ist-T.06 » Sultançiftliği - Topkapı [T4] Alternatif Düş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16600
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Şub Pzr, 2014 21:01

Öncelikle hattın bir eğim problemi yok, bilmiyorum nerede böyle bir şey söyleniyor ama eğimle ilgili bir sıkıntısı yok. Ses konusuna gelince seste araçlardan kaynaklanmıyor, raydan kaynaklanıyor :) Ben burada bir metronun Başakşehir metrosundan farklı bir akıbeti olacağına inanmıyorum, ha sisteme tamamen paralel ya da bu sistemi çöpe atıp altına bir metro yaparız diyorlarsa da bu hattın günlük yolcusu kaç ki? 100 bin? Tam tramvay tadında bir işletme işte ve bence sorunu falan da yok, böyle devam etmeli insanlar kullanmaya daha çok alıştıkça etraftaki olumsuz diğer etkenler azaldıkça kalitesi de artacaktır.

Şu an yapılması gereken yerler yolcu yoğun hatlar olmalı, T4 güzergahına bir metro planı tüm yolcu yoğun hatlar yapılıp bittikten sonra destekleyici amaçla yapılabilir, yani zarar etsin diye.

Benim görüşüm daha önce gereksiz bir sitede de yazmıştım sanırım, bu sitede İstanbul Tramvay Projeleri sayfasına yazdım mı hatırlamıyorum ama Kenan ın da dediği gibi Cevizlibağ' a bağlanıp oradan ya Zeytinburnu içine girerek Marmaray' a inmeli ya da Zeytinburnu M1 yanından geçerek şu yeni kent parkı yanından sahile inebilir.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 649
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesajgönderen kenanmar » 02 Şub Pzr, 2014 21:36

Yanlışlıkla 'kurp çapı' yerine 'eğim' yazmışım. Viyadük ve tünelleri olsa da eğim sorunu görünmüyor ama tamamı yeraltına alınan bir metro olması talebi varolan Eski Edirne Asfaltı'na ek birer şerit kazandırmak ve de hemzemin yaya ve araç geçitlerinin yarattığı risklerden kurtulmak dışında nasıl bir artı değer kazandırır, emin değilim.
Öte yandan var olan tüm tünelleri mi yıkacaklar yoksa sadece yer üstündekileri mi yer altına tünelle alacaklar onu da anlamadım.
Şu anda işletilen MR12 KAZLIÇEŞME - VEZNECİLER otobüs hattı bu tramvay hattına yapılması gereken eklemenin ipucunu veriyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16600
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Şub Cum, 2014 18:05

Bu arada bu "hattın metroya çevrilmesi" sözü ile ilgili biraz daha açık ifadeler kullanılmış, bir proje yapıldığı, projenin Vezneciler ile G.O.P arasında olduğu ve tam olarak T4 güzergahından değil daha çok ilçe merkezlerine yakın geçen bir güzergahta olacağı dile getirilmiş, enteresan.

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2014/02 ... inci-metro

İstanbul büyükşehir Belediyesi tarafından proje ihalesine çıkarılan metro hattı, Edirnekapı İstasyonundan geçerek Eyüp merkez'den Düğmeciler, Rami Cuma, Rami, Sarıgöl, Bağlarbaşı, Fevzi Çakmak, Yeşilpınar, Kazım Karabekir, Karayolları Mahalleleri, Yunus Emre, Esentepe, Uğur Mumcu, Cebeci Mahalleleri üzerinden Sultançiftliğine ulaşacak. 10 Mart tarihinde ihaleye çıkarılacak proje kapsamında hat üzerinde yapılacak metro sisteminin fizibilite ve etüd çalışması yapılacak. Yeni metro hattı Edirnekapı'dan Sultançiftliğine giden tramvay hattından farklı olarak üç ilçenin merkez ve mahallelerini de dolaşacak.


10 Mart tarihinde çıkılacak ihale benim anladığım kadarı ile bu güzergahın fizibilite etüdü ihalesi olsa gerek.


“Tramvay Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir