ist-T.06 » Aksaray-Unkapanı-Kabataş Tramvay Hattı Önerisi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-T.06 » Aksaray-Unkapanı-Kabataş Tramvay Hatt&#

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Prş, 2009 07:45

Zeytinburnu-Kabataş Hattından yararlanarak Karaköy'den sonra Perşembe Pazarına giden caddeden Unkapanı Köprüsü üzerinden geçerek Unkapanı İMÇ Bloklarının önüne ve Saraçhane Kavşağı'nın altından geçerek pertevniyal Lisesinin oradan Aksaray'a giden bir tramvay hattı öneriyorum.

*Yolun ortasından gitmek şart değil. Bazı yerlerde yolun sağından da gidebilir. Ör. Saraçhane Bisikletçilerin orada.

*Bazı noktalarda tek hatta düşebilir. Aksaray'a yaklaşırken. Karaköy'den kol ayrılırken.

*Unkapanı Köprüsünü rahatlıkla geçer. Galata Köprüsünden nasıl geçiyse.

*Perşembe Pazarı'Ndan sonra istasyon olur M2'ye aktarılır.

*Unkapanı ve Saraçhane durakları çok işe yarar ve yolun sağında olabilir. Kaldırımalrdan yararlanılıp yol genişletilebilir. Ortadan da gidebilir.

*Bozdoğan Su Kemeri'nden geçerken yolun sağından geçebilir.

*Beşiktaş'a uzaması düşünülebilir.

*Aksaray Metro İstasyonu önündeki tramvay park yeri istasyon olarak düşünülebilir. Metrodan inen hızlı bir şekilde tramvaya binip ilerler. T1 rahatlar.

*Yenikapı'ya da inebilir.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 08:55

Birincisi Perşembe Pazar'ı dar araç trafiği berbar olur ve tramvay seferleride aksar.

İkincisi Perşembe Pazar'ı yönünden gelipte Unkapanı Köprüsü yönünde giriş tramvay için problemli çünkü iniş çıkışlı dar keskin dönüşlü bir girişi var.

Üçüncüsü Unkapanı Köprüsü buna uygunmu?

Dördüncüsü köprünün trafiği Galata'dan daha fazladır.Ama şerit sayısı 3*3'tür.

Sonra devam edeceğim.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 09:26

Yazım yarım kaldı.Bu arada Perşembe Pazar'ı caddesi dedimde o caddenin adı Tersane Cad.Perşembe Pazar'ı caddesi halk arasında Bankalar Cad. denilen Voyvoda Cad. Tersane Cad. inen tek araç genişliğinde bir yoldur.
Düzeltelim bunuda.

Bozdoğan Kemer'ine doğru zaten tabi tarfik yoğunluğu oluşmaktadır trmavy bunu dahada artıracağı gibi kendi seferlide aksayacaktır.

Burada yapılabilecek en güzel şey düzenli sefer yapan körüklü otobüslerden kurulu bir hattır.

Önceliğimiz her zaman toplu taşıma ama araç trafiğini bilhassa bazı yerlerde gözardı ederek çözüm bulmaya çalışmayalım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Prş, 2009 11:20

Özel araç öncelikli trafik çözümü olmaz. Olmamalı. Cadde darsa dar. Tramvaya da yol açılmalı. KALDIRIMDAN FALAN YARARLANARAK BİR ŞEYLER YAPILABİLİR. YOLUN SAĞINDAKİ KALDIRIMDAN GİDER KARŞIDAN DÖNER.

Köprü geçişi sorun olmaz. 3*3 olsun yanlardan alınarak tramvaya şerit açılabilir. Araçlar için 2*2 kalsın. Araçlara zaten 6*6 da yapsan yetmeyecektir.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 11:27

Önceliğimiz toplu taşıma tabiki.Ama araç trafiğinide heleki bazı yerlerde görmezden gelemeyiz.

Unkapanı 2*2 olursa teklif ettiğin tarmvayın seferlerindede ciddi aksamalar olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 11:35

Şimdi ikinizin hem katılacağım hem katılmayacağım görüşlerim var. Öncelikle tramvay ile ilgili sürekli olarak trafik yükünden çalışamaması ya da trafiği arttıran bir etken olarak söz edilmesi doğru değil. Trafiği arttıran otobüslerdir. Özel araç trafiği içerisinde konforsuz yolculuk sunmaları nedeni ile tercih sebebi olmamaktadır, ayrıca trafik içerisinde cüsseleri ile ve hareketleri ile bu güzergahı kilitleyende yine otobüslerdir. Tramvay ile ilgili bir diğer husus, normal şartlarda tramvay çalışan güzergahta bu kadar çok otobüs çalıştırılmaz çünkü zaten aynı fonksiyonu daha hızlı ve konforlu bir şekilde yürüten tramvay vardır ama şehrimizde maalesef bu sistem değiştirilemiyor, bunun en büyük sebeplerinden birisi de yolcu yoğunluğu, örnek şu anda Topkapı-Aksaray arasında otobüs çalıştırılmasa tramvay hattı zaten yoğun ve tamamen iptal olur ve ne kadar araç takviye etseniz de çözemezsiniz, o güzergah bir metro hattı kapasitesinde yolcuya sahiptir bunlar işin farklı yönleri sadece tramvayın gerçeklerinin daha iyi anlaşılması için yazıyorum, normal olarak nimetlerinden faydalanamayan bir şehrin ve insanlarının da aslında gözü kapalı karşı çıkmasını da anlayabiliyorum.

İkinci olarak, Saraçhane' de tramvay ile ilgili hiçbir sorun olamaz, yolun iki yanından ilerleyen hatlar ile çok rahatlıkla Bozdoğan' da Saraçhane' de İMÇ de geçilebilir. Ama tabii ki yine otobüs hatlarının sayılarının azaltılmış olması şartı ile.

Perşembe pazarı geçişi için İsmail Bey' e katılıyorum, her şeyden önce oradan köprüye dönüş müsait değil, köprüye dönse bile acaba köprünün dinamiği nedir? Yoğun araç trafiğini kaldırıyor ama raylı trafiğin getireceği yük bir olumsuzluk oluşturur mu? Bunu ben bilemem teknik eleman değilim.

Bir diğer husus bir körüklü otobüs 120 kişi bir tramvay aracı 250 kişi taşır, set halinde 500 kişi taşımaktadır. Yani bir tramvay setinin hizmetini karşılamak için 4 körüklü otobüs hadi ben normal kapasitesini yazdım abartalım 150 taşısın ve 3 körüklü otobüs, 2 dk. da bir sefer sıklığı yapan tramvay karşılığında oraya koymanız gereken otobüs sayısını hesaplarmısınız. Bir otobüs 14km de 1kg karbon salınımı yapar, bir tramvay 47km de 1kg karbon salınımı yapar ama tabi siz filoyu şu yeni Mercedes 0 emisyonlardan kuracaksanız biraz daha az emisyonu olacaktır. Yani teknik olarakta teorik olarak pratik olarak ta aynı faydayı göremezsiniz, bir diğer husus, yolcu tıka basa dolu olsa da tramvayı tercih etmektedir, pek çok kişi özel aracını bırakarak raylı sistemi kullanmaktadır, sebep sadece duraklarda dur kalk yapmasıdır ama otobüs aynı konforu sağlayamamaktadır, dolayısı ile T1 hattında tüm doluluğuna rağmen insanlar otobüsü değil tramvayı tercih ediyorlar, varın karşılaştırmasını siz yapın.

Güzergah ile ilgili son olarak Aksaray metro önü tramvay durağı olmalıdır bunu yıllardır söylüyorum sadece size değil yetkililere de söylüyorum ama bilmiyorum, Unkapanı istikametinde hiçbir sorun görmüyorum ama köprü geçişi ve Perşembe pazarı bölgelerine olacağına ihtimal vermiyorum, belki de oradan gideceğine köprüye girmeden sağa dönerek Eminönü' ne ve sola dönerek Eyüp-Alibeyköy istikametine gitse daha verimli ve gerçekçi olabilir.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 11:44

Açıkçası Unkapanı'na zor benim gözümde.

Ama şu olabilir bakın,Aksaray'dan Vatan Cad. yanındaki yan yolları ve geniş kaldırımları yaparak tramvay yapılabilir.Ulubatlı'da İgdaş'ın oradan surun iç tarfındaki caddeden adını hatırlamıyorum şimdi giderek Edirnkapı'ya doğru tabi meyille tünele girecek Edirnekapı istasyonu olacak Ayvansaray civarından çıkacak ama istimlakte lazım buradan Eyüp-Alibeyköy olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Prş, 2009 15:43

Unkapanı'nın zorluğu nedir? Anıtlar Kurulundan dolayı mı? Teknik anlamda mı?

Perşembe Pazarı'nda sistemi belli bir mesafede tek raylı yapabilirsiniz. Köprüye dönüşünde de oradaki kavşağı tramvay geçecek şekilde revize edersiniz.

Köprü dinamiği kaldırır. Ortadan yada yanda 2 şerit alırsanız tramvay rahatlıkla geçer. Şeritlerde biraz daraltılır. Aynen Galata Köprüsü gibi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 20:17

Anıtlar kurulu mevcut köprünün varlığından dolayı üzerinden tren geçmesine bir şey demez bence sorun daha çok teknik olacaktır, bu konu belki İBB ye bilgi edinme ile sorulabilir köprü üzerinden geçiş için hiç etüt yapılmışmıdır?

Diğer taraftan Perşembe pazarı girişi çokta geniş değil Mehmet orada karayolu trafiği dahi nasıl daralıyor biliyoruz, biz bu bölgede ticaret hacmi olmadığını yani normal trafik olacağını düşünerek konuşuyoruz ama buna rağmen orada yeni bir giriş yapmanın imkanı olacağını sanmıyorum, bilmem bana çok zor görünüyor. Benim köprü ile ilgili dinamikten kastım fizik kuralları ile ilgili idi yani trafik dinamiği değil, köprünün rezonansı nedir, dubaların dayanımı ve esneme kriterleri nedir, havai katenerli sistemlerin bu şekilde dubalı köprülerden geçişinde çok ince hesaplar ve çalışmalar yapılmak durumunda, yanal ve dikey hareketleri çok önemli, boş ağırlığı ile 60 gelen bir tramvay dizisinin noktasal ağırlığı ile köprü üzerindeki etkisini iyi test etmek gerekir, tabii ki gönül geçsin isterde :) ki geçebilse ve Perşembe pazarı bölgesi ile ilgili İsmail Bey in de belirttiği çekinceler olmasa iyi olabilirdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Prş, 2009 20:25

Caddeden değil de sahil kıyısından gidebilir mi? Haliç boyunca ilerler. Karaköy'de ortaya çıkar. Köprülere erişimi düşünmek lazım.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 20:36

Miraç yazdı:Caddeden değil de sahil kıyısından gidebilir mi? Haliç boyunca ilerler. Karaköy'de ortaya çıkar. Köprülere erişimi düşünmek lazım.

Resim
İstanbul' da kişi başına düşen 5 metrekare yeşil alana da son darbeyi sen vurduğun için seni kınıyorum :D :D çok zorlama değil mi? Cadde daha mantıklı ayrıca istasyonun çıkış noktasında T1 Karaköy durağı var, bu bahsettiğimiz hattın durağı ise tünel önünde ve biraz geride olabilir diye düşünüyorum ama sahil bana pek mantıklı gelmedi oraları kurtarmak lazım o yeşil alan çok lazım olacak.

Tabi yolun darlığı, araç trafiğine açık olması falan hep engel diyorsan aslında o yeşil alanın arkasında binalardan bir sıra yıkılabilirse (eğer tarihi bir şeyler yoksa) o zaman olabilir herhalde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Prş, 2009 20:37

O yeşil alan çok kullanılmıyor ve işgal altında. Tramvay hattının arası yeşilliklerle doldurulup yeşil alana udurulur. 2. seçenek cadde ile sahil arasını yıkmaktan geçiyor.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön