ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvayı Planlama Önerileri

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Haz Çrş, 2009 08:23

-
Eminönü'nde T1 ile bağlantısı nasıl olmalı?

2-Unkapanı Köprüsü yakınında sağa dönüp İ,MÇ üzerinden Saraçhane ve Aksaray'a inmelimidir?

3-Marmaray'a ek bir bağlantı için Yenikapı'ya inmelimidir?

4-Eminönü'nden Süleymaniye'ye doğru Mercan taraflarından Beyazıt yakınlarına çıkabilir mi?

5-Unkapanı Köprüsünü kullanıp Karaköy'e bağlanabilir mi?
ELCEVAPLAR;

1)İstasyonları bir bağlantı zor gözüküyor en iyi ihtimal zindankulenin önünden şimdiki İett durağına gelir kısa bir yürüyüşle aktarma olur.

2)Gerekmez çünkü bazı meseleler çıkıyot ortaya zaten Eminönü'nde bağlanacak,tamam diyeceksinki Aksaray-Topkapı ötesine daha yakın olurdu haklısın ama Aksaray Meydanı veHaşim -İşcan ile Sepseva Hatun camisi trafik yeraltına girmediği müddetçe karşıyım.

3)Madde 2 olursa olur yoksa madde 2 de dahil zorlama.

4)Tırmanma ve inişe yardımcı 3. ray sistemi olmalı ve araçlarda buna göre olmalıdır.Ama tek vagonlu işletme olabilir bu durumda.

5)Ben zor görüyorum zaten sadece köprü ile bitmiyor iş,Azapkapı Camisini çirkenleştirecek herşeye hayır diyorum.

Umumi olarak buralara tramvay sokulmasına karşıyım aslında.Haydi oldu sahillden Eminönü-Alibeyköy2e sıcağım.Ama ondada dediğim gibi ucuzluk,esneklik yokuş mevzu omadığı için Yeşilpıbar'a tırmanma sebebi ile metrobüs yanlısıyım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Çrş, 2009 08:33

Eminönü'nde Yeni Camii'nin arkasından Sirkeci Gar'a ulaşabilir bu proje. Marmaray bağlantısı için. Sanırım buna benzer bir şeyler yapıyorlar.

Şu Unkapanı Bulvarı'na raylı sistemi sokamazmıyız?

PEKİ AYVANSARAY'DA METROBÜS AKTARMASI NASIL OLMALI? ASANSÖRLEMİ?

Ayrıca tramvayın tarihi dokuyu bozduğu iddiası kurulun uydurduğu bir safsata. Eskiden Sirkeci Postane'nin oralardan tramvay geçmiyormuydu? Dolmabahçe sarayının önünden tramvay yokmuydu Bebeğe kadar.

Fatih-Harbiye Tramvayı bir çok tarihi eserin yanından geçmiyormuydu?

Beyazıt Meydanı tramvay ana durakları değilmiydi?

Toplumsal hafıza ne kadar da zayıf yahu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 15:05

Bu konu ile ilgili bir başlık vardı zaten sizce ikincisini açmaya gerek varmı?

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=14

Önce buna bir karar verelim :) iki başlığı birleştirelim derim. Cevaplarım biraz sonra.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı Nas&

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 15:13

Miraç yazdı:1-Eminönü'nde T1 ile bağlantısı nasıl olmalı?

2-Unkapanı Köprüsü yakınında sağa dönüp İMÇ üzerinden Saraçhane ve Aksaray'a inmelimidir?

3-Marmaray'a ek bir bağlantı için Yenikapı'ya inmelimidir?

4-Eminönü'nden Süleymaniye'ye doğru Mercan taraflarından Beyazıt yakınlarına çıkabilir mi?

5-Unkapanı Köprüsünü kullanıp Karaköy'e bağlanabilir mi?
Miraç öncelikle bende Alibeyköy den Eminönü' ne gelecek hattın her şekilde dallandırılmasına taraftarım, Başar' ın da ikide bir de AĞ AĞ dediği şey zaten ancak böyle kurulabilir.

1. Eminönü' nde nasıl olabileceği hakkında şu diğer önerinde yazmıştım, Unkapanı köprüsü ile Eminönü arasında yolun sağındaki otobüslerin park ettiği durakların olduğu alan kullanılabilir, bir ihtimal tarihi binalar nedeni ile İTO üniversite önünde yolun ortasına geçerek sonra yine yolun sağındaki plantonluğa ve oradan da Galata köprüsü üzerindeki tramvay hattına bağlanabilir, bu zaten hem 2. sorunun hemde 5. sorunun cevabını içeriyor, yani olabilir ve olmalıdır diyorum.

2. Yukarıdaki cevap içeriyor diye düşünüyorum.

3. Bu değilse dahi bir başka hat mesela T1 den ayrı bir işletme Yenikapı' ya girmelidir, Başar, kurul ve İBB ne kadar karşı çıksa da bu elzemdir, sürekli olarak metro var ya gerekçelerini anlayamıyorum ne kadar meraklısınız insanları yürütmeye :!: :!:

4. Hiç ihtimal vermiyorum, İsmail Bey' in bahsettiği kramayer dişli sistemli tramvay uygulamaları da dünya da çok fazla yok, maliyet arttırdığı için tip-top koltukları bile iptal ederek dayamalar ile tramvay alınan bir yerde bu sisteme sahip araçların alınması herhalde hayal olur, ve zaten bölgenin çok ama çok dar sokakları, oradaki ticaret sisteminin ortaya çıkardığı sonuçlar ile çok zor. Bunun yerine Veznecileri geçerek Bakırcıların önünden Süleymaniye' nin altındaki kavşak sonlanan (plastikçilerin üstü semtin adını tam bilmiyorum) bir hat daha mantıklı.

5. 1. sorunun cevabı içeriyor diye düşünüyorum.

Bir de yukarıda unutmuşum, Sirkeci' de ki bağlantı seninde daha sonraki mesajda değindiğin üzere Sirkeci garın yanında bitmelidir, orada daha önceden tramvay rayları vardı, fakat hattın Eminönü' ne uzatılması esnasında söküldüler, orası hem alan olarak hemde fonksiyonellik olarak çok müsait diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Re: Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı Nas&

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Çrş, 2009 15:17

Esat yazdı: 3. Bu değilse dahi bir başka hat mesela T1 den ayrı bir işletme Yenikapı' ya girmelidir, Başar, kurul ve İBB ne kadar karşı çıksa da bu elzemdir, sürekli olarak metro var ya gerekçelerini anlayamıyorum ne kadar meraklısınız insanları yürütmeye :!: :!:
Geçen toplantıda T1 Yenikapı bağlantısını söyledim. Ne yararı olacak dediler. Anlattım. Sonra da metro varya dediler. Bende dedim ki Yusufpaşa'da tramvaydan inecek Aksaray'a metroya binecek Yenikapı'da inecek. LRS yani Laz Rail Sistem :)

Alibeyköy Hattından Unkapanı Bulvar'dan Yenikapı'ya inen bir bağlantı ne güzel olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 15:28

LAZ RAIL SYSTEM, :D var ya aklınla bin yaşa vallahi tuttum bunu, şimdi hani yanlış anlaşılmasın ama Tayyip Bey zamanında işe giren Rizeliler yüzünden oluyor bunlar :D hahahahaha hahah Kadir Bey' de de karadenizlilik var herhalde dimi? İşte mantalite aynen bu ne işe yarayacak ki? Hiiç iş olsun kafadan sakatız biz her sokaktan geçsin istiyoruz. Ben iddia ediyorum ki burada kafa yoran şu adamlar kadar İstanbul' u bilmiyorlar ve yolcu ihtiyaçlarından da maalesef bi haberler, umarım bazı şeyler bir gün düzelir.

Metro gidiyor ya, o zaman T1 i de kaldırın nasıl olsa Sirkeci' ye Marmaray gidecek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Çrş, 2009 15:43

Kadir Bey'de Artvinli. Oda Karadenize bakıyor.

Tramvay Yenikapı'ya inse en az 2 duraklık yer var. Marmaray'ın önü bir İDO'nun önü iki. Ne güzel olur. Bir sürü İETT Yenikapı'ya niye iniyor? Hani Yenikapı merkez olacaktı? Neden tramvay gitmiyor? Tramvayın gitmediği merkez olur mu?
En son Mehmet Kasım tarafından 17 Haz Çrş, 2009 16:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 15:54

Sie sind ganz Richtig Herr Miraç :D merkez olmasını bir kenara bırakalım ya buraya bir ulaşım ihtiyacı var ve yine her şeyi bir kenara bırakalım şu anlatacağımı dinleyin.

Başkan Topbaş Bağcılar hattının deneme seferi yapıldığı gün Zeytinburnu' dan Saraçhane' ye ani bir karar ile tramvaya binerek gitmek istedi ve geçti oturdu bir tramvaya önce halktan ayrılmaya çalışıldı ise de burada kendisi ya bırakın insanları otursunlar diyerek doğru olanı yaptı :) Yol boyunca da yanında ve çevresinde oturanlar ile bir sohbet ortamı oluşturdu, bu yolcular için şaşırtıcı bir şeydi çünkü biz başkan dediğin şeyin ulaşılmaz olmasını alışığız, ben zaman zaman Kadir Bey' in söylem ve tarzını ve hatta bazı uygulamalarını sert eleştiren birisi olsam da bu çok güzel bir aktivite idi. Bu yolculuk esnasında Kadir Bey Aksaray meydanını kesinlikle yer altına trafiği alarak gerçek bir meydan haline getireceklerini yer üstünde sadece tramvayın kalacağını söylemişti, bunu yapmaya kararlı olduklarını ve her türlü imkanı da deneyeceklerini de eklemişti. Bu olaydan belki en fazla 1 ay sonra İntertraffic fuarında bir bayan ile tanıştım, bu Hanımefendi kendisinin Yüksek Mimar olduğunu Aksaray Meydan projesini yaptığını belirtti demek ki bu proje cidden ilerliyor, tabi ben orada dile getiremedim ama sanırım bizim sitede yazmıştım. Tramvay hattı bu çalışma esnasında ne olacak?

İsmini hatırlayamadığım bayan hattın bir kenardan deplase edileceğini, yer altı inşaatının kısım kısım yapılarak, tramvayın önce bir kenardan daha sonra diğer kenardan deplase edilebileceği gibi bir şeyler söylemişti. Ama ben diyorum ki; hiç meydanda inşaat içinde bir tramvay hattı ile uğraşmayın bu rezilliği Topkapı' da yaşadık. Enderin sokağından bir çift yönlü tramvay hattı rahatlık ile geçer, buradan bir hat döşeyin bu sokak zaten direkt Yenikapı M1 ve M2 istasyonlarının üst sokağına iniyor, bu sokaktan geçin, Yenikapı' ya inen anacaddeyi' de trafik ışıkları ile geçtikten sonra Laleli' ye çıkan Ordu caddesine bağlanan ilk sokak var, şimdi haritadan ismini bakmadım, o sokaktan rahatlıkla bir kurp tramvay hattına bağlanabilir, bu kurplar işletme için kesinlikle dar değil, yarın bir gün Aksaray meydanı bitince yine oradan da rayınızı döşeyin, alın size pek çok tramvay işletmesi.

Bağcılar-Yenikapı, Bağcılar-Kabataş, Zeytinburnu-Kabataş, ya da Cevizlibağ' a yapılan cep ile Cevizlibağ-Yenikapı-Kabataş, Aksaray armut bölgesini de aynı zamanda Zeytinburnu yönüne çıkacak şekilde de makas inşa edin, yapın da yapın, hiçbir engel yok, tek engel kurul olabilir ve belediyenin kendisi olabilir aşmak lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Çrş, 2009 16:24

Bayan senin önerine ne dedi? Uygulanabilir buldu mu? Bakarsın senin dediğin gibi yaparlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 16:28

Bilmem sonuçta kendilerinin sadece meydanın projesini çıkaracaklarını ve o anki planlamada Topkapı' da yapılmış olan deplase sistemi gibi bir sistem ile idare edileceğini belirtmişti, ama ben yine de bizim Yenikapı önerisinin daha iyi ve doğru bir yaklaşım olduğuna inanıyorum fakat sorun şu bu işi planlayanları lastik tekerlekli tramvay hayalinden kurtarmalıyız :) körüklü otobüs çalıştırmanın adı lastik tekerlekli tramvay oldu yani, daha BRT nin yapısını insanlara anlatmadan bir kavram karmaşası yaratıldı, daha Hafif metro çorbasını insanların kafasında çözemeden yeni bir sorun ile karşı karşıyayız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Prş, 2009 20:34

Unkapanı Bulvarı üzerinden Aksaray ve Yenikapı'ya uzatılması ile ilgili çizimler:
Resim

Resim
Resim

Tramvaylar:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 21:55

Yenikapı inişine sıcak bakıyorum, ama o Haliç köprüsü geçişine diğer başlıkta yazdığım gibi taraf değilim. Diğer yandan ben bu hattın Sirkeciye uzatılarak atıl kalacak banliyö hattı üzerinden Yenikapı' ya ve hatta Kazlıçeşme' ye uzatılmasını öneriyorum, ama dediğim gibi yeni konseptimde bu hattın devamı olarak düşünmeyin sadece rayları birbirine bağlı, ister Yenikapı-Unkapanı-Eminönü-Yenikapı ring yap, ister Alibeyköy-Sirkeci, ister Alibeyköy-Yenikapı, sistem hepsine uygun olacaktır.

Ama her halukarda Sirkeci Gar ın önüne kadar gelmelidir.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön