ana hat üzerine bindirmek için

Havalimanı - Fatih
Expo - Otogar

bir de özel zamanlarda çalıştırmak için

Havalimanı - Expo

yine bir dönüş noktası oluşturulabilir ise

Üniversite - Varsaklar işletmesi de olabilir.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 20 Kas Prş, 2014 21:44

Aslında olması gereken sizin çizdiğiniz gök hat zaten yıllardır bahsedilen bir güzergah. Sitedeki eski mesajlara da bakıldığında sizin gösterdiğiniz biçimde gitmesi gerekir hattın.
2 harita var önceki sayfalardan ve buradan Varsak hattının nereden geçmesi gerektiği belli:
Resim

Bir de şu konuya değineyim; Antray'ın Fatih-Meydan hattında yer alan Otogar istasyonundan hemen sonra daha önce bahsettiğim ayrılma tünelleri için tünel boşlukları var. Aşağıdaki resimde görünen boşluk 5-10 metre daha devam edip bitiyor:
Resim

Bu o zamanlar planlanan Otogar-Üniversite-Çarşı şeklindeki hat için yapılmıştı. Zaten 2009'daki seçimlerden hemen sonra ihalesi yapılıp inşaata başlanacaktı. Projesi falan onaylanmıştı DPT'de.

Açıkçası ben kendim bizzat şahsım olaraktan :D çok seviniyorum, destekliyorum. Özellikle yapılmasını istediğim hatlardan birisi yapılacak. Tabi ne zaman biter bilmiyoruz. Önceki gibi seçim yatırımı olmazsa güzel olur
Meydan - Üni - Otogar - Sakarya Bul. - Meydan ring işletmesi kurulurdu
Açıkçası çok farklı işletmeler mümkün, sorun olmaz. Hatta bu konuda fantaziler geliştirebiliriz.

Fatih-Meydan
Meydan-Havalimanı
Havalimanı-Aksu
Otogar-Üniversite-Işıklar
Varsak-Otogar

Bunlar aktarmalı oluyor fena bir şekilde...

Fatih-Meydan-Aksu
Fatih-Meydan-Havalimanı
Fatih-Otogar-Üniversite-Işıklar
Fatih-Otogar-Varsak (mümkün olursa)
Varsak-Otogar-Meydan-Aksu
Varsak-Otogar-Meydan-Havalimanı
Varsak-Otogar-Üniversite-Işıklar

bunlar da tek aktarma yok. Gerçi Üniversite-Işıklar'dan Meydan-Havalimanı-Aksu'ya aktarma şart bağlantı yapılmazsa.

Bir de yapılan ve yapılacak raylı sistemlerin önemli bölümü Kepez ilçesinde . Fatih-Meydan hattının 16 durağından 8'i Kepez'de, diğer 8'i Muratpaşa'da, Varsak-Otogar hattının tamamı Kepez'de, Otogar-Üniversite-Çarşı hattının Üniversiteye kadar olan kısmı Kepez'de. Yine Meydan-Havalimanı-Aksu hattının Demokrasi kavşağı ile Havalimanı Kavşağı arasında kalan hattın batı tarafı Kepez'de Doğu tarafı Muratpaşa'da, Havalimanından sonrası Aksu'da. Üniversiteden Işıklara'kadar olan kısmı Muratpaşa'da.

Burada eksik kalan bölgeler Konyaaltı ve Döşeematı ilçeleri ile Lara semti. Buralara daha önceki projelerde öncelik verilecekti. Varsak hattının en son yapılması planlanıyordu. Belki bir 4. etapla Konyaaltı-Lara ve Döşemealtı-Fatih hatlarını görürüz.

sonuç olarak işte şu soruyu sorayım Antalya öyle veya böyle bir raylı sistem ağına sahip olabilecek mi? özellikle Fatih-Meydan-Havalimanı-Aksu ve Varsak-Otogar-Üniversite-Işıklar güzergahları ile.

Bana sorarsanız eksik ama Antalya'nın önemli bir bölümüne hitap edecek. 450 bin nüfuslu Kepez ilçesinin neredeyse tamamına raylı sistem yakınlardan olsa gidecek.
450 bin nüfuslu Muratpaşa'nın kzueydoğusu ile merkezi aynı zamanda Antalya'nın merkez bölgesine hitap edecek. 70 bin nüfusu olan Aksu ile havalimanına hitap edecek.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 03 Ara Çrş, 2014 22:47

İlk somut adım diyebileceğimiz:

Ulaştırtma Bakanlığımız ilk tramvayını yapacak. hadi bakalım hayırlı olsun :D
Raylı Sistemin Havalimanı-Aksu Hattı Artık Ulaştırma Bakanlığında

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Rayı Sistemin 3.etabı olan Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo hattının proje çalışmalarının tamamlandığını ve projenin Ulaştırma Bakanlığına teslim edildiğini duyurdu.

Başkan Türel, Twitter hesabından yaptığı paylaşımla " Buradan size bir MÜJDE! Raylı sistem projemizi ilgili bakana salı günü teslim ettik ve Aksu'ya raylı sistem projesi... Aksu'muza hayırlı olsun uğurlu olsun. Artık ulaşımda modern bir şekilde seyahat antalya-ulasim.com edeceksiniz." diyerek Aksulu ve Antalyalı vatandaşlara müjde verdi.

Belediye Vagonları Alacak Ulaştırma Bakanlığı Hattı İnşa Edecek

Daha önce yapılan açıklamalara göre Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo güzergahına inşa edilecek raylı sistem hattında çalışacak tramvaylar Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından alınacak, inşaat ise Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülecek. Bu yazı antalya-ulasim.com'a aittir, izinsiz kullanılamaz.

2. ve 3. Etaplar

AntRAY Antalya Raylı Sisteminde yeni etaplar şöyle olacak:
2.Etap: Meydan-Serik Caddesi-Havalimanı-Aksu-EXPO Alanı
3.Etap:
a) Varsak-Yeşilırmak Caddesi-Sakarya Bulvarı-Otogar,
b) Otogar-Dumlupınar Bulvarı-Tıp Fakültesi-Akdeniz Üniversitesi-Meltem-Eğitim Araştırma Hastanesi
c) Müze-Eğitim ve Araştırma Hastanesi Nostalji Tramvay uzatması
http://www.antalya-ulasim.com/rayli-sis ... ginda.html

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 29 Ara Pzt, 2014 21:53

Nostalji tramvayı 3. etap kapsamında Müzeden Eğitim-Araştırma Hastanesine uzatılacaktı.

Bu ay ortalarında açıklanan Konyaaltı Sahili projesi kapsamında Nostalji Tramvayının Müze kavşağından Konyaaltı Sahiline çıkıp Liman kavşağına kadar uzatılacağı açıklandı.

Şimdi Otogar'dan Hastaneye kadar gelecek hat Nostaljı hattına katılacak. Konyaaltı hattı da ayrı bir kol şeklinde bu hattan ayrılacak.

Doğrusu bu projelerin planlandığı konusunda oldukça şüpheliyim. Ulaşım master planı 2016'da bitecek, daha ihalesi yapılacak ama raylı sistem hatları bir bir açıklanıyor.

Bunlardan Otogar-Üniversite-Şehir merkezi ve Meydan-Expo güzergahları önceki yönetim tarafından ulaşım planına dahil edildi. Ancak Otogar-Sakarya Bulvarı-Varsak, Müze-Konyaaltı ve Müze-Hastane güzergahları yoktu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Çrş, 2014 18:56

Bak bir de ben haritaya işlemeyince kızıyorsunuz :D sizin orda hava çok rüzgarlı, projeler bir o yanaaa bir bu yanaa :):)

şaka bir yana Antalya da daha önce bir UAP yapılmamış mıydı? Kaç senelik yapılıyor bunlar 2, 3? Plan dediğin 10 - 20 yıllık falan olur, her isteyen kafasına göre değiştir(e)mez.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 31 Ara Çrş, 2014 22:32

önceki taa 2013'te yapılmıştı :lol:

gerçekten çok eskidi bir önceki, artıkşehrin ihtiyaçlarına cevap vermiyordu.
sizin orda hava çok rüzgarlı, projeler bir o yanaaa bir bu yanaa
doğrusu bu projeleri kim tasarlıyor merak ediyorum. yoksa birileri benim gibi paint'ten mi çiziktiriyor :roll: :lol:

hadi paint kullansınlar o Varsak hattı hangi akılla yapılmış, ne içiyormuş bu arkadaşlar. Hiçbir master planda olmayan bir güzergah ve yine yanlış bir proje...
Otogar-Hastane hattına diyeceğim yok ama...

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 06 Oca Sal, 2015 21:44

Varsak hattının dümdüz aşağıya inmiyor olma sebebi bana göre Çevreyolu ile keşişen kavşaktaki viyadüklerin ve aynı kavşağın altına yapılacak olan araç tünelinin raylı sistem geçişini zora sokması.

Yani burada belediyenin önceliğinin raylı sistem değil otomobil olduğu sonucuna varabiliriz.

Çevreyoluna viyadükler yapılıyor/yapılacak ama acaba oradan ileride raylı sistem geçer mi diye düşünen yok, yine plansız işler...

Havalimanındaki duraklar da saçma, birleşik olan iki terminale gereksiz bir şekilde iki durak yapılacakken çok daha uzaktaki 2. dış hatlar terminaline bir bağlantı yok... İşin daha saçma tarafı, son gelinen planlama itibariyle ileride olabilecek terminal genişlemeleri (eklemeleri) 2. dış hatlar terminali etrafında olacak, belki ileride tüm terminaller o bölgede tek merkezde toplanacak... Hal böyleyken raylı sistemi oraya götürmemek saçmalık.

Bunun dışında bir korkum var o da sistemin Expo'ya yetişmeyecek olması. Yani 2016 yılına kadar onun yapımı sinyalizasyonu ıvırı zıvırı bitmez, bu sefer 2009'da olduğu gibi kum çuvalları yerine insanlarla (turistlerle) deneme seferi yapmazlar inşallah.

Önceki dönemde yapılan ulaşım ana planında belirlenen bisiklet koridorları, Yüzüncü Yıl aksındaki otobüs şeritleri, Metrobüs önerileri (özellikle çevreyolundaki) kuş olup uçtu galiba. Gazi M. Kemal Blv. bisiklet yolu da hala yapılmadı, herhalde yeni belediye yönetimi bisiklet ulaşımı konusunda pek hayırlı politikalar gütmeyecek.

Son 3 yıldır büyükşehir belediyesinin açtığı yeni yollarda ve mevcut caddelerdeki yenilemelerde bisiklet yolu standart hale gelmişti. Şimdi mesela Expo raylı sistemi için tüm bulvar elden geçecekken oralarda yaya kaldırımlarının da düzenlemesi, bisiklet yolu yapılması falan aslında maliyet olarak çok küçük şeyler ama düşünen yok gibi.

Mimarlar odasıyla ortaklaşa düzenlenen sahil proje yarışmasında birinci seçilen proje harika, içinde öneri olarak tramvayın konyaaltı sahiline uzatılması var. Belediye de bunu gündemine almış gözüküyor. Orada oturan biri olarak sevinirim ama şehrin önceliği orası mı kesinlikle değil...

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 07 Oca Çrş, 2015 00:17

Varsak yönündeki herkes bu raylı sisteme karşı çıkıyor.

ilk cümlenle aynı düşüncedeyim ancak araç tüneli mi alt geçit mi ne yapacaklar o bile belli değil Alt geçit ya da tünel, sonuçta raylı sistemi de aynı şekilde geçirebilirler.

Varsak hattı benim oturduğum yerden geçiyor ama ben de geçmesini istemiyorum. Geçtiği yol 3 şeritli ve yoğun bir trafik var. tramvay yapılınca 2 şerit azalacak. daha da trafik artacak.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön