ist-T.06 » Aksaray-Unkapanı-Kabataş Tramvay Hattı Önerisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 20:43

Miraç yazdı:O yeşil alan çok kullanılmıyor ve işgal altında. Tramvay hattının arası yeşilliklerle doldurulup yeşil alana udurulur. 2. seçenek cadde ile sahil arasını yıkmaktan geçiyor.
Aslında yeşil alana da çok dokunmuyor zaten, ve biraz ıslah edilerek halka kazandırılmalı, Haliç çevresinin en büyük problemi zaten. Orada çimen yol ile çok güzel bir yeşil yol yapılabilir, ya da en alt sıra binalar istimlak edilebilir son çare, sadece Karaköy çıkışı için seçenekleri ve köprüden oraya dönüşü iyi değerlendirmek lazım, yeşil alandan geçmek ve Karaköy' e bağlamaktan ziyade Unkapanı köprüsünden buraya giriş? Diğer kurpların çapını ölçerek orada bir ölçüm yapacağım daha sonra bir iki çizim yüklerim, şimdi fuar resimlerini bir toparlayayım, eşantiyonlarımı dizeyim kitaplığa :D:D

Dur şimdi ölçtüm baktım orada her halukarda Hocapaşa kurbundan daha geniş bir kurp oluyor, yani dönüş ile ilgili yatay düzlemde bir sorun yok, orada sorun daha çok trafik ile ilgili olur. İster Perşembe pazarı içinden ister caminin üstünden sahile dönüş olsun her halukarda orada trafiği kesen bir trafik ışığı sistemi kurulmak zorunda bu köprü trafiğini ne kadar etkiler? Sadece Taksim yönüne trafiği etkilen bir ışık olur çünkü tramvayın hem geliş hemde gidişini Perşembe pazarına giren yol üzerinden vermek gerekiyor diğer taraf İsmail Bey' in belirttiği üzere olumsuz. Ama burada da trafik ışığı koymak özellikle geceleri son sürat köprüyü geçenler ile çok kaza yaşanır bence. Sonuçta tramvay yapılsın diyerek diğer trafik unsurlarını da tehlikeye atamayız her ne kadar bir trafik kuralı olarak geçiş üstünlüğü var olsa dahi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Haz Cum, 2009 07:44

Köprünün güneyine 2 şerit daha köprü ekleyip silueti fazla bozmadan sadece tramvayın geçeceği bir geçiş köprüsü yapılabilir mi? Köprü başındaki camiinin alt tarafından kup ayarlanacak. Unkapanı'na gidiş yönünde yolun sonundan gider.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 12 Haz Cum, 2009 13:06

Orada çok keskin bir dönüş olur cami önünde köprünün hoş bir görüntüsü olmaz başından geçireyim desen çeşmenin nakli gerekir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Haz Cum, 2009 13:44

Caminin hemen alt tarafından güneyden geçemez mi? Köprüye bir bağlantı lazım. Metro köprüsü ile ilişkisi iyi ayarlanmalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 08:37

Dönüşün keskinliği sorun değil, dediğim gibi Hocapaşa ya da Sirkeci' den daha keskin olmaz. Ama o caminin önünde böyle bir yapı hiç doğru olmaz, sonuçta tarihi bir yapı sanırım.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 13 Haz Cmt, 2009 20:06

kATILIYORUM,orada çok çirkin bir görüntü olur.

Bu yapı Azapkapı Sokollu Mehmet Paşa Camisi olup banisi Sokullu mimarı Sinan olup en güzel klasik Osmanlı mimarisi eserlerindendir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Haz Cmt, 2009 22:00

Haritadaki gibi yep yeni bir köprü yapılsa, fazla da yüksek olmasa, caminin önünü kapamasa nasıl olur?
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 22:10

Bence çok zorluyorsun :) ne kadar yüksek olmasa da şahsen ben kurul gibi davranmayı yeğlerim, ha diyeceksin Esat kaç kere o camiye gittin :) alakası yok ben ona tarihi bir değer olarak bakıyorum, yerin altındakileri göm gitsin ama yer üstünde duranlara da sahip çıkalım ya.

Bir de ben şunu merak ettim şimdi bildiğim kadarı ile Unkapanı köprüsüde açılıp kapanıyor, dolayısı ile sen onun o yanına köprüyü nasıl yapacaksın? Bu çok zorlama bir istek ve bence teknik olarak ta bir sürü eksisi olacaktır diye düşünüyorum. Trafik ışığı problem değil Unkapanı tarafında bir ışık ile senin çizdiğin yere geçer hallolur ama ben karşıyım, bana sorarsan hiç zorlamaya gerek yok köprünün başından Eminönü' ne dön, orada geniş bir yan yol zaten var, cadde de geniş rahatlıkla Eminönü' e varabilir orada da köprü üstünde var olan tramvay yoluna bağlanabilir ben bu çözümü daha gerçekçi, aklı selim ve uygulanabilir buluyorum.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 16 Haz Sal, 2009 09:58

Zorlama Mirac,bu iş biraz yaş.Sahile sıfır tabiri yerinde o cami için.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Sal, 2009 15:41

Camiye hiç dokunmuyor ki. Alt tarafından kendi yoluna gidiyor. orada otopark falan var. oralardan yararlanır.

Yapılan yeni köprüde açılır-kapanır olur.

Işıklar yapılabilir ama kara trafiği battı çıktıya dönebilir.

Ama en büyük tramvaycı bile destek çıkmıyorsa ne yapalım atalım gitsin önerimizi bağrımıza basalım. dedik ki perşembeden tramvayla aksaray yapılsın. olmadı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 00:07

:) hahahaha Miraç seni hayal kırıklığına uğrattı isem özür dilerim. :) Dediğim gibi aslında güzergahın Aksaray-Haliç kısmı ile ilgili benim negatif bir düşüncem yok, aksine benim tramvay planlarım da da hep yer almıştır, ama bende hiç o köprüden geçmeyi düşünmemişim, ya Eyüp' e ya da Eminönü' ne dönmüşüm oradan :)

Bir de şöyle düşün tüm teknik engeller aşılsa dahi o iki köprü arasına bir köprüye daha kim izin verir, keşke planlama ve düşünceler hep bir arada yapılsa ve keşke tramvay hatları da İstanbul için planlansa idi, işte o zaman belki de şu bile olabilir di.

Saraçhane' den yolun sağ tarafını kullanarak inen tramvay yolu (her ikisi de) İMÇ nin altına yakın bir yerlerde sağa dönerek yapılacak metro köprüsünün alt katına girerdi, bu şekilde üstü metro altı tramvay bir köprü inşa edilirdi ve köprünün Perşembe pazarı tarafında da hiç sorunsuz bu tramvay Karaköy' e dönebilirdi, aslında ben bu konuyu canlı tutmak isterim ama benim olmaz dediğim tek nokta senin o Haliç' i geçme yöntemin :) ona bir çözüm bulalım derim, bu önerim çok uçuk oldu ise. O zaman eskisini yinelerim.

Eminönü' ne gidiş istikametinde sobacılara kadar yolun sağı müsait burası otobüsler tarafından kullanılıyor, o bölgeden rahatlıkla bir tramvay İTO üniversitesinin önüne kadar gelebilir, buradan bir şekilde mevcut tramvay hattına bağlantı yapılabilirse yine bu tramvayda Kabataş' a kadar gidebilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Haz Çrş, 2009 08:01

Bu karayolu köprüsünün ömrü ne zaman doluyor? Yenileme zamanı ne zaman? Yenilenince hem kara hemde tramvay geçecek şekilde olsun.

Ne Haliçmiş yav. Karayolu için 4 köprü yapabilirken raylı sistem için 1" köprü bile yapamıyorsun???

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön