Alabay tabii ki İstanbul' u biliyorsun ama belki uzun zamandır bu bölgeden geçmemiş olabileceğini düşündüğüm için gözünde daha iyi canlandırmanı sağlayacak bir resim üzerine yerleştirip bir iki kelam edeyim, burada sistemin beraber işletilebilirliği nasıl dispatch edileceği gibi etkenleri göz ardı ederek bir takım kendimizce yorumlar yapalım, şunu da ekleyelim, bunlar bilimsel verilere dayanmamakta sadece gözlem ile oluşmuş algı ve düşünce kapasitesi ile ilgili çıkarımlardır, sonra inşaat mühendisi ve mimar arkadaşlar alınmasınlar.
Kırmızı M1 Aksaray-Havalimanı metrosu, turuncu T4 Sultançiftliği-Edirnekapı tramvayı, beyazlar istasyonlar, gül kurusuda tarihiiiii Bizans yeni Patrikhane surları (bu konuya başka sitelerde değineceğiz)
Mavi T4 ün Sultançiftliği-Havalimanı şeklinde uzaması, yeşil, T4 ün Sultançiftliği-Aksaray şeklinde uzaması.
*Resimde görüldüğü üzere bağlantının hiçbir şekilde surlar ile ilgisi yok,
*üstte kalan geniş kesikli turuncu T4 ün tünel kısmını, dar kesikli kısmı ise viyadük geçişini ifade ediyor.
*Buraya koymamakla birlikte mavi bağlantı hattının kurp yarıçapı Kartaltepe kurbundan daha dar değil, ama yeşil yani Aksaray bağlantısı için ortaya dar bir kurp çıkıyor, burada sınır değer nedir bilmiyorum ama Kartaltepe ye yaklaşırken kurp o kadar fazlaki dever açısı nedeni ile aracın yana yattığını rahatlıkla hissedebiliyorsunuz, yeşil çizgideki yarıçap nerede ise Kartaltepenin yarısı kadar dar olacaktır.
*İkincisi ulubatlı metro istasyonunu yerinden oynatmak gibi bir lükse girmiyoruz.
*Bu hatta durmadan metro diyorlardı eğer yapılabilirse metro işletim sistemi entegre ederek gerçekten metro da diyebiliyoruz,
*Normal şartlar LRT standartları kitabında kurp içinde istasyon olmaz dediği için istasyon koymuyoruz (ama pratikte vaaarrr
)
*T4 te 3 araçlı işletim var, M1 de 4 ama bu büyük bir problem değil rahatlıkla aşılabilir, ve bu hali ile her ikiside bence çok daha verimli bir hat durumuna gelir.
T4 Edirnekapı-Sultançiftliği hattının M1 Aksaray-Havalimanı hattına bağlanması ile bir Topkapı bağlantısına gerek kalmadığını düşündüğüm için hattın inşaa edilecek kısmının çıkarıldığı görünümdür.
Topkapı bağlantısı ile ilgili bir sonraki mesajı bekleyelim