4. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 00:11
gönderen Esat
alabay yazdı:1982. M2 metro hattı değildi. Ama M2 mi, 2 mi … galiba 2 idi. Sonra M1/M2 diye hatlar vardı, ama o 1982’de değil. Sanırım ilk 2 numaralı hat Haydarpaşa–Kadıköy idi. Bunlar (yine sanırım) o zamanın tramvaylarından kalma. Eskiden daha moderndi herşey :?
Başar konuları berbat etmekte üstüne yok ha, 30 sene önce İstanbul 5 milyondu sen kalkmış cart curt bla bla, ya arkadaş orada oturuyor ve sana senesi ile hangi marka otobüsün oradan geçtiğini yazıyor sen hala "yok M2 metro değildi geyiğin ağa babasıydı" diye anlatıyorsun, ciddi anlamda siteye bir BAŞAR TRANSLATOR eklemek gerektiğine inanıyorum artık.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 00:33
gönderen alabay
Pardon, ben M2’yi yanlış anlamışım. Ama ben bindokuzyüzseksenikiyi diyorum! O zamanlarda da 2 numara diye bir hat vardı, büyük bir otobüs Kadıköy–Moda. Problem nerede? Neyi anlamıyorsun?!

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 00:38
gönderen Esat
Problem bende, ben 2012 yi yaşıyorum sen 1982 yi. Özür dilerim bugünün şartlarındaki İstanbul'a göre konuştuğum için.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 00:46
gönderen alabay
İşte … 1982’de orada doğru dürüst bir otobüs işliyordu. Arkadaşımız M1 hattını söylemiş, ama orada işleyen İveco’lar 1993’ten. Benim zamanımda (seksenlerde) midibüs işlemiyordu, otobüs vardı. Numarası da 2.

Nihayet de buldum bir kaç iz:

İveco ile ilgili:
Pzr 02 Arl 2007, 20:28

En son çalıştıkları hatlar; M1 (eski 2 numara), 35B, 35BY, 56ES, 57UL, 75K ve 84Y idi... Bunların içinde en son servislere veda eden hat hangisiydi ama?

Akın KURTOĞLU
Sonra 2 (İKİ) numaralı hattı benden başka hatırlayan biri …
Yazarken bir hata yaparak M1 yerine 2 yazdım... Bildiğiniz gibi 2 numara, 1980'lerin meşhur Moda ringidir... Üstteki mesajımda, doğrusu ile değiştirdim şu anda...Akın Kurtoğlu - Pzr 02 Arl 2007 19:38
Kaynak vermiyorum 8)

Evet, biraz moruk olabiliriz, ama o hattı hatırlatmakta fayda var, çünkü otobüs geçmez/geçemez denmişti. Geçiyordu ama. Anladın mı şimdi? İnanıyor musun? Yoksa hâlâ düş, rüya falan mı sanıyorsun?!

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 00:48
gönderen Esat
Tramvayla ilgili söyleyeceğin bir şey varmı, üstadı azamın düşünceleri ile ilgilenmiyorum.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 10:39
gönderen alabay
Tramvayla ilgili söylemek değil, merak ettiğim, orada başka araç işler mi, işlemez mi. N3eden işlemesin. Bunu bilgisayarda sanal deneyebilirler de. Bir de, eskiden işleyen hattın ray arası kaçtı? Normal değil miydi? Şimdi dar yapmışız. Ama dar yapmanın sakıncası yok. Sadece yine sistem karmaşası oluyor, ne yazık ki. Bak, diyelim, Kadıköy’den bir iki tramvay hattı yapmak isteyen olur, bu hatla karma işletme olmaz … dar aralık kullanmadıkça.

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 10:41
gönderen zafer94
artı m1 hattı yoguturcu parkını ordan çalışıyordu şimdi tramvay çalışmıyor :cry:

Gönderilme zamanı: 27 Mar Sal, 2012 11:05
gönderen Esat
Kadıköy yakasında daha doğrusu bu hat ile kombine edeceğin hatları 1000mm. yaparsan bir sorun olmaz Başar. Tamam haklısın niye bir kentte iki ayrı ray açıklığı olsun ki? Bu ancak eski çoooook eski hatların vardır sonra sistemini yenilersin normal açıklığa geçersin bazıları kalır ancak bu şekilde olabilir. Bizde tam tersi :)

Gönderilme zamanı: 29 Mar Prş, 2012 11:29
gönderen zafer94

Gönderilme zamanı: 29 Mar Prş, 2012 11:33
gönderen Esat
zafer94 yazdı:şunlardan bir kaç tanesi koysanınıza
http://de.wikipedia.org/wiki/Gothawagen_T4-62
yada şundan
http://de.wikipedia.org/wiki/Gothawagen_G4-65
Zafer Bey, bir yanlış anlaşılma varsa düzelteyim bizim araç koyma yetkimiz falan yok :) biz de sizin gibi halkız.

Ha evet bu konuda tecrübemiz bilgimiz var o başka, eğer kuruma ulaşmak isterseniz irtibat bilgilerini verebilirim direkt mesaj yazın, bir şekilde ilgilenirler ona eminim.