ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 08 Oca Sal, 2013 20:58

Menderes Türel'in yapmak istediği Antray 3.etabı
Liman-Adliye ve Meydan-Lara uzatmaları (kırmızı hatlar)

1, 2 ve 3. etaplar ile nostali hattı hep birlikte
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Sal, 2013 21:10

Ya eski başkan Türel bayağı bayağı tramvay hatları falan yapmak istemiş, aslında senin yukarıda dikkat çektiğin gibi doğru bir planlama ile yapılabilseydi bu işler Eskişehir benzeri bir sistem bile ortaya çıkarılabilirdi ve çokta güzel olurdu diye düşünüyorum.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 08 Oca Sal, 2013 21:50

Bu uzatılacak hatlar da mevcut hat gibi olacaktı yani "hafif metro" :lol:

Eğer bu tramvay hatları yapılsaydı şehir trafiği alt üst olacaktı. Bu bir gerçek.
Zaten mevcut yapılan hat trafiği fazlasıyla etkiledi. Bursa'nın raylı sistem gibi yapılabilirdi, metro olması şart değil diyorum bir kez daha :)

Ha, ben desteklemedim mi bu tramvayları her zaman :) Raylı sistemlere karşı duygusal bir bağ oluştu bende, en kötüsü bile olabilir. Nostalji bile yaşıyoruz burada.

Açıkçası Menderes Türel adam akıllı bir sistem yapabilirdi ancak seçim hesapları yaptığı için böyle bir tramvay ortaya çıktı.

Zaten Isparta'nın Ulaşım Planını Antalya'da uygulamakla suçlanıyordu.
100.Yıl'a yapılan alt geçitler yüzünden Konyaltı-Lara arasına tramvay yapamamakla kendi yanlışını doğrulamış oldu ve Meltem-TRT arasını raylı sistem için düşünüyordu. Ama seçimleri kaybedince hiçbir şey olmadı.

Ondan önceki yönetimlerin de bazı projeleri vardı. Döşemealtı, Havalimanı/Aksu, Lara-Kundu, Liman gibi yerlere raylı sistem(metro) düşünülmüş. Ancak Menderes Türel ilk olarak tramvayı tercih etmiş. Hükümetten bunca destek almasına rağmen...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Oca Sal, 2013 22:03

Biliyorum ütopik bir hayal benimki ama belediye hizmetleri oy avcılığında birincil etken olmamalı, tabii ki seçim dönemlerinde yaptıklarını anlatacaklar, övünecekler devamında yapacaklarını anlatacaklar ama işte, geçen seçimleri hatırlıyorum da, nerede ise belde belediyeleri bile raylı sistem yapıcaz diye çıkacaktı ortaya :)

Kullanıcı avatarı
Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 90
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 17 Oca Prş, 2013 00:01

Projemin detaylarını anlatayım;
Resim
Mavi(Antray) ve Kırmızı(Klasik) hatlar mevcut hatlar olmakta. Turuncu (klasik) ve lacivert(Antray) hatlarla da düşündüğüm projeleri çizdim. Sarı hat ile de TCDD'nin yapabileceği demiryolu dahilinde bir banliyö ağı çizdim.
1 - Mevcut Antray hattının Meydan-Çallı (hatta gerekirse Otogar'a kadar olan kısmı), cut-cover (ka-ört, aç-kapa) yöntemi ile yeraltına alınmalı. Böylece metro yapılamaz diye ürettilen bahanenin anlamı kalmaz.

2 - Klasik (nostaljik yerine tercihimdir) tramvay hattı'nın iki ucu, ikişer yönde dallanacak.
2/a - Batı dallanmasında Çallı Antray istansyonu-Muratpaşa Lisesi-Devlet Hastanesi-Atatürk Kültür Parkı-Minicity istikametinde
2/b - Doğu dallanmasında da Zerdalilik depolaması'nın Meydan-Lara arasına yapılacak raylı sistem ile bağlantısı sağlanacak.

3 - Türel döneminde planlanan Antray 2. Etap'tan faydalanılarak Meltem-Üniversite-Uncalı hattı düşünüldü, Banliyö hattı ile bağlanabilecek bu hat, gerekirse Bahtılı ve Çakırlar'a uzatılabilir.

4 - Konyaaltı, Varsak ve Lara hatlarında alternatif güzergahlar düşündüm.
4/a - Konyaaltı Antray hattı Konyaaltı Plajı'nı takip eden Akdeniz Bulvarı veya Bu yolu paralel takip eden ve gittikçe transitleşen Atatürk Bulvarı yerine, bu iki bulvar arasından geçen 5. Cadde aksından geçecek. Gerektiğinde bu hat Liman-Sarısu'ya kadar uzatılacak
4/b - Varsak hattı Kızılırmak-Yeşilırmak caddesi yerine, Haşim İşcan Kültür Merkezi'nden başlayarak Emrah Caddesi üzerinden Karatay Lisesi'ne kadar gidecek ve Banliyö hattı ile bağlanacak.
4/c - Lara hattı Lara-Shemall arasından geçerek Terracity-Muratpaşa Beleiyesi'nin kuzey cephesi'ni takip edecek ve Lara plajı'nı takip ederek Kundu'ya kadar gidecek. Gerektiğinde bu hat Belek'e, hatta Serik'e kadar uzatılacak.

5 - Antalya'ya yapılacak olası bir demiryolu hattında önemli bir etap olabilecek Banliyö hattı da Liman'dan başlayarak Batı Çevre Yolu'ndan paralel gidecek ve Ferrokrom'daki Ana gar'dan Antalya Bulvarı'nın üzerinden viyadükle geçerek Masadağı-Varsak'a ulaşacak, Havalimanı ve Lara'ya da ulaşarak yarım bir ring oluşturacak.
5/a - Liman-Lara arasında yapılacak bir çılgın proje ile de bu ring tamamlanabilir. Şöyle bir projem bile mevcut hatta: http://fav.me/d219ffn Tabi bu projeyi Discoery Channel'ın Extreme Engineering belgesel dizisindeki Londra-New York Transatlantik tüneli'nden esinlenerek tasarladım. Uzunluk olarak belgeseldeki projenin binde biri olması projemi daha fizibil kılıyor, evet.

Şimdi dinliyor: Bjork - Joga

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Prş, 2013 00:10

Onur yazdı: 5/a - Liman-Lara arasında yapılacak bir çılgın proje ile de bu ring tamamlanabilir. Şöyle bir projem bile mevcut hatta: http://fav.me/d219ffn Tabi bu projeyi Discoery Channel'ın Extreme Engineering belgesel dizisindeki Londra-New York Transatlantik tüneli'nden esinlenerek tasarladım. Uzunluk olarak belgeseldeki projenin binde biri olması projemi daha fizibil kılıyor, evet.
Gece gece beni çok iyi güldürdün ha :) kesinlikle fizibil bir çılgınlık olmuş :D:D

Geçenlerde bu hatların istasyonları ile ilgili sorular sorarken nette Antalya da bir zamanlar planlanmış tramvay hatları diye bir çizim bulmuştum ama şimdi pc de bulamıyorum, sanırım sizlerin bahsettiği Türel dönemi tramvay planları olsa gerek, aklımda kalanlar beni yanıltmıyorsa büyük oranda önerileriniz bu planlar ile uyuşuyor. Eğer böyle ise şunu söyleyebilirmiyiz, eğer Menderes Türel bu projeleri uygulayabilse idi başarılı bir iş yapmış olacakmıydı? Ben böyle bir izlenim edindim, bunu siyasi amaçla da sormuyorum sadece doğru bir planlamamıydı onu merak ediyorum.

Diğer taraftan genel olarak bu tramvay yayılımı kent haritasını incelediğimizde en mantıklı görüneni zaten, başkaca seçeneklerde eklenebilir ama gerekliliği de tartışılır herhalde.

TCDD nin demiryolunu bu şekilde getirme projesi varmıydı? Galiba Antalya YHT başlığında Ömer böyle bir şeyler paylaşmıştı, şimdi bu çizime bakınca acaba hat o kadar yukarıdan gelmesede sağ üstte kadraja girdiği yerden bir yay çizerek havalimanından geçip tekrar aynı kavisin yansıması ile yukarı bağlansa daha mı iyi olurdu diye düşündüm! 3-4 raylı bir tünel yapısı ile, hem YHT, hem bölgesel hemde banliyöler bir arada kotarılabilir gibi, tabii sahile doğru senin indiğin kısım eklenerek. Yanlız bununla ilgili bir sorun var, daha doğrusu hala sorunmudur bilmiyorum ama mesela İstanbul'da Marmaray ya da metronun AHL ye bağlanması konusunda dile getirilmişti DLH pist altından tünel geçişine izin vermiyordu hatırladığım kadarı ile, bunun pistin zemininin stabil kalması ile ilgili bir gerekçesi vardı yanılmıyorsam. Bu durumda eğer böyle gerçekçi bir itiraz varsa küçük revizyonlar gerekebilir önerilerimizde.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 17 Oca Prş, 2013 00:31

Antalya da bir zamanlar planlanmış tramvay hatları diye bir çizim bulmuştum
Antalya'daki raylı sistemlerle ilgili en kapsamlı harita şu diyebiliriz:

Resim

Ancak Hasan Subaşı dönemine ait metro yapılmasını öngören harita da mevcut. Nostalji Tramvayı yapılmadan önce tasarlanmış olmalı

Resim
Eğer böyle ise şunu söyleyebilirmiyiz, eğer Menderes Türel bu projeleri uygulayabilse idi başarılı bir iş yapmış olacakmıydı?
Ben siyasi olarak aynı tarafta bulunmasam da raylı sistemlerin yapılması o dönem hoşuma gitmişti :)
Ancak yapılan 1.etabın hatalarla dolu olduğunu unutmamak gerek. O sadece seçim yatırımıydı, bu yüzden de bu proje tramvay projesine döndü.
Dünya rekoru kırıldığını iddia etti Türel. Ancak rekoru kırdık dediğinde daha inşaat bile bitmemişti :)

Tramvaya karşı değilim ancak metroyu tercih ederim :lol:

Ancak bu dönemde metroyu bırakın 1 km nostalji tramvayının daha yapılacağına dair hiçbir umudum kalmadı.
DLH pist altından tünel geçişine izin vermiyordu hatırladığım kadarı ile, bunun pistin zemininin stabil kalması ile ilgili bir gerekçesi vardı
Antalya Havalimanının pistinin altından araç tüneli geçiyor, alt geçit şeklinde.
Dış hatlardaydı yanılmıyorsam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Oca Prş, 2013 00:56

Resim

Heh, hatırladığım bu harita idi, diğer haritada ise acaba HRS tabiri ile gerçekten metro ya da metromsu bir şeymi düşündüler yoksa 2 li set tramvay yapıp HRS demeyi mi düşünüyorlardı?
Antalya Havalimanının pistinin altından araç tüneli geçiyor, alt geçit şeklinde.
Dış hatlardaydı yanılmıyorsam.
Doğrudur, benim ki sadece İstanbul'da metro AHL den geçsin, yok o geçsin bu geçmesin tartışmaları arasında aklımda kalmış bir bilgi kırıntısıydı, belki de bir bilgi kirliliği kırıntısıdır :D:D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Ağu Pzr, 2014 13:52

http://www.haber7.com/ic-politika/haber ... in-talimat

yukarıdaki linkte Antalya Meydan - Havaalanı - Aksu - Expo diye bir güzergahta raylı sistem yapılması için çalışmaya başlanılacağı yazıyor, bu konuda daha önce Antalya' dan yazan arkadaşlarımız bir takım şeyler yazmışlardı diye hatırlıyorum, sizler ne diyorsunuz iş görecek bir proje midir?

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 09 Ağu Cmt, 2014 21:03

Sonuna kadar destekliyorum. Bir an önce yapılmalı.

Bu hat en son Akaydın döneminde gelecekte yapılması planlanan raylı sistem hattı olarak ulaşım planında yer verilmişti.

Hattı ulaştırma bakanlığı yapacak, vagonları büyükşehir belediyesi alacak.

Bu hat 16 km olacak ve mevcut hattın devamı olarak inşa edilecek. Yani bakanlık baya baya tramvay yapacak :D

Ayrıca bir de halk oylaması yapılacakmış.

Bitsin de hizmete girsin.

Belediye de Otogar-Üniversite-Muratpaşa kısmını yapsın. Türel'in böyle bir projesi vardı.
2. etap Otogar-Üniversite-Muratpaşa / Meydan-Havalimanı şeklindeydi.

07onur
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 06:04

Mesaj gönderen 07onur » 12 Ağu Sal, 2014 00:34

Benim raylı sistemle ilgili önerdiğim güzergahtı bu. Zaten expo da ortaya çıkınca yapılması düşünülüyordu. Önceki dönem belediye ya bunu devlet desteğiyle yapacaktı ya da metrobüs yapacaktı expo için. Şimdi -belediye el değiştirdiğinden olsa gerek- bakanlık yapacak.

Ama tabi halk oylaması diye bir saçmalık var önümüzde.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 19 Kas Çrş, 2014 00:42

2. etaptan sonra 3 etap da gün yüzüne çıktı :D

2. etap: Meydan-Havalimanı-Aksu
Bu etabın bir de Otogar-Üniversite-Muratpaşa şeklinde bir kısmı vardı üstteki mesajlarda görülebilir. Bu kısım, 3. etaba dahil edilmiş.

3. etap ise şöyle
ilk güzergah: Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar
bu hat Otogar'dan sonra güneye doğru dönüp Fatih-Meydan hattına dahil olacak, bir taraftan da düz devam edip Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma hattına dahil olacak.
ikinci olarak hemen şimdi bahsettiğim Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma Hastanesi şeklindeki güzergah var. Bu hat Fatih-Meydan hattının Otogar istasyonundan itibaren güneye ayrılmış kolu şeklinde inşa edilecek. Geçmiş mesajlarda belirtilmiştir. Otogar istasyonunun çıkışında 2 adet sağlı sollu tünel çıkışı için boşluk bırakılmıştı. Bu hat işte bu tünellerden ayrılıp devam edecek.
Son olarak yıllardır bu sitedeki arkadaşların da dilinden düşürmediği Nsotalji tramvayımız Müze'den Eğitim Araştırma Hastanesine kısa da olsa uzatılacakmış. Burada Otogar'dan gelen hat ile birleştirilip tek hat gibi olacak imiş :D Ben buradan şunu anlıyorum. Nostalji hattı, Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma hattı gibi çift hat olacak ve yenilenecek veya Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma hattı Nostalji hattı gibi tek hat ve eski tramvaylardan oluşacak. çok iyi denklem kurdum. :D

Neyse toparlayacak olursak önümüzde şu projeler var:
1-Meydan-Havalimanı-Aksu
2-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma
3-Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar
4-Müze-Eğitim Araştırma

Buna göre daha doğrusu başkanın dediğine göre şöyle işletmeler düşünülüyor. /bu da doğmamış çocuğa don biçmek gibi affedersiniz)

1- Fatih-Otogar-Meydan-Havalimanı-Aksu
2- Fatih-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar(Zerdalilik)
3- Varsak-Otogar-Meydan-Havalimanı-Aksu
4- Varsak-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Işıklar
(5- Fatih-Otogar-Üniversite-Eğitim Araştırma-Meydan-Havalimanı-Aksu) (bana göre bu hat da olmalı, zira nostalji hattı yenilenirken Fatih-Meydan hattı ile birleştirilmesi söz konusu olabilecek. bu yüzden de Üniversite-Eğitim Araştırma bölgesinden Havalimanı ve Aksu yönüne de böyle bir hat olmalı.)

Biliyorum harita da isteyeceksiniz ama onu ne zaman hazırlarım bilmiyorum.

Bir eleştiri yapayım şimdi. Varsak hattı anlamsız şekilde Sakarya Bulvarından Otogar'a bağlanıyor. hiç böyle bir yolcu potansiyeli olmadığı halde. Bunu nedenyapıyorlar: çünkü Varsak'tan şehir merkezine giden yolda yapılan plansız viyadükler yüzünden. Viyadüklerin olduğu yerden hemzemin bir raylı sistem yapılamaz. Aynı yere raylı sistemin gidebileceği kuzey-güney doğrultusunda da kara yolu alt geçidi yapılacak. Bu yüzden de tramvayın geçebileceği bir yer kalmıyor. Aynı şey 100.yıl bulvarında da oldu. plansız yapılan alt geçitler raylı sistemlerin yapılmasını engelliyor. Tramvay çünkü tramvay yapacaklar. Projenin çoğu orta refüjü geniş bulvarlardan geçiyor: Süleyman Demirel Bulvarı, Sakarya Bulvarı, Dumlupınar Bulvarı vs.

Otogar-Üniversite-... şeklideki hat zaten olması gerektiği gibi, farklı olarak nostalji hattıyla birleştirilmesi var. Bu da üstte bahsettiğim 100. yıldaki alt geçitlerden ötürü. Nostalji ile birleştirilmeseydi, Meltem-TRT-Tonguç şeklinde gidip Şarampolde tekrar mevcut hatta bağlanacaktı.

Bu kısım İsmetpaşa tarafında şimdiki hatta bağlanırsa çok güzel olur işte.

Antalya Raylı Sistem 3.Etabı da Yapılacak
Antalya Nostalji Tramvayı Eğitim ve Araştırma Hastanesine Uzatılacak
Raylı Sistemin 3.Etap Güzergahı Açıklandı

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön