ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Haz Pzt, 2009 19:56

Tramvay icin %4 diyordunuz ama masallah yüzde40 i bir cirpida iniverdiniz :)

Metrobüs tramvayin alternatifi degildir lütfen bu konuyu metrobüs ile iliskilendirmeyin. Ayrica bahsettiginiz yerlerde BRT hatti calistirilamaz el insaf.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Sal, 2009 07:57

Haliç kıyısına metrobüs değil tramvay yapılmalı. Çünkü başlarda dönüş için rampa yapılmak zorunda kalınıyor. Biliyorsunuz Eminönü veya Sirkeci'de dönüş rampası yapmak kuruldan geçmez.

Bu metrobüs modasını bırakalım İsmail. Çok iyi bir çözüm değil. İyi de her yere yapılmasın. Beylikdüzü uzatmasından vazgeçecekler neredeyse. Başkada yapamayacaklar. 700.000 yolcu olmuş. 2 m daha uzatsan metro kapasitesine ulaşıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 08:10

Aslında işle öyle uç taraflarda, Halkalı, Kartal, Pendik gibi yerlerde metrobüsü pre-tramvay olarak işletmek mümkün diye görüyorum. Ama gerekir mi, o başka. Otobüs sistemleri rampasız ve dönüşsüz de olur, tekyön sistemleriyle. Ama o zaman işte o sokaklardan otobüsten başka şey geçemez. Burada da meselâ böyle yerler yaya alanı ilân edilir, sonra otobüs ve tramvay geçme müsadesine kavuşur, iş biter. Bizde tabiîki tramvay yolundan motosiklet bile gider. ne yapalım, hayvanlar alemine bile yetişmemiş bir kitle var işte, ehliyeti oltayla Haliç'ten çıkarmışlar. Kimse ilgilenmiyor, ilgilendirmiyor da işte. Turistik bir özellik bence ... kuralsız İstanbul. Eh artık. İnsan ya pes der, ya da toparlar. Kadir Topbaş işini anlayan bir mühendis, dedemin ellilerde yaptıklarını yapıyor. neden o bu işleri de şahsî eline almıyor? Anlamıyorum.

B. Alabay

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 09 Haz Sal, 2009 09:26

Meyilli gözüken yerlerde metroyu dolaştırma imkanımız var.Bağcılar tramvayı için yazdım nasıl olacağını.

Dönüş köprüsüne gerek yok yapılamaz çünkü burada normal körüklü kullanacağız ve Eminönü'nde odakuenin önündeki otopark alanı kullanılacak.Karaköy'dede boşaltma olacak oralarda zaten köprüye yakın bir alan yeter bize.Haydi illa elektrikli olsun diyorsanız bu hatta ceyranlı yani troleybüs çalıştırırız.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 10:53

Ben böyle yerlerde hic "alan" taraftari bile degilim. Ne o öyle ... Kadiköy batmis, Üsküdar yine batacak, Eminönü batmis, Taksim batmis. Hic öyle otobüs "alanlarina" gerek yok, anlatamiyorum kimseye. O "otobüs gar" kafasi korkunc. Bir kentte 600 otobüs hatti bile olsa, uclari hep ayni yerde bulusmak zorunda degil. Hatlar alakali bir kac yerde kesisir, yeter. Bir hat Moda'ya girer, bir tanesi Bostanci'nin biraz ötesinde Maltepe'de bir sokaga girer, bir hat Fistikagaci'nda baslar (aslinda Ümraniye veya Baglarbasi starti olmus gibi doguya dogru, veya batiya dogru, baslangic noktasi Üsküdar olmus gibi). Bütün, ama bütün hatlandirma tamamen yanlis. Dolmus kafasi. 500.000 nüfusla oluyordu belki, 20 milyonla olmuyor iste. Güzellik gidiyor, temizlik gidiyor, sistem gidiyor. Aktarma bile geldi, gidiyor.

Hat önerilerinde ilk basta ana akslar düsünmeli, ya tramvay veya otobüs olarak. Metro tüm sehir icin, ama ana akslar bölge icin. Mesela Kabatas - Zeytinburnu. Eh, peki, pek o kadar ahim sahim olmasa da. Mesela ... Kadiköy - Üsküdar arasi, ama simdi dikkat! Bu hat Kuzguncuk'ta mesela sondurak yapip, Moda'ya gider. Neden? Kadiköy ve Üsküdar'da durak yigilmasi olmamasi icin. Ikinci etapta artik önde ya ÜSKÜDAR Kuzguncuk veya KADIKÖY Moda yazacak, enayi gibi ÜSKÜDAR-KADIKÖY yazmak mizahtan baska bir sey degil. Bana ne yahu, otobüs nereden geliyor, nereye gittige ilgilendirir. Kac kisi o yüzden sorup duruyor ... böyle bir ana aks her bes on dakikada kalkacak. Sonra tüm o 15'ler ve 19'lar 21'ler (mesela) kisa kisa hatlar olarak baska yerlerden baslayacak. her yerden her yere tek vasita ile gezecegimize, mantikli sekilde, birbirini kesen uzun ve kisa hatlar gerek. Sahrayicedit'ten Üsküdar nedense sadece minibüs ile oluyor. Iste tranzit gecen hatlar olmadigindan. Aktarma da yok dogru dürüst.

Uzattim, biliyorum, hele hele, hic Türk harfi yazamayacagim bir bilgisayarin basinda, eyvah eyvah ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Haz Sal, 2009 11:38

alabay yazdı: Sahrayicedit'ten Üsküdar nedense sadece minibüs ile oluyor.
B. Alabay
2 numaralı İETT hattı var. Üsküdar'a gider. Bostancı'dan. Sahra'dan da geçer.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Haz Sal, 2009 12:01

Sahrayıcedit derken, sadece Sahrayıcedit 1 ve 2 duraklarını kastetmemiştim ;-) O konuda haklısın, ama Sahrayıcedit'in doğusundan oraya çok yürümek gerekiyor. Aktarma olsa, hiç problem olmaz ya, ama Atatürk Caddesi'nden minibüs geçiyor. Bir de, 2 bayağı geziyor.

B. Alabay

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 01 Tem Çrş, 2009 17:32

Yenibosna-Güneşli arası tramvay yapılabilir. 3 kilometreye yakın bir tramvay hattı olur. Biraz kısa olur ama yolcusu çok olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Prş, 2009 08:55

Evet orası da yolculuk talebi olarak güzel bir aks ama işte diğer başlıkta bunu tartışacaktık, neden oraya tramvay olmalı? neden oraya tramvay olamaz. Zaten o bölgedeye E-5 ten erişim için hatlar hep güney-kuzey ama biraz daha içerilere girince güzergahlar doğu-batı aksına kayabilir mi? Orada E-6 bağlantı yolundan yukarı Mahmutbey Yolu na tramvay çıkabilir mi? Çok geçtiğim bir bölge ama hiç bu gözle değerlendirmedim açıkçası. Mahmutbey Yolundan aşağı Tavukçu deresine inmek ve çıkmak tramvay ile mümkün değil bunu biliyorum.

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 02 Tem Prş, 2009 09:48

Güzergah şöle olabilir: Yenibosna metro-Kuleli-Merkez cami-Bakkal durağı-Çakmak durağı-Taşyol-Beşyol-Siteler-Güneşli

Yıldırım Beyazıt caddesinden geçecek bi tramvay. 3 yıldır şöyle bir söylenti vardı, Yıldırım Beyazıt caddesi araç trafiğine kapatılacak sadece yayalara açık olacak ama şimdiye kadar birşey yapılmadı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Tem Pzt, 2009 00:43

Yıldırım Beyazıt caddesi bu SEK Süt ün oradan başlayıp Radar a doğru giden minibüs yolumu?

Aslında orada tramvay yapılabilecek caddelerden birisi o caddenin paralelinde, sanırım Ataköy Hastanesi ismi orada bir hastane var, oradan başlayan cadde, şimdi tam emin olamıyorum ama şu meşhur Kanatçı Haydar' ın oradan geçen cadde olsa gerek :) Çünkü SEK in oradan gelen cadde biraz fazla dar ve oradaki parklanma sorunu çözülmeyecek ise ne koyarsanız koyun hep problem olacaktır, fakat o alttaki cadde ve yine Darphane' den yukarı çıkan cadde oldukça müsait.

Bir ikinci seçenekte bu bölgede tramvayın tek yön çalışması olabilir, yani Yenibosna metronun önünden başladıktan sonra köprü ile Yenibosna tarafına geçecek, buradaki ilk kavşaktan tek yön uygulaması zaten başlıyor aynı trafikten tek yön olarak gidecek dönüş yoluda yine tek yön olan ve Darphane' ye inen cadde olacak, oradaki cadde ve sokak isimlerini maalesef bilmiyorum ama bölgeyi az çok biliyorum.

Ben ilk önerinizde Şirinevler' de bankalar civarında başlayan (yürüme yolunun batısındaki bir üst cadde) Mahmutbey Yolu olarak tabir edilen cadde üzerinde düşünmüştüm sanırım farklı yerlerden bahsetmişiz.

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 06 Tem Pzt, 2009 11:55

Yıldırım Beyazıt caddesi bu SEK Süt ün oradan başlayıp Radar a doğru giden minibüs yolumu?
Evet o cadde.
Aslında orada tramvay yapılabilecek caddelerden birisi o caddenin paralelinde, sanırım Ataköy Hastanesi ismi orada bir hastane var, oradan başlayan cadde, şimdi tam emin olamıyorum ama şu meşhur Kanatçı Haydar' ın oradan geçen cadde olsa gerek Çünkü SEK in oradan gelen cadde biraz fazla dar ve oradaki parklanma sorunu çözülmeyecek ise ne koyarsanız koyun hep problem olacaktır, fakat o alttaki cadde ve yine Darphane' den yukarı çıkan cadde oldukça müsait.

Bir ikinci seçenekte bu bölgede tramvayın tek yön çalışması olabilir, yani Yenibosna metronun önünden başladıktan sonra köprü ile Yenibosna tarafına geçecek, buradaki ilk kavşaktan tek yön uygulaması zaten başlıyor aynı trafikten tek yön olarak gidecek dönüş yoluda yine tek yön olan ve Darphane' ye inen cadde olacak, oradaki cadde ve sokak isimlerini maalesef bilmiyorum ama bölgeyi az çok biliyorum.

Ben ilk önerinizde Şirinevler' de bankalar civarında başlayan (yürüme yolunun batısındaki bir üst cadde) Mahmutbey Yolu olarak tabir edilen cadde üzerinde düşünmüştüm sanırım farklı yerlerden bahsetmişiz.
Evet, doğru bu cadde daha müsait ve daha kalabalık. Ama İBB nin tramvay yapma gibi bir projesi yok.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön