ist-T.06 » Kadıköy-Üsküdar Bölgesi Tramvay Projeleri

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 25 Mar Pzr, 2012 01:12

otobüs girdi geçen seçim iett seçim günü ikarusları caferağa spor salonuna kadar soktular 2002 den sonra modaya ototbüs girdi geçen sene fotografı var :)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Mar Pzr, 2012 01:40

Eğim kurtarır. Yollar uygun fakat bu araçlarla olmaz. Metrobüsün sirkülasyonu çok olur ve hat para kazanmaya başlar. Şu anki günlük yolcu sayısı 1200 civarında küllü zarar. Eyüp teleferik bile yazın 6000 leri görüyorken, bu hat sadece modanın yaşlı vatandaşlarına hizmet veriyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 01:41

zafer94 yazdı:otobüs girdi geçen seçim iett seçim günü ikarusları caferağa spor salonuna kadar soktular 2002 den sonra modaya ototbüs girdi geçen sene fotografı var :)
O farklı bir durum, Özal zamanında da Şehremini' de devasa seçim otobüsü ile gelmiş ve o daracık sokaklarda dolaşmıştı, hele ki şimdi eminim önceden büyükşehirin çekicileri yollarda bir tane araba bırakmıyordu seçim otobüsü gelecek diye :) Hakan belediye otobüsü işletilmesinden söz ediyor, orada otobüs geçecek 2-3 cadde var ve zaten sadece onlardan geçiyor.

Ben şöyle bir resim sunayım.
Resim

Sarı mevcut hat, eflatun ve lacivertte varyasyonlar, birinden biri tercih edilebilir diye düşünüyorum, bölgenin yapısı itibariyle çift hat imkansız yani rıhtıma inen cadde haricinde, ki orada da dediğim gibi şu otobüs,minibüs karmaşasına son verilmesi gerekir bu işletmelerin yapılabilmesi için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 01:43

Mehmet keleş yazdı:Eğim kurtarır. Yollar uygun fakat bu araçlarla olmaz. Metrobüsün sirkülasyonu çok olur ve hat para kazanmaya başlar. Şu anki günlük yolcu sayısı 1200 civarında küllü zarar. Eyüp teleferik bile yazın 6000 leri görüyorken, bu hat sadece modanın yaşlı vatandaşlarına hizmet veriyor.
Katılıyorum, zaten böyle bir öneri hayata geçecek olsa dahi araçların yenilenmesi ile mümkün olabilir, bahsettiğim modüler çok körüklü araçlar ama daha önce bir yöneticimizden bu tip araçların İstanbul altyapısına uygun olmadığı bu yüzden tercih edilmediği yönünde bir geri bildirim almıştım. Hal böyle iken yani oldukça düz T1 hattı için dahi tercih edilmemişken bu güzergahta kullanılabilirlermi bilmiyorum, bunu sen yorumlayabilirsin Mehmet, ya da Mehmet kahraman :) Mehmetler çoğaldı bu arada ;)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 25 Mar Pzr, 2012 08:29

Nasıl anlayamadım. Niye altyapı için uygun değilmiş?. Bence Bielefeld araçları çok uygun M8C araçları çok uygun. Platformlu ve platformsuz binilebiliyor, istasyon yapmaya uğraşmazsın flexbl. Dar ekartman üç parça, gayet ucuz temin edilebilir. Zaten onlar yeni araç almışlar. Fakat, unu şekeri bir araya getirip helva yapabilecek, adamlar nerde...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzr, 2012 13:35

Mehmet keleş yazdı:Nasıl anlayamadım. Niye altyapı için uygun değilmiş?. Bence Bielefeld araçları çok uygun M8C araçları çok uygun. Platformlu ve platformsuz binilebiliyor, istasyon yapmaya uğraşmazsın flexbl. Dar ekartman üç parça, gayet ucuz temin edilebilir. Zaten onlar yeni araç almışlar. Fakat, unu şekeri bir araya getirip helva yapabilecek, adamlar nerde...
Yo Mehmet benim dediklerim yeni tip modül araçlardı mesela Siemens Combino ya da Viyana'nun ULF tarzı, küçük bölümler, fazla körük. T1 hattı temelinde bakarsak aşırı yolcu yoğunlu nedeni ile o tip araçların sıkıntı yaşayacağı ve çok sorun çıkarıp bakım masrafının ağır olacağı yönünde bir görüş ortaya çıkmış, sonrasında zaten karar verilen tip Alstom oldu. Bielefeld araçlarına bir bakayım :)

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 25 Mar Pzr, 2012 14:26

çok beğendim bu çizimi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Mar Pzt, 2012 00:23

Siz ne anlatıyorsunuz yahu, eskiden M veya M2 (unuttum) diye bir hat işlerdi Moda’ya. Bir yerine sokuyorlar işte, caddeye göre. O eskiden ~30/32 sene falan oluyor. Ya, yoksa 2 numara mıydı bir ara? Unuttum gitti, ama binmiştim, meraktan :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Mar Pzt, 2012 00:29

Başar? iyi geceler uykudan kalkıp rüyanda gördüğün şeyleri yazma. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Mar Pzt, 2012 10:59

Kadıköy–Moda hattı vardı! Ve galiba hat numarası 2 idi. O zamanlar Çamlıca’ya da 1 numara işlerdi. Öyle işte. Ne yazık ki 1982 rehberim kayboldu. 1986 rehberinde de yok artık. Normal boy bir otobüs işlerdi, İkarus değil, MAN? Büssing? Ama VARDI!

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 26 Mar Pzt, 2012 20:49

2001-200?2 m2 hattı vardı moda 2 hattı iveco m23?4 çalışıyordu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Mar Pzt, 2012 23:31

1982. M2 metro hattı değildi. Ama M2 mi, 2 mi … galiba 2 idi. Sonra M1/M2 diye hatlar vardı, ama o 1982’de değil. Sanırım ilk 2 numaralı hat Haydarpaşa–Kadıköy idi. Bunlar (yine sanırım) o zamanın tramvaylarından kalma. Eskiden daha moderndi herşey :?

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön