2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 13:12
gönderen Esat
Çorlu da ki yolculuk talebini de bilmek lazım, mevcut durumu bilmiyorum ama gün içerisinde ev den sanayi istikametinde yani Ulaş' a doğru ve geri bir yolculuk olabilir ama sanırım o bölgelerde çalışanların çoğu da ya Sağlık Mah. ya da Ulaş ta oturuyorlar. Bir planlama yapılabilir, öneri sunulabilir ama genel anlamda Başar' a katılıyorum, önce bir toplu taşımacılık sistemi planlaması olmalıdır bu Çorlu ya da Edirne değil İstanbul için dahi aynı şekilde geçerli, yani İstanbul' da bile bazı konuları şöyle geriye dönüp silbaştan yaparak başlamak gerekiyor.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Pzr, 2014 15:49
gönderen emrenmert
Yerleşim yerleri de daha çok güneye (Tekirdağ yönü) ve doğuya (Silivri yönü), doğru kaymaya başladı. Belediye, devlet hastanesi, adliye, itfaiye, küçük sanayi sitesi, emniyet müdürlüğü, jandarma vb. hep bu bölgelere taşındı. Ayrıca pek çok alışveriş merkezi, yeni siteler ve toplu konutlar artık bu bölgeye inşa ediliyor.

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzt, 2014 23:21
gönderen asosyalmuhendis
Tramvay meselesinden önce bence Çorlu'daki otobüs hatları üzerinde durulmalı. Eğer yanlış hatırlamıyorsam, işletmede 12 tane otobüs hattı var (1, 2, 3, 4, 5A, 5B, 6, 7, 8, 9, 10A, 10B) ve bu hatların büyük bir kısmı doğu batı aksında çalışıyor, kuzey güney aksında neredeyse hiç hat yok. Ayrıca bu hatların hemen hemen hepsinin ortak güzergâhı Salih Omurtak Caddesi. Çorlu'da iyi bir otobüs işletmesi, yolcu talebini çok rahat kaldırabilir ama şu durumda maalesef çok berbat bir otobüs işletmesi var. Çoğu zaman doluluk yüzünden otobüse binemiyorsunuz bile.
Tramvay meselesine gelecek olursak; şahsi fikrim, ilk olarak heykel meydanı ile otogar arasındaki trafiğin yer altına alınması, sonrasında otogar ile yeni devlet hastanesi arasında bir tramvay hattının inşa edilmesi. Ama oturup kağıt üzerinde plan yapacaksak; tek bir hat yerine, İstanbul'daki M1 gibi, kollara ayrılan bir hat daha iyi olacaktır diye düşünüyorum.
Bu durumda mesela Orion'da ikiye ayrılan hat (Devlet hastanesi, Emlaklar), Heykel'de Şinasi Kurşun Caddesi üzerinden Cumhuriyet Parkı'na giden bir hat, Otogar'da yine ikiye ayrılan hat (Çorlukent, Tren garı) ilk aklıma gelen plan :)

Gönderilme zamanı: 14 Oca Sal, 2014 00:16
gönderen emrenmert
Omurtak Caddesi kadar uygun bir güzergah yok ne yazık ki. Tramvay inşa edildikten sonra otobüsler kuzey güney yönlü çalışacak şekilde düzenlenebilir.

Gönderilme zamanı: 14 Oca Sal, 2014 08:38
gönderen Esat
Asosyal sana katılıyorum zaten o yüzden kent içinden üçgen kesişen ve kentin güney batı, doğu ve kuzey den gelen 3 kolunun birleşmesi ile 3 ayrı tramvay işletmesi doğru frekans ile merkeze yani Omurtak caddesine inecek insanları taşıyabilir, buna paralel olarak otobüslerde sadece kuzey güney doğrultusunda, ayrıca Omurtak caddesinin kuzeyi ve güneyinde iç caddelerden doğu batı istikametinde çalışabilirler.

Gönderilme zamanı: 14 Oca Sal, 2014 12:49
gönderen emrenmert
Kuzey-Güney doğrultulu adam akıllı cadde ve sokak yok. Geçmeye zorlanılan cadde ve sokaklarla dolu. Tam bir berbat şehircilik örneği.