ist-GN.01 » Yeni İstanbul Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-GN.01 » Yeni İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 11:42

Bu konuya bayağıdır mesaj aralarında değiniyorduk ama elde elle tutulur bilgi pek yoktu. Son dönemde Başbakan tarafından tam olarak Karadeniz kıyısında kentleşmenin olacağı, bu projenin Kanal İstanbul ile bağlantısı, yeni Havalimanı projesi ile bağlantısı gibi detaylar açıklandıkça heyecan verici bir hal aldı. Bugün gazetede gördüğüm bir haber ise olayı biraz farklılaştırmıştı, proje detayı olarak açıklanan illustrasyonda sadece Avrupa yakası kuzeyinde bir yerleşim alanı planlandığı, yeni havalimanının nerede ise dibinde olduğu, ayrıca kuzey otoyolunun yakınından geçtiği görülüyor, büyük ihtimal ile kuzeyden gelecek demiryolu ve yht ile de bağlantılı olacaktır diye düşünüyorum. Tabi bu kent planı belki sadece bir öneri bilmiyorum, haber detayında büyük bir mimari ofis ile İstanbul Metropolitan Planlama merkezinin birlikte çalışarak bu planı ortaya çıkardıkları yazıyor.

Son olarak kafama takılan konu kentin 1 milyon kişilik planlanması, bence burada nerede ise asırlık hatalarımızı tekrarlıyoruz gibi. Sonuçta İstanbul'da büyük bir yıkım olacak, bu yıkım ya deprem ile olacak ya da depreme kadar yapılacak kentsel dönüşümler ile. Kentsel dönüşümde vatandaşlar büyük oranda eski evini kaybetsede aynı semtte hatta aynı yerde oturmak isterler, bu isteğin önüne pek geçilemez çünkü bir sürü sebebi var, en önemlisi belki de iş ve diğer sosyal hizmetlere erişim olabilir. Bu yeni kentin böylesi ufak bir nüfus için planlanması doğrumu bilmiyorum, o büyüklükte bir alanda 1 milyon kişinin yaşam kalitesi çok yüksek olacaktır buna eyvallah, daha fazla insan doldurmak bu kaliteyi düşürmemek için daha fazla alan gerektirecektir. Bir diğer husus plansız ve kaçak yapılaşmanın önüne geçilmesi, umarım İBB ya da ilgili kurumlar bunu sağlayabilirler, yoksa İstanbul son kalan yeşil alanlarıda önce gecekondulara sonra gecekondu villalara kalacak.

Benim en hoşuma giden detay ise kent içinde bir tramvay sisteminin öngörülmesi oldu, şekli şemali planlaması değişebilir ama iyi fikir, ayrıca resimde gördüğüm kadarı ile demiryoluda geliyormuş.

Gelelim haberin detaylarına

http://www.haber7.com/ekonomi/haber/886 ... tamamlandi
Resim

Çalışmalar kapsamında dünyaca ünlü ABD'li planlama uzmanı Mimar-Urban Green Global Yöneticisi Sidney Rasekh çağrıldı. 2011 Temmuz ayından itibaren İstanbul Metropolitan Planlama Merkezi bünyesinde oluşturulan Rasekh başkanlığındaki ekibin 5 ay süren çalışmalar sonucunda, Karadeniz'in kuzey şeridinde kurulacak yeni şehrin plan ve proje çalışmaları tamamlandı.

2020 Olimpiyatları'nda adaylık başvurusu yapan İstanbul'un olimpiyat köyü de yeni şehre inşa edilecek. 700 hektarlık alanda yapılacak olimpiyat köyünde oyunların yapılacağı sportif merkezler, konaklama alanları ve medya yerleşkesi de yer alacak. Olimpiyatlar sonrasında ise bu alanlar üniversite ve kentsel hizmet alanlarına dönüştürülecek.

Havalimanıyla bağlantılı olarak yeni ileri teknoloji üssünün inşa edileceği şehirde iki büyük üniversite ve araştırma hastanesi yapılacak. İleri teknoloji parkıyla entegre olacak üniversitelerden biri 25 bin diğeriyse 15 bin öğrenci kapasiteli olacak. Üçüncü köprü ve otoyol geçişiyle doğrudan bağlanacak şehir hızlı tren taşımacılığından da faydalanacak. Taksim ve Suriçi gibi merkezi noktalara çabuk erişimin sağlanabilmesi için metro sistemleri yeni şehre uzatılacak.

Yenişehir projesinin en önemli parçalarından birini teknolojik havaalanı oluşturuyor. Atatürk Havalimanı uçuş trafiğini azaltarak yeni uçuş merkezi olarak planlanan havalimanı 3 bin 500 hektarlık alanı kapsıyor. Altı pistten oluşan yeni havalimanı yıllık 100 milyon yolcu kapasitesiyle dünyadaki en büyük havalimanı olacak.
Güzel detaylar göreceğiz, sevindiğim bir diğer nokta daha önce M2 hattının buraya uzatılabileceği yönündeki öngörümün de proje için dile getirilmesi oldu, tabii bu M2 hattı mı olur yoksa yeni bir hat mı planlanır bilmiyorum ama Taksim' e erişim söz konusu ise en mantıklısı M2 nin uzatılması gibi görünüyor. Yine haberi okumadan bir dilek olarak dile getirmiştim doğal olarak hızlı trende kente gelecekmiş. Ben projeye taraftarım, tabi eğer gerçekten dedikleri gibi ekolojik bir kent ortaya çıkartılabilecek ise, yoksa yeni bir mezbeleliğe ihtiyaç olmadığını düşünüyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Haz Cmt, 2012 14:02

Sarıyer-Kilyos öte yandan Kemrburgaz bölgesi halihazırda villalardan müteşekkil bir "özel alan" haline gelmişti. Karadeniz sahilinde böyle bir kentleşme öngörüsü bu gidişhatın devamı olur.
Uluslararası sermayenin ve de özellikle sıcak ülkelerinden bunalmış olan Körfez sermayesinin buna ilgi göstereceğini düşünebiliriz. Yabancılara gayrımenkul satışında kolaylıklar sağlanırsa bu projeden büyük rantlar elde edilir.
Bu tarz bir şehir inşaası 3. köprü ve otoyolunun da dolmasını ve para kazandırmasını mümkün kılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 14:27

Amaç paralı ya lellilere peş keş çekmek ise olmaz olsun böyle proje hatta daha beteri lanet bile okuyabilirim :) bu proje içerisinde onların pislik içindeki sıcak paralarına ihtiyacımız yok bence, mühim olan kenti kentliyi kurtarmak olmalı. Bu şehir yıkılacak, 1 milyon insanın hayatını (Allah bilir tabii de) bir şekilde garanti yüzdesini yükseltecek bir proje olmalı, bence bu yerleşim alanı kesinlikle kentsel dönüşüm ile evi yıkılacak olanlara önerilmelidir, projenin maliyeti sorun değil öyle de böylede devlet zarar etmez, yıktığı yerlere yapacağı yeni yerleşim alanları da devletin oluyor çünkü. En riskli yerler nerelerde ise iyi bir etüd yapılmalı, bu insanların ulaşım ihtiyacı nedir, ona göre yeni şehirden eski şehire iyi bir raylı ve lastikli ulaşım koridoru planlanmalı ve inşa edilmeli, yani insanlara hadi kardeşim kuzeye git dediğin işe nasıl gidicez abi sorusunu soramamalı.

Bence şu an görünen ideal 3 yöntem var, birincisi M2 metro hattını bir şekilde buraya uzatmak (ormanın içinden geçiyor ama sonuçta yer altından geçecek) ikincisi Marmaray geçen o başlıkta yazdığım gibi (onuda iyi tutturmuşum ha :P) kuzeye uzatılarak olimpiyat stadından sonra bu bölgeye yönlenmeli, üçüncü olarak ya Otogar - Topkapı istikametine giren yeni bir hat ki bu banliyö bile olabilir planlanmalı ya da bir metro hattı, bunun yerine Başakşehir metrosuda uzatılabilir biraz aktarma zahmetli olur ama olabilir, maliyet karşılığında verimliliği araştırılarak yapılabilir diye düşünüyorum. Yine aynı şekilde geçen banliyö olarak önerdiğim sistemdeki Kazlıçeşmeden ayrı bir hat ile Zeytinburnu içinden geçen boğaz geçişli hat Alibeyköy - Çağlayan civarı bir yerlerde tekrar ayrılarak bu kuzeydeki yeni şehir e ulaştırılabilir. Biliyorum uzun vadeli işler, pek öyle şimdi başlansa 8 yılda bitecek işler değil ama işin içine olimpiyat karıştırdılarsa yapsınlar kardeşim, orada tarih yok, bina yok, kurul yok, hatlarıda yer altından yapacağına göre doğa katliamıda yok, ee her şey yok ne duruyonuz helva yapsanıza.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 03 Haz Pzr, 2012 13:46

Esat kardeşim, sen uzun uzadıya metroları bu projeye uzatalım vs demişsin ama ben böyle düşünülen bir şehrin zaten zenginliğe kucak açacağını, herhangi 1 deprem tehlikesi için fakirleri/hasarlı bina sahiplerini oraya yerleştirme amacı taşımadığını düşündüğüm için, açıkçası söylediklerini nafile buldum. Zaten öyle bi 'county garden' havasındaki yerde bol bol lüks otomobil olacaktır, hemen yanıbaşında havalimanı da olacağına göre metroyu n'apsınlar? Anca o bölgede çalışacak işçiler için düşünülebilir ama o kadar masrafa hiç gerek yok, 3-5 otobüs koy yeter!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Haz Pzr, 2012 14:21

kenanmar yazdı:herhangi 1 deprem tehlikesi için fakirleri/hasarlı bina sahiplerini oraya yerleştirme amacı taşımadığını düşündüğüm için, açıkçası söylediklerini nafile buldum. Zaten öyle bi 'county garden' havasındaki yerde bol bol lüks otomobil olacaktır,
:D:D amaç dediğiniz gibi olacaksa zaten bende aksini iddia etmem, ben belki bu sefer halkçı ve sosyal demokrat bir girişim olur diye ümit ettim de.

Yanlız şunu ilave edeyim, metroları uzatma fikri benim önerim değil, bu düşünce zaten kentin kuzeye taşınması ya da kuzeyde yeni bir kent kurulması tartışmaları ile birlikte yerel ve merkezi yönetimde dile gelmiş bir şeydir, konu ile ilgili haber sitelerinde çıkan bilgilerde bu yönde oldu zaten, ha birilerini kaynak alıp yazdılarsa o da onların habercilik sorunu bizim değil. ;) Tabi orada daha çok kuzeye en yakın hat olan M2 nin uzatılması gibi bir yaklaşım vardı ben biraz abarttım, içine tramvay düşünüldüyse İstanbul'a bağlayan bir metro hattıda fena olmaz. Ayrıca Kemerburgaz' daki gibi izole edilmiş sefahat yuvaları inşa edilecekse yapılmasın zaten, yani devlet yapmasın.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Haz Sal, 2012 13:30

Esat kardeşim, fakirler/hasarlı bina sahipleri/ kentsel dönüşümle dönüştürülenler için sahilleri feda etmeye gerek yok, onlar için en uygun yer Sultangazi-Kayaşehir-Arnavutköy istikameti. Onların kaderi de oralar olacak. Güzel Karadeniz sahilleri ve de milyar dolarlık yatırımlar düşük gelirli/parası pulu olmayan insana yapılmaz.
Sen güzelim ormana nazır sahillere tramvay yapıp, metro götüyorsun bi de üstüne üstlük fakir fukara/hasarlı bina sahipleri vb.lerini buralara oturtuyorsun; dert bu olsa Kayaşehir'in bütün otobüsleri indirimli hat olurdu ama öyle değil biliyoruz. Arnavutköy-Başakşehir ve etrafında sanayi kuruluşları olacaksa ona uygun potansiyel işçi de olmalı.
Yabancı sermaye girişi veyahut inşaat sektörü temelli para kazanmak açısından pozitif bulsam da özetle bu projede paran kadar konuşursun, yaşarsın !

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Sal, 2012 14:12

SEN derken? Benim babamın kenti olmayacak oralar :) yapan ben değilim, proje içine tramvayı ve metroyu koyanda BEN değilim, oradaki ifadeyi anlayamıyorum yani SEN ile bana mı hitap edilip bu proje bana mı ithaf ediliyor tamamen yoksa işi yapan/yaptıranlaramı sesleniyorsunuz????

Ama BEN olsa idim emin olun söylediğim gibi yapardım ve sermaye sahiplerine de yelkenlileri ile açık denizlerde bol şans dilerdim kıçtan takmalı motorları ile.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 05 Haz Sal, 2012 15:48

"sen" derken sana saygısızlık etmek istemedim, sadece ironiyi vurguladım! üzdüysem affola!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Sal, 2012 16:23

Yok üzülmek ile alakası yok, aradaki farkı anlamak istedim :) Proje benim değil, sizlerde gazetelerde okuyorsunuz oraya tramvayı metroyu havarayı getirecem diyen ben değilim, kaldı ki orada zenginde otursa bu sistemler olmasın mı diye soruyorum? Böyle modern görünüşlü bir kentte neden sadece zaten İstanbul'da 5 tane lüks konutu olan adam otursun diye soruyorum? Neden hak sadece bu kişilerin? Eğer ortadaki yeni bir kent yapıp burayı da Kemerburgaz, Zekeriyaköy gibi kurtarılmış bölge haline getirip zenginden fakiri ayırt etmek projesi var ise, eyvallah onlara satılsın ama yine de metro gitsin, içinde tramvay olsun derim.

Ben görüş olarak bu projeyi devlet yapıyorsa halk için yapsın dedim, kaldı ki zaten kimse işi gücü Zeytinburnu'nda Bayrampaşa'da iken kalkıp gidip orada oturmaz değil mi? Aslında talep zaten sizin belirttiğiniz kesim ile onun biraz altından olacaktır, yani tüccar sıfatında gizli zenginlerin kaçamak evleri, aşk yuvaları falan :):D

Bir de şöyle bir durum var, orada projenin içinde finans merkezleri falan inşa etmek geçiyor, dolayısı ile bu zaten benim garip sosyal devlet himayesindeki küçük yaşam alanları hayalimi öldürüyor, hedef kitle bu bahsedilen yerlerde çalışacak olan orta ve üst düzey yöneticiler olabilir, oraların işçileri dahi değil, dediğim gibi zaten çıkan haberler ışığında bakarsak benimki bırak sosyal devlet projesini ütopik bir şey oluyor :D

Neyse, ben bu kentin yapılmasına karşı değilim, sadece doğru bir toplu taşıma sistemi kurgusu ile planlanmasını diliyorum, bunun içinde metrosu da tramvayıda olsun, olsun ki kentin diğer yerlerinde de bu örnek alınarak işler yapılsın, sonra bakarız zengin mi oturur fakir mi oturur, kimin hakkıdır kimin değildir. Zeytinburnu'nda kentsel dönüşümü gördük, yönetimin kentsel dönüşümden anladığı al arsayı dik bilmemkaç katlı binayı, yap aynı sokakları ver geri, o kadar bina yıkıldı kimse ya biz bu tramvayı Çırpıcı'dan dümdüz yoldan neden bu dönüşüm bölgesine getirip Zeytinburnu tren istasyonunada bağlamıyoruz demedi, bırakın bunu demeyi planı projeyi yapıp kenarada koymadılar. Şimdi soruyorum bu tramvay zengine hak değil diyoruz ama fakirede yapmıyoruz, (kaldı ki Zeytinburnunun fakirliğide tartışılır) :) kimin hakkı kardeşim bu tramvay?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 13:03

kurtarılmış bölge haline getirip zenginden fakiri ayırt etmek projesi var ise, eyvallah onlara satılsın ama yine de metro gitsin, içinde tramvay olsun derim.

Çok iyiniyetli 1 düşünce ama yine de bu düşünce, zengin olan kişinin dileği olmazdı. Örneğin Beykoz - Acarkent ahalisinin metro için yanıp tutuştuğunu, aynı şekilde Kilyos-Zekeriyaköy-Kemerburgaz ahalisinde de böyle bi heves olduğunu duymadım. [Gerçi senelerce bitmeyen metroları için Bağcılar - Esenler halkı da hiç istekli olmadı veyahut Kadıköy-Kartal metrosu için en çok baskıyı muhtemelen arsa/proje sahipleri ve de minibüsçüler gösterdi. ] Bunun 1 sebebi de herkes bizim mahallemize yaşam alanımıza kolayca girmesin düşüncesi, zenginlik ayrıcalık ve imtiyaz talep etmeyi de beraberinde getirir. İster istemez ötekileri de dışlar. Bu normaldir.
Öte yandan Terkos Gölü - Kilyos arasında düşünülen bu Yenişehir belli ki bi tür marina-finans-tekno-villa kent olacak artık buna Karadeniz'in Dubai'si mi denir onu bilemem. Özellikle yurtdışı uçuşları da, bu Yenişehir'in yakınında yapılması planlanan havalimanına yönlendirilirse bi tür Ataköy-Yeşilköy-Florya olgusuna döner.
Her halükarda dediğim üzere zenginlik adına herşeyin elinin altında olduğu bi şehir hayatında neden başkalarını o şehrin içine çokça davet edecek bi metro, tramvay yapılsın ki, toplu taşıma en fazla mavi yakalılar ve alt-orta sınıf beyaz yakalılara lazım olacak, onlara da servis veya otobüs koyarsın olur biter.
Aslında talep zaten sizin belirttiğiniz kesim ile onun biraz altından olacaktır, yani tüccar sıfatında gizli zenginlerin kaçamak evleri, aşk yuvaları falan
Aslında bu gizli kaçamak ev furyası Bahçeşehir - Başakşehir -Ataşehir - Çekmeköy - Riva - Şile - Kilyos vb. çoğu yerde var.

orada projenin içinde finans merkezleri falan inşa etmek geçiyor, dolayısı ile bu zaten benim garip sosyal devlet himayesindeki küçük yaşam alanları hayalimi öldürüyor, hedef kitle bu bahsedilen yerlerde çalışacak olan orta ve üst düzey yöneticiler olabilir, oraların işçileri dahi değil, dediğim gibi zaten çıkan haberler ışığında bakarsak benimki bırak sosyal devlet projesini ütopik bir şey oluyor
Kimse yanlış anlamasın ama bu finans merkezi olayını sanki biraz abarttık, Ataşehir'e yapılıyor; o dolmadan ne olacağı belli olmadan bir de bu Yenişehir falan ben açıkçası biraz şüpheye düştüm. Hedef kitle aynen belirttiğin üzere üst düzey elit 1 yaşam talep edenler olacaktır. Beylikdüzü - Kurtköy - Halkalı ayarında orta kademe eğitimli kalan boşluklara dolgu malzemesi olur.
Güncel hayatta projeler Thomas More'un Ütopya'sı veya Farabi'nin Medine't-ül Fazıla'sı düzeyinde hayal edilmiyor.
olsun ki kentin diğer yerlerinde de bu örnek alınarak işler yapılsın
İstanbul'da örnek alınabilecek tek model olması zor. İstanbul bu haliyle otoyolların ve bağlantı yollarının tıpkı surların ortaçağ kentlerini birbirinden ayırması gibi yaşam adacıklarından müteşekkil bir çorba gibi.
Şimdi soruyorum bu tramvay zengine hak değil diyoruz ama fakirede yapmıyoruz
Halkın kesimleri arasında ayrımcılık yapmamıza elbette gerek yok, Ama sonuçta hani New York vb. büyük şehirlerde bu toplu taşıma ve metroyu; mavi yakalı işçiler, alt-orta seviye beyaz yakalılar ve de öğrenciler ve turistler kullanır tıpkı İstanbul'da olduğu gibi. Ben bu sebeple lüks oto veya özel araç sahibinin genelde metroyla işi olmaz derim.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 13:04

İşte İstanbul'un 3. havalimanı
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın 2023 projelerinden İstanbul'a 3. havalimanının ayrıntıları ortaya çıktı.

Büyükşehir Belediyesi'nin beş aylık çalışmalarının sonucunda havalimanının Karadeniz sahiline kurulmasına karar verildi. İlk etapta 100 milyon yolcu kapasiteli düşünülen havalimanı Başbakan'ın talimatıyla 120 milyona çıkarıldı. Arnavutköy-Göktürk-Çatalca yollarının birleştiği kavşaktaki 3.500 hektarlık bölgeye yapılacak havaalanının 6 pisti bulunacak. Dış dokusu Edirne'deki Selimiye Camii'nin İslam-Osmanlı motifinden esinlenerek yapılacak havalimanının, 3. köprü ile aynı sürede bitirilmesi hedefleniyor.

Zaman'ın haberine göre yeni havalimanı; terminal binası, pistler, aktarma istasyonu, tamir tesisleri ve hangarlar ile hava taşımacılık tesislerinin bulunduğu 5 önemli tesisten oluşacak. 350 m x 1500 m'lik bir kullanım alanıyla asmakatı da olan 6 katlı bir binadan oluşacak havalimanı, 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre olacak. Yap-işlet-devret modeli ile yapımı planlanan havalimanı ihalesine 2013 yılı bitmeden çıkılacak. Yapımında 100 bin kişilik istihdam oluşturacak havalimanı, ayırt edici şekli ile uzaydan görülebilecek. Yeni havalimanı alt-üst yapı, ulaşımı, yolcu ve yük kapasitesi ile birlikte dünyadaki en modern ve büyük havaalanlarından biri olacak. Böyle büyük bir havaalanı kurmanın arkasında yatan en önemli etken İstanbul'un uluslararası havacılık piyasasındaki rolünü ileriye taşımak ve Ortadoğu, Avrupa ve Kuzey Afrika için bölgesel merkez haline getirmek.

İstanbul'da halen Yeşilköy'deki Atatürk ve Kurtköy'deki Sabiha Gökçen olmak üzere 2 havalimanı bulunuyor. Yıllık yolcu kapasiteleri 2011 yılı itibarıyla Atatürk Havalimanı 37 milyon ve Sabiha Gökçen Havalimanı 13 milyon olmak üzere toplam 50 milyon kişi. Atatürk Havalimanı kapasitesinin üzerinde, Sabiha Gökçen ise mevcut kapasitesinin altında hizmet veriyor. Atatürk Havalimanı'nın kapasitesini aşması ve artık ihtiyaca cevap verememesi sebebiyle yeni bir havalimanı yapımı planlanıyor.

İstanbul'a kurulması planlanan 2 yeni şehir ve 3. havalimanı için 1 Temmuz-12 Kasım 2011 tarihleri arasında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mevlüt Vural ve İstanbul Metropolitan Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi (İMP) Direktörü, Başkan Danışmanı İbrahim Baz yönetiminde, BİMTAŞ işbirliği ve finansal desteği ile bir çalışma ekibi kuruldu. Kent planlama, kentsel tasarım, mimarlık, peyzaj mimarlığı, coğrafya, jeoloji, sosyal bilimler ve bilgisayar destekli tasarım (animasyon) disiplinlerinden oluşan bu ekip, Kent Plancısı ve Mimar Urban Green Global Yöneticisi Sidney Rasekh (AIA) başkanlığında, Proje Genel Koordinatörü Doç. Dr. Gürcan Büyüksalih ve Mimari Koordinatörü Dr. Gülhan Benli yardımcılığında çalıştı. Çalışmalar sonucunda İstanbul'da yapılması düşünülen havalimanının yeri ve özellikleri belirlendi. Arnavutköy sınırları içerisinde bulunan Tayakadın'da yapılması planlanan yeni havaalanının bu bölgede inşasında en önemli etken 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu. Bölgedeki en önemli ulaşım kararı, 3. köprü ile bağlantılı olması düşünülen bağlantı yolu. Bu otoyol, proje alanının güneyinden geçiyor. Ayrıca proje alanı içerisinde, bu yol ile bağlantılı olması düşünülen bir otoyol kavşağı bulunuyor. Kuzey Marmara Otoyolu olarak adlandırılan bu yol, İstanbul'un batı sınırında bulunan Kınalı mevkiinde TEM Otoyolu kavşağında başlıyor. Kömür ocakları mevkiinden devam ederek İstanbul boğazını bir asma köprüyle geçiyor. Daha sonra Paşaköy Mevkii'nden geçerek, Gebze civarında İzmir otoyolu ayrımına ulaşıyor. Garipçe ve Poyrazköy, Boğaz çevresinde 3. köprünün ana bağlantı noktaları. Havalimanı maksimum bir milyon nüfuslu yeni bir öneri kentle çevrelenecek.

YENİ HAVALİMANINDA NELER OLACAK?
5 km x 7 km boyutunda toplam 3 bin 500 hektarlık alanda kurulacak.

Havalimanıyla bağlantılı 1.100 hektarlık ileri teknoloji endüstri ve ticaret alanı bulunacak.

Uçuş yolları sesi en aza indirgeyecek şekilde konumlanacak.

Terminal binası yeşil bina olarak tasarlandı.

Cam zarf kullanımı, terminal binasının ortasında maksimum gün ışığı girişi sağlayarak yapay aydınlatma ihtiyacını azaltıyor.

Terminal binası elektrik kullanımını en aza indirgemek üzere maksimum derecede kullanan 'akıllı bina' olacak.

Elektrik ve ısıtma ihtiyaçları, havalimanının ürettiği çöplerin çoğu kullanılarak merkezi ısıtma ve güç üretim birimiyle karşılanacak.

Havalimanının 5 önemli tesisi bulunacak; terminal binası, pistler, aktarma istasyonu, tamir tesisleri ve hangarlar ile hava taşımacılık tesisleri.

350 m x 1.500 m'lik bir kullanım alanıyla asmakatı da olan 6 katlı bir bina, düşük seviyede varış ve ikinci bir seviye de havalanma seviyesi olmak üzere toplam 4 terminal, yetkililer ve yönetimin kullanımı için asmakat bulunacak.

Büyük bir alışveriş tesisi, üst 3 katta 5 yıldızlı oteller, ticari ofis binaları, ticari fuar alanı bulunacak.

Uluslararası finans ve ticari işlemler için 'özel ekonomik bölge' kurulacak.

Rüzgarın hızını asgariye indirecek bir aerodinamik şekilde tasarlanacak.

Dış dokunun tamamı elektrik kullanımının karşılanacağı, güneş kolektörü görevi yapacağı galvanik dokuyla kaplanacak.

Havalimanına ait jumbo-jetlerin iniş ve kalkışlarına uygun 3,5-4 km uzunluğunda Karadeniz'e paralel olan 4 pist ve Karadeniz'e dik uzanan 2 pist olmak üzere toplam 6 pist bulunacak.

Uçuş yolları direkt olarak önerilen kentin üzerinden uçmayı önleyecek şekilde konumlandırılacak.

Terminal, raylı sistem aracılığı ile Taksim'e bağlanacak. Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.

Yüksek hızlı tren, havalimanındaki aktarma istasyonunda sonlanacak. Buna ilaveten, aktarma istasyonunda Havaalanı Metrosu, Boğaz'dan üçüncü geçişi sağlayan raylı sistem, HavaRay, kent merkeziyle bağlantıyı sağlayan otobüs hatları ve otopark bulunacak. http://www.thelira.com/haber/88341/iste ... havalimani

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 13:09

Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.
Terkos - Kağıthane dekovil hattına metro yapıp 15dk'da Karadeniz sahilinden Taksim'e ulaşılacakmış! daha neler!
Açıkçası bütün bunları duyduktan sonra acaba diyorum, bu işte bi bit yeniği mi var? 3. havalimanı için önce Silivri çok ön plana çıkarıldı şimdi de Terkos Gölü tarafları bundan sonra da Riva-Beykoz mu? :D

Cevapla

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön