ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvayı Planlama Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Sal, 2015 12:25

Onu ben de yazmıştım. İBB TCDD den Sirkeci Yenikapı arasında işletme için hattı istemiş, TCDD anahat tren geçişime izin verecek bir sistem kurabilecekseniz, bunu projelendirin gelin demişti en son, tabii şu anda ne olur bilemem.

Öyle olursa dediğin gibi hiç Tarihi Yarımada içine girmeden sahilden Yenikapı' ya geçen bir Alibeyköy tramvayı tadından yenmez.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Çrş, 2015 08:50

Esat yazdı:Alibeyköy hedefli bir tramvay hattından ziyade senelerdir bu hattın HALİÇ ÇEVRESİ TRAMVAY PROJESİ olması gerektiğini söylüyorum, yine de ısrarcıyım hatta son aylarda sıkça kullandığım Kağıthane' den Seyrantepe' nin alt taraflarına AXİS e kadar uzanacak bir şebeke bölgede mümkün.
Aynen abi.. Haliç'in iki tarafından gidecek.. Haliç'e dökülen iki derenin yataklarından devam edecek.. Birisi Alibeyköy'deki Cep Otogarı'na (hatta ileride Gazi Mahallesi girişindeki Su Deposu'na uzatılabilir), birisi de Kâğıthane'deki plazaların olduğu yere (hatta ileride Vadiistanbul'dan M2'ye çıkışı sağlayacak fünikülere kadar uzatılabilir) gitse; M7 ile birlikte inanılmaz bir şebeke kurulmuş olur..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 May Cum, 2015 19:00

Engin Y yazdı:hatta ileride Vadiistanbul'dan M2'ye çıkışı sağlayacak fünikülere kadar uzatılabilir) gitse; M7 ile birlikte inanılmaz bir şebeke kurulmuş olur..
Aslında Haliç doğudan AXİS e uzattığım uç M2 Seyrantepe ye çıkartılabilir bile, haritayı inceleyebildi isen orada bir armut dönüşü ve beyaz bir alan işaretledim. O alan oradaki yüksek tepenin altına inşa edilebilecek bir tramvay depo ve bakım alanı düşüncesi idi. Yapılabilir mi teknik olarak bilmiyorum ama o tepenin içinden bir tünel ile büyük bir S çizilerek Seyrantepe metro istasyonu ve M2 deponun oraya çok rahatlıkla tırmanabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Çrş, 2015 15:44

Bu konuda duyduğum bildiğim bazı şeyler vardı ama yazamıyordum :) Başkan bugün açıklamayı yapmış. Bir şekilde bu hatta öncelik verilmişti ama hattın Haliç kenarında kurulacak olması ile ilgili yapılan bazı istişarelerde "KATENERSİZ" olmasının dile getirildiğini duymuştum, bugünkü açıklama bunu perçinledi, hattın katenersiz tramvay olarak inşa edilmesi planlanıyor. Hayırlı uğurlu olsun, şimdi geriye kalan sorun nasıl işletmeler kurulacak?

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... WXJgmcbCUk
Yeni hatla birlikte ulaşımda önemli bir rahatlama olacağına vurgu yapan Başkan Topbaş yeni hattın ulaşım sistemini şöyle açıkladı: “Yaklaşık 13 kilometre uzunluğunda olacak hattımız toplam 19 istasyona sahip olacak. Mevcut Kabataş-Bağcılar tramvay hattı, Eminönü istasyonu ile entegre olarak başlayıp Haliç’in batı sahili boyunca devam edecek. Küçükpazar İstasyonu’nda Hacıosman-Yenikapı Metro Hattı ile Ayvansaray İstasyonu’nda metrobüs ile Eyüp istasyonu’nda Eyüp-Piyerloti teleferik hattı ile Alibeyköy İstasyonu’nda Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı ile entegre olacak. Daha sonra Alibeyköy cep Otogar’ında hat sona erecek. Haliç’in eşsiz güzelliği ve tarihi yarımada’nın dokusuna uygun olarak katenersiz tramvay araçları kullanılacak.”

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 28 May Prş, 2015 20:31

Guzergah olarak uygun, hatta dallandirilmaya musait de olsa pojenin bütün Haliç sahilindeki yeşil alani paramparca edip o bölgede nefes alınabilecek tek yer olan sahil bandinin bu şekilde tramvaya feda edilmesine tam olarak ikna olamadım. Dahası video görselindeki 4 vagonlu tramvay yetersiz gibi geldi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 May Cum, 2015 06:30

kenanmar yazdı:Guzergah olarak uygun, hatta dallandirilmaya musait de olsa pojenin bütün Haliç sahilindeki yeşil alani paramparca edip o bölgede nefes alınabilecek tek yer olan sahil bandinin bu şekilde tramvaya feda edilmesine tam olarak ikna olamadım. Dahası video görselindeki 4 vagonlu tramvay yetersiz gibi geldi.
Yeşil alan konusuna katılıyorum ama diğer türlüsü de oradaki trafik yükü açısından uygun görülmedi sanırım. Videoya bakmamıştım ama 4 vagonlu tramvay yetersiz demişsin, zaten 4 vagonluysa bu tramvay olmaz ki? Tamam sistem tanımında vagon adedi pek öncelikli diyemeyiz ama bu kapasitenin artması ve sistemin tramvaydan çıkması anlamına gelir, bir de her ne kadar çoğu yerde karayolundan ayrı olsa da 4 vagonlu koca bir seti kentin içinde gezdirmek pek makul bir şey değil.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 May Cmt, 2015 00:05


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2015 07:52

4 vagon degil hocam o :) bende ne oluyor dedim :) 2 vagonlu set, videoda "ISTANBUL" kullanilmis .

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 30 May Cmt, 2015 18:50

Haklının Esat, hata benim göz yanilsamasi oldu. Ama yine de kastetmek istediğim şey ayni kapasite olarak yetersiz kalır mi? Ben çok emin olamadim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 May Cmt, 2015 21:06

kenanmar yazdı:Haklının Esat, hata benim göz yanilsamasi oldu. Ama yine de kastetmek istediğim şey ayni kapasite olarak yetersiz kalır mi? Ben çok emin olamadim.
T1 gibi tek yol uzerinde isletilirse, yani dallanip budaklandirilmazsa olabilir ama sunu bilmek ve dusunmek lazim. Halic in dogu kiyisinda otobusler pik saatte ful, peki bati kiyisinda durum ne? Bilmedigim icin yorum yapamam, ikincisi otobusler kaldirilacak mi? Sadece tramvay kalirsa bir sure sonra yetmez cunku tek alternatif ve rayli sistem kendi potansiyelini dogurur. Sadece yazin eyup teleferikte ki kuyrugu bilirsiniz, buraya ulasim kolaylasirsa daha cok insan gidecek, neyle gidecek? Tramvay :)

Karayolu ile karisik bir sistem degil ama yayadan izole de degil dolayisi ile 2 den fazla vagonlu isletmenin riski cok fazla.
Yeteri kadar vagon alinir ve sık isletme yapilirsa sorun olmaz bence, bakalim detaylar bir olgunlassin da.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

TEKSTİLKENT-ATIŞALANI-KOCATEPE-ALTINTEPSİ-BAYRAMPAŞA MEYDAN

Mesaj gönderen Hector Troas » 31 Ara Sal, 2019 09:27

Off Topic
Bu arada, Bayrampaşa'dan daha batıya uzatılması için, seçim vaadi haritasında bir aks vardı. Ekrem Bey'in ekibi çizmiş. Ne kadar gerçek olur bilemem.
o konuyu çok ciddiye alma, senin de dediğin gibi çizilmiş, ha gidebilir mi? Gider, benim tramvay hatları öneri sayfamda vardı zaten, çok rahat bir şekilde Topkapı minibüs duraklarının oraya kadar uzayan bir tramvay hattı olabilir.
T6 Feshane-Bayrampaşa Meydan Tramvay Hattı'nı da burada bırakmak bence doğru değil. Meydanda transfer imkanı nasıl olacak? İETT aktarma otobüsleri bekleme alanı bulmak zor olabilir. Topkapı'ya doğru uzaması da güzel bir fikir ama çember yapmış oluyoruz. Demirkapı-Topkapı T4 var zaten. Bunun yerine Meydan'dna sonra minibüs güzergahını takip edip Altıntepsi-Terazidere aksıyla Otogar'a ulaşan bir hat nasıl olur? M1 Yaprakşehir-Kocatepe bağlantısını revize ederek buraya vermek? Ama rafa kalkmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı Nasıl Planla

Mesaj gönderen Esat » 31 Ara Sal, 2019 10:43

bir öneri olarak önce şunu söyleyeyim, diğer tarafa ne yazdım hatırlamıyorum ama, öneri ya da proje aşamasındaki hatlara bu konuyu tartıştığımız bir fikir başlığı vardı, metro hatları numaralaması diye, orası haricinde lütfen numara yazmayın. Bunu herkes ve kendim için söylüyorum, bu işi yapan birileri var, inşaata başlama tarihine göre numaraları veriyorlar, geleceği de onlar düşünüyordur, dediğim gibi fikir başlığında yazalım ama diğer yerlerde bir hatta numara verilmiş olarak yazmayalım. Sebep? Çünkü yazdığımız her şey burada tarihe kayıt ve ben narsistçe bulabilirsiniz ama sitenin sahibi olarak bu sitenin tarihe hatalı bilgi düşen bir yer olmasını istemiyorum, sebep sadece bu :) dediğim gibi kişisel algılama, öneri başlığında yazalım ama mesela burada T6 demeyelim. Çünkü mevcutta T6 başka bir hat ama belki de iptal edilecek, gelecek belirsiz.

Konuya dönecek olursam, çember yap, mahsuru ne? Sucuk hattı değil ki bu, sucuk hatlar yerine göre saçma olabilir ama iki ayrı hattı bir noktada kesiştirerek son noktasında bir araya getirmek neden yanlış olsun? Bu doğru planlandığı takdirde fayda bile sağlar, örnek T4 hattında bir sorun var ve Şehitlik - Topkapı arası çalışmıyor, Demirkapıda insanlar aktarma yapar bu hatta ve Topkapıya ulaşır, böylece yedek otobüs çağırdın, geldi gelmedi yetersiz geldi dertleri ile uğraşmadan yolcunu deplase etmiş olursun.

İki ben tramvay önerilerimin tamamını minibüsleri pasifize etmek için yapıyorum, tramvay minibüsün muadili olarak görülmelidir, yerine göre otobüs. Bayrampaşa meydanda neden otobüs planktonluğu olsun? Çok saçma, yanında durak var yürüsün 20 metre binsin otobüse gitsin, yani öneri yapmak, fikir vermek güzel ama havada bırakarak olmuyor Mehmet

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön