Gönderilme zamanı: 25 Eki Cmt, 2014 15:35
Başlığın tek kullanıcısı benim galiba
Her ne ise, öneriyi tekrarlayalım. YENİKAPI YA TRAMVAY İSTİYORUZ. Modern bir raylı sistem şebekesine sahip bir kent olmak istiyorsak tramvay hatlarında karmaşık işletmeden çekinmeyi bir kenara bırakmalıyız. Aksaray meydan düzenlemesi ile birlikte burada tramvay için bir şeyler düşünülmeli artık.
Benim önerim bir ayrımın mevcut Yusufpaşa durağı sonrasında Ender mağazası önündeki sokaktan girerek Yenikapı metro ve Marmaray çıkışlarına daha yakın olan Namık Kemal caddesinden aşağı inmesidir, bu yolu geçen tramvay hem M1 çıkışına, hem M2 çıkışlarına hem de Marmaray batı çıkışına en yakın noktadan geçmiş olacak, ardından sahil yoluna doğru devam ederek bu bölgedeki trafik ışıkları ile sahile geçmeli ve ido iskele de ya da otobüs duraklarının orada son durak yapmalı. Burada daha önce Mehmet Kasım İBB ye bu öneriyi sunduğunu ama orada tarihi eser var ya da yol dar gibi gerekçeler ile geri dönüldüğünü söylemişti. Bence bunlar geçersiz gerekçeler, zaten Namık Kemal caddesinden girişte çift hat değil tek hat girebilirsiniz, bu hattın geri dönüşü sahilden geri gelen tramvayın aşağıdan Namık Kemal caddesine girdikten sonra M1 ve M2 nin arkasında kalan sokaktan Langa Bostanları Sokaktan geçmesi, sonrasında Gazi Mustafa Kemal Paşa caddesine girerek şu an ki Aksaray tramvay durağının hemen altındaki noktadan tramvay hattına geri bağlanmasıdır. Yenikapı ya inecek her yolcu buna katlanır.
Eğer bu öneri çok çetrefilli geliyor ise, yeni meydan projesi ile biraz rahatlayacak olan Aksaray tramvay durağı bölgesinde bir kol aşağıya inebilir, böylece metro ve Marmaray girişlerine biraz uzak kalan ring otobüslerinin durağının olduğu noktada durur ve sonrasında iskele bölgesine geçer. Dönüşünü de yine bu yol üzerinden yapar. Burada ayrıca Yenikapı aktarma bölgesinden kalkacak ayrı bir tramvay hattı planlanabilir. Gazi Mustafa Kemal Paşa caddesini keserek Aksaray caddesine girip geçecek bir tramvay hattı Laleli istasyonu öncesinde ana hatta bağlanabilir.
Tabi bu fikirlerin bir takım gerek şartları var, bunlar;
Aksaray Meydan projesinin hayata geçmesi
Aksaray istasyonunun eski yerine kaydırılması
Yenikapı da ki otobüs garajının buradan kaldırılması
Bu bölgedeki oto parçacılarının ve toptancıların kaldırılması (garaja bağlı bir olay)
Aksaray caddesinden Laleli ye bağlantı için o cadde de düzenleme yapılması, binek oto parklanmasına izin verilmemesi
gibi uygulamalar yapılır ise verimli bir şekilde bu hatlar işletilebilir diye düşünüyorum.
Şöyle de bir çizim ile süsleyelim
Her ne ise, öneriyi tekrarlayalım. YENİKAPI YA TRAMVAY İSTİYORUZ. Modern bir raylı sistem şebekesine sahip bir kent olmak istiyorsak tramvay hatlarında karmaşık işletmeden çekinmeyi bir kenara bırakmalıyız. Aksaray meydan düzenlemesi ile birlikte burada tramvay için bir şeyler düşünülmeli artık.
Benim önerim bir ayrımın mevcut Yusufpaşa durağı sonrasında Ender mağazası önündeki sokaktan girerek Yenikapı metro ve Marmaray çıkışlarına daha yakın olan Namık Kemal caddesinden aşağı inmesidir, bu yolu geçen tramvay hem M1 çıkışına, hem M2 çıkışlarına hem de Marmaray batı çıkışına en yakın noktadan geçmiş olacak, ardından sahil yoluna doğru devam ederek bu bölgedeki trafik ışıkları ile sahile geçmeli ve ido iskele de ya da otobüs duraklarının orada son durak yapmalı. Burada daha önce Mehmet Kasım İBB ye bu öneriyi sunduğunu ama orada tarihi eser var ya da yol dar gibi gerekçeler ile geri dönüldüğünü söylemişti. Bence bunlar geçersiz gerekçeler, zaten Namık Kemal caddesinden girişte çift hat değil tek hat girebilirsiniz, bu hattın geri dönüşü sahilden geri gelen tramvayın aşağıdan Namık Kemal caddesine girdikten sonra M1 ve M2 nin arkasında kalan sokaktan Langa Bostanları Sokaktan geçmesi, sonrasında Gazi Mustafa Kemal Paşa caddesine girerek şu an ki Aksaray tramvay durağının hemen altındaki noktadan tramvay hattına geri bağlanmasıdır. Yenikapı ya inecek her yolcu buna katlanır.
Eğer bu öneri çok çetrefilli geliyor ise, yeni meydan projesi ile biraz rahatlayacak olan Aksaray tramvay durağı bölgesinde bir kol aşağıya inebilir, böylece metro ve Marmaray girişlerine biraz uzak kalan ring otobüslerinin durağının olduğu noktada durur ve sonrasında iskele bölgesine geçer. Dönüşünü de yine bu yol üzerinden yapar. Burada ayrıca Yenikapı aktarma bölgesinden kalkacak ayrı bir tramvay hattı planlanabilir. Gazi Mustafa Kemal Paşa caddesini keserek Aksaray caddesine girip geçecek bir tramvay hattı Laleli istasyonu öncesinde ana hatta bağlanabilir.
Tabi bu fikirlerin bir takım gerek şartları var, bunlar;
Aksaray Meydan projesinin hayata geçmesi
Aksaray istasyonunun eski yerine kaydırılması
Yenikapı da ki otobüs garajının buradan kaldırılması
Bu bölgedeki oto parçacılarının ve toptancıların kaldırılması (garaja bağlı bir olay)
Aksaray caddesinden Laleli ye bağlantı için o cadde de düzenleme yapılması, binek oto parklanmasına izin verilmemesi
gibi uygulamalar yapılır ise verimli bir şekilde bu hatlar işletilebilir diye düşünüyorum.
Şöyle de bir çizim ile süsleyelim