ist-T.06 » Bakırköy-Güngören-Çinçin-Tekstilkent Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Pzt, 2009 14:43

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı: 5. Bakırköy Adliye - Bakırköy Meydan - Zuhuratbaba - Basın Sitesi (Adliyeden sonra M1 İncirliyi geçerek minibüs yolundan meydana inen bir hat, buradan Akıl Hastanesi istikametinden ilerleyerek E5 altından Bahçelievler e geçecek, Ünverdi kavşağından Basın sitesine geçerek sonlanacak)
Çok zor bir hat. Ünverdi Kavşağı'na büyük üst geçit ve birde alt geçit koydular. Dallama bir viyadük oldu. Geçerken karşı evin yatak odası net bir şekilde görülüyor. Tramvay sokmak çok zor.
Orada tramvayın girebileceği yollardan birisi orası Mehmet, Çalışlar caddesi bu caddeden daha dar ki, ben o orta refüjün bile kaldırılabileceğini düşünüyorum, 35 cmlik refüj yayaların ışıklardan geçmesini sağlamıyor, ters yöne girecek arabada yine giriyor :) yasaklar kime? Ama Ünverdi den en son geçtiğimde (1 yıl oldu) bir alt geçit yapılmıştı doğru ama üst geçidi hatırlayamadım, alt geçit yapılan yerde üst geçite ne gerek oldu ki? Hakikatten söyleyince bile dallama duruyor :D:D hahahaha

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 May Pzt, 2009 15:37

Ünverdi'de yer altına alınırsa daha da ileri gidebilir. Basın Sitesi'nin oralardan başlar hat. Çok da güzel olur. Basın Sitesi-Bakırköy Meydan ama illa da İDO :)

Tuttum bu hattı. E5'te Metroport'Un orada M1 Bahçelievler İstasyonu ile entegrasyon ve benim fakültemin olduğu yere de bir istasyon lütfen.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 May Pzt, 2009 17:22

Zaten Basın sitesinden başlamazsa anlamlı olmuyor, bir de benim eklemeyi unuttuğum bir bilgi, bu hatlar Mehmet iyi anlayacaktır, aslında minibüsleri o bölgeden çıkartmaya yönelik zaten, ve minibüslerin Bakırköy caddelerinden çıkması ile zaten bahsettiğimiz o trafik yoğunluğu yüzde 50 azalacaktır diye düşünüyorum, ama asıl tepe noktayı metro hatlarının meydana varması ile yaşayacaktır, bu durumda otobüs hatlarının da seyreltilmesi ile bu ilçenin trafik sorunu büyük ölçüde rahatlamış olur kanaatindeyim.

M1 entegrasyonu ile ilgili olarak ta üstte açık renk yeşil bir hat çizmiştim M1 Bahçelievlerden başlayarak YTÜ, Nene hatun dan Esenler merkezde sonlanan, senin dediğin yerden metro oldukça derinde üzerinden geçilebilirmi, alttaki metro üstünde bir inşaat yapmaya uygun dayanıklılıktamıdır bilmiyorum, ben zorlamamak için oradan geçirmedim ama o şekilde olursa aslında daha uygun, kupa heykelinin oradan minibüs yolundan Haznedar' a ilerleyerek Basın sitesini dolaştıktan sonra Haznedar' dan devam edebilir. Böylece Ünverdi de senin bahsettiğin olumsuzlukta aşılmış olabilir.

Diğer taraftan aşağıdaki detay kısımdaki kesik çizgili alternatifler için düşünceleriniz nelerdir? En alttaki yeşil ben pek uygun görmüyorum çünkü İstanbul caddesinin girişi ancak bir tramvay girişine müsaade eder ya burada kısmi olarak tek ray uygulaması yapılabilir ya da ben her zaman şunu önerdim, nasıl olsa banliyö hatları kapatılacak, bu inşaa sürecinde bu araya ya Marmaray hattının üstüne (bu biraz abes bir iş, Mehmet in yukarıda bahsettiği yatak odasından tramvay geçmesi hadisesi olur) ya da altına bir tünel sistemi yapılarak tramvayların bu tünelden Ataköy' e kadar ulaşması böylece Bakırköy Meydan da altta tramvay durakları üstte Marmaray durağı ile oldukça kullanışlı olacağını düşünüyorum?

Resim

tünel önerim alttan ikinci kesikli yeşil, pembe kesikli yeşil çizgide Kartaltepe karakolu geçtikten sonra oradaki parkın altına yapılacak bir tünel ile diğer tünele birleşebilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 May Sal, 2009 12:17

İstanbul Cadesi denilen Caruosel'in önündeki caddeyi boydan boya yer altına alma fikri vardı? Ne oldu acaba. Trafiği yeraltına alıp üstü insancıklara bırakmak yada tramvay geçirmek.

Minibüsçü yatağı oralar. İstanbul'a hiç yakışmıyor. KOÇ'un armağanı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Prş, 2009 12:16

Ben de minibüs sevmem, ama gece saat 2'de Acıbadem'den Yenisahra'ya şu medenî ve koca şehirde minibüsten başka sadece kamyon var :evil:

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Prş, 2009 12:20

Medeni derken? :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Prş, 2009 12:23

Hafif ironik olyom oha.

Hadi, ben kalkıyorum, Şişli egzostundan sonra biraz Osmanbey ...

Başar

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

MERTER-BAĞCILAR TRAMVAYI

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 14:32

Bu hatta yapılabilecek en kolay ve en yararlı çalışma şu olur.

Son istasyon Bağcılar Merkez Mah. 3.sokaktır.Güneştepe'den sonra hafif meyilli bu sokağa giren aracı tabi meyil ile yeraltına sokacağız

Yeraltında istasyonu yaptıktan sonra hat sola teknik tabirle batıya yönelecek ve Bağcılar Meydan'ın kenarından(altından değil zira ileride araç trafiği yeraltına alınabilir)geçerek meydanın yanıbaşında hususi hastanenin olduğu parkta Bağcılar iStasyonu yapılacak.Buradan hedef Tavukçu Deresine inmektir.Ama arazi müthiş meyillidir.Yeraltında olduğumuz için zaten en az -10mt. kod avantajımız olacak ve hat %3-4 meyil teakbülüne düşerek dolaşarak inecek tabi o seviyeye gene düşmez birkaç istimlak ile bunu direkt bir köprüye çıkarcağız ve hafif meyille aşağıdaki kavşağın olduğu ışıklı kavşak noktasında Tavukçu Deresi İSTASYONUNU köprü üstünde yapacağız.

Buradan dere yatağını köprü üstünden meyil inerek devam ederek bir sonraki Molla Gürani Parkı yanındaki Barboros Mah. istasyonun ulaşacak.Bu noktadan sonra henzemin ve dere yatağı üstünden devam ederek B.evler SINIRINA girdiği anda Kocasinan Spor Salonu yanında Kocasinan Dere istasyonu olacak.Devam ederek R.Yazacıoğlu tüneli ile Soğanlı Meydan aşağısında kalan köprülü kavaşağın olduğu yerde Soğanlı Sapağı istasyonu olşacak.Bu noktadan sonra 3 şerit olan dere yolundan bir şerit alarak devam edeceğiz ve bu arada yolu yinede genişletme imkanı var.Çavuşpaşa'da istasyonu geçtikten sonra Şirinler Koleji yakınında yeraltına girerek B.EVLER BELEDİYESİ yanındaki parkta planlanan ve o nokatada Kocasinan adlı istasyonu olacak metro hattı ile bütünleşecek bir sitasyoınu olacak ve devam ederek yeraltından Şirinevler LRT bitecek.

Yarım daire çizen iç noktaları toparlayan an hat metro,Lrt ve METROBÜS ile irtibat sağlayan bir sistem olur.Dere noktasıda metroluk yolcu yok zaten.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

M7 TEKSTİLKENT-M1B ÜÇYÜZLÜ ARASI BAĞ !

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Şub Cum, 2020 07:19

Tekstilkent'in metrosu 19 Mayıs'ta açılıyor. En önemli konu, entegrasyonlar. Tekstilkent'ten M1 rotasına yoğun bir minibüs, otobüs yolculuğu var. Bu bölgede genel anlamda M1 ile M7 arasında bir raylı sistem yok. Sadece Mahmutbey-Kirazlı arasında M3 var. Ama diğer duraklardan yok. Yüzyıl Mahallesi'nden Bağcılar'a bir tramvay olsa, güzel bir entegrasyon olabilir. M1B Bağcılar ile M7 buluşması güzel olur. Aynı şekilde Tekstilkent ile Üçyüzlü arası da. Esenler Menderes'ten M7 Metris2e de bir bağlantı düşünülebilir. Haritadaki 3 öneriden hangisi işlevsel olur acaba?

Resim

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 687
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-T.06 » Bakırköy-Güngören-Çinçin-Tekstilkent Tramvayı

Mesaj gönderen Uğur » 02 Mar Pzt, 2020 12:54

Yapılacağından değil de bu üç hat yerine T1'in Bağcılar Meydandan Mahmutbey'e uzaması daha mantıklı değil mi? T1-M7-M3 transferi tek noktada. Ama dediğim gibi biz buradan ütopyayı kursak da gerçek doğal olarak farklı gelişiyor.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-T.06 » Bakırköy-Güngören-Çinçin-Tekstilkent Tramvayı

Mesaj gönderen Hector Troas » 02 Mar Pzt, 2020 13:20

Tavukçu Yolu tramvayı (Şirinevler-Göztepe) rafa kaldırılmış. 2 hat harmonize bir şeyler olabilirdi belki ama Mahmutbey'e çıkması zor olur sanırım. Bağcılar-Tabya-Yüzyıl uzatması en kolayı. Tuna Mahallesi'nin içinden giderse, ana caddeyi de etkilemez. M7 Yüzyıl Güney Çıkışı ile entegre olması yeterli. 100. Yıl Köprü'den 200 m ileri gitse yeter. E6'ya ek köprü lazım tabi. Ben olsam Yenibosna-Tekstilkent Metrosu'nu yapacağıma bu tramvayı yapardım. Hem daha ucuza gelir, hem daha kısa sürede yapılabilir. Bağcılar-Yüzyıl diye kesik işletme de olsa yeterli. Oradan M1B'ye aktarma olur. T1'e de aktarmalı gider.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön