ist-T.06 » Aksaray-Unkapanı-Kabataş Tramvay Hattı Önerisi

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Haz Çrş, 2009 08:26

Unkapanı Köprüsü 1926 yılında ahşap olarak yapılmış ama 1936'da fırtınada parçalanınca 1940'ta günümüzdeki köprü açılmıştır.Köprü 2001 yılında Ali Müfit Gürtuna döneminde 2 hafta trafiğe kapatılarak büyük ölçüde yenilenmiş ve açılır kısmın oynarak oluşturduğu seviye farkıda bu çalışma sırasında giderilmiştir.Allah bilir ama en az 50 yıl daha gider mutat bakımları ile bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Haz Prş, 2009 20:40

2 alternatif:

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Haz Prş, 2009 21:48

Biraz dallanma eksik. Kocamustafapaşa istikametine inebilirdi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 21:49

Yeşil öneriyi es geçelim derim, eski haritalara bakmadım ama sanki eski tramvaylar zamanında dahi o köprüden tramvay geçmemişti diye hatırlıyorum, 6.daireden gelip hem Bankalar caddesinden hemde İsmail Bey' in ismini verdiği o bizim Perşembe pazarı dediğimiz caddeden geçiyorlardı ama köprüden hiç duymadım. Demek ki atalarımızın bir bildiği varmış :D:D:D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Haz Prş, 2009 21:53

alabay yazdı:Biraz dallanma eksik. Kocamustafapaşa istikametine inebilirdi.

B. Alabay
Bu konular ile ilgili size bir link vereceğim google üzerinde, K.M.Paşa ile ilgili tek hat işletmesi ile mümkün olabilir sadece, Cerrahpaşa' dan Haseki yönüne doğru çift hat tramvay çok ama çok zor, yolun sol tarafından apartman yıkılması göze alınırsa belki ama orada çok eski tarihi binalarda mevcut.

Mehmet' e de yazdım maalesef tramvay hatlarındaki düşüncelerimizde aslında çok bariz bir hatamız var, ve aslında bu hata ile Başar' ı doğrulamış ve kabul etmiş olacağız tabii ki :) tramvay hatlarında A dan B ye hatlar değil, yolcu sirkülasyonunu doğru şekilde dağıtan tüm bir şebeke planlanmalı, bu şebeke üzerinde 1000 ara 100 ana noktanız olsa, her birinden diğerine tramvay işletmesi yapabilmeniz gerekiyor, benim sürekli deplase hat deplase hat, Başar' ın ağ ağ dediği şey bu, bunu daha öncede düşünmüştüm ama bir türlü jetonum düşmüyordu, dün burdaki şebeke üzerinde biraz düşününce düştü.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Haz Cum, 2009 08:10

Ağ düşüncelerimizi de resmetmiştik. Suriçi başlığında.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön