ist-T.06 » Bakırköy-Güngören-Çinçin-Tekstilkent Tramvayı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-T.06 » Bakırköy-Güngören-Çinçin-Tekstilkent Tramvayı
Ayrı bir başlıkta detaylıca ele alınamsında yarar var diye düşünüyorum. Zeytinburnu-Bağcılar Tramvay Hattının GÜNGÖREN İSTASYONU'ndan bir kol açılarak Kale AVM'den kuzeydoğuya meyillenerek Güngören Stadının önünden Çinçinderesi Yolu üzerinden Üçyüzlü Meydan'a ulaşan ve buradan devam ederek Aşağı Karabayır Mahallesinden geçerek Esenler Belediyesi Nikah Salonunun orada E6'ın altına yapılacak bir tünelle Dere Mevkii'ni geçerek Oruçreis ve Turgutreis Mahallelerinden Tekstilkent'e ulaşan bir sistem.
Güzergah Detayı:
Güngören Tramvay İstasyonu Stad Arası:
Stad-Gençosman Arası:
Gençosman-Üçyüzlü Meydan Arası
Üçyüzlü-Birlik Mahallesi Arası:
Birlik Mah.-Karabayır-Esenler Nikah Salonu-E6 Arası
E6 Dere-Oruçreis Mahallesi Arası:
Oruçreis-Turgutreis-Tepe-Tekstilkent Arası
Tekstilkent-Kuleler-TEM Yan Yol-Giyimkent Arası:
Güzergah Detayı:
Güngören Tramvay İstasyonu Stad Arası:
Stad-Gençosman Arası:
Gençosman-Üçyüzlü Meydan Arası
Üçyüzlü-Birlik Mahallesi Arası:
Birlik Mah.-Karabayır-Esenler Nikah Salonu-E6 Arası
E6 Dere-Oruçreis Mahallesi Arası:
Oruçreis-Turgutreis-Tepe-Tekstilkent Arası
Tekstilkent-Kuleler-TEM Yan Yol-Giyimkent Arası:
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ÖHO'cualrdan tepki gelebilir ama onlar tepki verdiler diye taviz verilemez. Başka hatlara kaydırılırlar. Mağdur edilemezler.
Önerim ile ilgli olarak Güngören'den sonra Merter'e dönmeden E5'in altından direk Carefour inşaatının olduğu caddeye inebilir. Buradan Osmaniye ve Bakırköy Sahile ulaşır.
T1 Hattını da Carefour'un oralardan bağlayarak Bakırköy'e ulaşması sağlanır. 2 sistem Bakırköy'de buluşur.
Diğer alternatif T1 hattı ADLİYE'ye uzatılmalı. Bakırköy İncirli Adliye. Orada hem pazar var hem de adliye kompleksi.
Önerim ile ilgli olarak Güngören'den sonra Merter'e dönmeden E5'in altından direk Carefour inşaatının olduğu caddeye inebilir. Buradan Osmaniye ve Bakırköy Sahile ulaşır.
T1 Hattını da Carefour'un oralardan bağlayarak Bakırköy'e ulaşması sağlanır. 2 sistem Bakırköy'de buluşur.
Diğer alternatif T1 hattı ADLİYE'ye uzatılmalı. Bakırköy İncirli Adliye. Orada hem pazar var hem de adliye kompleksi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet yine çorba ediyorsun ha başlık neydi nereye geldi ne anlatılıyor, fazla karıştırma Zeytinburnu için ayrı bir başlık açıcam ben zaten, o ilçenin tamamını bir ele almak gerekiyor.
Diğer taraftan T1 in tekrar Carrefour' a uzatılmasına pekte pratik bakmıyorum, olmaz değil ama ne kadar pratik olur, çünkü tramvay yolu hemen yükseliyor ve viyadük başlıyor zaten, onun için bence hiç gerek yok ama, Üçyüzlü, ya da Bağcılar Bakırköy güzel öneri fakat E5 in altına girebilmesi için ve tekrar oradan buraya geçebilmesi için Mehmet Akif istasyonunun orası yeterli değil, her iki yandaki yol zaten nerede ise 1,5 şerit o kadar daraltıldı, bu Keresteciler (Merter tekstil merkezi durağı) civarında bir yerden derenin yanından tünelin inşaa edilmesi gerekir diye düşünüyorum, çünkü Mehmet Akif' ten sonra yol zaten birden düşüyor, dolayısı ile bunun yaklaşması bilmemnesi uzun iş ama dediğim gibi güzel öneri. Her halukarda T1 den gelen hattında bağlandığını düşünür isek, Bakırköy-Kabataş(ya da daha kısa) Bakırköy-Bağcılar, Bakırköy-Atışalanı gibi hatlar çalışabilir, işte o zaman otobüs hatlarınında azaltılması sağlanabilir.
Diğer taraftan T1 in tekrar Carrefour' a uzatılmasına pekte pratik bakmıyorum, olmaz değil ama ne kadar pratik olur, çünkü tramvay yolu hemen yükseliyor ve viyadük başlıyor zaten, onun için bence hiç gerek yok ama, Üçyüzlü, ya da Bağcılar Bakırköy güzel öneri fakat E5 in altına girebilmesi için ve tekrar oradan buraya geçebilmesi için Mehmet Akif istasyonunun orası yeterli değil, her iki yandaki yol zaten nerede ise 1,5 şerit o kadar daraltıldı, bu Keresteciler (Merter tekstil merkezi durağı) civarında bir yerden derenin yanından tünelin inşaa edilmesi gerekir diye düşünüyorum, çünkü Mehmet Akif' ten sonra yol zaten birden düşüyor, dolayısı ile bunun yaklaşması bilmemnesi uzun iş ama dediğim gibi güzel öneri. Her halukarda T1 den gelen hattında bağlandığını düşünür isek, Bakırköy-Kabataş(ya da daha kısa) Bakırköy-Bağcılar, Bakırköy-Atışalanı gibi hatlar çalışabilir, işte o zaman otobüs hatlarınında azaltılması sağlanabilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Viyadüğün üst kısmını yıkarak bir süre işletme yapmazsan olur herhalde inşaat mühendislerine sormak lazım ama pek makul değil, çünkü o viyadüğün ortasından itibaren dever başlıyor, diğer yol düz çıkacak yani bu işin teknik yönünü o kadar fazla bilemem ama böylesi bir makas ayrımı bölgesinin olabildiğince düz bir yerde olması gerekir, her şeyden önce viyadük üstü ya da orada yer varsa ki kaldığını sanmıyorum ikinci bir viyadük inşaa edip viyadüğün başından bağlamak olabilir.Mehmet Kasım yazdı:E5'in altından geçmez ise viyadüğü kullanamazmıyız?
Ben E5 altından geçemez demedim yani onu kast etmek istemedim, geçer niye geçemesin millet nerelerden tren geçiriyor ama Mehmet Akif istasyonunu kullanamayabilir dedim yani tünel girişi daha geriden Keresteciler istasyonu civarında bir yerden başlayabilir diye düşünmüştüm.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu ile ilgili olarak biraz çalıştım, google map üzerinde çizmek şimdi biraz zulüm ama Bakırköy ilçesi ile ilgili 5 tramvay hattı tasarlayabildim, Bakırköy' den çıktıktan sonraki güzergahları ile pek ilgilenmiyorum çünkü başlıklar darmadağın oluyor mümkünse sizlerde şimdilik sadece Bakırköy kısmı ile ilgli görüşlerinizi dile getirirseniz bence daha iyi olur.
1. Bakırköy Meydan - Zeytinburnu - T1 den Beyazıt Meydan(Beyazıt noktası tartışılır, Kabataş' ta olabilir Topkapı' da da kesilebilir ama ben orta nokta olan ve T1 hattının tepe noktası olan Beyazıt' ta sonlanması daha uygundur diyorum)(Ayrıca bu hattın Bakırköy' e erişimi için çizdiğimden hariç 2 de alternatif sundum, ben sahil yoluna girerek Ataköy köprüsünden 1. kısım civarında Marmaray üzerine yapılacak yola girecek şekilde çizdim, ama sahil yoluna çıkmadan İstanbul caddesine de girerek gidebilir fakat bu giriş çok dar dolayısı ile iyi bir alternatif değil, ikinci alternatif direkt olarak Kartaltepenin alt tarafında bir viyadük ile Marmaray yolunun üzerine yapılacak yola çıkması, ya da bir yer altı da yapılabilir belki bilmiyorum)
2. Bakırköy Meydan - Ataköy - Tavukçu Yolu, sanırım hemfikir olabileceğimiz bir güzergah.
3. Yenibosna Metro - Ataköy - Bakırköy Meydan - T2 den Bağcılar, alternatif güzergahta sahile inen yoldan Marmaray üzerine geçmesi değil, Kartaltepe mahallesi içinden geçerek meydana ulaşması olabilir.
4. Bakırköy Meydan - T2 den Güngören - Çinçin - Atışalanı, hemfikir olduğumuz bir güzergahtı
5. Bakırköy Adliye - Bakırköy Meydan - Zuhuratbaba - Basın Sitesi (Adliyeden sonra M1 İncirliyi geçerek minibüs yolundan meydana inen bir hat, buradan Akıl Hastanesi istikametinden ilerleyerek E5 altından Bahçelievler e geçecek, Ünverdi kavşağından Basın sitesine geçerek sonlanacak)
3 numaranın Yenibosna metro ya uzamasının sebebi 5 numara hariç tüm hatların birbiri ile kesişmesi dolayısı ve Yenibosna metro civarında inşaa edilecek büyük bir bakım atölyesi ve park alanına tüm bu hatların erişebilmesi içindir, açıkçası metroya erişimi ikinci planda düşündüm, fakat Yenibosna durağıda aslında Ataköy Şirinevler kadar buradaki konutlara hitap etmektedir dolayısı ile yolcu talebi de olacaktır diye düşünüyorum.
Bu da benim düşüncelerim, resimde 5 den daha fazla hat var onlar bu başlık ile ilgili değil, Zeytinburnu hatları ve Bağcılar tarafından gelerek T1 istikametine giden hatların bağlantılarıda kısmen görünüyor.
1. Bakırköy Meydan - Zeytinburnu - T1 den Beyazıt Meydan(Beyazıt noktası tartışılır, Kabataş' ta olabilir Topkapı' da da kesilebilir ama ben orta nokta olan ve T1 hattının tepe noktası olan Beyazıt' ta sonlanması daha uygundur diyorum)(Ayrıca bu hattın Bakırköy' e erişimi için çizdiğimden hariç 2 de alternatif sundum, ben sahil yoluna girerek Ataköy köprüsünden 1. kısım civarında Marmaray üzerine yapılacak yola girecek şekilde çizdim, ama sahil yoluna çıkmadan İstanbul caddesine de girerek gidebilir fakat bu giriş çok dar dolayısı ile iyi bir alternatif değil, ikinci alternatif direkt olarak Kartaltepenin alt tarafında bir viyadük ile Marmaray yolunun üzerine yapılacak yola çıkması, ya da bir yer altı da yapılabilir belki bilmiyorum)
2. Bakırköy Meydan - Ataköy - Tavukçu Yolu, sanırım hemfikir olabileceğimiz bir güzergah.
3. Yenibosna Metro - Ataköy - Bakırköy Meydan - T2 den Bağcılar, alternatif güzergahta sahile inen yoldan Marmaray üzerine geçmesi değil, Kartaltepe mahallesi içinden geçerek meydana ulaşması olabilir.
4. Bakırköy Meydan - T2 den Güngören - Çinçin - Atışalanı, hemfikir olduğumuz bir güzergahtı
5. Bakırköy Adliye - Bakırköy Meydan - Zuhuratbaba - Basın Sitesi (Adliyeden sonra M1 İncirliyi geçerek minibüs yolundan meydana inen bir hat, buradan Akıl Hastanesi istikametinden ilerleyerek E5 altından Bahçelievler e geçecek, Ünverdi kavşağından Basın sitesine geçerek sonlanacak)
3 numaranın Yenibosna metro ya uzamasının sebebi 5 numara hariç tüm hatların birbiri ile kesişmesi dolayısı ve Yenibosna metro civarında inşaa edilecek büyük bir bakım atölyesi ve park alanına tüm bu hatların erişebilmesi içindir, açıkçası metroya erişimi ikinci planda düşündüm, fakat Yenibosna durağıda aslında Ataköy Şirinevler kadar buradaki konutlara hitap etmektedir dolayısı ile yolcu talebi de olacaktır diye düşünüyorum.
Bu da benim düşüncelerim, resimde 5 den daha fazla hat var onlar bu başlık ile ilgili değil, Zeytinburnu hatları ve Bağcılar tarafından gelerek T1 istikametine giden hatların bağlantılarıda kısmen görünüyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Çok zor bir hat. Ünverdi Kavşağı'na büyük üst geçit ve birde alt geçit koydular. Dallama bir viyadük oldu. Geçerken karşı evin yatak odası net bir şekilde görülüyor. Tramvay sokmak çok zor.Esat yazdı: 5. Bakırköy Adliye - Bakırköy Meydan - Zuhuratbaba - Basın Sitesi (Adliyeden sonra M1 İncirliyi geçerek minibüs yolundan meydana inen bir hat, buradan Akıl Hastanesi istikametinden ilerleyerek E5 altından Bahçelievler e geçecek, Ünverdi kavşağından Basın sitesine geçerek sonlanacak)
Bakırköy-Adliye arasında raylı sistem olursa M1'den emydana giden minibüslerin gittiği güzergahı kara trafiğine kapatıp gidebilir mi? Akıl Hastanesinin oradan da olabilir tabi.Ama İncirli Caddesine tramvay zor. Tıkanıyor her gün her saat. Başakşehir Metrosu bu kısımda 4 istasyona sahip olacakken (İDO, meydan, Zuhurat, İncirli) tramvaya gerek olur mu?
Ama diğer öneriler zaten hemfikir olduğumuz öneriler. Hep Avrupa Yakası odaklı olmuşuz. Anadolu'ya bir el atmak lazım.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12