ist-GN.01 » Yeni İstanbul Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 13:11

Havalimanı haberi yeni yerleşim alanındaki durumuda biraz daha ortaya koyuyor gibi, bölgede daha çok finans merkezleri ve teknoloji ağırlıklı firmaların yerlerinin bulunması planlanıyor gibi, muhtemelen bir de serbest bölge ile desteklenecektir.

Ayrıca haber içindeki havalimanı erişim planlarının aynı zamanda bu yeni kente erişim ile de ilgili olduğunu düşünüyorum, yani oraya kadar gelen bir hat kente uğramadan gitmeyecektir herhalde. Orada eski demiryolunu takip ederek gidecek gibi bir ifade var, yanlız buna biraz takıldım. Eski demiryolu ile kast ettikleri tarihi Kemerburgaz demiryolu ise, o bir dar hattı hatırladığım kadarı ile ve zaten günümüzde orman içinde bir kaç ray ve travers hurdası ile izlerden başka bir şey yok, İBB nin bir ara bu hattı yeniden imar etme planı vardı ama öyle proje olarak kalmıştı. Eğer bahsedilen bu güzergah ise nerede ise tamamen orman içinden geçiyor, bu yüzden pek mantıklı gelmedi ama aynı güzergahı izleyen bir metro projelendirilecek ise bilemem. Bu ulaşım konusu şu anda bayağı bir havada, proje tanıtımında tramvay yazıyor, bir haber sitesi havaray diyor, öbürü hem tramvay hem havaray diyor :) bir yerde metro Taksim'e bağlanıyor bir yerde de eski demiryolu üzerinden ulaşımdan bahsediliyor, galiba işin bu tarafında pek çok şey düşünce aşamasında.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 13:14

kenanmar yazdı:
Bu raylı sistem, eski demir yolu hattının güzergâhından geçirilecek. Toplu taşıma aracılığıyla İstanbul'un tüm bölgelerinden ulaşım sağlanacak. Taksim'den havalimanına 15 dakikada ulaşılacak.
Terkos - Kağıthane dekovil hattına metro yapıp 15dk'da Karadeniz sahilinden Taksim'e ulaşılacakmış! daha neler!
Açıkçası bütün bunları duyduktan sonra acaba diyorum, bu işte bi bit yeniği mi var? 3. havalimanı için önce Silivri çok ön plana çıkarıldı şimdi de Terkos Gölü tarafları bundan sonra da Riva-Beykoz mu? :D
Evet bende ona takıldım, İBB deseki o hattı dekovil hattı yani ben dar hat diye tanımlamıştım, yeniden ihya edeceğim turistik olarak açacağı, vallahi de billahide sonuna kadar desteklerim gel taş taşı desin taşırım :) ama aynı güzergahtan metro için bilmiyorum, yani sadece Taksim ve Havalimanında durak olacaksa ve mevcut hatlardan daha yüksek işletme hızına sahip olacaksa gider tabii, ama o kadar yolu geçen bir hat arada hiç durmayacak mı? Başka hatlara entegre olmayacak mı? Her ne kadar yine orman arazisinin altından geçecek olsa da, Seyrantepe ya da Hacı Osman'dan bir uzatma ile ulaşılsa daha mantıklı olmaz mı? Yapım süresi ve maliyet kısaltma anlamında?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Çrş, 2012 13:40

Terkos gölü bir içme suyu rezervuarı değil mi? Uçakların kerozin artıkları ile bu nasıl bağdaştırılıyor? Bilmem, ama galiba »burada« buna çevre ve gida bilmemne kanunlarına göre müsaade çıkmazdı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 13:49

alabay yazdı:Terkos gölü bir içme suyu rezervuarı değil mi? Uçakların kerozin artıkları ile bu nasıl bağdaştırılıyor? Bilmem, ama galiba »burada« buna çevre ve gida bilmemne kanunlarına göre müsaade çıkmazdı.
Atık su arıtma tesisi diye bir şey var, ondan kuruyorsun bir tane bir sıkıntı olmuyor, ikincisi zaten Terkos gölü yılda bilmem ne kadar deniz suyunu içine çekiyor içme suyu özelliği hala varmı ben çok merak ediyorum. Diğer taraftan dün bir haber izledim, he doğru orda izin verilmeyen şeyleri gördüm, spiker öyle bir aşağılıyordu ki alaman devlet kurumlarının budalalıklarını, (Schildbürgerstreich diyorsunuz siz galiba buna) demek ki neymiş, doğru sanılan her zaman doğru olmayabiliyormuş orada bile :) bunu tartışmak istemiyorum zaten, defalarca sana da rica ettim. Ha bahsettiğin konu önemli mi, evet önemli ama belge ver, bak şöyle oluyor böyle oluyor, yapmayın etmeyin beyler falan de, kalkıpta burada böyle bir şey olmazdı deme, beni germe başar efendi, bak ilaçlarımı yine içmeyi unuttum sararım şimdi sana. :D:D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Çrş, 2012 14:13

Buyur, hepsi kanser olsun o zaman. Sen kerozin nedir, biliyorsundur. Deniz suyundaki tuzla mukayese etmeye gerek yok şimdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 14:24

alabay yazdı:Buyur, hepsi kanser olsun o zaman. Sen kerozin nedir, biliyorsundur. Deniz suyundaki tuzla mukayese etmeye gerek yok şimdi.
Bilmem mi, her gün bir duble atıyorum, :) hayret bir şey. Sen fazla küçümsüyorsun bence, tabii ki uyarı olarak söyleyeceksin ve söylede zaten, ona bir şey demiyorum takılıyorum sana, da işte senin uyarı tarzın böyle karşılık bulmaz diye düşünüyorum, Almanca betonung bizde işlemez :) vallaha bak ben iyi biliyorum, yemez. Ama dediğim gibi o çapta bir işletme yapan illa ki onun için bir arıtma tesiside yapacaktır, zaten muhtemelen o kent parçacığının kendi atık tesisine ihtiyacı olacak ama bahsedilen büyüklükteki bir havalimanının kendi tesisi olması gerektiğini düşünüyorum, bunu sadece aman terkos a karışır denize karışır falan olarakta değil, teknik olarak gerekli buluyorum, niye? Yap işte ya Allah Allah, misal dün Viyana havalimanının yeni terminali hizmete girdi, olduğu kadar daha büyüdü bir anda liman, ama ne ile hava atıyorlar, koltuklar varmış uzanmak için, laptop için prizli masalar varmış :) dingillik len bu, sanki millete rötarlara hazır olun der gibi bir konsept, ben acayip dalga geçiyorum bununla. Yani marifet onu yapmak değil, mesela biz bu havalimanında bunların alasını yapacağız buna eminim ama hava atılacak şey şu olabilir "havalimanında kurulan atık arıtma tesisi ile her türlü kimyevi atık yok etme tesisine (varmı ki?) aktarılacak hale getirilirken, geri dönüşümlü tüm materyalide işliyor ve öyle doğaya salıyoruz" yani bence bu yapılan işin oha kısmı olur, yoksa koltukmuş, prizmiş, bedava internetmiş saçma.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Haz Çrş, 2012 15:27

Ya, sen şimdi interneti, prizi bırak.

Neyi arıtacaksın? Kimyayı mı? Kimyanın oradaki yaratıklarda bıraktığını mı? Bu yaratıkların atıklarını mı? Neyi? Nesini? Nasıl? Sonucu ne?! :lol: Öyle, arıt babamla olmaz ki bu. Bunun Betonung veya bilgiyle vs. ile ilgiisi yok. Ayrıca, »bilmiyorum«, mantığım beni uyarıyor. He, az daha unutuyordum, radyasyon tehlikeli değilmişşş. Akkuyu bøkkuyu :-) Şimdi de zaten »gündem« kürtajlara falan kadar geldi ya, Akkuyular, Terkoslar, benzinciler, Yenieskisolüstköşeistanbullar … hepsi çok güzel renkli ve bedava! Hem de çevreci ve çevresellikler içinde turp gibi soy doğura doğura. Oraya bir de bir ilâç fabrikası kursalar ya, şey, neydi şu uyku ilacın ismi … kontergan falan. İyi gelir. Tatlı rüyalar. Esat, bana bak, sen mi içmedin ilâçlarını, ben mi unuttum bugün?! :lol:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Haz Çrş, 2012 15:43

Pek dile getirilmedi ama Terkos Gölü - Kilyos arasında uzayacak bu Yenişehir bölgesinin sahillerinin hemen açığında kum kosterleri yıllarca deniz tabanından kum çekmiştir. Bilmeyenler için hatırlatmak gerekirse Kilyos ve Terkos Gölü arasındaki bölge Türkiye'nin sayılı kumsallarından biridir, coğrafi şekillerin anlatımında örnek olarak bile verilir.
Terkos Gölü'ne deniz suyunun sızmasının sebebi de kosterlerin deniz tabanını boşaltması sonucu göl ile deniz arasındaki toprak bariyerin incelmesidir.
Ve tabii İstanbul'daki binaların çimentosunda bu kum kosterlerinden çıkan niteliksiz kum senelerce kullanılmıştır.
Sonuçta hem o deniz tabanı hem de karadaki delik deşik alanlar rehabilitasyona şiddetle muhtaç!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Haz Çrş, 2012 16:24

Evet, oradaki kum çekme işlemi yasal olmayan şekilde devam ediyormuydu acaba? Orada kömür madenleri yıllarca devasa çukurlar açtılar, hatta maden yöntemlerinden birisi kıyı şeridinin altında bulunan ama su içerisinde olması nedeni ile makineler ile erişilemediği için önce kıyının toprak ile doldurulması sonra bu toprağın kazılarak kömür bölgesine ulaşılması yöntemi idi, yaygın olmasa da kullanılan bir yöntemdi ve bu sebeple de o bölgede kıyı şeridinde büyük bir değişim yaşandı. Biraz içte kalan bölgelerde ise zaten açılan çukurlar devasadır, zamanında ailem kömür nakliyeciliğide yapardı ara sıra gitmişliğim var. Bu açıdan o kentin yapılacağı yerde zaten orman ile alakalı bir şey yok ama oraya erişim yolu üzerinde çok fazla ormanlık alan var, bir de havalimanının yapılacağı söylenen Tayakadın civarında da halen orman olan araziler var bu açıdan tabii ki tüm projeler dikkatli bir şekilde umarım ele alınır. Bakan kanunen 1 kesilen ağaç için 1,5 dikme zorunluluğu olduğunu falan söylemiş (buçuklu rakamı doğrumu hatırlıyorum bilmiyorumda) ama biz 2 dikeceğiz bir kayıp olmayacak diye beyanda bulunmuş bugün.

Zaten bu bölgedeki zemin düzeltme çalışması bile bayağı bir zaman alacaktır diye düşünüyorum. Tabi bu kolay, inşaatlardan çıkacak hafriyatlar için burayı döküm arazisi olarak gösterirler ve üste para bile kazanırlar malum hafriyatı dökmek için para ödeniyor :) sorun değil arazi düzelsinde, hatta kendi içinde bile tepeleri çukurlara kapatarak bir miktar kapama yapılabilir, sorun çökme süresi ne olacak? Bunun ciddi bir bilimsel çalışma gerektireceğine inanıyorum yani bu müteahhit gözü ile "2 aya tamamdır aga burası" olmaz herhalde.

Şimdi geleyim sana Başar, hep diyom ya çok biliyon sen. Geçmişten bir anı daha demiştim ya kömür nakliyeciliği yaparlardı asıl işleri ise deri nakliyeciliği idi, ama tabi şimdi sen her şeyi bilen adamsın ya deri sanayisinide biliyorsundur. :) Deri sanayisinin atıkları bile bir şekilde arıtılabiliyorsa senin kerosen midir ne halttır o da arıtılır merak etme. Atatürk Havalimanı da denizin dibinde denizimi kirletiyor? Çok saçma yerlere takılıyorsun, daha doğrusu iyi yere takılıyorsunda tarzın yanlış, ben orada böyle bir önlem alınmayacağına inanmıyorum bu bir, ikincisi o deri sanayinde kullanılan rezalet ötesi kimyasallar bile arıtmaya giriyorsa ve bu yeterli görülüyorsa her şey arıtılabilir bana göre. Yazı ile nokta :P

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Haz Prş, 2012 15:20

Yeni İstanbul Projesi aidatlarını böyle protesto edenlere kapalı olur :)
Kayaşehir sakinlerinden ‘aidat’ protestosu
TOKİ tarafından Kayaşehir’e yapılan konutlarda oturan vatandaşlar, aidat ücretlerinin yüksek olduğu gerekçesiyle eylem yaptı. Kayaşehir Meydanı’nda toplanan yaklaşık 50 kişilik grup basın açıklaması yaptı. Grup adına konuşan Rıfat Öcal, sosyal konutlar ve lüks konutların aidatlarının 53 lira olmasına rağmen alt gelir grubu binaların aidatlarının ise 65 lira olduğunu söyledi. TOKİ’de ev sahibi olmaktan mutlu olduklarını belirten Öcal, aidat fiyatlarının düşürülmesini istedi.
http://www.istanbulkayasehir.com/kayase ... haberleri/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Haz Prş, 2012 15:28

Verilen aidatın karşılığı var ise protesto anlamsız yok ise neden protesto edilmesin.

Cevapla

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön