ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Cmt, 2014 15:35

Başlığın tek kullanıcısı benim galiba :D

Her ne ise, öneriyi tekrarlayalım. YENİKAPI YA TRAMVAY İSTİYORUZ. Modern bir raylı sistem şebekesine sahip bir kent olmak istiyorsak tramvay hatlarında karmaşık işletmeden çekinmeyi bir kenara bırakmalıyız. Aksaray meydan düzenlemesi ile birlikte burada tramvay için bir şeyler düşünülmeli artık.

Benim önerim bir ayrımın mevcut Yusufpaşa durağı sonrasında Ender mağazası önündeki sokaktan girerek Yenikapı metro ve Marmaray çıkışlarına daha yakın olan Namık Kemal caddesinden aşağı inmesidir, bu yolu geçen tramvay hem M1 çıkışına, hem M2 çıkışlarına hem de Marmaray batı çıkışına en yakın noktadan geçmiş olacak, ardından sahil yoluna doğru devam ederek bu bölgedeki trafik ışıkları ile sahile geçmeli ve ido iskele de ya da otobüs duraklarının orada son durak yapmalı. Burada daha önce Mehmet Kasım İBB ye bu öneriyi sunduğunu ama orada tarihi eser var ya da yol dar gibi gerekçeler ile geri dönüldüğünü söylemişti. Bence bunlar geçersiz gerekçeler, zaten Namık Kemal caddesinden girişte çift hat değil tek hat girebilirsiniz, bu hattın geri dönüşü sahilden geri gelen tramvayın aşağıdan Namık Kemal caddesine girdikten sonra M1 ve M2 nin arkasında kalan sokaktan Langa Bostanları Sokaktan geçmesi, sonrasında Gazi Mustafa Kemal Paşa caddesine girerek şu an ki Aksaray tramvay durağının hemen altındaki noktadan tramvay hattına geri bağlanmasıdır. Yenikapı ya inecek her yolcu buna katlanır.

Eğer bu öneri çok çetrefilli geliyor ise, yeni meydan projesi ile biraz rahatlayacak olan Aksaray tramvay durağı bölgesinde bir kol aşağıya inebilir, böylece metro ve Marmaray girişlerine biraz uzak kalan ring otobüslerinin durağının olduğu noktada durur ve sonrasında iskele bölgesine geçer. Dönüşünü de yine bu yol üzerinden yapar. Burada ayrıca Yenikapı aktarma bölgesinden kalkacak ayrı bir tramvay hattı planlanabilir. Gazi Mustafa Kemal Paşa caddesini keserek Aksaray caddesine girip geçecek bir tramvay hattı Laleli istasyonu öncesinde ana hatta bağlanabilir.

Tabi bu fikirlerin bir takım gerek şartları var, bunlar;

Aksaray Meydan projesinin hayata geçmesi
Aksaray istasyonunun eski yerine kaydırılması
Yenikapı da ki otobüs garajının buradan kaldırılması
Bu bölgedeki oto parçacılarının ve toptancıların kaldırılması (garaja bağlı bir olay)
Aksaray caddesinden Laleli ye bağlantı için o cadde de düzenleme yapılması, binek oto parklanmasına izin verilmemesi

gibi uygulamalar yapılır ise verimli bir şekilde bu hatlar işletilebilir diye düşünüyorum.

Şöyle de bir çizim ile süsleyelim
Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 25 Eki Cmt, 2014 18:06

Esat yazdı:Modern bir raylı sistem şebekesine sahip bir kent olmak istiyorsak tramvay hatlarında karmaşık işletmeden çekinmeyi bir kenara bırakmalıyız. Aksaray meydan düzenlemesi ile birlikte burada tramvay için bir şeyler düşünülmeli artık.
Kesinlik ile doğru öneriler...

Resim

Çok uzak değil. Milano'ya gitsinler fikir sahibi olurlar.. 8) :?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Eki Cmt, 2014 18:56

Alibeyköy-Eyüp-Eminönü tramvay hattı düşünülüyor ya, buna ek olarak Unkapanı-Yenikapı hattı da düşünülebilir mi?

Kabataş-Eminönü-Alibeyköy, Alibeyköy-Unkapanı-Yenikapı, Bağcılar-Aksaray-Yenikapı, Bağcılar-Unkapanı-Alibeyköy, Bağcılar-Aksaray-Unkapanı-Eminönü-Kabataş, Bağcılar-Aksaray-Sultanahmet-Eminönü-Kabataş, Yenikapı-Unkapanı-Kabataş, Yenikapı-Sultanahmet-Kabataş gibi bir sürü işletme yapılabilir..

Bütün Avrupa'da aynı raydan birden fazla tramvay hattı geçiyor, iki nokta arasında gelip giden tek tramvay hattı sadece bize mahsus sanırım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eki Cmt, 2014 19:21

:) degismesi gereken cok sey var, buna hat, guzergah, isletme nedir, bunu ogrenerek baslamak lazim. Sonra su egim sacmaligini unutmak lazim, Laleli ye cikan tramvay heryere cikar. Geriye karayolu trafigi ile mucadele, yayalara saygi, kurallara uyma, cezalari hasirt diye gecirmek gibi bir kac detay kaliyor ki modern bir toplum olarak zaten bu konuda cok iyiyiz :)

Unkapani ile ilgili de tartismistik bir baslikta diye hatirliyorum, bence oradan tramvay inerde cikarda, sorun kopru basindaki baglanti ama hatirlarsaniz kopru kaldirilip halic altina tunel yapilacak, yani o bolgede rahatlayacak, bence fiziki bir engel yok, bolgenin berbat trafigi disinda.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 25 Eki Cmt, 2014 22:12

Bu öneriler ve düşünceler çok yerinde. Akılcı ve mantıklı işletme esas olmalıdır. Yenikapı tramvay bağlantısı elzemdir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 26 Eki Pzr, 2014 01:03

Esat yazdı::) Sonra su egim sacmaligini unutmak lazim, Laleli ye cikan tramvay heryere cikar. Geriye karayolu trafigi ile mucadele, yayalara saygi, kurallara uyma, cezalari hasirt diye gecirmek gibi bir kac detay kaliyor ki modern bir toplum olarak zaten bu konuda cok iyiyiz :)
Vallahi Bursa'da İpekböceği, Çatalfırın - Çakırhamam rampasını aslanlar gibi çıkıyor. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eki Pzr, 2014 11:23

Bu konularda lobi yapmak lazim arkadaslar, forum koseleride yazmakla ya da birbirimize anlatmakla olmuyor, once su eski banliyo hattinin kullanim disi kalmamasi icin sonra Yenikapi ya tramvay icin, eger banliyo lmayacak ise ayni raylarda tramvay calistirilmasi icin fikirler uretilip sunulmali, istenmeli, hatta imza kampanyalari nasil yapilabilir dusunulmeli (change.org a guvenmiyorum elle tutulur bir seyler olmali) gerci oek kimseninde halkin gorusunu onemsedigi yok ama biz vebali atalim uzerimizden.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 26 Eki Pzr, 2014 13:20

Toplu imza kağıdı, dilekçe vs??

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Eki Cum, 2014 18:10

Anatolian yazdı:Toplu imza kağıdı, dilekçe vs??
Olabilir aslında, sonuçta kaale alınıp alınmamasından ziyade birilerinin bu konuların farkında olduğunun bilinmesi açısından da önemli görüyorum, sonuçta altına bilimsel bir şey koyamasak ta kendini değil kentini seven vatandaşlar olarak bir öneri de bulunmuş oluruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Pzr, 2014 11:40

http://m.haber7.com/haberDetay.php?id=1229212

Yenikapı bölgesi yıkılıp yeşil alan olacakmış. Hadi bismillah, tren yoluna dokunmayın, ilave tramvay hatları da yapında tadından yenmesin :) Yenikapı bölgesinde gar sahil arasında neyi yıkacaklar anlamadım ya neyse. Yıkılması gereken gar ile Aksaray arasındaki binalar, iski de dahil.

Bu sayede Yenikapı ya rahatlıkla tramvayda ulaşır.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

BAKIRKÖY-MERTER-E5-VATAN CADDESİ TRAMVAYI

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Şub Prş, 2020 12:46

Yıllar geçmesine karşın herhangi bir adım atılmadı. Gelecek planlarında da yok görünüyor. Ama Yusufpaşa-Yenikapı İDO bağlantısı çok önemli işlevleri olacaktır. Bu bağlamda Vatan'dan E5'e ulaşıp Bakırköy'e giden bir hat nasıl olur? Genel anlamda tramvay şebeksini daha da geliştirmek için önerilerimi sıraladım:

T1: Kabataş-Cevizlibağ/Bağcılar (Orange Line)
T4: Topkapı-Sultançiftliği (White Line)
T5: Eminönü-Alibeyköy (Orange Line)
Eminönü-Feshane-Bayrampaşa Meydan (Orange Line)
Bakırköy-Bağcılar-100. Yıl (Orange Line)
Merter-Üçyüzlü-Çinçin-Turgutreis (Pink Line)
Bakırköy-Cevizlibağ-Aksaray/Yenikapı (Green Line)
Cevizlibağ-Davutpaşa-Ayazma-Dörtyol-Atışalanı (Blue Line)
Vezneciler-Edirnekapı-Bayrampaşa-Yıldırım (Green Line)
Karaköy-Kağıthane (Blue Line)

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-T.06 » Yenikapı'ya Tramvay İstasyonu !

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Şub Prş, 2020 14:21

Bizim dümdüz sahil yollarına neden tramvay düşünülmez?
Tramvaylar bütün dünyada rönesans yaşıyor, 1960'lardan itibaren sökülen raylar yeniden kuruluyor ve her kentte tramvay şebekesi her gün genişliyor..

Bizde de hazır doldurulmuş bir sahil varken, buraya Florya''dan Yenikapı'ya ve Sarayburnu üzerinden Eminönü'ne ulaşacak bir şebeke neden döşemiyoruz ki?
Kamil16 yazdı:
25 Eki Cmt, 2014 18:06
Çok uzak değil. Milano'ya gitsinler fikir sahibi olurlar.. 8) :?
Aman abi, Coronavirüs olayı var şimdi oralarda, gitmesinler :)

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön