Evet o konuda haklısınız..Evinin penceresinin önünden dakka başı bir trenin geçtiğini görmek çok rezil bir durumEsat yazdı:Zaten aktarma merkezi olarak düşünmedik, ama oraya bir raylı sistem ya da metrobüs durağı kesinlikle olacaktır, dolayısı ile aktarma noktası olabilir ama merkez değil.
Diğer taraftan monoray ı zaten halihazırda gereksiz bir lüks olduğunu düşünüyorum, bence bahsettiği güzergahta monoray a para harcanacağına minibüsleri kaldırarak basit bir tramvay hattı ile dahi sorunlar aşılabilir ve rahatlıkla da yapılabilir, çünkü monoray her ne kadar modern görünümlü olduğunu düşünsekte evlerin direkt arasında aslında çok çirkin bir garabet olacaktır, düşünsene evinin penceresinden 5dk da bir tren geçtiğini, ama tramvayın böyle bir rahatsızlık verme durumuda yok. (Bu söylediklerim bahsedilen Otogar-Atışalanı arasındaki yol için geçerlidir)
Kaldı ki oradaki darboğazlar belli, Esenler meydanı, Sondurak tabir edilen nokta, Atışalanı köprüsü, ve bu dar boğazların en büyük sebebi o kavşakları parklanma yüzünden dönemeyen otobüsler ve gereksiz hareketleri ile minibüslerdir.
Diğer taraftan Paris üniversitesi sanırım, Esenler ile ilgili 4 tane plan hazırlamışlar, bir nevi kentsel dönüşüm planı, bu plan çerçevesinde kabul edilecek bir tanesinin İBB desteği ile uygulanmasından bahsediliyor.
Diğer konu ise Fransa'nın Sorbonne Üniversitesi Şehircilik Enstitüsü'nden gelen bir grup 'Esenler için 4 Vizyon Proje' diye tanıtılan Kent Ormanı,Cumhuriyet Meydanı,Tuna Vadisi ve Terminal Park projeleri hazırlamışlar..
Ayrıca geçenlerde Esenler Belediyesi'ne Atışalanı-Dörtyol arasındaki trafikle ilgili şikayetimi bildirdim..Gelen cevapta meydanla ilgili projelerinin olduğunu, bunun ardından emniyete de başvurulup cadde üzerindeki araçların kaldırılmasına yönelik bir çalışma içinde bulunacaklarını,böylce trafiği rahatlatacaklarını taahhüt ettiler..Hee, ne zaman olur ya da olur mu orası ayrı..Umarım lafta kalmaz..Çünkü hiç çekilmez bir halde maalesef o yol..