tr-TS.09 » 2012 Aylık Gündem

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-TS.09 » 2012 Aylık Gündem

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Ara Cmt, 2011 16:00

http://www.rayturk.net/?p=1455

2012'nin ilk aylık gündeminden bazı başlıklar:
1 Ocak Pazar: Ankara-İstanbul hızlı tren projesi 2. faz Köseköy-Gebze hattında zemin etüdü ve hat ölçüm çalışmaları başlayacak. Trenler 10.00-15.00 arası çalışmayacak.

1 Ocak Pazar: Kadıköy-Kartal metrosunun açıklanan açılış tarihi idi. Ertelendi.

2 Ocak Pazartesi: Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattı kontrollük ve danışmanlık ihalesi gerçekleştirilecek

3 Ocak Salı: Nusrat-Gökçedağ arası demiryolu yol yenileme işi kontrollük ihalesi yapılacak

6 Ocak Cuma: Yüksek hızlı tren seti alımı için yapılan fizibilite etüdü tamamlanacak

10 Ocak Salı: 3. Köprü ve çevre yolu ihalesi yapılacak. Köprüden hızlı tren geçmesi planlanıyor.

12 Ocak Perşembe: Kayseri-Adana-Mersin demiryolu elektrifikasyon ihalesi yapılacak

13 Ocak Cuma: Tekirdağ-Muratlı demiryolu sinyalizasyon ihalesi yapılacak

19 Ocak Perşembe: Bozüyük lojistik merkezi altyapı ihalesi gerçekleştirilecek

29 Ocak Pazar: Kadıköy-Kartal metro inşaatında 7 yıl geride kalmış olacak. Metro hattının temeli, 29 Ocak 2005 tarihinde atılmıştı.

30 Ocak Pazartesi: Köseköy-Gebze demiryolu hattı yenilemeden dolayı tüm tren seferleri tamamen iptal edilecek. Hızlı tren inşaatı fiilen başlayacak.

İzmir Metrosu Bornova-Evka 3 hattı ay içinde hizmete açılacak

Bursa Kent Meydanı tramvay hattı ihale duyurusunun yapılması bekleniyor

Kadıköy-Kartal metrosunda hizmet verecek olan yeni vagon setleri partiler halinde gelmeye devam edecek.

Sivas ili Tecer varyantının hizmete girmesi bekleniyor

Estram uzatma hatları ihalesinin sonucunun açıklanması bekleniyor

Konak tramvay projesinde Hazine onayı ile ilgili açıklama bekleniyor

Yapım sözleşmesi imzalanan Bursa-Yenişehir hızlı tren hattının temel atma töreninin yapılması bekleniyor

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattının temel atma tarihinin açıklanması bekleniyor

Marmaray tüp geçit projesi Yedikule-Kazlıçeşme arasında yapılan geçici yolun devreye alınarak, mevcut demiryolu ile kesişen şaft ile istasyon arasındaki güzergahta aç-kapa inşaatının başlaması bekleniyor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 02 Oca Pzt, 2012 22:04

Yüksek hızlı tren seti alımı için yapılan fizibilite etüdü tamamlanacak
Yeni alınacak setler için " tilting train" diye bilinen türden tren alınması düşünülüyor mu acaba. Bu trenler kurplarda %30 daha hızlı gitme imkanı veriyor. Artık bazı ülkelerde konvansiyonel hatlarda bile bu teknolojiye sahip trenler kullanılıyor. Türkiye'de bu teknolojiyi kullanmaya başlamalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Sal, 2012 00:05

10 Ocak Salı: 3. Köprü ve çevre yolu ihalesi yapılacak. Köprüden hızlı tren geçmesi planlanıyor.

30 Ocak Pazartesi: Köseköy-Gebze demiryolu hattı yenilemeden dolayı tüm tren seferleri tamamen iptal edilecek. Hızlı tren inşaatı fiilen başlayacak.

İzmir Metrosu Bornova-Evka 3 hattı ay içinde hizmete açılacak

Bursa Kent Meydanı tramvay hattı ihale duyurusunun yapılması bekleniyor

Estram uzatma hatları ihalesinin sonucunun açıklanması bekleniyor

Konak tramvay projesinde Hazine onayı ile ilgili açıklama bekleniyor

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattının temel atma tarihinin açıklanması bekleniyor
Bu yukarıdakiler bence önemli olanlar, zaten açıkçası Kadıköy hattının bu tarihte açılmayacağını zaten biliyorduk, açılsaydıda 31 Aralık'ta açılacaktı :) geçen senenin gündemi olarak kalacaktı :) Ben kentiçi çalışmaları benimsemişim diğerleri bana sıcak gelmedi. :)
Yapım sözleşmesi imzalanan Bursa-Yenişehir hızlı tren hattının temel atma töreninin yapılması bekleniyor
Bu konuda bir türlü heyecanlanamadım, yani imzalar atıldı gerçi ama süreç hep sallanarak gitti sanki biraz daha sallanacak gibi geliyor bana umarım yanılırım.
btgn yazdı:Yeni alınacak setler için " tilting train" diye bilinen türden tren alınması düşünülüyor mu acaba.
Bunun ihalesi yapılmadı galiba, yani ihale dökümanı açıklansaydı belki bir şekilde Mehmet bilgi sahibi olurdu ya da bilgi sahibidir de belki, benim görüşümü sorarsan tabii ki haklısın ama diğer taraftan şöyle bir şey sorayım bir önceki araçları üreten CAF bu teknolojiye sahip hemde uzun zamandır, peki biz aldığımız araçlarda bu özellikte mi aldık? Bu konuda bilgim olmadığı için soruyorum bilgisi olan varsa cevabı merak ediyorum, ben nedense bizde bu işleri yapanların hala basit devlet memuru mantığından kurtulamadığını düşünüyorum, aman işimizi görsün, vatandaşa pazarlayacak şekilde olsun, ama belkide yanılıyorumdur, eskiler olmasa da bu alınacaklar belki de bu teknolojiye sahip olarak alınır, bu şekilde seninde değindiğin gibi virajlarda daha hızlı ve bu hıza göre güvenli yolculuk mümkün olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Oca Sal, 2012 16:14

setler için fizibilite yapan firma bilgileri aşağıda. acaba bahsettiğiniz özellikle ilgili fikir söyleme yetkisi var mı? fizibilite etüdünün kapsamı ne? sadece şu kadar araç lazım mı diyecekler yoksa teknolojik değerlendirme yapacaklar mı? firma sektörde ne kadar bilgili. aslında esat siz teknik adamalrsınız. bu firma ile iletişime geçip sormanız lazım. işin kapsamında neler var diye.

http://www.rayturk.net/?p=1148
SONUÇ İLANI
T.C DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(TCDD) GENEL MÜDÜRLÜK
İhale kayıt numarası : 2011/122661
1) İhale konusu işin
a) Türü : Hizmet
b) Usulü : Pazarlık
c) Adı : Yüksek Hızlı Tren Seti İhtiyacı Fizibilite Etüdü Hizmet Alımı.
d) Niteliği, türü ve miktarı :
e) Yapılacağı Yer : Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Sivas, Ankara-Bursa ve Ankara-İzmir yüksek hızlı demiryolu hatları.
f) Başlangıç ve Bitiş Tarihi : 06.10.2011 – 06.01.2012
g) Toplam Teklif sayısı : 2
h) Toplam Geçerli Teklif sayısı : 2
2) Sözleşmenin
a) Tarihi : 16.08.2011
b) Bedeli : 124000
c) Finansman Türü : KİT Bütçesi
d) Yüklenicisi : PGLOBAL KÜRESEL DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ TİC. LTD. ŞTİ

KİK

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Çrş, 2012 00:51

Hiç sormadan şu bilgiler ile şunu söyleyebilirim ki bu etüdün araç tekniği ya da karakteristiği ile pek bir ilgisi yok. En fazla şu kadar vagondan oluşan setler ya da min. şu kadar koltuk sayısına sahip setler gibi bir yorum katabilirler ama görünen o ki bu iş sadece ilgili güzergahlarda yolcu profili, yolculuk talebi gibi etkenleri inceleyerek SET ADEDİ ni belirlemek. Şu hatta bu kadar bu hatta bu kadar araç lazım falan diyeceklerdir, yani ben o yazıdan bu sonucu çıkarttım ama yine de sorulabilir.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Oca Çrş, 2012 01:29

Hızlı tren setleri haricinde konvansiyonel hatlarda kullanılan trenlerin de şu andaki tvs... vagon yerine setlerden oluşturulması düşünülüyor mu acaba? örneğin:
Resim

Resim


Bu tarz trenler konvansiyonel hatlarda çokça kullanılıyorlar. Türkiye'de de kullansak fena olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Çrş, 2012 01:40

TCDD nin şu anki araç yenileme konsepti Rotem DMU ve EMU üzerine, onlarında bu tip araçları yok, kaldı ki ne TCDD nin ne de akıl verenlerinin çift katlı araçlara bir ilgisi ve bilgisi de yok anladığımız kadarı ile :)

Bu arada alttaki resim Avusturya'da yeni seferlere başlayan Westbahn şirketine ait bir set, emin değilim ama bunlar Siemens Desiro olsa gerek, içine henüz binmek nasip olmadı :) bir Salzburg yapmam lazım bu trenler ile.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Oca Çrş, 2012 01:45

Ben üsttekine binmiştim İsviçre'de, gerçekten mükemmel trenler. Türkiye'de mutlaka olması gerekli. Konfor mükemmel, alt kat normal Türkiye'deki trenler gibi ama 2+2 üst kat ise çok farklı bazı koltuklar tek ve karşılıklı bazıları grupların oturacağı şekilde yarım daire olarak tasarlanmış, kimisi ikili, masa etrafına dizilmiş olanı var baya farklıydı.

Şu anki vagonlarla 6 vagonluk bir tren oluşturmaktansa bu trenlerden 3 vagonlu setler oluşturmak daha mantıklı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Çrş, 2012 20:49

bu trenler bizim tüp geçitten geçebilir mi? bunu konuştuk ama bilgi edinememiştik? edinen var mı?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 04 Oca Çrş, 2012 20:53

Türkiye'deki trenlerin yüksekliği 4050mm bu trenlerin yüksekliği 4595 mm arada 54,5 cm fark var. Marmaray tünel yüksekliği 8,6m yani her türlü geçer.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Çrş, 2012 21:47

çok iyi o zaman. bizde isteriz bu trenlerden :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Çrş, 2012 23:33

Geçememe gibi bir sıkıntısı olmaz, tünel genişliğini yazmıştım galiba o tartıştığımız yerde, emin değilim neyse. Ama ülkemizde böyle bir konseptin taraftar bulacağına inanmıyorum, önce doygunluğa erişmek gerekiyor gibi. Diğer taraftan bu araçların alt katları bana çok ferah üst katları ise basık ve sıkıcı geliyor, rahat edemiyorum, psikolojik sıkıntım var üst katlarında :)

Cevapla

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön