3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 01:12
gönderen zafer94
otobüs girdi geçen seçim iett seçim günü ikarusları caferağa spor salonuna kadar soktular 2002 den sonra modaya ototbüs girdi geçen sene fotografı var :)

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 01:40
gönderen Mehmet keles
Eğim kurtarır. Yollar uygun fakat bu araçlarla olmaz. Metrobüsün sirkülasyonu çok olur ve hat para kazanmaya başlar. Şu anki günlük yolcu sayısı 1200 civarında küllü zarar. Eyüp teleferik bile yazın 6000 leri görüyorken, bu hat sadece modanın yaşlı vatandaşlarına hizmet veriyor.

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 01:41
gönderen Esat
zafer94 yazdı:otobüs girdi geçen seçim iett seçim günü ikarusları caferağa spor salonuna kadar soktular 2002 den sonra modaya ototbüs girdi geçen sene fotografı var :)
O farklı bir durum, Özal zamanında da Şehremini' de devasa seçim otobüsü ile gelmiş ve o daracık sokaklarda dolaşmıştı, hele ki şimdi eminim önceden büyükşehirin çekicileri yollarda bir tane araba bırakmıyordu seçim otobüsü gelecek diye :) Hakan belediye otobüsü işletilmesinden söz ediyor, orada otobüs geçecek 2-3 cadde var ve zaten sadece onlardan geçiyor.

Ben şöyle bir resim sunayım.
Resim

Sarı mevcut hat, eflatun ve lacivertte varyasyonlar, birinden biri tercih edilebilir diye düşünüyorum, bölgenin yapısı itibariyle çift hat imkansız yani rıhtıma inen cadde haricinde, ki orada da dediğim gibi şu otobüs,minibüs karmaşasına son verilmesi gerekir bu işletmelerin yapılabilmesi için.

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 01:43
gönderen Esat
Mehmet keleş yazdı:Eğim kurtarır. Yollar uygun fakat bu araçlarla olmaz. Metrobüsün sirkülasyonu çok olur ve hat para kazanmaya başlar. Şu anki günlük yolcu sayısı 1200 civarında küllü zarar. Eyüp teleferik bile yazın 6000 leri görüyorken, bu hat sadece modanın yaşlı vatandaşlarına hizmet veriyor.
Katılıyorum, zaten böyle bir öneri hayata geçecek olsa dahi araçların yenilenmesi ile mümkün olabilir, bahsettiğim modüler çok körüklü araçlar ama daha önce bir yöneticimizden bu tip araçların İstanbul altyapısına uygun olmadığı bu yüzden tercih edilmediği yönünde bir geri bildirim almıştım. Hal böyle iken yani oldukça düz T1 hattı için dahi tercih edilmemişken bu güzergahta kullanılabilirlermi bilmiyorum, bunu sen yorumlayabilirsin Mehmet, ya da Mehmet kahraman :) Mehmetler çoğaldı bu arada ;)

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 08:29
gönderen Mehmet keles
Nasıl anlayamadım. Niye altyapı için uygun değilmiş?. Bence Bielefeld araçları çok uygun M8C araçları çok uygun. Platformlu ve platformsuz binilebiliyor, istasyon yapmaya uğraşmazsın flexbl. Dar ekartman üç parça, gayet ucuz temin edilebilir. Zaten onlar yeni araç almışlar. Fakat, unu şekeri bir araya getirip helva yapabilecek, adamlar nerde...

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 13:35
gönderen Esat
Mehmet keleş yazdı:Nasıl anlayamadım. Niye altyapı için uygun değilmiş?. Bence Bielefeld araçları çok uygun M8C araçları çok uygun. Platformlu ve platformsuz binilebiliyor, istasyon yapmaya uğraşmazsın flexbl. Dar ekartman üç parça, gayet ucuz temin edilebilir. Zaten onlar yeni araç almışlar. Fakat, unu şekeri bir araya getirip helva yapabilecek, adamlar nerde...
Yo Mehmet benim dediklerim yeni tip modül araçlardı mesela Siemens Combino ya da Viyana'nun ULF tarzı, küçük bölümler, fazla körük. T1 hattı temelinde bakarsak aşırı yolcu yoğunlu nedeni ile o tip araçların sıkıntı yaşayacağı ve çok sorun çıkarıp bakım masrafının ağır olacağı yönünde bir görüş ortaya çıkmış, sonrasında zaten karar verilen tip Alstom oldu. Bielefeld araçlarına bir bakayım :)

Gönderilme zamanı: 25 Mar Pzr, 2012 14:26
gönderen zafer94
çok beğendim bu çizimi :)

Gönderilme zamanı: 26 Mar Pzt, 2012 00:23
gönderen alabay
Siz ne anlatıyorsunuz yahu, eskiden M veya M2 (unuttum) diye bir hat işlerdi Moda’ya. Bir yerine sokuyorlar işte, caddeye göre. O eskiden ~30/32 sene falan oluyor. Ya, yoksa 2 numara mıydı bir ara? Unuttum gitti, ama binmiştim, meraktan :-)

Gönderilme zamanı: 26 Mar Pzt, 2012 00:29
gönderen Esat
Başar? iyi geceler uykudan kalkıp rüyanda gördüğün şeyleri yazma. :)

Gönderilme zamanı: 26 Mar Pzt, 2012 10:59
gönderen alabay
Kadıköy–Moda hattı vardı! Ve galiba hat numarası 2 idi. O zamanlar Çamlıca’ya da 1 numara işlerdi. Öyle işte. Ne yazık ki 1982 rehberim kayboldu. 1986 rehberinde de yok artık. Normal boy bir otobüs işlerdi, İkarus değil, MAN? Büssing? Ama VARDI!

Gönderilme zamanı: 26 Mar Pzt, 2012 20:49
gönderen zafer94
2001-200?2 m2 hattı vardı moda 2 hattı iveco m23?4 çalışıyordu :)

Gönderilme zamanı: 26 Mar Pzt, 2012 23:31
gönderen alabay
1982. M2 metro hattı değildi. Ama M2 mi, 2 mi … galiba 2 idi. Sonra M1/M2 diye hatlar vardı, ama o 1982’de değil. Sanırım ilk 2 numaralı hat Haydarpaşa–Kadıköy idi. Bunlar (yine sanırım) o zamanın tramvaylarından kalma. Eskiden daha moderndi herşey :?