ist-T.06 » Anadolu Yakası Tramvay Hatları Nasıl Planlanmalı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 13:45

Haklıyım ama tramvayın ne suçu var?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Haz Pzt, 2009 14:28

Sallamasaydi iste öyle kuplesini, pis tramvay!

:P

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 May Çrş, 2010 00:25

Anadolu yakası için tramvay önerilerimi bir derlemek istedim, tabi ne kadar ilgi görecek bilmiyrum, diğer taraftan gerçekçi olmak gerekir ise bu önerilerin içinde sadece Üsküdar-Fenerbahçe yi makul gördüm diğerleri içinde bana göre o yollar üzerinde kesinlikle tramvay hatları inşa edilebilir, ama belediye bunun için o yollar üzerindeki minibüs işletmeleri ve parklanma için doğru çözümleri ürettikten sonra. Yani bu hali ile fantaziden öteye geçemeyeceğini düşünüyorum ama olsun yine de fikir fikirdir.

Kadıköy-Moda hattımızı olduğu gibi bırakıyoruz, bu hat ile ilgili olarak belki araç iyileştirmesi yapılabilir bunun dışında Moda durağından sonra Damga Sokak, Mühürdar Sokak duraklarına inen tek yolun iki hatta çıkartılması gerekir, bu Üsküdar-Fenerbahçe hattının buradan geçebilmesi için gerekli.

Güzergahları caddeler üzerinden sapakları ile yazmaya çalışayım bölgeyi bilenlerde olurunu olmazını söylerse belki toparlarız.

1. Kadıköy-Moda mevcut hali ile kalıyor.

2. Üsküdar - Salacak - Harem - Burhan Felek Cad - Tıbbiye Cad - Kadıköy - İDO - Damga sokak - Sahil - Ferit Yek sokak - Moda İskelesi - Sahil Parkı içi - Dereağzı tesisleri

3. Kadıköy İDO - Kadıköy Rıhtım - Altıyol - >Gidiş -> Kuşdili Cad. - Salı Pazarı - Stad> [Dönüş <- Taşköprü Cad. - Söğütlüçeşme Cad - Altıyol] - Bağdat Cad. - Bostancı Tren İst - Bağdat Cad - Cevizli Tren İst - Üsküdar Cad - Kartal Tren İst - Atatürk Blv - Spor Cad. - Sanayi Cad - E5 Kartal - Samandıra Bağlantı Yolu - Siteler üzerinden Yakacık Samandıra Yolu - Kentbaşı Sitesi

4. Kadıköy İDO - Kadıköy Rıhtım - Altıyol - >Gidiş -> Kuşdili Cad. - Salı Pazarı - Taşköprü Cad - Kurbağalı Dere Cad> [Dönüş<- Kurbağalı Dere Cad. - Söğütlüçeşme Cad - Altıyol] - Söğütlüçeşme Tren ist - Fahrettin Kerim Gökay cad - Sahrayıcedit / Atatürk Cad - Kayışdağı Cad - Bostancı Dudullu Cad - E6 Samandıra Kavşağı - Necip Fazıl Bulvarı - NATO Yolu kavşağı

5. Kadıköy İDO - Kadıköy Rıhtım - Altıyol - >Gidiş -> Kuşdili Cad. - Salı Pazarı - Taşköprü Cad - Kurbağalı Dere Cad> [Dönüş<- Kurbağalı Dere Cad. - Söğütlüçeşme Cad - Altıyol] Söğütlüçeşme Tren ist - Fahrettin Kerim Gökay cad - Sahrayıcedit / Şemsettin Günaltay cad - Emin Ali Paşa cad - Bağdat cad - Cevizli Parkı - Piri Reis cad - Sahil Yolu - Atalar Tren ist - Çanakkale Cad - E5 - Mimar Sinan cad / Yahya Kemal Beyatlı cad - Soğanlık Cad / Samandıra Cad - Yakacık Samandıra Yolu - Kentbaşı Sitesi

6. Sahil Yolu/İdeal Tepe Spor Klubü - Büyükyalı cad - E5 - Büyükbakkal Köy yolu - Kale Yurt siteleri - Emek Cad - Adatepe cad - E5 kuzey yan yol - Maltepe köprüsü - Atatürk Cad - Bağdat Cad - Tugay Yolu cad - E5 Cevizli kavşağı - Dikimevi - Askeri arazi altındaki yeni yol (ismi yok :)) - Samandıra bağlantı yolu - Şehit Aydın Çelik cad - Kentbaşı sitesi/Yakacık Samandıra yolu - Orman sokak (tünel) - Yamaç sokak/Atatürk Cad (tünel) - Kartal Cezaevi - Barbaros Hayrettin Paşa cad - Hilal Şehir

3,5 ve 6 numaranın fonksiyonu daha çok Marmaray ve M6 Kadıköy-Kaynarca metrosu ile E5 kuzeyi arasında yolcu dağıtmaktır, yani minibüs fonksiyonu görmesi için düşündüm. 6 numaranın daha doğuya gitmesi anlamsız geldi ama orada bir dikey metro hattını kesecek bir noktaya kadar gitmeli aslında.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 May Çrş, 2010 13:06

Güzergahlar o kadar uzun olmuş ki ben kafamda canlandıramadım bile.

Neyse benim kafamda 2 tane tramvay hattı yıllardır canlanıyor. Birincisi malum projeleride olan Kadıköy-Bostancı tramvay hattının Küçükyalı'ya uzatılmış versiyonu. Altıyolda Söğütlüçeşme caddesi civarlarında başlayacak hat, belediyenin etrafını dolaşıp evlendirme dairesi önünden Ziverbey'e ulaşacak, oradan herkesin malumu Kadıköy-Pendik minibüs yolu boyunca ilerleyecek ve Küçükyalı'da istasyonun önünde sonlanacak, belki İdealtepe'ye kadar da götürülebilir, orada Başıbüyük'den güneye planlanan bir havaray projesi var onunla entegre de olabilir. Minibüs yolunun en sorunlu kısımlarının bir miktar sounun çözülmüş olacak.

Bu tramvay hattının bağdat caddesinde yapılması ihtimalide hep gündemdedir ama ben buna karşıyım, bağdat caddesinde toplu taşım atrafiğinin az olduğunu düşünüyorum, burada ne yapılırsa yapılsın araç trafiği azalmaz, çünkü burası Türkiye'de 1-2 tane olan araçların sergilendiği ve insanların birbirine hava attığı bir yer.

Tasarladığım 2.tramvay ise Kartal-Pendik arasında bir ring şeklinde. Mesela Pendik İdo önünde başlayacak hat, Namık Kemal caddesi güzergahıyla kuzeye doğru ilerleyecek, marmaray ile kesiştirildikten sonra, İmam hatip önünden Pendik köprüsüne ulaşacak, burada metro ile entegre olacak ve kuzey yanyol boyunca ilerleyerek Kartal köprüsüne ulaşacak, Kartal köprüsünden güneye doğru yönelecek ve ilçe merkezine kadar inecek, Ahmet Şimşek koleji önünden belki yer altına alınarak sahile ulaşacak, kolej önünde marmaray ile 2.entegrasyonunu gerçekleştirmiş olacak ve buradan tekrar Pendik tarafına yönelip minibüs yolu takibiyle tekrar Pendik İdo'ya ulaşacak.

Bu 2.tramvay dediğim hat ile 3 metro istasyonu, 2 marmaray istasyonu ve 2 İDO iskelesi birbirine entegre edilmiş olacak, 2 ilçe merkezi hem E-5'e hemde doğal olarak metroya direk raylı sistemle taşınabilecek, aynı zamanda marmaray-metro bağlantısı yine raylı sistemle olmuş olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 09:26

Uzunluk konusunda haklısın benim öneriler biraz uzun soluklu, bir de bu Bağdat Caddesi kısmında da sana hak verdim, orada bir tramvay caddenin havasına bir şey katar mı, ya da gerçekten o cadde üstünde ihtiyaç varmı, daha önce defalarca söylemiştim Anadolu yakasını çok iyi bilmiyorum kafamda canlandırırken de hatalar yapabiliyorum, sanırım ben yine minibüs yolu ile Bağdat caddesini biraz birbirine katıştırdım :)

Fahrettin Kerim Gökay Caddesi olsa gerek asıl minibüs yolu o güzergah üzerinden tabii ki daha doğru yerinde bir işletme yapılabilir, bir de benim hatlardan 2 si hariç hepsi zaten doğu-batı ekseni aslında daha çok kuzey-güney ekseni ya da son hatta olduğu gibi S şeklinde bir kaç kere kesen 2-3 hat ile daha da verimli olunabilir belki.

Başlangıç için Kadıköy iyi bir seçenek değil mi peki sence? Orada hem Kuşdili caddesi hemde Altıyol' a çıkan caddenin trafiği korkunç sorunlu bunu biliyorum zaten o yüzden tramvayı da oradan gidiş geliş olarak iki ayrı cadde üzerinden kast etmiştim ama oradaki sorun pek aşılabilir bir şey gibi de değil, iyi düşünmek lazım Salı Pazarı ya da Belediyenin orası fiziki olarak daha iyi bir kalkış noktası olabilir fakat erişim açısından en azından bir tanesinin Kadıköy' e inmesi de iyi olur diye düşünüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 May Prş, 2010 12:35

Kadıköy'de rıhtım+ altıyola çıkan caddelerin hepsini trafiğe kapatacklarını bilsem her yere tramvay olur. Yeldeğirmeni tarafında Şahap Gürler caddesi İETT baş durağı olsa, Söğütlüçeşme tarafında da minibüs yoluna giden hatlar için bir alan oluşturulup Söğütlüçeşme ve Kuşdili'de trafiğe kapatılsa.

Haydarpaşa Garı-Rıhtım Caddesi-Söğütlüçeşme-Kuşdili-Pazar Yolu Sokak şeklinde bir tramvay hattı olabilir, bu hat her iki ucunda da bir yerlere entegre olur, ayrıca otoparklar olur.

Altıyolun rakımı sorun olabilir mi onuda bilmiyorum, nostaljik olan tırmanabiliyor ama normal tramvay da tırmanabilir mi acaba?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 May Prş, 2010 13:15

Tabi tırmanır canııım :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 13:20

Kadıköy'de rıhtım+ altıyola çıkan caddelerin hepsini trafiğe kapatacklarını bilsem her yere tramvay olur. Yeldeğirmeni tarafında Şahap Gürler caddesi İETT baş durağı olsa, Söğütlüçeşme tarafında da minibüs yoluna giden hatlar için bir alan oluşturulup Söğütlüçeşme ve Kuşdili'de trafiğe kapatılsa.
Eh, trafiğe kapanmadan bencede zor. :) O zaman hiç Söğütlüçeşme' den yukarı Altıyol' a tırmanmayı düşünmemeliyiz, Kadıköy tarafından çıkmada bir sorun yok orayı her araç çıkar ama diğer taraftan trafik zaten büyük problem. O zaman başlangıç noktası olarak Belediye' nin etrafından dolaşarak Salı Pazarı çevresinden yine Belediye önüne Metrobüs durağının oraya bir yere çıkacak şekilde döndürülebilir, ya da hiç gerek olmadan direkt Salı Pazarına girerek orada son durak yapabilirler.
Haydarpaşa Garı-Rıhtım Caddesi-Söğütlüçeşme-Kuşdili-Pazar Yolu Sokak şeklinde bir tramvay hattı olabilir, bu hat her iki ucunda da bir yerlere entegre olur, ayrıca otoparklar olur.
Bu iyi öneri bunu şekillendirmek lazım google haritalarında.
Altıyolun rakımı sorun olabilir mi onuda bilmiyorum, nostaljik olan tırmanabiliyor ama normal tramvay da tırmanabilir mi acaba?
Bence bunda bir sorun yok yani Kadıköy' den çıkışta bir sorun yok, fakat yeni tramvaylar ile Altıyol' dan Bahariye' ye dönüşte sorun olabilir sadece kurbun sertliğinden deil de biraz deverli bir dönüş var orada.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön