ist-T.06 » İstanbul Tramvay Hatları Projesi

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 08 May Cum, 2009 22:47

Esat yazdı:Zaten aktarma merkezi olarak düşünmedik, ama oraya bir raylı sistem ya da metrobüs durağı kesinlikle olacaktır, dolayısı ile aktarma noktası olabilir ama merkez değil.

Diğer taraftan monoray ı zaten halihazırda gereksiz bir lüks olduğunu düşünüyorum, bence bahsettiği güzergahta monoray a para harcanacağına minibüsleri kaldırarak basit bir tramvay hattı ile dahi sorunlar aşılabilir ve rahatlıkla da yapılabilir, çünkü monoray her ne kadar modern görünümlü olduğunu düşünsekte evlerin direkt arasında aslında çok çirkin bir garabet olacaktır, düşünsene evinin penceresinden 5dk da bir tren geçtiğini, ama tramvayın böyle bir rahatsızlık verme durumuda yok. (Bu söylediklerim bahsedilen Otogar-Atışalanı arasındaki yol için geçerlidir)

Kaldı ki oradaki darboğazlar belli, Esenler meydanı, Sondurak tabir edilen nokta, Atışalanı köprüsü, ve bu dar boğazların en büyük sebebi o kavşakları parklanma yüzünden dönemeyen otobüsler ve gereksiz hareketleri ile minibüslerdir. :)

Diğer taraftan Paris üniversitesi sanırım, Esenler ile ilgili 4 tane plan hazırlamışlar, bir nevi kentsel dönüşüm planı, bu plan çerçevesinde kabul edilecek bir tanesinin İBB desteği ile uygulanmasından bahsediliyor.
Evet o konuda haklısınız..Evinin penceresinin önünden dakka başı bir trenin geçtiğini görmek çok rezil bir durum :)

Diğer konu ise Fransa'nın Sorbonne Üniversitesi Şehircilik Enstitüsü'nden gelen bir grup 'Esenler için 4 Vizyon Proje' diye tanıtılan Kent Ormanı,Cumhuriyet Meydanı,Tuna Vadisi ve Terminal Park projeleri hazırlamışlar..
Ayrıca geçenlerde Esenler Belediyesi'ne Atışalanı-Dörtyol arasındaki trafikle ilgili şikayetimi bildirdim..Gelen cevapta meydanla ilgili projelerinin olduğunu, bunun ardından emniyete de başvurulup cadde üzerindeki araçların kaldırılmasına yönelik bir çalışma içinde bulunacaklarını,böylce trafiği rahatlatacaklarını taahhüt ettiler..Hee, ne zaman olur ya da olur mu orası ayrı..Umarım lafta kalmaz..Çünkü hiç çekilmez bir halde maalesef o yol.. :(

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 May Pzr, 2009 12:23

http://www.esenler.bel.tr/index.php?c=haberler&bid=328

Esenler'e seçilen yeni başkan çok beğendiim vizyoner bir adam. Öcalan gibi psif ve statik bir adamdan sonra çok doru bir adamla yola devam etmek iktidar partisi için çok doğru bir adım olmuş. Benimde yakında başkanla bir toplantım olacak. Orada düşüncelerimi dile getireceğim.

Esenler'e tramvaydan bahsedeceğim.

Güngören Kale AVM'nin oradan dere yoluna bir kol ve stadyumun oradan Üçyüzlü ve Birlik Mahallelerine uğrayarak E6 Dere Mevkiine çıkan ve TEKSTİLKENT'E GİDEN BİR TRAMVAY HATTINI ÖNERMEK İSTİYORUM.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzr, 2009 12:25

Evet şu an için orada en doğru güzergah bu görünüyor, aslında benimde Esenler metrodan başlayarak İstanbul caddesinden Menderes - Son Durak - Köprü - Atışalanı - Havaalanı Mah. şeklinde giden, dönüşü de yine minibüs yolu üzerinden Hayat Hastanesi önünden yapan bir düşüncem vardı ama aşağıdaki dere yolu çok daha müsait bence.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 10 May Pzr, 2009 15:30

Mehmet abi teklifinin kabul görmesi muhtemeldir..Çünkü başkan RT Erdoğan'dan tarafından bizzat Esenler'e özel gönderilmiştir..Yakın adamı sayılır..Bir dediğini iki etmez herhalde başbakan :D Zaten yeniliklere açık biri olduğunu ilk 1 ayda gösterdi..

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 May Pzr, 2009 18:48

Önerim sadece Esenler Belediyesi sınırları içine değil. Güngören Belediyesi sınırları içinde kalan yer de var. O yüzden başkan olumlu karşılasa bile girişime yanaşmayabilir. Bürokrasiden korkar. Belki de maliyetten.

Ama yinede önerimi sunacağım. Bakalım ne diyecek.
En son Mehmet Kasım tarafından 10 May Pzr, 2009 21:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzr, 2009 21:09

Yoo bu konuda korkacak bir şey olduğunu sanmıyorum aksine Güngören sınırları içerisinde olması bir fırsattır çünkü Güngören Belediye Başkanı Sn. Şakir Karaman daha önce İstanbul Ulaşım A.Ş.' de Müdür idi, aynı şekilde bu aralar göreve başlayan Başkan yardımcılarından Murat Bey' de yine İstanbul Ulaşım A.Ş. de görev yapıyordu, yani Güngören aslında bu konuda çok şanslı çünkü raylı sistemler hakkında büyük tecrübe ve bilgiye sahip yöneticileri var. Zaten ortada olmayacak bir şey var ise bu konuda görüşlerini rahatlıkla kimseye danışmadan beyan edebilirler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Prş, 2009 07:59

T1 Hattı'nın hiç olmazsa BAKIRKÖY İNCİRLİ ADLİYE'ye uzatılmasını öneriyorum. Orada pazar kurulan büyük bir alan ve adliye var. Carefour'da.

Nasıl?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Prş, 2009 10:03

Pazar tek başına tramvay için yeterli bir sebep olamaz ki Mehmet, pazar a gidecek insanlardan ziyade bu bölgenin tramvay ya da doğru düzgün bir toplu taşıma ihtiyacı var, yani ihtiyaç pazar gidelim elma alalım değil :D ayrıca T1 Adliye ye uzatılmamalı!! Bu ifadeye dikkat, Zeytinburnu içine tramvay hatları planlanmalı, bunlar T1 ile kesişebilir ya da kısmen aynı yolu kullanabilir ama bu T1 uzatması değildir.

Bu ilçeyi kat ederek Marmaray' a erişim sağlayan, yine ilçedeki anayollardan minibüs terörünü kaldıracak çözümler üretilmelidir, ben daha önce yayınladığımı çok iyi hatırlıyorum ama sanırım başka sitede kaldı, özellikle Topkapı Sur içinden kalkan tramvay hatları olmalı, aynı şekilde Zeytinburnundan gelen en az 1 hat Topkapı da T1 ve T4 ile aktarma yapmalı, mevcut Cevizlibağ-Bakırköy minibüslerinin güzergahı revize edilerek Cevizlibağ-Ambarlar üzerinden Zeytinburnu-Bakırköy, yine Ambarlar üstünden gelen ve daha önce yazdığım büyük bir hata ile o yer altı otoparkı yapılan yerden Adliye' ye inen buradan da 58 Bulvar caddesini geçerek Zeytinburnun' da Marmaray' a bağlanan, Sümer üzerinden mevcut T1 T2 M1 Zeytinburnu duraklarına bağlanan bir hat olmalı. Son olarakta ya bu hatlardan biri ya da ayrıca bir hat ile Adliye, Olivium(Ziya Gökalp Mah.), Abdi İpekçi, Belgradkapı, Telsiz ve 5 Telsiz mahallelerinden geçerek Topkapı ya ulaşan bir hat olmalıdır, işte bu Zeytinburnu' un minibüslerden ve otobüslerden kurtuluşudur bence.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Prş, 2009 16:10

Bahsettiğim Adliye Zeytinburnu Adliye değil.

Bakırköy Adliyesi. Talınmıştı. İncirli Carefour İnşaatının üstüne. Oraya dedim. Minibüsler gidiyor. M1 İncirliden kalkıyor minibüsler. T1 uzasa fena olmaz. Aslında amaç T1'i Bakırköy'e uzatmak olmalı. Adliye'nin yakınından da geçebilir. Haritadan bakmak lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Prş, 2009 17:10

Anladım ama Bakırköy' e gidecek bir tramvay hattı için o güzergah hiç düşünülmedi bildiğim kadarı ile, şu anda da boş olan tek nokta Carrefourunda arkasında kalan Osmaniye tarafındaki cadde ki ona cadde demekte biraz zor, Tramvayı oradan çıkartamazla çok ani bir dikilme ve dik bir yokuş makul değil, diğer taraftan düşünülen Veliefendi önünden geçerek bir şekilde meydana ulaşan bir hattı, daha sonra bu Dikilitaş ın altından Akıl hastanesi tarafından da düşünüldü (Tavukçu yolu tramvayı ile birlikte) hatta bir ara fizibiltie etüdü ihalesi yapılacaktı, sen yayınlamıştın mesajı Mehmet.

Sonuç olarak Adliye' ye çıkardığın bir tramvayı ancak minibüs yoluna sokarak meydana indirebilirsin bilmiyorum ama Bakırköy gibi bir yerde istimlak :D herhalde o tramvay hattı parasından fazla istimlak bedeli ödenir ki bu da hiç doğru bir yaklaşım değil, akını pakını hesap etmek lazım.

Eğer illa Bakırköy olacak ben Veliefendi, Kartaltepe, sonrasında ise yeni Marmaray Bakırköy istasyonu inşaa edilirken Yeni Mahalle Bakırköy arasında banliyö yolunun üzerinin kapatılması ve buraya viyadük ile çıkan tramvayın Bakırköy meydana ulaşmasını hatta buradan Ataköy' e uzamasını tercih ederim, bu hem istimlak sorunları ile karşılaşılmayacağı için hızlı hemde ucuz bir tercih. Tabii gerçek güzergah kabul ediyorum ki Meydan-İncirli minibüs yoludur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Prş, 2009 19:47

Banliyö hattının Bakırköy-Yenimahalle arasında tramvaya 2 ray arılmasını bende bir ara düşünmüştüm. Neden olmasın. Oradanda Veli Efendi üzerinden E5'e gider. O caddedenher geçtiğimde bunu düşünütüm. Ve orta refüje bakıp kafamda hesap yaparım. Biraz uğraşılsa yapılabilinecek bir hat.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 08 Haz Pzt, 2009 15:02

1
-Eminönü-Eyüp-Alibeyköy Tramvay Hattı
2-Bostancı-Kadıköy Tramvay Hattı
3-Zeytinburnu-Bakırköy Tramvay Hattı
4-Bağcılar-100.Yıl-Metris Tramvay Hattı
1)Gereksiz metrobüs bu işi görür.Bu şekilde eksik olur hem Eminönü-Yeşilpınar ve Aibeyköy2de birbirine aktarma verecek Karaköy-Yeşilpınar olmalı birde Yahya Kemal-Kağıtahne-Eminönü olabilir.

2)Gereksiz.Metrobüs iş görür asıl hedef Bostancı-Dudullu hattının devamı yapmak.

3)Taraftar olduğum tek tramvay projesi.

4)BU hattı anlattım Tavukçu Deresinden Şİrinevler'e bağlamak en akılcı ve uygulabilir yöntem.

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön