tr-TS.09 » 2009 Aylık Gündem

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2008 13:46

Numaralandırmada bir hata yapıyorsunuz!
Karaköy-Beyoğlu ve Kabataş-Taksim, bunlar da bu sistemi dahil olmalı. Ve Karaköy-Beyoğlu bence tarihî M1 olmalı. Ya ard arda numaralandırılacak, veya bir numaralandırma sistemi düşünülecek, hat plânlandığında, yapılmadıysa bile, numarası serbest tutulacak, yani, M1, M2, M3 ... diye gidecek, diyelim M6 eksik, M7 yapıldı bile, o zaman M6 proje olarak hâlen kalacak, eninde sonunda olacak hat M6 olacak.

Marmaray Mx mi yoksa Bx mi, bir de o var, o da belli değil. M sistemine dahil olmasında sakınca görmüyorum, o zaman banliyö şebekesini de metro şebekesine dahil görürüz, ama teknik olarak yine de banliyö ile metro arasında fark var.

Ben şu metronun Yenikapı'dan batıya doğru gitmesine şaşıyorum, bu böyle bir yerde yazılı mı? Bence Hacıosman (nerede bu ya?) - Yenikapı bir hat. Ama buna benzer başka gariplikler de var, A'dan B'ye metro tasarlıyorlar, B'den C'ye devamı "hafif metro". Ne o yani? Hat devam ediyor da, tren mi değiştirecekler? Bu çok garip bir plânlama.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 13:52

alabay yazdı: Ben şu metronun Yenikapı'dan batıya doğru gitmesine şaşıyorum, bu böyle bir yerde yazılı mı? Bence Hacıosman (nerede bu ya?) - Yenikapı bir hat. Ama buna benzer başka gariplikler de var, A'dan B'ye metro tasarlıyorlar, B'den C'ye devamı "hafif metro". Ne o yani? Hat devam ediyor da, tren mi değiştirecekler? Bu çok garip bir plânlama.B. Alabay
1-Hacıosman: Maslak kuzeyinde, Sarıyer'e gelmeden önce.

2-Yenikapı-Bakırköy olarak proje var. İstanbul Metrosunun ana omurgası bu: BAKIRKÖY İDO-HACIOSMAN. Güzergahı; Bakırköy Meydan, İncirli, Zeytinburnu İçi, Koca Mustafapaşa, Yenikapı, Unkapanı, Şişhane, Taksim, Şişli, Levent, 4.Levent, Maslak, Hacıosman şeklinde.

3-A'dan B'ye Metro devamı LRT diyorsun ya?

Örnek verirsen açıklamaya çalışalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17240
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Pzt, 2008 14:04

A dan B ye metro lrt den kasın şu Otogar-Kirazlı LRT, Kirazlı-Başakşehir metro, ama bu iki hat birbirinin devamı değil, Başarı olduğu gibi tüm İstanbulluları yanıltan sürekli bu hatalı beyanati sağda solda tekrarlayanlar :)

İkisi ayrı hatlar Otogar-Kirazlı ve devamında Halkalı hattı ki tamamlandığından Yenikapı-Otogar-Kirazlı-Halkalı olması durumu var LRT kapasitesinde tasarlanıyor yani araçlar ve istasyonlar buna göre, Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir ise metro kapasitesinde tasarlanıyor devamı ise Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir benim anladığım da bu.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 14:22

Evet bu bizim yöneticilerimizin iş yapış şeklimizden kaynaklanan yanlış bir anlama. Proje Yönetimi felsefesine sahip olan bir yönetim ne yapar?

Önce Otogar-Bağcılar arasını Halkalı olarak LRT olarak tamamlar. Ya da eşzamanlı olarak OLİMPİYATKÖY-BAKIRKÖY olarak metroyu yapar. Kirazlı diye arada bölmez. Bölsede ÖNCE BAKIRKÖY MEYDANA VURUR KAZMAYI. Bakırköy'de kazma vurulmadan taaa İkitelli tepelerinde metro yapacam diye uğraşmaz. Bizde ne oluyor LRT, METRO karmakarışık oluyor. Sonra çık işin içinden.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 May Pzt, 2008 18:50

Yani o hatlar orada sadece kesişiyor mu? Hm.

Başka bir ki yerde daha görmüştüm gibi geliyor bana, ama ne yazık ki elimdeki kayıttaki flash filmi ortada yok. Orada bir hattın "devamı" başka tarzda görünüyordu.

Ama belki hakikaten de yanlış anlatılıyor. Öte yandan, Üsküdar-Dudullu "lrt", Ümraniye-Bostancı metro, bunu da pek anlayamadım, yani tek bir sistem şebekesi kuracaklarına onlarca "ada parsel" oluşuyor gibime geliyor, bu çok pahallıya patlayacak.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 May Sal, 2008 12:55

alabay yazdı:Ama belki hakikaten de yanlış anlatılıyor. Öte yandan, Üsküdar-Dudullu "lrt", Ümraniye-Bostancı metro, bunu da pek anlayamadım, yani tek bir sistem şebekesi kuracaklarına onlarca "ada parsel" oluşuyor gibime geliyor, bu çok pahallıya patlayacak.
B. Alabay
Üsküdar-Çekmeköy LRT değilde metro diye tahmin ediyorum. Bostancı LRT diye biliyorum.

Sormak lazım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 May Sal, 2008 12:58

Ben Üsküdar'ı hep ve her zaman "lırt" fırt diye biliyorum. Aslında bence İstanbul'da lırtlık hiç bir yer yok, ama kim dinler ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 May Sal, 2008 13:00

Başlarken lırt diye başlarlar sonra kafaları dank eder metroya çevirirler.

Ör. Kadıköy-Kartal

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 May Sal, 2008 19:15

Ohoo, onu at ara... pardon, tramvay olarak başlamışlardı. Çongçingleştirmelerini bekliyorum, haha! .lol

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Çrş, 2008 12:11

Ya Sultançiftliği Hattına ne demeli. Önce cadde üstü tramvay olarak başla sonra bir kısmını yer altına al metro diye yuyutturmaya çalış.

Sonra Hafif Metrodur de.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17240
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 May Çrş, 2008 15:50

Ben bugün baştan aşağı gezdim baktım Sultançiftliği hattı olsa olsa kedidir :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 May Çrş, 2008 15:55

Catray hee :)

Bu arada bende dün Esenler civarındaydım. Metroyu kullandım. Esenler İstasyonunun yeri değişecekti. Üste alınacaktı. Hiç bir çalışma göremedim.

Sondurak tarafındaki Menderes İstasyonunda dışarıdan gözlemlediğim kadarı ile elektromekanik işler yapılıyor gibime geldi. Malzeme indirme vinci vardı. Dolayısıyla MENDERES-ÜÇYÜZLÜ arasında ray işleri var galiba.

Kirazlı istasyonunda ise kaba inşaat var. 29 Ekim'e 170 gün falan var. Yetişeceğini hiç sanmıyorum.

Kilitli

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön