ist-T.06 » Başakşehir Nostaljik Tramvay Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Cmt, 2008 20:45

Beylikdüzü için böyle bir plan yapmıyorlar, İBB Beylikdüzüne metro götürecekti şimdi metrobüs diyor, bu sene metronun temeli atılacaktı ama sanırım sadece hava atıldı, metrobüs e karşımıyım evet sizler faydalı olduğunu iddia etseniz de karşıyım saçma sapan bir şey diyorum (abartıyorum biliyorum ama sıkıldım artık raylı sistemlerin üvey evlat muamelesi görmesinden) Tabii bu metrobüs projesi ile birlikte oraya gidecek otobüs sayısında da azalma olması lazım dolayısı ile Beylikdüzü konutlar bölgesine dağılım sanırım minibüsler ile olacak, İBB bu şekilde öteleye öteleye minibüsleri bir şekilde kaldıracak herhalde ama bakalım ne zaman

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 06 Oca Pzr, 2008 12:31

Esat, rayli sistemlerin uvey evlat muamelesi gordugune katilmakla beraber, Metrobus'e karsi degilim. Cunku Metrobus D-100 icin minibus tasimaciligina gercektende modern bir alternatif olarak arz-i endam etti. Su ana kadar yapilan degerlendirmelere gore de belli bir basari soz konusu. Zaten oyle olmasa Beylikduzune kadar uzatilmasi gundeme gelmezdi.
Buna karsilik Metrobus'u besleyecek ona entegre olacak tramvay hatlarinin cokta ucuk bir proje olmayacagi kanisindayim. Beylikduzu gibi yerlerdeki nufus yogunlugu pekala (son duragi Metrobus olan) bir tramvay hattini kaldirabilir.
Son olarak zannedersem Bakirkoy-Beylikduzu projesi tamamiyle olu bir proje degil. 2008 yatirimlari icerisinde yer aliyor.

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 06 Oca Pzr, 2008 14:33

Metrobüs belediyenin çok hoşuna gitmiş olmalı. Zaten nasıl gitmesin? Ucuz ve hızlı tamamlanıyor. Kabul etmek gerekir ki İstanbul'da 20 km'lik bir metroyu bu kadar kısa sürede inşa edemezsiniz.

Ama, raylı sistem uzun vadeli olur. Daha çok yolcu taşır. İşletim maliyeti daha düşüktür. Şu anda pek çok insan metrobüsü ara duraklarda rahat kullanamamaktan yakınıyor. Trenler gibi çift taraftan kontrol edilemeyen araçlar ancak dönüş köprülerini kullanabiliyor. Bu da Avcılar'da dolan bir aracın boşalana kadar hiç yolcu alamaması, ortadakilerin mağdur olması demek. Halbuki raylı sistemlerde trenler makaslardan yön değiştirebilir, ekspres seferler yapılabilir. İleride metrobüs Kadıköy-Beylikdüzü olduğunda bunun eksikliğini daha fazla hissedeceğiz.

Otobüsler trenler kadar yolcu taşıyamıyor, zaten az olan otobüs sayısı yolcuyu çekemiyor. Kaç körüğü olursa olsun, bir otobüs bir tramvay yada metro vagonu kadar yolcuyu alamaz.

Metrobüs mü metro mu derseniz? Kuşkusuz metro derim. İyi ki Kartal'a metrobüs düşüncesi doğmadan metro inşaatı başladı. Yoksa eminim ki buraya da metrobüs yaparlardı. Zaten ileride metrobüs ve Anadoluray tamamlandığında hangisinin daha yararlı olduğunu göreceğiz. İkisi de yaklaşık sayılarda yolcuya hitap ediyorlar. Aynı yolun üzerindeler. Şehri merkeze bağlıyorlar. Dolayısıyla birkaç yıl sonra aradaki farkı çok rahat anlayacağız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 07 Oca Pzt, 2008 09:00

Bir metrobüs sevdasıdır gidiyor ya hadi hayırlısı. Her yere yapmayı düşünüyorlar. Eğlensinler bakalım biraz ulaşımla:)

Tam raylı istem olmalı yapılacak işler. Metrobüs'te lazım tabi ama raylı sistemler üvey evlat muamelesi görmemeli. Birbirinin alternatifi değil tamamlayıcısı olmalı.

Esata katılıyorum BEYLİKDÜZÜ METROSU hayal oldu maalesef.Önce 2005 dendi. 2006ya atıldı.2007'de tamam dendi. Şimdi 2008 DEMİYORLAR.

Son açıklama ise Beylikdüzü'ne metrobüs.

2009 yerel seçimlerinde inşaallah bir şeyler değişir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Pzr, 2008 22:48

2008 seçimlerinin (herhalde artık bu politikaya alıştık güçlüyken bindirme kesinlikle seçimler bu yıla alınacaktır) bu politikaya bir şey katacağına inanmıyorum, yani Beylikdüzü için şu anda metrobüs yeterli görülecektir çünkü konuştuğum herkes halinden ve sistemden memnun (yolcular) diğer taraftan metrobüs geçerliliği ve işlerliğini yitirene kadar aşağı yukarı aynı güzergahta bir de metro inşaatına bende anlamsız bakıyorum umarım metrobüs çabuk iflas eder :twisted: daha doğrusu otobüsü bile olmayan tercihli yol desek şuna çünkü bunun metrobüs denilen şey olduğunu sanmıyorum. 2008 için ise yapılacak iş şu olabilir Kadıköy-Kartal metrosuna gaz verilecek, Üsküdar-Ümraniye nin temeli atılacak çünkü oy ile ilgili bir takım kaygılar ön plana çıkacaktır.

Neyse bunlar gereksiz ve tartışmak istemediğimiz konular başlığımız ve konumuz Başakşehir' e tramvay, evet şu anki otobüs minibüs durumunu bilmiyor olsam da ben Başakşehir, Beylikdüzü ve Bahçeşehir gibi bölgelerin acil olarak raylı sistem ile donatılmasına taraftarım bu ister Mehmet Kasım' ın nostaljik tramvayı ister İBB nin hafif yağlı metrosu ister benim cadde tramvayın olsun ama olsun çünkü doğru bir şehirleşme için bu bölgelere talep olmasını istiyorsak bu talep doğrultusunda da hizmetin gereği olan toplu ulaşımı düzenlemek ve işletmek istiyorsak raylı sistemler kaçınılmaz birer ihtiyaçtır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 12:06

Bu önerim ile ilgili olarak İBB'ye ve K.Çekmece Belediyesine yazıalr yazdım. İlgi gösteren olmadı. Çok mu fuzuli bulundu acaba?

KENTSEL TASARIM HEDEFLEMİŞTİM..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 12:44

fuzuli görülmüş olabilir doğrudur, ya da ya İstanbul' un başka derdi kalmadı Başakşehir e metro yapıyoruz ya denilmişte olabilir ama bir nokta varki bence bu kaçırılıyor, sürekli olarak tramvay ile metro kıyaslanıyor, ikisinin amacı birbirinden çok farklı tramvay otobüs ve minibüs ün alternatifidir kısa mesafe yolcusunu hızlı taşımayı bunu yaparkende hem enerji ve çevresel tasarruflar yapmayı hemde konfor sağlamayı ikincil hedef olarak görebilir, ama metro uzun mesafe yolcu taşır, bu çoğu insan 2 km mesafeye yürümez metro varsa metroya biner, ama işin garibi 500 metreye de yürümüyor, minibüs e biniyor eğer siz bu minibüs ya da otobüs yerine tramvayı koyarsanız onu kullanacaktır, hangisini tercih etmeliyiz?

Başakşehir de bence de bir tramvay sistemi olabilir yerleşim alanını turlayarak, sanayi bölgesi içerisinden Halkalı konutlarına ulaşan bir proje yapılabilir, ya da işte benim gereksiz dediğim Sefaköy havaray projesi yerine de bir şekilde yapılabilir, biz de bir şey var tramvayın iki yolu da aynı caddeden gidecek gibi bir saplantı??? Neden ki bir arka caddeden gidince ne oluyor, ha pardon daha az turnike, daha az gişe daha az personel ve işletme maliyeti oluyor :):):)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Nis Çrş, 2008 13:45

Esat yazdı: ama bir nokta varki bence bu kaçırılıyor, sürekli olarak tramvay ile metro kıyaslanıyor, ikisinin amacı birbirinden çok farklı tramvay otobüs ve minibüs ün alternatifidir kısa mesafe yolcusunu hızlı taşımayı bunu yaparkende hem enerji ve çevresel tasarruflar yapmayı hemde konfor sağlamayı ikincil hedef olarak görebilir, ama metro uzun mesafe yolcu taşır, bu çoğu insan 2 km mesafeye yürümez metro varsa metroya biner, ama işin garibi 500 metreye de yürümüyor, minibüs e biniyor eğer siz bu minibüs ya da otobüs yerine tramvayı koyarsanız onu kullanacaktır, hangisini tercih etmeliyiz?
Raylı sişstem konusunda "emekleme dönemi" nde olan bir ülke için tramvay ile metro karşılaştırması yapmak bize kalıyor.

1-İstanbul'lu yürümeyi sevmez. En yakın minibüse atlar.

2-Aktarmayı da sevmez. 100 YTL az vermek bile önemlidir. Minibüsten inip metro ile gitmez. Ör. Esenler Dörtyol meydanı bilirsiniz. 3 dakkada bir minibüs geçer Topkapı'ya. Bi dünya hakaret yer şoförden ama 3 dakka aşağı yürüyüp metro ile Ulubatlı'ya gidip oradan Topkapı'ya çıkmaz.

3-Bir yere tramvayımsı bir şeyler yapıldığında o bölgeyi kapsayan binlerde dönümlük parselin onlarca mahallenin ulaşım orunu çözüldü sanır. Ör. Sultançiftliği Tramvayı yapıldığından artık Arnavutköylü'nün ulaşım sorunu kalmamıştır onlara göre. Ama Arnavutköylü tramvay ile Gaziosmanpaşa'ya da gidemez Beyazıta'ta...

4-Metro hatları merkez-kaç şeklinde değil MERKEZE-YAPMA anlayışı ile yapılır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Nis Çrş, 2008 14:22

Vallahi Mehmet bundan daha iyi ifade edilemezdi, :) bravo abi tam gediğine oldu. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Prş, 2008 06:47

Daha önce bir yerlerde Marmaray ve Anadoluray ile ilgili bir mesajda yayınlamıştım, toplu taşımacılıkta durak merkez alınarak 500 metre yarıçaplı bir daire çizdiğinizde bu maksimum fayda alanı oluyor, 500 metreden sonra bu duraktan faydalanma oranı çok hızlı bir şekilde düşüyor yani Mehmet in dediği gibi insanlar 1km için minibüse binmeyi tercih ediyorlar.

Geçtiğimiz günlerde Mehmet o bölgeyi bilir Bağcılar Tabya' dan Zeytinburnu metroya kadar yürüdüm bayağı bir vaktimi aldı ama şunu gördüm genç bir insan için (ki ben genç değilim artık :P obezimde) vaktin varsa yürünebilecek bir mesafe, burada tramvayda 9 durak var ama biz normalde bunun 10/1 ini bile tramvay ile gidiyoruz yürümek istemiyoruz, hadi benim geçiş kartım var, bir örnek Sultançiftliği tramvayında her gün kullanan insanlar var ve bunların çoğu Demirkapıdan M1 metro hattına ya da otobüslere aktarma yapıyor ama hala akbil kullanmıyorlar!! Halbuki akbil kullansa ikinciye ücret yok ama insanlar bilmiyor öğretende yok böyle bir gidişat işte.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 01 May Prş, 2008 08:12

Ben o güzergahı kullanıyorum iş yerim orda, burda hala insanlar metronun peşinden koşup ıslık çalıyor minibüs gibi dursun diye :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 May Prş, 2008 08:54

Metro kalkınca yetişemeyenler kapılara tekme atıyorlar dursun diye. Halk arasında kapıya vurursan otomotik olarak açılır diye yanlış kanaat var.

Tabyadan Zeytinburnu Metroya yürüdün mü?

Kaç saatini aldı?

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön