ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvayı Planlama Önerileri

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Mesaj gönderen Edil Arda » 23 Şub Pzt, 2015 13:36

Eyüp sınırlarına dünyanın en büyük havaalanı yapılıyor biliyorsunuz. Üzerinden hem araç hem de tren geçecek, mühendislik fakültelerinin incelediği muhteşem bir proje.
baya enteresan bir haber olmuş :D

Havaalanı-Aksaray-Bayrampaşa-Feshane tramvay hattı dediği herhâlde bu Haliç Çevresi Tramvayına aktarma yapacak bir LRT?

A_Kerem
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 8
Kayıt: 12 Şub Prş, 2015 16:38

Mesaj gönderen A_Kerem » 23 Şub Pzt, 2015 13:59

Cendere çevresi, özellikle de Kağıthane - Ayazağa yönü gittikçe kalabalıklaşıyor, aslında çepeçevre dönebilen bir hat olsa iyi olur.

Selamlar,

Kerem Alpay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Pzt, 2015 17:33

A_Kerem yazdı:Cendere çevresi, özellikle de Kağıthane - Ayazağa yönü gittikçe kalabalıklaşıyor, aslında çepeçevre dönebilen bir hat olsa iyi olur.

Selamlar,

Kerem Alpay
Bunu defaetle önerdik ama pek kulak asan yok

Resim

Diğer konu için bir şey diyemeyeceğim, böyle kollu bacaklı metro hatlarını sevenler var, belli mi olur bir kol da oraya çıkartırlar ama normalde M1 Bayrampaşa istasyonu yanından başlayıp Eyüp e inen bir raylı sistem düşüncesi var, bazen füniküler deniyor bazen tramvay.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Şub Pzt, 2015 19:15

Bu konu ile ilgili bir de belediye kaynaklı bir haber gördüm. İBB nin yakın zamanda 12,7 km lik Eminönü-Eyüp-Bayrampaşa-Alibeyköy tramvay hattı ile ilgili çalışma yapacağı yazılmış, aynı proje ile birlikte Eyüp te bir yayalaştırma projesi de yapılacakmış. Bir mail grubundan gelen mesajda gördüm ama bakalım doğruluğu nedir.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 23 Şub Pzt, 2015 20:51

Metro inşaasının fazla zaman aldığı, otobüslerin fazla yakıt yaktığı düşünüldüğünde; inşaası kolay, daha ucuz ve çevreci yakıt harcayan tramvayların en azından yakın mesafelerde ve geniş caddelerde yaygınlaştırılması gerektiğini düşünüyorum. İBB nedense tramvay konusuyla pek ilgilenmediği düşünüldüğünde bu da bir gelişme

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 23 Şub Pzt, 2015 22:37

İbb'nin değil genel olarak ülkenin bir tepkisizliği var. 30 büyükşehir var sadece 8'inde tramvay hattı var. Bir tane de yeni inşa ediliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Pzt, 2015 16:15

Bu konu geçenlerde yazdığım gibi bayağıdır ciddi olarak gündemde, tabii şimdi dile getirildiği için seçim eleştirilerini alacak ama dediğim gibi ısıtıldığını biliyordum, sadece ilave olarak Eyüp bölgesinden M1 Bayrampaşa istasyonuna bağlanan bir kol daha işin içine katıldı. Bir diğer konu daha önce hattın hep o dar karayolu civarında nasıl inşa edileceği idi, orada da karayolu ile bağlantısı olmayan Haliç sahili tarafından geçen bir hat planlandığı söyleniyor.

http://www.haber7.com/yerel-yonetimler/ ... ti-geliyor
Başkan Topbaş’ın müjdesini verdiği 12 kilometrelik Eminönü-Alibeyköy tramvay hattı 18 istasyondan oluşuyor. Eminönü ile Alibeyköy cep otogarı arasındaki seyahat süresini 30 dakikaya indirecek yeni tramvay hattı saatte 25 bin yolcu kapasiteli olacak.

Eminönü, Küçükpazar, Kadir Has Üniversitesi, Fener, Balat, Feshane, Eyüp Teleferiği, Devlet Hastanesi, Silahtar, Bilgi Üniversitesi, Alibeyköy Merkez, Alibeyköy Metro Durağı ve Alibeyköy Cep Otogarı istasyonlarından oluşan yeni tramvay hattı Eyüp Meydanı’ndan Demirkapı ve Bayrampaşa’ya da ayrı bir hat ile bağlanarak entegre olacak.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 18 May Pzt, 2015 16:42

Bilgi Üniversitesi'nden Kâğıthane'ye doğru da bir kol yapılsa ve burada son dönemde sayısı artan ofis ve konut projelerinin hem M7 (Kâğıthane durağı ofislere çok uzak kalmasa da Cendere Caddesi kenarında topuklu ayakkabı ve takım elbiselerle pek de yürünecek bir yol değil) ile, hem de doğrudan tramvay aracılığıyla Eminönü'ne bağlanmasını sağlasa keşke..
En son Engin Y tarafından 18 May Pzt, 2015 16:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Pzt, 2015 17:22

Keşke Eyüp ten sonraki bölüm de araya bir köprü yapılabilse şu yukarıda verdiğim çizim ile birlikte böyle bir köprü konumlandığında 6 farklı işletme birden katılabiliyor sisteme. Bir de Kağıthane tarafındaki hattın Seyrantepe ye çıkan yolların alt tarafına kadar uzatıldığını düşünsek bölgedeki minibüs terörü de biter otobüsler de nefes alır. Hem de M1-M2-M7 ve Metrobüs yolcularını bölgeye dağıtan, Eminönü ne dolayısı ile denizyolu ve Marmaraya bölgenin ulaşımını kolaylaştıran bir yapı ortaya çıkartılmış olur.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 18 May Pzt, 2015 18:16

Bu hatla çok alakalı olmayabilir ama bu hat sayesinde T1'in Unkapanı üstünden giden bir alternatifi oluşturulabilir zira sabah saatlerinde T1 hattında en çok yoğunluk oluşturan istasyonlar Tarihi yarımadada bulunuyor. Eminönü ve Kabataş arasındaki istasyonların yolcusu için hem daha az yoğun hem daha hızlı bir yolculuk sağlayabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Sal, 2015 10:44

Uğur daha hızlı bir yolculuk sağlanacağını düşünmüyorum açıkçası, ölçmedim ama nerede ise aynı km yi yine yapacak bu da tramvay hattında aynı sayıda istasyon içermesi demektir. Aksaray - Sultanahmet arasında trafik kaynaklı bir sıkışıklık sadece Laleli ışıklarda söz konusu yani trafik kaynaklı bir yavaşlık yok bence. Unkapanı üzerinden giderseniz bu seferde karayolu trafiği içerisinde bir tramvay hattının sorunları ile uğraşılacak ve daha hızlı bir işletme zaten yapılamayacak. Böyle bir alternatif bizce de olmalı, bunu İstanbul Tramvay Hatları Projeleri başlığında yazmıştık diye hatırlıyorum, böyle bir alternatif olmalı ama bu alternatif yolcuya büyük katkı sağlar mı bu tartışılır, bence sadece işletmenin elinde olumsuz durumlar için bir B planı olur sadece.

Konuya dönelim, Alibeyköy hedefli bir tramvay hattından ziyade senelerdir bu hattın HALİÇ ÇEVRESİ TRAMVAY PROJESİ olması gerektiğini söylüyorum, yine de ısrarcıyım hatta son aylarda sıkça kullandığım Kağıthane' den Seyrantepe' nin alt taraflarına AXİS e kadar uzanacak bir şebeke bölgede mümkün.

Şöyle;
Resim

Tabii ben her zamanki gibi masraflıyım :) Bu proje çerçevesinde tramvay için bir köprü ayrıca bölgede Haliç in doğu ve batı kıyıları arasında trafik sıkışıklığına neden olan erişim problemleri için de bir iki yeni karayolu köprüsü olması gerekiyor. Haritanın KML linkini atamadım, aslında orada sorunlu bölgeleri de işaretledim. Hem tramvayın geçiş problemi yaşayabileceği hem de mevcutta sabah akşam karayolu trafiğinin sorunlu olduğu yerler. Axis bölgesi, Sünnet Köprüsü, Eyüp gibi.

Ray hatları;
Kırmızı : Sirkeci Gar - Alibeyköy (Cep otogarı nerede yahu? :))
Mavi : RMK Halıcıoğlu - Cendere
Yeşil : Eyüp - Bayrampaşa M1

Tabi bu hatların tamamı tüm yönlerde birbirine bağlı RMK Halıcıoğlu - Eminönü arasında bir hat ve gerektiğinde kısa parkur ve alternatif işletme için de Sütlüce Kongre merkezi üst tarafında bir köprü bağlantısı olmalı.

Bu ray hatları ve bağlantıları ile yapılabilecek işletmeler

Sirkeci - Alibeyköy
Sirkeci - RMK Halıcıoğlu
Sirkeci - Cendere
Sirkeci - Bayrampaşa M1
Alibeyköy - Bayrampaşa M1
Cendere - Bayrampaşa M1
RMK Halıcıoğlu - Bayrampaşa M1
Alibeyköy - RMK Halıcıoğlu
Cendere - RMK Halıcıoğlu

Diğer kısa parkurları ve hatta yeterli aracını var ise yapılabilecek Beyazıt, Aksaray ya da bir Yenikapı bağlantısı işletmelerini saymıyorum bile. Tabii ki bunların hepsi benim HAYALLERİM :) bunların olması için aslında bu kentte para var, yani maddi bir sorun olduğunu düşünmüyorum. İdari anlamda da minibüsçü ya da parklanma sorunları çözülebilecek şeyler, geriye kalan tek konu hat planlaması. Bazı kişilerin kafalarındaki korkularından arınması lazım. Çok deşmek istemiyorum ama en basitinden

1) "illa ki yol ortasına tramvay hattı dikme inadı" ndan vazgeçilmeli mesela, fazladan peron ve istihdam gerektirecek olsa da yolun iki kenarında hatta iki ayrı sokaktan gidiş dönüş yapan hatlardan korkulmamalı.

2) Çoklu tramvay işletme sorunları bahane olmamalı, 2015 yılında paranız varsa teknolojiniz de vardır, Amerika yı keşfetmeye gerek var mı? 100 yıllık tramvay sistemlerinde nasıl dakika verilebiliyor?

3) Karışık trafikte işletmenin sorunlarını biliyor ve yaşıyoruz ama doğru planlanmış hatlar ve trafik yönetimi birazcıkta şu sürücülere doğru düzgün cezalar kesilmesi ile insanları eğitmek mümkün. Hadi bir daha yapma dersen çocuk bile anlamaz ama parasını alırsan insanoğlunun canı yanıyor, içi gidiyor.

Dedim ya, HAYAL işte.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Mesaj gönderen Uğur » 19 May Sal, 2015 12:13

Keşke şu bahsettiğin şeyleri yapabilsek belediye başkanları tramvayı öcü olarak görüyor. Mersin belediye başkanı Gaziantep'te Kayseri'de tramvay sıkıntı yarattı demiş. Bu aynı okyanustan bir bardak kum alıp bütün okyanuslar kumla doludur demek gibi. Bir iki örnek kötü diye tramvay sistemi hep sıkıntılıdır demek ne kadar doğru

Çoklu işletme konusunda tamamen hak veriyorum bana göre Kabataş - Alibeyköy Otogar işletmesi bile olmalı ama şöyle de bir gerçek var değil Türkler çoklu işletmenin ana vatanından gelen turistler bile T1'in Eminönü Cevizlibağ işletmesinde şaşırıyorlar Sirkeci istasyonunu bir kere daha ziyaret etmek zorunda kalıyorlar. :) fakat bu kalıcı bir sorun değil her şey zamanla öğrenilir.

Bu arada İbb Sirkeci Yedikule (Kazlıçeşme) arasında tramvay işletmesi düşünüyordu hatta anlaşma bile imzalandı -yanlış hatırlıyorsam özür dilerim- bu bakımdan Sirkeci'de yapılacak bir düzenleme ile her ne kadar Beyazıt ya da Aksaray olmasa da Kabataştan, Alibeyköy'den Eyüp'ten veya şayet hayata geçerse Kağıthaneden Yenikapı'ya ulaşım sağlanabilir.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön