ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı Nasıl Planla

Mustafa Noyan
Aylık Paso
Mesajlar: 76
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45

ist-T.06 » Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hatt

Mesajgönderen Mustafa Noyan » 04 Eki Prş, 2007 13:23

Haliç tramvay hattı ile ilgili yapılmış bir ön çalışmanın linki:
http://www.lahmeyer.de/e/units/gt/urban ... ul_lrt.pdf

Bu linkte de İBB tarafından açılmış ihale ilanıbulunuyor:
http://www.ibb.gov.tr/IBB/Popup/tr-TR/P ... aleId=6725

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16601
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Eki Prş, 2007 14:54

İlk linkte yer alan çalışma benimde olurmu diye düşündüğüm Eyüp üzerinden Demirkapı ve Bayrampaşa bağlantısı yani Alibeyköy yolcusunun metroya bağlanması ve ortaya bir değil iki hat çıkması konusudur, fakat Eyüp bölgesinde tramvayın geçişi için yeterli alan yok şu anda bile oldukça sıkıntılı bir bölge burası, belki Eyüp ün bu bölgesinden geçerek yukarı bağlanan değilde Eyüp yen hareket ederek Bayrampaşa Metro dan yukarı Maltepe üzerinden Topkapı ya bağlanan bir hat tasarlanabilir şu anda bu bence daha verimli olabilir, aradaki geçiş sorunu aşılabilirse tek hat olması daha güzel olabilir, bir ikincisi bu hattın adı Haliç Çevresi olması sebebi ile daha farklı tasavvur ediyorduk ama bu çizim de daha farklı, bildiğim kadarı ile hat Eminönünden hareketle Unkapını-Balat-Ayvansaray-Feshane-Eyüp-Alibeyköy-Kağıthane-Miniatürk şeklinde idi ya da biraz daha uzun benim düşüncemde ise İstanbul un raylı sistemler geleceğine bakarsak bir bölge sistemine geçilmesi kaçınılmaz görülmektedir, bu sebeple hattın Eminönü ne bağlanmasını doğru bulmuyorum Bu hat
1. Feshane-Eyüp-Alibeyköy-Teknoloji Müzesi-Kağıthane-Miniatürk-Halıcıoğlu-RMK

2.Feshane-Ayvansaray-Balat-Unkapanı-Eminönü-Sirkeci Gar

3. (Feshane-)Eyüp-Demirkapı-Bayrampaşa Metro-Maltepe-Matbaacılar-TİM-Topkapı

şeklinde 3 parça halinde tasarlanmalıdır, alabay yine noktadan noktaya düşündüğüm için kızacak belki ama Suriçini kurtarmanın yolu budur, aktarma noktaları oluşturmak, bu noktalardan tramvay ile içeri girişi kolaylaştırmak lastik tekerlekli ile girişi zorlaştırmak bunun içinde ülkemiz şartlarında kontrolü en kolay zone sistemi bu olabilir, Ayrıca Eyüp-Demirkapı ve Metro bağlantısı ile metronun Aksaray yönüne ve Edirnekapı tramvayının Eminönü yönüne deplasesi sağlanmış olur, herhangi bir durumda çalışacak ikinci hat taşıyıcı olacaktır,

Tüm bunların dışında bu bölgede bir numaraları hattın inşaası aynı zamanda bir kültür hattı olacaktır, ki keza İBB Rahmi Koç Sanayii Müzesinden başlayarak yapılan küçük hattı tarihi Kemer Demiryolu olarak yeniden inşaa planlarına da başladı bu bölgeyi turizme kazandırmak için toplu ulaşımını çözmek zorundayız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Çrş, 2008 09:54

2008 yatırım programında kısmen de olsa yer alan proje. Ayrılan ödeneğe baktığınızda 2009'da hareketlenme olacağı hissine kapılıyorsunuz. Mutlaka yapılmasını istediğim bir projedir.

Eminönü-Unkapanı arasında İTO'yu geçince TAKSİM-YENİKAPI METROSU ile entegre olcak bir projedir. http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/ButceYatiri ... lanweb.pdf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16601
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Oca Çrş, 2008 11:42

İnşallah başlanır diyorum tabii proje ve güzergah hakkında ne kadar bilgi sahibiyiz o da başka bir problem, bir zamanlar Haliç Çevresi olarak adlandırılan sistem Eminönü-Eyüp olarak mı kalacak, Alibeyköy e gidecekmi? Eğer bu hali ile revize edilecekse bence Eminönü değil, Sirkeci kalkışlı olmalıdır, hatırlarsanız tramvay hattı ilk yapıldığında Sirkeci Gar' ın yanına giren raylar vardı bu şekilde bir yapılanma ile ikinci Sirkeci istasyonu baş istasyon olarak planlanabilir, bu baş istasyondan kalkan araçlar Eminönü, Unkapanı, Balat, Ayvansaray, Eyüp, Alibeyköy üzerinden Teknoloji Müzesi, Kağıthane, RMK olarak değiştirilmelidir derim, bu hattın Sur içi ve tarihi yarımada nın araçsızlaştırılması ve dönüşümünde büyük faydası olacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Teknik

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Çrş, 2008 12:14

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... emler3.swf
Elimizdeki son güncel harita bu:

Bilgilere bakılırsa bu hatta Haliç Çevresi Tramvayı demek yanlış olur. Başlangıçta kuzeyden tekrar dönerek Karaköy'e kadar gelmsi düşünülüyordu. Ama şimdi Alibeyköy'e kadar yapılacağı anlaşılıyor.o ZAMAN HALİÇ KIYISI HATTI denebilir:)

Haritaya bakılırsa; 9.1 KM UZUNLUĞA SAHİP. Buda tezimizi doğrular nitelikte.Güzergah Eminönü Sahil Boyundan Eyüp ve Alibeyköy Metro İstasyonuna kadar.(Alibeyköy'de Beşiktaş'tan gelen metro ile entegre)

SİRKECİ konusunda ise iyimser olmak istiyorum. Malum oralar bayağı bir boşalacak.


Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

GÜZERGAHA BAKILIRSA ÇOK YERİNDE BİR PROJ

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 09 Oca Çrş, 2008 17:51

Projenin İstanbul Raylı Sistem Ağındaki Konumu:

KIRMIZI 2 ÇİZGİ:

1-İhtimal Gazi Osman Paşa Merkez'e uzar.

2-Eyüp'ten Demirkapı'ya uzar.

Resim

En çok merak ettiğim ise EMİNÖNÜ'de nasıl bir tasarlama olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16601
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Oca Sal, 2008 10:40

Eminönü bölgesi ile ilgili önemli adımlar atılıyor bunlardan ilki Mahmutpaşa' nın yayalaştırılması, ikincisi de her ne kadar amacının kötü olduğuna inansamda idari anlamda doğru olan Eminönü ilçesinin Fatih' e bağlanması eğer bu da gerçekleşirse zaten ulaşımda da hep sözünü ettiğimiz bölge/zone sistemine artık geçilmelidir ama öncesinde Suriçi bölgesine daha yaygın bir toplu taşıma mümkünse tramvay hatları yapılmalıdır. Bu hat bu anlamda zone sistemini başlatabilir, Alibeyköy, Eyüp istikametinden gelen otobüslerin Ayvansaray' dan içeri girmesine izin vermeyerek buradan bu tramvay hattına aktarma yapılması sağlanabilir, böylece Suriçi otobüs yoğunluğuda azaltılmış olacaktır, bu hattın bir diğer avantajı Mehmet' in dediği gibi kuzeyde Şişli-Alibeyköy metrosuna, güneye inerken M2 Taksim metrosuna sonrasında ise T1 Zeytinburnu-Kabataş tramvayı ile Marmaraya entegre olmasıdır. Eh bir yolcu ve turizmi seven birisi olarak ben bu hattın bir Kültür Hattı olarak tanımlanması gerekliliğini tekrarlıyorum, Eminönünden kalkarak, Balat, Fener, Ayvansaray, Feshane, Eyüp, PierLoti, Alibeyköy, Teknoloji Müzesi, ve oradan tekrar Haliç' in diğer kıyısından Miniatürk ve Rahmi Koç Sanayi Müzesine gelecek bir hat İstanbul' un Kültür Başkenti olacağı yıla çok şık bir hediye olur, mevcutta zaten bir yolcu potansiyeli var bizim isteğimiz bal kaymak olsun :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Çrş, 2008 15:43

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... rita_6.jpg

Haritada hattın güzergahı net bir şekilde görülüyor. Yolun sağına konumlanmış gibi. Eminönünden Unkapanı'na dönüşteki yonca kavşağını teğet geçerek ilerliyor sistem.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16601
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Eyl Çrş, 2008 18:32

Istimlak problemleri ile ugrasmamak icin oradaki yesil alanlarin icerisinden gecirmisler yoksa bu hat hayatta yapilamaz

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 08:05

Kadir Beyin anti-tramvay tutumu gözönünde bulundurulursa zor gibi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Eminönü-Alibeyköy Tramvay Hattı Nası

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Çrş, 2009 08:04

1-Eminönü'nde T1 ile bağlantısı nasıl olmalı?

2-Unkapanı Köprüsü yakınında sağa dönüp İMÇ üzerinden Saraçhane ve Aksaray'a inmelimidir?

3-Marmaray'a ek bir bağlantı için Yenikapı'ya inmelimidir?

4-Eminönü'nden Süleymaniye'ye doğru Mercan taraflarından Beyazıt yakınlarına çıkabilir mi?

5-Unkapanı Köprüsünü kullanıp Karaköy'e bağlanabilir mi?
En son Mehmet Kasım tarafından 17 Haz Çrş, 2009 08:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 17 Haz Çrş, 2009 08:23

1. Gerekir mi?
2. İyi olur!
3. Hayır
4. Hayır
5. Zor (1. olursa, oradan geçer)

B. Alabay


“Tramvay Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir