ist-T.06 » Nostaljik Tramvay Yapılabilecek Yerler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-T.06 » Nostaljik Tramvay Yapılabilecek Yerler

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 May Sal, 2008 13:27

Kültürel ve turistik anlamda işlev görebilecek nostaljik tramvaylar nerelere yapılabilir? Amacımız illa yapılsın diye diretmek değil fikir jimnastiği..

1-Kadıköy-Harem-Üsküdar (İBB proje yapmış)

2-Sultanahmet-Topkapı Sarayı-Soğukçeşme Sokağı-Gülhane Parkı İçi-Sarayburnu (zevk ve renk olsun)

3-Bakırköy: İstanbul Caddesini araç trafiğine kapatarak İstiklal Caddesi hüviyetine bürünmesini sağlamak amacı ile DOĞU-BATI ekseninde hat yapıyoruz. Banliyö İstasyonunun batı girişinin ötesinden başlıyor. Capasity'e ve Carusel'e selam çakarak eski adliyeye doğru devam edip kuzey yapıyor banliyö hattına paralel yapıp, Meydana çıkıyor.

kimliksizleşme riskine karşı şehre kimlik kazandıralım.

Resim

SİZİN ÖNERİLERİNİZ???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Sal, 2008 14:05

İstiklal caddesindeki tramvay eski güzergahından önce Beyoğlu Belediyesinin önüne indirilmeli buradan da Bankalar caddesi aracılığı ile Karaköy' e burada illa ki aslında müzelik olan o tramvayların da çalışması gerekmiyor ben bir şehrin elinde çok temiz 1960-1970 tramvayları biliyorum bunlardan konularak güvenli yolculukta sağlanmış olur, tabi perşembe pazarı oradan muhakkak kalkmalı, kalkmalı ki dönüş yolunuda perşembe pazarı içinden Şişhane den geri yapabilsin, 1.daire tramvayı hayata geçmiş olsun.

1. daire dedim ama emin olamadım Beyoğlu birmiydi ikimiydi diye belirteyim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 May Sal, 2008 14:14

Sultanahmet ve Bakırköy önerileri nasıl?

Eyüp Camii ve Süleymaniye civarına da bir şeyler düşünmek lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Sal, 2008 14:25

Yaw Mehmet sen benim iki sene önce yazdıklarıma geldin başka yerlerde eski sayfalarımı kurcaladın :) o zaman bunları söylediğimizde millet "uçma" demişti halbuki uçmak ile hiç alakası yok, Haliç çevresine bir kültür tramvayı yapılmalıdır bu nostaljikte olabilir normalde olabilir ama olmalıdır, Süleymaniye için çok öneri yapamıyorum çok ama çok dar ve buraya giriş için bir kaç tarihi kapıdan başka seçenek yok ama olmaz da değil zaten senin başta da söylediğin gibi bu konu teknik olabilirliği tartışmak amaçlı değil, Sultanahmet önerisi ise yine o zamanlarda önerdiğim Ayasofyanın önünden kalkarak Sultanahmetin arkasından Kadırga ya inen buradan da Koska ve Aksaray dan Veznecilere çıkarak normal tramvay hattından Ayasofya ya dönen bir ring taslağı idi ki, diğer modern tramvay hatları ile Beyazıt, Eminönü beslemesi yaptığınızda otobüsleri buraya sokmayacağınız için son derecede verimli olacağını iddia etmiştim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 May Sal, 2008 14:58

Taşıma değil kültürel doku için. Malüm 2010 mdası var. Bir kaç tuz atalım dedik çorbaya. Ama çorbacılar bizi dinlemiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Sal, 2008 15:28

Taşıma değil kültürel doku için. Malüm 2010 mdası var.
Aynen öyle, zaten buradaki imalathaneleri çıkartmayı başarsalar bu bahsettiğimiz hatların yolcu taşıma gibi bir kaygısı olmaz ama turiste yeterince hitap eder, bizde bir alışkanlık var toplu taşıma dedinmi sülalecek taşıma anlıyoruz, halbuki tramvay dediğin şeyde yoğunluk hiçbir zaman bizim T1 gibi olmamalıdır eğer bu kapasitede bir tramvay taşımacılığı yapılıyor ise sefer sayında maksimumsa o zaman buraya hitap eden bir metro yapacaksın, bugün bu konu ile ilgili bir şeyler okudum hatta.

Hazır 2010 gazı da varken en azından Eyüp tramvayı yapılabilir diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 May Sal, 2008 15:50

Sultanahmet açık hava müzesinde yapılacak böyle bir proje çok değer katar. İstanbul'un bir kimliği ve güzelliği ortaya çıkar. Ne güzel olur.

SÜLEYMANİYE-YENİCAMİ-SİRKECİ arasında da bir şeyler yapılıp turistik amaca dönük yapılabilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 May Sal, 2008 17:23

Ben pek fazla böyle lıngırtı hatlar taraftarı değilim! Yine ağ oluşmadığı için, bakım maliyeti problem olacak. Hem taşim , hem kültür - evet. "Turizm" kelimesine hiç gerek yok, İstanbul'da herkes turist, turistinden tut, Erzincanlı'sına kadar. Ve İstanbullu da turist. Yok, Silivri'den Samandıra'ya kadar hakikaten her küşeyi bilen kaç kişi var?!

Ama madem ... Esat'ın fikri fena değil. Ama ben tamamen ringe karşıyım. Hadi, Karaköy veya Eminönü-Taksim olsun, ya öyle, ya böyle. Ayasofya/Eminönü taraflarından gidin, Yenikapı'ya (!) hat çekin. Aslında normal hatların yanından teşvik hattı olarak çalıştırılır bunlar, ha 1930, ha 1960 vasıtalarıyla (ama ... alçaktaban problemi ...!).
Üsküdar-Kadıköy-Moda (!), peki. Bakırköy'ü bilemem, aslında güzel bir yer, ama günlük hayatım oralarda geçmedi. Bence Beykoz taraflarına da çok yakışır. Ama sakın yine Başakşehir, Bilmemnekent, Tekirdağ falan diye başlamayın!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Sal, 2008 17:32

Üstteki resim Tarihi Yarımada için daha öncede bir yerlerde önerdiğim sistem, sende Gülhane içinden başlayan hattı ben fazla zorlama yapmadan at meydanından başlattım, Sultanahmet in altından ki buralarda otoparklar var bunların yapılmasına izin veren tramvaya da izin verir diye düşünüyorum, Kadırga meydanından Aksaray odun pazarı mevkiine geliyoruz buradan da mevcut tramvay hattına bağlanarak geri dönüyoruz yani bir ring hattı.

Resim

Alttaki resimde ise Beyoğlu bölgesi için bir ara belediyeninde düşündüğü ama daha sonra rampalarda araçların eskiliği nedeni ile sorun yaşanacağı gibi bir sebeple (aklımda böyle kalmış) düşünülmekten vazgeçilen güzergahları tamamlamaya çalıştım bir şekilde Şişhane metro istasyonunu oraya inen hatlar ki yukarıdaki dönüm noktası Tarlabaşı bulvarı açılmadan önce otobüslerin dönerek İstiklalden yukarı çıktığı nokta idi buradan hatırladığım kadarı ile troleybüslerde dönüyordu ben o günleri hatırlıyorum :) 1950 lere kadar da tramvayların buradan dönüş yaptığı ile ilgili söylemler var ama ben resimlerde sadece atlı tramvayları bu bölgede gördüm atlı tramvaylar benim çizdiğim bölgeden değil soldan çizdiğim çizgilerin sağındaki sokaktan inip çıkıyorlardı yine kaynaklardan anladığım kadarı ile, tabii o dönemde buralar bu haldemi idi bir şey diyemiyorum belki de daha düzenliydi. Tabii bir farkta bankalar caddesinden indikten sonra ben Tophane ye çektim ama bu Eminönü de olabilir hatta daha iyi bile olabilir :)

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 May Prş, 2008 13:27

Beykoz kulağa hoş geliyor. Sarıyerde olabilir. Esat şu çizdiğin karaköy-istikal kapsamı biraz daha geliştirilebilir.

Karaköy Bankalar Caddesinden bir zamanlar geçiyordu.

Sultanahmet'e uygun bir şeyler lazım. Bu bölge çok önemli. Markalaştırmak gerek. Açık hava müzesi. Hatta miniatur'ü buraya niye yapmadılar demiştim ilk gittiğimde.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Prş, 2008 20:08

Tünel'e çıkan yokuştan troleyler çıkardı, evet. Ama hep de telden kopa kopa :-) Ve yanılmıyorsam, oradan elektrikli tramvay da çıkıyordu. Ama, herhalde raylar bayağı ses yapar, kurplar acaip olur. Yok, o bahsettiğin büyük çengel fena değil!

Ring nyet!

Sarıyer bana pek öyle elverişli gelmedi (oradaki dondurmacı hâlâ var mı yahu? :-) )

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 May Cum, 2008 10:31

Çengelköy-Moda nasıl?

Beylerbeyi-Kuzguncuk-Üsküdar-Harem-Kadıköy-Moda

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön