1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

ist-T.06 » Başakşehir Nostaljik Tramvay Projesi

Gönderilme zamanı: 24 Ara Pzt, 2007 17:41
gönderen Mehmet Kasım
Bence bu gelenek yaşatılmalı. Uygun olan pilot bölgelere bu hatlardan yapılmalı.Böyle bir amatör çalışma yaptım. K.Çekmece Belediye Başkanı'na da gönderdim. Bakalım ilgilenicek mi?

Geniş cadde ve bulvarların ortasından gidecek,çok fazla kara trafik yoğunluğu olmayan Başakşehir'e 3 km'lik nostaljik hat.

BUYRUN:
Resim

Gönderilme zamanı: 24 Ara Pzt, 2007 19:26
gönderen Esat
Güzergaha baktigimizda ve az cokta Basaksehir i bilen birisi olarak tabii ki bir tramvay projesi ideal, nedenlerine gelince,
*oncelikle yeni gelisen bir bolge buraya otobus minibusu doldurmadan once rayli sistemi getirmek ve toplu konut yasamina anlam kazandiracak sekilde cazibe merkezi yapabilmek icin sorunsuz toplu ulasim gerceklestirmek,
*genis cadde ve yollar arac trafigine kurban gitmeden rayli ulasim kulturunu olusturmak (burada nerede ise tuvalete bile araba ile gidenler var :))

Sorularima gelince neden bir nostaljik hat, nostaljik tabirini eger eski araclar calistirmak anlaminda kullaniyor isek bu yanlis, cunku aldigimiz araclar aldigimiz ulkelerin hurdaliklarindan degil seferden cekilerek aliniyor :) ikincisi genelde nostaljik tramvay denilen sistem yilin belli ozel gunlerinde calisan ve modelinin son ornegi araclar ile yapilan turdur yani bizdeki gibi tam düzenli tarife ile calisan sistemlere nostaljik tramvay denilmiyor

Neden bu kadar kisa? Bence hat Basaksehir in anacaddelerini dolasarak ISTOC ya da Sefaköy e dogru gidebilir, Mehmet seninde bildigin uzere K.Cekmece belediyesinin bu bolgede bir havaray projesi vardi ama pek itibar gormedi bence bu proje yer alti tramvay sistemi olarak belki Brükseldeki pre-metro benzeri bir yapi ile kullanilabilir

Sonuc olarak benim dusuncem Basaksehir ve civari icin tramvay dahil rayli sisteme evet, ama bu kadar kisa ve nostaljik tanimli bir hatta hayir.

(Eski araclar calistirmak istiyor isek zaten cok fazla nostaljik tanimli arac bulmakta imkansiz, son olarak Viyana toplu tasimacilik isletmesi 60 yillardan kalma metro araclarini satiliga cikardi, burada hala kullaniyoruz oldukca temizler aslinda alinip ülkemizdedegerlendirilebilirdi- bir zamanlar buna siddetle karsi idim ama ülkemizin ekonomik kosullari su anda bu araclara yapilacak milyonlarca euroluk yatirimlara hazir degil borc yiyen kesesinden yer unutmayin)

Gönderilme zamanı: 24 Ara Pzt, 2007 21:28
gönderen ahmettekin
Konya Belediyesi, gerçi yeni aldılar ama tramvaylarından bir kısmını buraya satabilir. Ya da o tramvaylardan Avrupa'da kaldıysa onlar alınabilir. Konya'nın satması zor olur, onlar da hoşnut galiba vagonlarından ama eğer bir ilçe belediyesi tramvay hattı inşa edecekse bence büyük kredilere gerek yok, kullanılmış ama iyi durumda olan araçları ucuz fiyata satın alma yoluna gidilmeli.

Ayrıca, ilçe belediyelerinin raylı sistem kurmalarının imkanı var mı? Ben sadece İBB açabilir diye biliyorum. :?:

Gönderilme zamanı: 24 Ara Pzt, 2007 22:47
gönderen Esat
Konya Belediyesi, gerçi yeni aldılar ama tramvaylarından bir kısmını buraya satabilir. Ya da o tramvaylardan Avrupa'da kaldıysa onlar alınabilir. Konya'nın satması zor olur, onlar da hoşnut galiba vagonlarından ama eğer bir ilçe belediyesi tramvay hattı inşa edecekse bence büyük kredilere gerek yok, kullanılmış ama iyi durumda olan araçları ucuz fiyata satın alma yoluna gidilmeli.

Ayrıca, ilçe belediyelerinin raylı sistem kurmalarının imkanı var mı? Ben sadece İBB açabilir diye biliyorum. :?:
Konya araclarindan memnun ama onlarda biraz yenilerden ilave yapmayi planliyorlar, bunun disinda Avrupa' da bu tip araclardan fazlasi ile bulmak mumkun ama bunlarda genellikle yuksek tabanli araclar, Berlin eski tramvay araclarini satiyor, Tatra marka 60-70 lerin modelleri, yine Köln elindeki Düwag üretimi 80 ve 100 serisini satiyor ki bunlarin bir kismini Istanbul Ulasim A.S. satin aldi, su an aklimda dogru kalmama ihtimali ile birlikte Hannover de de satilik tramvaylar vardi diye hatirliyorum, bir onceki mesajda bahsettigim uzere Viyana U6 metrosu araclarinin tamamini yeni modele geciriyor dolayisi ile tramvay olarakta kullanilabilecek araclar satilik, ayni sekilde Viyana tramvaylarininda tamamini Ultra Alcak Tabanli yapmak icin Siemens e yeni siparis vermisti dolayisi ile buradan bayagi bir 60 li yillarin modellerinden satisa cikacak.

Isletme konusunda bu husus herhalde kanun ile sehir ici toplu tasimacilikta Kent belediyelerine verildi, ilce belediyelerin isletmecilik yapma hakki yok, K.Cekmece belediyesi de zaten bir etüd ve avan proje yaptirmisti, istedikleri havaray guzergahinda yolculuk potansiyeli tabii ki var ama bu havaray mi olmalidir, ilce belediyeleri bu ise anakentlerden daha popülist ve reklam amacli bakiyorlar, bense halkin parasinin gereksiz yatirimlar ile shova donusturulmesine siddetle karsiyim,

Gönderilme zamanı: 25 Ara Sal, 2007 09:05
gönderen Mehmet Kasım
Normal tramvay hattı değilde İstiklal Caddesi tipi nostaljik tramvay istememin sebebleri :

1- Başakşehir'e metro yapılıyor. Bir de tramvay gibi büyük yatırıma gidilirse eşitsizlik olur.

2- Olaya biraz kentsel tasarım açısından bakarak, tarihi ve kültürel bir geleneği yaşatmayı amaçlıyorum.

3- Site içlerinde normal tramvay hatına hitap edecek yolculuk potansiyeli yok şu aşamada.

Neden kısa konusuna gelince;

Sadece Başakşehir site içlerinde hizmet vermesi bakımından daha ucuz olacağını düşündüm.3 km'lik böyle bir hattın maliyeti az olsa gerek?

Son olarak 1.Etap ve 4.Etap'taki metro istasyonlarından site içlerine raylı dağıtımı sağlamayı hedefledim.

Gönderilme zamanı: 26 Ara Çrş, 2007 02:13
gönderen Esat
Muhalefet olmak istemiyorum ama bende senin gerekcelerine karsiliklarimi duseyim o zaman
1- Başakşehir'e metro yapılıyor. Bir de tramvay gibi büyük yatırıma gidilirse eşitsizlik olur.
Neye göre esitsizlik? Istanbul diger tramvay olmayan bolgelerini kast ediyorsan hayir esitsizlik degil cunku zaten o bolgelere yaptirmiyorlar, Basaksehir emsali yerlesimleri kast ediyorsan evet esitsizlik cunku Halkali Toplu Konutlar ve Bahcekent gibi bolgeler yillardir boyle yatirimlari bekliyor
2- Olaya biraz kentsel tasarım açısından bakarak, tarihi ve kültürel bir geleneği yaşatmayı amaçlıyorum.
Basaksehir ve Tarih Kültür??? Ben kesinlikle bagdastirmadim ve yüzyil gecsede bagdastiramam herhalde :) ama diyorsan iyi bir kent mobilyasi olur Basaksehir e yakisir okey :)
3- Site içlerinde normal tramvay hatına hitap edecek yolculuk potansiyeli yok şu aşamada.
Rayli sistemlerin su ana göre degil en az 20 yil sonrasina gore planlanip hizmete alinacagini ve bu süreninde setup maliyetini karsilamak icin harcanacagini dusunursek evet maliyetini karsilamaz ama trafik ile kirlenmemis bir bolgeyi bakir birakmak istiyorsak deger
Sadece Başakşehir site içlerinde hizmet vermesi bakımından daha ucuz olacağını düşündüm.3 km'lik böyle bir hattın maliyeti az olsa gerek?
Dogru, Eyüp-Piyerloti teleferiginden daha ucuza mal olur, cift hat isletmede ayni maliyete sahip olur (asagi yukari)
Son olarak 1.Etap ve 4.Etap'taki metro istasyonlarından site içlerine raylı dağıtımı sağlamayı hedefledim.
Zaten benim mesajimdaki önerimde bu dagitimin daha homojen olmasi icindi

Düşünceler

Gönderilme zamanı: 26 Ara Çrş, 2007 09:15
gönderen Mehmet Kasım
Esat görüşlerin benimki ile hemen hemen paralellik arzediyor. Geçen gün bu güzergahın kafamda fizibilitesini yaptım. Cadde ve bulvarları şöyle bir yürüdüm.

1- Caddeler geniş ve orta refüjü toprak olduğundan, rahatlıkla tramvay hattı konulabilir.

2-Hattı bazı yerlerde tek ray, bazı yerlerde çift ray olarak kafamda canlandırıyorum. Karşılıklı sefer yapıldığında, araçların birbirlerini geçmelerini sağlamayı amaçlıyorum.

3- Bu mantıkla 4 vagon ile 5-6 dakikada bir karşılıklı sefer yapılabilir.

4- Hattın güzergahı 4.etap metro istasyonundan sonra Misstanbul'a doğru mu yoksa Deprem Konutları ve 5.Etap son durağa doğru mu devam ettirmek uygun? Bunu araştırıyorum.

5-Moda Tramvayını örnek alırsak 2.6-3 km uzunluğundaki böyle bir hat 2 milyon dolara mal oluyor.

6- İBB'nin 1 Projem Var çalışmasına projenin detaylarını hazırlıyorum. Göndereceğim.

7- Kapsamlı bir yol haritası oluşturmaya çalışıyorum. AB fonlarını bile zorlayabilirim.

Gönderilme zamanı: 29 Ara Cmt, 2007 14:26
gönderen AyLiN
Mehmet Bey fikir cok güzelde neden Nostaljik? Sonucta orasi yeni bir sehir eski bir yerlesim degilki :D
Hani son model Metrolar tramvaylar deseniz anlayacagimda Nostalji pek anlamadim acikcasi :D .
Yanliz su bir gercekki Basaksehire muhakak Metro yapilmali. Gece 9 dan sonra cogu Etapa arac bulunamiyordu ve cok sorun oluyordu.
Gerci hizli bir sekilde Basaksehire metro calismalari yapiliyor ama bence cok daha önce baslanmaliydi.

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2007 17:29
gönderen canas
Mehmet, projen çok güzel gözüküyor. İnşallah yukarılarda bir yerlerde de ses getirir.
Benim tek eklemek istediğim nostaljik tramvayın biraz daha gelişmişi bir araçta bu güzergahta kullanılabilir.

Örnek olarak Toronto'nun Streetcar'larını düşünmüştüm.

Resim

Bu araçlar hem Moda da kullanılanlardan hem daha hızlı, hem de daha fazla kapasiteye sahip.

İlerisi için estetik açısından değil ama kullanım açısından da daha faydalı bir araç olacağı kanısındayım.

Gönderilme zamanı: 30 Ara Pzr, 2007 19:27
gönderen alabay
Biz bu konularda güzel fikirler yürütüyoruz, ama unutulan bir şey var: tüm bu vasıta tipleri tarihî bir gelişmenin sonucu! Böyle şıp diye herhangi bir yerin tramvay modelini oraya buraya konduramayız. Her tipin bir oluşma hikâyesi var. Zaten bizim "problemimiz", bu konuda tarih açısından çok zor durumda kalmamız. Evet, Avrupa'nın ikinci metrosu (ahah!) bizde. Ee? O kadar. İş bu noktada bitmiştir. "Yeni" metro trenlerimizi yıkamaktan aciziz (bu konuya ben ÇOK bozuldum, ÇOK! Değil yıkamak, bakım yeri yok diye, 2005 senesinde Osmanbey metro girişi, Berlin'in bir 1913 zamanından kalma metro girişinden pis ve yamuktu, ya, nasıl olur bu?!).

Başakşehir'i tanımıyorum. Ama tanısam da, tanımasam da ... oranın bir tramvay şebekesi olacaksa (ki böyle sitelerin, semtlerin tramvay otobüs şebekeleri iyi plânlandığında muazzam işe yarar, ama hepsi siteyi dolaşıp sitenin (!) bir noktasına varır, oradan aktarılır ...), o zaman ORANIN tramvayı olacak, Hong Kong'unkisi değil. O da güzel, hem de iki katlı. Şimdi oralarda da iki katlı tramvay gerekirse, buyur, git, yap. İngiltere'de Brighton'da da iki katlı tramvaylar vardı bir zamanlar, nedense kalktılar ...

Yani, oraya, buraya özenmeden, doğru dürüst düşünerek bir -kendimize has!- şebeke kurmamız gerek. Ben birçok metro gittim, gezdim, gördüm ... her nedense, İstanbul'a meselâ "doğu tipi" trenler daha yakışırdı/gerekirdi bence. Yani Prag, Moskova, Berlin tarzı. Bizimkiler bana biraz küçük gibi geliyor. Sadece bir misal. Çiftkatlı otobüslerimiz de öyleydi. Evet, bu konuda bir Berlinli hep hafif uçuruktur ... İngiliz çiftkatlısı külüstür gelir, ee, ne o Optare'ler öyle?

Tramvay da öyle. Nostalji mostalji ilgilendirmez. Yeterince nostaljiye değer terefuatımız vardı, batırdık, gitti. Müzelik bile olamadı. Şimdi Gebze'ye nostaljik bir at arabası gerek demekle olmaz bu iş. Nostalji hep tarihin bir eseridir. Nostaljimizin oluşabilmesi için bizim bir iyi, temiz, bakımlı ve ilerisini düşündüğümüz ŞİMDİMİZ olmalı. O sonradan nostalji olur.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 Oca Çrş, 2008 22:37
gönderen Mahmut Pasa
Yukarıdaki mesaja katılıyorum yani normal tramvayınızı alın zaten o zamanla nostalji olur, birde ne bileyim bana nostalji deyince aklıma eski bir şeyler geliyor ama Avrupa dan alacağınız tramvaylarda nostaljik değil ki? olsa olsa 40 yıllık olur o da seferden çekilir gelir yanlışmı düşünüyorum???

Gönderilme zamanı: 05 Oca Cmt, 2008 20:18
gönderen canas
Esasinda bu tarz bir proje Beylikduzu icin de cok faydali olur. Malumunuz yeni bir sehir yaratiliyor. Ulasim plani olmadigi icin, tasimaciligi yine minibuslere emanet edecez gibi gozukuyor.