ist-T.06 » Anadolu Yakası Tramvay Hatları Nasıl Planlanmalı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-T.06 » Anadolu Yakası Tramvay Hatları Nası

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 May Pzr, 2009 16:30

Metrobüs ve Marmaray'ı da düşünüp minibüs yoluna raylı sistem nasıl planlanmalı. Caddenin rtasından giden Tramvay mı tamamen yeraltından giden metro mu olmalı? Kadıköy'den başlayacak sistem nereye kadar gitmeli nerelerden geçmeli?

Bölgeden geçen Marmaray Güzergahı (Bostancı-Ayrılıkçeşme arası)

Resim

Marmaray ile Minibüs Yolu İlişkisi, Yakınlığı, Uzaklığı

Resim

Kadıköy-Kartal Metrosu ile İlişkisi
Resim


İLK ÖNERİ BENDEN: Kadıköy-Ataşehir-Bostancı Metrosu olarak. Kadıköy-Sahrayıcedid arası ortak hat olarak kullanılacak. Sahradan sonra 2 kola ayrılacak. Bir kol Bostancı'ya diğer kol Kozyatağı üzerinden Ataşehir'e gidecek.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 May Pzr, 2009 17:46

:) Yine her yere metro. Kapasitesi o kadar yüksek bir hattın üzerine metroyu herhalde 80 yıl sonrası için planlıyorsun? :) Bir de sürekli olarak 2 kola ayrılan metro hatları düşünmekte doğru değil. Bunu pratikte yapan kaç şehir vardır bilmiyorum ama çok fazla olduğunu sanmıyorum pek çok işletme zorluğunu beraber getirecektir diye düşünüyorum İstanbul önce önündeki ekmeği bir yemeli, ondan sonra fırındakilere göz dikmeli derim.

Benim önerim minibüs yolu ile birlikte bir üst sokağından gidiş ve geliş olarak tramvaydır, güzergahı zaten çizmişsin, daha fazlası çok fazla olur diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 May Pzr, 2009 21:16

Esat yazdı:Benim önerim minibüs yolu ile birlikte bir üst sokağından gidiş ve geliş olarak tramvaydır, güzergahı zaten çizmişsin, daha fazlası çok fazla olur diye düşünüyorum.
Minibüs yolunun bir üst sokağı yok ki? Homojen bir şekilde caddeye paralel giden bir yol yok. Bağdat Caddesini mi kastediyorsun.

Tramvayın son durağı neresi olmalı peki? Bostancı? Maltepe?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Pzt, 2009 00:28

Bir üst sokağı yoksa tramvayda yok :) Neden? Çünkü artık değnekçilik belediye eli ile yapılıyor, her yer belediyenin park alanı oldu, şimdi yüklemem zor elimde çok güzel tramvay videoları var yaklaşık 1 saatlik, tramvay geçen cadde sokak nasıl olur, iki hat geçmezse bir hat nasıl geçer, ama orada bu imkan vardır yoktur tartışılır, çünkü önce parklanma ve kurallara uyma sorununu çözmek lazım aksi takdirde bir şey yapılamaz. Bir de tam paraleli bir cadde olması da gerekmez ama bu sadece benim görüşüm, yani iki sokak aşağı iki sokak yukarı fark etmez ama bayağı da bir zor olur herhalde oralarda.

Bostancı Maltepe arası ne kadar vardır bilmiyorum açıkçası o yüzden bir şey diyemeyeceğim ama Bostancı olmalı tabi, şu meşhur Bostancı-Dudullu projesi nedeni ile, ama daha ileride uzarsa yine aynı şekilde kuzey-güney hatları ile Marmaray-tramvay-kartal metrosu-üsküdar metrosunu birbirine bağlayan dikine hatlara erişmeli derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 May Pzt, 2009 07:50

Kadıköy'den kalkıp Bağdat Caddesinden gitsin Bostancı'ya ulaşıp Minibüs yolundan dönsün.

Kadıköy-Bağdat Cad-Bostancı-Minibüs Yolu-Kadıköy Ring Tramvayı

How is that?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Pzt, 2009 09:20

Şimdi haritalardan bakıyorum da, bana kalırsa minibüs yolu bu iş için müsait, çok rahatlıkla yapılır, tek sorun parklanma ve minibüsler. Minibüsleri kaldırmak kolay, parklanmayı çözmek için bölgede büyük otoparklar inşa edilerek ana cadde üzerine park yasağı kesinlikle uygunlanmalı bu şekilde bence minibüs yolunu kullanabilir.

Sence Marmaray' a bu kadar yakın bir tramvay doğru olurmu? Pek çok yerde yan yana gidiyorlar. Sonuçta tramvay minibüs görevi gören bir araçtır zaten muadili metrobüs :P :D aman buraya da metrobüs der şimdi birileri :) Dediğim gibi sık aralıklı duraklar ile çalışacağı için çok iş yapar, bilet entegrasyonu ve aktarma güzellikleri de yapılırsa tadından yenmez diyorum.

Bir de başlığı olmazsa Anadolu Yakası Tramvay hatları diye değiştirelim, çünkü kabaca bir göz attım ama aslında tramvay ile toparlanabilecek çok güzel hatlar var orada. Doğu-Batı aksında.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 May Pzt, 2009 10:20

Marmaray'a yakın gibi duruyor ama bizim milet yürümeyi pek sevmiyor. hmene atlıyor en yakın sisteme. Dolayısıyla minibüs yoluna tramvay şart. Bağdat Caddesi ile birlikte düşünmek daha iyi olur kanaatimce.

Anadolu Yakası olarak başlığı değiştirebiliriz.

2. öneride gelsin:Kadıköy-Harem-Üsküdar-Çengelköy

Eğim müsait. Yolları düzeltmek lazım. Harem'den E5 Göztepe'ye doğru bir tramvay da planlanabilir bu sistem içinde. Kadıköy İstasyonu'da Moda ve Fenerbahçe sahilden başlayabilir. İskelenin oradan ileride.

3 sistemi bir haritalayalım bakalım.
Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 May Pzt, 2009 10:59

Buraları müsait de, Sahrayıcedit ile Bostancı arası, çevreyol ile Sahrayıcedit olduğu gibi, korkunç! Tramvay gerekir, metro da. Ama çok şükür metro zaten yapılıyor. Şahsî gözlemlerime göre Kadıköy-Kartal metrosunda şu an gece gündüz çalışılıyor. Yenisahra'ya da istasyon var, Sahrayıcedit'in üst kısmına denk. Başka istasonlar biraz fazla "kuzeyde" bence, ama ne yapalım. Acıbadem metro istasyonu ... aralarındaki istasyonlar ... zor. Ama yine de yük taşıyacak bence.

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 May Pzt, 2009 11:29

Sahrayıcedid-Bostancı arasımı korkunç yani. O arada Bağdat'a inip ilerleyebilir mi? Bostancı'ya doğru.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Pzt, 2009 11:31

Şu Viyana tramvay videolarını kırpıp yükleyebilsem daha iyi anlaşılacak, gerçi Başar az çok vakıf. Bence olabilir, bizde şu saplantı var tramvay bu yoldan geldiyse bu yoldan gidecek :) yok öyle bir şey, bir hatta iki üst yoldan geri dönebilir ve çokta güzel işler ve bu bir ring hattıda değildir. Arada müsait yerlerde birleşir ana caddeler, caddelerinde illa ortasında gitmek zorunda değil, yolun her iki kenarında da gidebilir, ama diyorum ya bizde bu işleri yapanlar çok korkuyorlar bu düşüncelerden :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 May Pzt, 2009 11:37

Ondan sonra da kabahat fıle... pardon tramvayda. Bilmiyorum valla, hata nerede. Bğdat caddesi elverişsli. Sahrayıcedit-Bostancı pek direk hatta sahip değil zaten, ama Atatürk ve İnönü caddelerı (Bağdat da dahil olmak üzere) iyi kilitleniyor. Burada Singapur usulü bir kısıtlama yapılmazsa, trafik batar gider ... eh işte.

Esat, Prag tramvayı da öyle. Ama işte ağ, tasarım, şehircilik ...

Başar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 25 May Pzt, 2009 11:38

Korkmuyordur da İETT etkisi var. Otobüs hattı mantığıyla düşünüyor herşey. Ve dayatıyor. İstanbul Ulaşımını İETT'den korumak lazım.

Bir çiz şunu Esat. Öenerini çok tutmuşken. Bak metro diye diretmiyorum. Soğutma beni.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön