tr-TS.09 » 2009 Aylık Gündem

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 13:21

M4 neden dedinki abi.

M1: Hacıosman-Yenikapı (bütün olarak düşünemezmiyiz)
M2: Bakırköy-Başakşehir
Sen bizi hiç takip etmemişsin Mehmet, üzgünüm ama yazılıdan 0 aldın :) belki sözlüde kurtarırsın nasıl olsa MEB kanun çıkardı ama 5 ten fazla çakma bak :P :)

M1 Yenikapı-Havalimanı
M2 Hacıosman-Yenikapı
M3 (Yenikapı)Otogar-Kirazlı(Halkalı)
M4 (Bakırköy)Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir

numaralandırmayı kronolojiye ve hattın bütünlüğüne göre yapıyoruz dolayısı ile sıradaki ilk açılacak metro hattı Otogar-Kirazlı sonrasında benim öngörüme göre Kirazlı-Başakşehir olduğu için M4 dedim, eğer Kadıköy-Kozyatağı daha önce işletmeye alınırsa M4 o olur, hadi bakalım kapışsınlar :P aslında bu saatten sonra kurumun bu numaralandırmayı şimdiden yapması lazım yani böyle tahminlerle değil, belki temel atma tarihine göre numaranlandırılmalı ha M6 M3 ten önce açılabilir, bunda bir engel ya da başka bir şey yok bunun örnekleri de var zaten. :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 13:50

Esat yazdı:
M4 neden dedinki abi.
Sen bizi hiç takip etmemişsin Mehmet, üzgünüm ama yazılıdan 0 aldın :) belki sözlüde kurtarırsın nasıl olsa MEB kanun çıkardı ama 5 ten fazla çakma bak :P :)

M1 Yenikapı-Havalimanı
M2 Hacıosman-Yenikapı
M3 (Yenikapı)Otogar-Kirazlı(Halkalı)
M4 (Bakırköy)Kirazlı-Olimpiyat-Başakşehir
Yenikapı-Havaalanına H1 denmesini kastetmiştim? Hafif Metro anlamında. H2'de Sultançiftliği olur. Sultançifliğinin hafif metro mu tramvay mı karıştırabilirler, zaten İETT'de bunu karıştırıyor?

İyisimi Sultanbçiftliğe AĞIR TRAMVAY diyelim. Tramvay sisteminin üstünde anlamında :D


(Ama sana katılıyorum kronoloji önemli.)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 14:01

Yenikapı-Havaalanına H1 denmesini kastetmiştim? Hafif Metro anlamında. H2'de Sultançiftliği olur. Sultançifliğinin hafif metro mu tramvay mı karıştırabilirler, zaten İETT'de bunu karıştırıyor?

İyisimi Sultanbçiftliğe AĞIR TRAMVAY diyelim. Tramvay sisteminin üstünde anlamında
O uygulama hatasını ben 2005 yılında yapmıştım HM demiştim hattın koduna birde bununla kalmayıp Esenler kısmına HM1R demiştim :P şimdi Mehmet bu teknik bir tabir bunu sen iyi biliyorsun bunu kaldırdık abi halk dilinde ve gözünde böyle bir ayrıma gerek yok, bak mesela bu yaz UITP LRTS konferansını İstanbul da biz gerçekleştiriyoruz ama bu LRTS nin içine tramvay hatları da giriyor yani bu sadece işletmeciler ya da bu işin profesyonelleri arasında gerekli olabilir ama bizim aramızda bu işin adı metro yani M, bu konu ile ilgili sitedeki başlığa bir şeyler yazmayı düşünüyorum zaten ama bir türlü fırsatım olmadı, sonuç olarak M abi Edirnekapı konusuna gelince biz bu hatta tramvay diyoruz yani T4 (Başar şimdi baştaki T ye takılma zaten bir süre sonra o T inşallah kalkar) neden böyle diyoruz açıklaması uzun sürer ama ısrarla da hat hafif metro olarak adlandırılıyor, ha bu konuda çalışmalar yokmu evet var, sinyalizasyon yapılmaya çalışılıyor hattın üzerindeki tüm hemzemin geçitler üst geçitler ve alt geçitlere çevrilmeye çalışılıyor çalışılıyor da çalışılıyor, tüm bu çalışmalar bittiğinde hattın hafif metro olması dolayısı ile M tagını alması olasıdır bu durumda neler olacağı ya da bu durum için ne yapılması gerektiğini ise şu anda benim dışında kimsenin düşündüğüne de pek ihtimal vermiyorum üzgünüm ama böyle sözlerimi Minority Report filminden bir replik ile bitireyim

"Körler Ülkesinde Tek Gözü Olan Kraldır"

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 14:29

Halk dilinde ayrım yok tabi. Esenler'dekine tramvay diyende var Bağcılar'dakine metro diyende.

Ama literatürde ayrım kesinlikle var. Kapasite olarak saatte 40.000 ve üzeri yol taşıyabilen sistemler "METRO" veya "AĞIR METRO" olarak adlandırılır.

40.000'nin altındaki sistemlere "LRT" veya "HAFİF METRO" denir.

Kapasite konusu ise;

a-İstasyon platformunun uzunluğu yada kısalığı
b-Vagon seri sayısı (6'lı veya 8'li diziler)
c-Sinyalizasyon, Elektirifikasyon detayları
d-Yolcu tahliyesi için ayrılmış alanların (yürüyen bant, koridor genişliği, bilet gişelerinin sayısı, iniş-çıkış alanları, konkors yapıları vs.)
e-Ray açıklığı ve türü

vs....

Sonuç olarak;

HACIOSMAN-YENİKAPI-İNCİRLİ HATTI "METRO"DUR.

Yenikapı-Aksaray-Havaalanı Hattı Hafif Metrodur

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 14:36

Mehmet sen beni anlamadın herhalde dostum ben o ayrımları iyi biliyorum merak etme, hatta elimde çok kıymetli bir LRT nedir ne değildir dökümanımda var :) hafifi ağırı mühendislerin işi onlar literatüre yazsın dursun benim literatürüm yolcu bilgilendirme ve benim işimde bu, yolcu bilgilendirme literatüründe yok, ismi yazılırken Light Rail diye yazılanlar var ama genel kabul gören uygulama işaret dilinde LRT1, L1 ya da LR1 gibi bir sistem yok benim kast ettiğim bu idi, yoksa diğer söylediklerin teknik anlamda doğrudur bir sorun yok.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 May Cum, 2008 14:38

Tamamdır abi. O zaman. O dokümanı bana gönderirmisin gmail'den.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 14:46

Herkes faydalansın belki de sende vardı bu döküman ya ben bayağı bir incelemiştim bence çok faydalı bir eser :)

Buradan indirebilirsiniz.

Not: linki yazdım ama dosya indirilemiyor ilginç isteyenler bana yazsın mailine atayım,

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5270
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Cum, 2008 16:06

PDF problemsiz indirilebildi burada.

Ya, yine mu şu LeReTeTe öyküsü başladı? Bu ne yahu? Berlin'deki metrolın değişik sistemlerden oluşmasi metro sistemini metroluktan mı çikardı. Asıl o laylaylötete özel bir "tramvay" sistemi, o kadar. Havalimanı Lelete olsun, Petete olsun, metro. Funikülerler de METRO! Al bi de bunu ye! Önemli olan şebeke. Otobüs/tramvay şebekesi var, metro/funiküler bir sistem, banliyö treni/tren bir sistem. O kadar basit.
Ve evet, M1'den M... bilmem kaça kadar evvelden bir tasarım yapılmalıydı. Baştan. B1 ... onlar ne oldu, belli değil, Türkiye'nin Namusunu Çökerten Sayfa'da (utanalım, tövbe edelim!) bu M ve B ile simge yarışması bile yapmıştık *eskiden* ...
Esat, T harfine takılmıyorum, bari bir tabir bulunmuş ya, helâl et yemeği!

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Cum, 2008 16:11

yok bence bir problem yok bu işe ilk imza atan adam olarak ben yeterince mağrur, gururlu ve onurluyum ha şu anda bile kim biliyor kimse, ileride kim bilecek hiç kimse önemli değil Allah benden razı olsun :D

B konusuna gelince yeni uygulamada B lere numara verilmedi bir sorun mu bence değil zaten Marmaray bitince sisteme nasıl dahil edileceği de muamma bence M numara sistemi içine alınmalıdır, çünkü teknik olarak metro kapasitesine yükseltilecek ya (çok saçma aslında şu anda kapasitesi daha yüksek) daha doğrusu metro teknolojisine yükseltilince metro olacak ha işletmecisi Marmaray A.Ş. olacak, iyi de problem ne? o işletmiş bu işletmiş sistem dediğimiz şey tek değilmidir? neden İstiklal tramvayı sistemde yok? banliyöler olacakmı olmayacak mı ben diyorum olmayacaksa bile şimdiden düşünülsün ya da meydan düşünenlere bırakılsın ve onlara biat edilsin.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 10:10

Numaralandırma konusunda işin içinden çıkamayacaklar. Aynı İETT HAT NUMARALARI gibi karmakarışık olacak.

Neden?

Makro bir stratejik plan yok da ondan. Kısa vadeli düşünülüyor. Maalesef.

Bence M1'den başlayıp sırayla vermeliler. Örnek olarak;

M1: Marmaray
M2: Hacıosman-Yenikapı-Bakırköy (tek hattır burası)
M3: Havaalanı-Yenikapı
M4: Bakırköy-Başakşehir
M5: Yenikapı-Kirazlı
M6: Kadıköy-Kartal
M7: Beylikdüzü-Bakırköy
M8: Üsküdar-Çekmeköy
M9: Kabataş-Beşiktaş-Tekstilkent

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17273
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Pzt, 2008 10:16

Bunu onlar düşünmüyor zaten Mehmet mümkünse de düşünmesinler abi :) bizim yaptığımızın başına bir iş gelmesinde her şey yolunda yürür, biz kimmiyiz İstanbul Ulaşım A.Ş. :) yani biz bu numaralandırmayı yaptık zaten yukarıda da verdim ama ileriye dönük numaralandırma da sanırım burada da bir karışıklık var şu anda umarım karışıklık oluşturan durumlar giderilir de biz yaptık demenin zevkine varırız.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Pzt, 2008 11:04

Sistemin oturması uzun sürecek. Bundan dolayı numaralandırmanın oturması da zor oturur.

Kilitli

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön