ist-T.06 » T4 Geliştirme ve Alternatif Projeler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB nin yayınladığı etüt projesi yapılan hatlar içerisinde iki adet hat var, İBB bunları metro olarak yazmış ama tabi hangi akla hizmet bilmiyorum hatlar şöyle, Sultançiftliği - Arnavutköy ve Habibler - Kayabaşı. Her ikisinide metro olarak tanımlamışlar hatta saatlik kapasite falan yazmışlar. Şimdi bu konuya açıklık getirelim o dökümanlardaki saatlik kapasite asla o hattın veya o bölgenin kapasitesi değil. Adamlar teknik olarak metro ne taşır? 70.000 yaz abi diyor, yazıyor gitsin. Daha yeni tartıştık T4 başlığında bu hat bile yeterli kapasiteye ulaşamamış gerçek bir doluluk yakalayamamışken ilave hatlarda metro kapasitesi yazılmış. Sanırım bu projelendirmeler 2023 ten sonrası için yapılıyor, yani o zaman Edirnekapı-Habibler metrosuda yapılır entegre olur Bu işin İBB yanı idi, ben bu söylemleri hiç sevmiyorum ve şahsen beğenmiyorum da, biz takipçilerin bu kadar aptal olduğunu sanmıyorum. Ama dediğim gibi 10 yıl sonra inşaatı başlayıp 15 yıl sonra bitecekse tabi değil metro hızlı tren yapılsa yeridir.
İşin gerçekçi tarafına geçelim. Bildiğimiz üzere zaten hattın devri yapıldıktan sonra Ulaşım A.Ş. kuzey uçta bir uzatma yapacak. Habibler e kadar uzatılacak olan kısımda değişen istasyon sayıları çıkıyor hep karşıma belki bilen arkadaşlar tam sayıyı yazarlar. Bu uzatmadan sonra şu an gerekliliği tartışılsa dahi ben aynı sistem ile (isim kargaşasına girmeyelim yok tram dı lrs di) Kayabaşı' na da, Arnavutköy' e de ulaşılmasına taraftarım. Bu öncelikli bir iş olmayabilir ama böyle bir ihtiyaç ortaya çıkacak şimdiden kesin projelerin bitirilip 2015 sonrası projeler içerisinde kendisine yer bulabilir diye düşünüyorum. Benim bu yöndeki uzatma ile ilgili bir diğer düşüncemde orada belediye bir Hayvanat Bahçesi inşa edecekti, eğer bu gerçekleşir ise bu hat kesinlikle oraya uzatılmalıdır.
İşin gerçekçi tarafına geçelim. Bildiğimiz üzere zaten hattın devri yapıldıktan sonra Ulaşım A.Ş. kuzey uçta bir uzatma yapacak. Habibler e kadar uzatılacak olan kısımda değişen istasyon sayıları çıkıyor hep karşıma belki bilen arkadaşlar tam sayıyı yazarlar. Bu uzatmadan sonra şu an gerekliliği tartışılsa dahi ben aynı sistem ile (isim kargaşasına girmeyelim yok tram dı lrs di) Kayabaşı' na da, Arnavutköy' e de ulaşılmasına taraftarım. Bu öncelikli bir iş olmayabilir ama böyle bir ihtiyaç ortaya çıkacak şimdiden kesin projelerin bitirilip 2015 sonrası projeler içerisinde kendisine yer bulabilir diye düşünüyorum. Benim bu yöndeki uzatma ile ilgili bir diğer düşüncemde orada belediye bir Hayvanat Bahçesi inşa edecekti, eğer bu gerçekleşir ise bu hat kesinlikle oraya uzatılmalıdır.
-
- Kaçak Yolcu
- Mesajlar: 7
- Kayıt: 19 Oca Çrş, 2011 12:20
As I can see, there is no separate topic for T4 tramway line, so I will ask my question here (I hope, this is the most right place for it ). On the Google maps we can see the depot on the north end of T4, next to the Mescid-i Selam station. Is it maintains only T4 trains or M1/T1/T2 also? And does this depot have an own name, like Esenler depot?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hattın öyle uzatılması böyle uzatılması derken yeni hazırlanmış bir broşürde Ulaşım A.Ş. nin Edirnekapı-Vezneciler projesini gördüm, gerçi bu zaten eski proje biliyorsunuz, hayata geçirilemedi maalesef kanımca broşürde büyük ihtimal ile yapılmış projeleri kalın göstermek için yapılmış olabilir ha belki projeyi revize etmişlerdir tabii detayını bilemiyoruz, Edirnekapı'da mevcut T4 e bağlantısı da tam olarak resmedilmemiş zaten iki hattın ortak çalışması mümkün değil ama yine de yapılırsa harika bir iş olacağını yıllardır hepimiz söylüyoruz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mesajımı eksik yazmışım, dolayısı ile eksik mesajdan eksik çıkarım olmuş, iki hat bu proje şekli ile birlikte çalışamaz çünkü birisi yüksek tabanlı diğeri alçak tabanlı araçlara göre tasarlanmış, yani yukarıda verdiğim çizim alçak tabanlı bir tramvay hattı olarak tasarlanmış, ancak eski Düwag tarzı içeriden basamaklı bir araç satın alınarak (ki yeni modelleri de var aynı mekanizma ile) Edirnekapı'dan Vezneciler'e kadar olan bölümde basamakları açarak, Edirnekapı'dan Habibler yönünde ise basamakları açmadan çalıştırılabilir, tabii bu kabul görürmü bilemiyorum çünkü çok mızıldanan olur neden alçak tabanlı modern tramvay alınmadı bize diye, yaşlılar ve bebek arabalılar adına da bende aynı şeyi söylerim.alabay yazdı:Neyi beraber çalıştırmak mümkün değil? İşte bu hattı iyice bir derinlikte kazıyıp yaparlarsa, tünelden tramvay geçer. En mantıklısı da bu olur zaten.
Ama bu proje yüksek tabanlı istasyonlar ile planlanır ise o zaman bir sıkıntı olmaz, bu kesimden 2 li set çalışır, Topkapı'dan 3'lü set, gayette güzel olur. Yanlız bahsettiğin gibi bir tünel geçişi ile birleştirilebilirmi ona bir şey diyemiyorum, çünkü zaten orada bir karayolu alt geçidi var ve yeterince derin, ondan daha derinden geçecek bir tünel Şehitlik istasyonuna bile çok ciddi bir eğim ile tırmanmak zorunda kalır, mevcut Edirnekapı istasyonuna entegre edilemez, konumu uymuyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu başlık altında sistemin bir tramvay olarak nasıl geliştirilebileceği üzerine ama konuyu şimdilik burada devam ettireyim belki İstanbul' u ve hattı bilenlerin tramvay üzerine de önerileri çıkar, canlandırmış oluruz.
Uzun süredir İBB nin bu hattın mevcut güzergahı ile ilgili "metroya çevireceğiz" şeklinde bir söylemi var, Kadir Bey bugün bir kez daha bunu dile getirmiş. Şahsen bunu iyi bulmuyorum tramvay olarak bile kapasitesini dolduramamış ve gördüğüm kadarı ile dolduramayacak bir güzergahta metro yapmak ne kadar doğru olur bilemiyorum, ha hattın ileride kapasitesi dolup taşacağı zaman inşa edilmek üzere bir metroyu şimdiden projelendirmekte zarar yok ama proje aşamasından ileri gitmemeli bence tramvay olarak Vezneciler uzatması, Topkapı' dan ileri Zeytinburnu' na giden başka bir güzergah, belki GOP merkeze giren bir kol ve yine belki Metris' ten Esenler metroya bağlanan birer kol yapılsa bu tramvay hattı o zaman iş yapar hale gelir, yani yapılan yatırım zarar etmez ama metro olarak mevcut tramvay hattını komple kaldırıp metro yapsakta doğru çözümü -bugün ve kısa vade için- üretmiş olamayız diye düşünüyorum.
Uzun süredir İBB nin bu hattın mevcut güzergahı ile ilgili "metroya çevireceğiz" şeklinde bir söylemi var, Kadir Bey bugün bir kez daha bunu dile getirmiş. Şahsen bunu iyi bulmuyorum tramvay olarak bile kapasitesini dolduramamış ve gördüğüm kadarı ile dolduramayacak bir güzergahta metro yapmak ne kadar doğru olur bilemiyorum, ha hattın ileride kapasitesi dolup taşacağı zaman inşa edilmek üzere bir metroyu şimdiden projelendirmekte zarar yok ama proje aşamasından ileri gitmemeli bence tramvay olarak Vezneciler uzatması, Topkapı' dan ileri Zeytinburnu' na giden başka bir güzergah, belki GOP merkeze giren bir kol ve yine belki Metris' ten Esenler metroya bağlanan birer kol yapılsa bu tramvay hattı o zaman iş yapar hale gelir, yani yapılan yatırım zarar etmez ama metro olarak mevcut tramvay hattını komple kaldırıp metro yapsakta doğru çözümü -bugün ve kısa vade için- üretmiş olamayız diye düşünüyorum.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... u0aQPmB2jsBaşkan Kadir Topbaş, Rami bölgesini de ilgilendiren bir müjdeyi şöyle verdi: Burası şehrin içinde kaldı. Bu bölgemizden geçen Topkapı - Habibler Tramvay Hattını Metro Hattına dönüştürme proje çalışmalarına başladık.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence hattı kaldırmazlar, metro derler, biter. Tünel var: ergo metro. Tabiîki metro tanımının ne olduğunu biliyoruz. Ne kadar kesişme var, bilmiyorum. Tramvay mı olmalı, yoksa Stadtbahn tramvayı içın nihayet bir isim bulsak da, tramvay ile metro arası bir tür ile bazı hatları isimlendirsek (ama buna da ekkistırra harf yapmadan, beyler!), yani bir tür EN böğrk tramvay (pırt)
nitekim atıl tren yolu var, bu var, ve elde yüksek tabanlı araçlar olabilir.
Köln, Essen, Stuttgart gibi kentlerde metro dedikleri Stadtbahn ağları var. Tabiîki bence bu İstanbul için aslinda palavra. Ama işte. Senin düşündüğün kolları bilmiyorum şu an. Ama sıl önemli olan, metroları~bir sistem, tramvayların da bir sistem olmaları. Yani, tramvaydan başlarsak, hatların irtibatlı bir şekilde ağ olmaları ilk adım. Ondan sonra hatlar çekilebiir. Hat derken de bir problem doğuyor, Line/Ligne/Linie de hat, yol da hat. Buna da isim çözümü bulamadık. Ya TDK uyanmalı, ya biz. Eskiden her pıtırdı için bir TDK El Kitabı vardı. Öztürkçe olsun, yabancıca olsun, bir terim olurdu. Bu merak yok artık sankı, herşey çok izi oldu be.
Köln, Essen, Stuttgart gibi kentlerde metro dedikleri Stadtbahn ağları var. Tabiîki bence bu İstanbul için aslinda palavra. Ama işte. Senin düşündüğün kolları bilmiyorum şu an. Ama sıl önemli olan, metroları~bir sistem, tramvayların da bir sistem olmaları. Yani, tramvaydan başlarsak, hatların irtibatlı bir şekilde ağ olmaları ilk adım. Ondan sonra hatlar çekilebiir. Hat derken de bir problem doğuyor, Line/Ligne/Linie de hat, yol da hat. Buna da isim çözümü bulamadık. Ya TDK uyanmalı, ya biz. Eskiden her pıtırdı için bir TDK El Kitabı vardı. Öztürkçe olsun, yabancıca olsun, bir terim olurdu. Bu merak yok artık sankı, herşey çok izi oldu be.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Ben dunyada ornegi var mi, emin degilim ama tunel icinde troleybus veya benzeri lastik tekerlekli elektrikle calisan sistem neden isletilemesin? Bu sayede bu hattin sorunu olan egim, tarihi bolgede titresim ve ray dosemeden kurtulunur. Ayrica bu hattan ortaya cikacak vagon ve araclar da yeni projelere aktarilir. Baskan Topbas varolan tunelleri yerle bir edip yeni bir metro hatti yapmaktansa Cevizlibag -Zeytinburnu arasindaki tramvay tikanikligini giderip Topkapi'da biten T4'u Cevizlibag'a baglayip oradan Kazlicesme'ye baglasa cok daha anlamli bir is olurdu. Incirli - Yenikapi arasina metro baglantisina para gommeleri de artik manasiz. Misal Metrobus'u metroya donusterecegiz dediler. Marmaray yarim da olsa acildi, Metrobus %5 - 10 yolcu kaybetti. Baska alternatif ve dogru projeler de gerceklesirse varolan yatirimlari yerle bir etmeye gerek olmadigina guzel bir ornek. Varolani verimli ve insani kosullarda kullandiracak yolcu dagilimini ekonomik ve fizibl mumkun kilacak yatirim ve vaadlere ihtiyacimiz var. Sikistikca ortaya sacilan sozlerden biktik.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Tünelden giden otobüs var, Ruhrgebiet dedikleri bölgede, ben Essen kentinden biliyorum, tramvay, metro ve otobüs aynı tünellerden gidiyor (bir kısımda). Eskiden troleybüstü de belki.
Bir de şu var: Lâstik tekerlekli raylı araçlar var. Çok eskiden beri ve hâlen de. İlk akla gelen Paris metrosu, ama bu teknik Kanadada, İspanyada ve Madagaskarda da var. Lâstik tekerlekli tramvay araçları titreşim konusunda belki hakikaten ilginç olabilir. Ama biz-de sis-tem yok! Problem bu. Uzun vadeli bir plânlama, ağ ve ona göre tesisat öngörü yok. Öyle yap şuraa bi lassa-dıramvay olmaz.
Venedikin karadaki bölgesinde de galiba lâstik tekerlekli ve ortadan bir rayı olan bir tramvay işliyor.
Bir de şu var: Lâstik tekerlekli raylı araçlar var. Çok eskiden beri ve hâlen de. İlk akla gelen Paris metrosu, ama bu teknik Kanadada, İspanyada ve Madagaskarda da var. Lâstik tekerlekli tramvay araçları titreşim konusunda belki hakikaten ilginç olabilir. Ama biz-de sis-tem yok! Problem bu. Uzun vadeli bir plânlama, ağ ve ona göre tesisat öngörü yok. Öyle yap şuraa bi lassa-dıramvay olmaz.
Venedikin karadaki bölgesinde de galiba lâstik tekerlekli ve ortadan bir rayı olan bir tramvay işliyor.