Mehmet aslında bir şeyler çiziktiricem ama sonra. Öncelikle mimkin değildir ama mümkün olabilir
sonrasında ben bir şey söyleyeceğim sen yine köpüreceksin, Türk kafası tramvay hattı inşaatı ile olmaz, maalesef olmaz, Avrupa kafası inşaat ve işletme mantığı ile olur, çokta güzel olur. Bir zamanlar şu benim hayali tramvay hattımda farklı düşünceler ile bir şeyler çizmiştim aslında.
Şimdi olmazlara değineyim, öncelikle İETT yüzünden olmaz, çünkü yolun ortasına metrobüs yapacak, olsa bile olmaz çünkü tramvay denilen her yere bir metrobüs hattı projesi muhakkak vardır onların.
Sonrasında, yolun kenarındaki yeşil alanı tamamen yok edeceği için olmaz, Fatih ilçesinde ağaç görülebilen yegane yerlerden birisi olan bu Bulvar bu şekilde heba edilmemeli bence.
Daha sonrasında yok Ordueviydi, Emniyet ti derken güvenlik riskleri nedeni ile olmaz, malum Jack The Ripper Horror House da yaşıyoruz.
Bunları aşsan bile ııııı, orta metro inşaatı yapılırken kenara kaktırılan tarihi çanak çömlekler bulunur bu yüzden olmaz. Aksaray' a gelirsin şimdi metronun etrafını nasıl dolaşıcaz derler olmaz, Aksaray'dan T1 e bağlanmak istersin ya iki hattı bir yolda nasıl işleticez denilir olmaz.
Ben bu yukarıda yazdıklarımın hiçbirinin geçerli nedenler olduğuna inanmıyorum, bunların hepside vazgeçilebilecek olmazlardır, yani aslında istense olur, ama dedim ya o ağaçlara dokunmadan nasıl olur, işte orada biraz şu şehir biraz bu şehir, şu İstanbul'un kardeş şehirleri var bir sürü o listeden seç beğen al, git incele, ama saksı gibi değil hakikatten işi bilen adamlar ile gör bak nasıl olur.
--------------------------------------------------------------------------------
Benim kafamdaki oluru anlatayım dedim ya şimdi hiç çiziktiresim yok,
Edirnekapı'dan gelen hat mevcut Vatan istasyonunun bulunduğu noktaya kadar yer altından gelir, çünkü burada E-6 ya çıkış kavşağı var, istasyon noktasında tünelden direkt yüzeye çıkar, biraz keskin bir viraj ile karayolu viyadüğü altından M1 hattı Ulubatlı istasyonu yanına girer, burada durak yapar.
Buradan Emlak konutları önünden, Kaymakamlığı geçer, Ordu Evi kavşağında hat ikiye ayrılır, neden? Birincisi yol kenarındaki yeşil alan ve geniş banketleri korumak için, ikincisi Emniyet önünde yoğun tramvay ve insan trafiği oluşturmamak için. Hat nasıl ayrılacak, işte bahsettiğim kafa burada kendini gösterir, Sultançiftliği istikameti Emniyet önünden gelir yani 2.yol geliş, 1.Yol Aksaray'a gidiş ise trafik ışıkları vasıtası ile Vakıf Gureba hastanesi önüne geçer. Tabi burada yeni bir kavşak düzenlemesi ile birlikte. Bu sayede bir yön yolun sağından gider biri solundan gelir. Aslında bana göre burada doğrusu her iki hattında yolun ortasına geçmesi olabilir ama bizde bu tip karayolu uygulamaları olmadığı için ve bu yol birazda transit gibi kullanıldığı için yol ortası durak uygulamaları tehlikeli, hat tramvay olduğu için birazda sık durak ihtiyacı olacak, eh yarın bir gün İETT metrobüste yaparsa ortası da onlara kalsın, küsmesinler.
Hattın yine kritik bir noktası eski Lunapark kavşağı, şimdi orada süper market var, biraz marketten traşlamak gerekebilir, benim önerim burada tekrar yan değiştirmeden her iki yönün olduğu taraftan devam etmesi, burada biraz çimenlik ve banket katliamı olacak çünkü her iki tarafta bazı eski eserler var.
Aksaray metro istasyonu üst girişindeki trafik ışıklarında 1. yol tekrar yolun soluna geçmeli, buradaki minibüs duraklarının olduğu yerde iki hat bir araya gelerek metro istasyonunun arka tarafından Aksaray armut bölgesine bağlanırlar. Buradan sonrası ise malum her iki hattın araç tiplerinin farklılığı nedeni ile olmaz, peron boyunu kurtarmak için ayrı bir işletme yapıp 2'li dizi ile devam etsende olmaz malum yükseklik farkı
Sonuç : Beyazıt' a bağlanması imkansız, ve toplamda baktığımızda zaten bu şekilde gereksizde, çünkü Aksaray'da sonlanacak bir hattın ne anlamı var, bir aktarma iptal oluyor, kaç kişi kullanıyor bu aktarmayı? Senin gerekçenin bu hattın Sur içine Karagümrük - Fatih üzerinden sokulmaması olduğunu tahmin ediyorum
ama zaten işin güzelliği orada, bu hat o güzergahtan giderse Beyazıt için fizibl, bu şekilde fiziki olarak Beyazıt'a çıkması mümkün değil gibi.