tr-TS.09 » 2009 Aylık Gündem

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 Oca Cum, 2009 16:30

Metro, Şişhane’den Maslak’a uzadı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından inşaatı bitirilen Taksim-Yenikapı Hattı Taksim-Şişhane istasyonu ile 4. Levent- Atatürk Oto Sanayi Metro Hattının açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Başkan Kadir Topbaş ile yaptı.

- İstanbul Metrosu kuzeyde (4. Levent-Maslak 5,5 km.) ve güneyde (Şişhane 1.650 metre) toplam 7,15 km metro hattının açılışı yapıldı.
- Şişhane-Maslak arası 21 Dakika
- Şişhane ile en gelişmiş sanayi sitelerinden Maslak- Atatürk Oto Sanayi Sitesi arası ve İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencilerini Maslak’taki kampuslerine kadar ulaştıracak bu hat, öğrenci ve çalışanlar için de ulaşımda büyük bir rahatlama getirecek.
- Şişhane-Maslak Hattının hizmete alınmasıyla, Taksim - 4. Levent Metro Hattında halen 200 bin olan günlük yolcu sayısında en az %100 artış bekleniyor.
- Hat üzerinde aktarmasız seferler Temmuz 2009’dan itibaren gerçekleşecek.

Açılış yapılan Taksim-Şişhane arası Metro Hattı 1.650 metre. Bu hattın hizmete alınmasıyla;
- Şişhane-Taksim: 2,5 dakikada
- Şişhane -Maslak: 21 dakikada alınacak
Maliyet;
Kaba inşaat: 20 milyon TL
Elektromekanik işler: 40 milyon Dolar.
92 adet metro aracı alım maliyeti: 127 milyon Dolar
Şişhane İstasyonu:20.000 m2
Derinlik 30 ila 40 metre arasında değişmektedir.
Şişhane İstasyonu’na 5 ayrı noktadan giriş-çıkış yapılabilecek.
1. Kasımpaşa yaya bağlantısı,
2. Refik Saydam Caddesi
3. Beyoğlu Vergi Dairesi
4. Beyoğlu Belediyesi önü
5. İstiklal Caddesi (Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi önü)
İstasyonlarda engelliler için asansörler var.

Şişhane İstasyonu Sanat Panoları Bilgileri
Metro İstasyonları ilk defa bu istasyonda temalı hale getirildi. Her istasyonda çeşitli sanatçıların ürünleriyle, İstanbul’a ait süreçler ilgili istasyonların anlamına uygun olarak tezyin edildi.

Mesela Şişhane İstasyonu, Kasımpaşa yaya bağlantısı panosu dört panodan oluşuyor.
1.panoda; İstanbul’un Fethinden önce yaşanmış dönemlere ait (Bizanslılar, Cenevizliler gibi) eserlerin kullanıldığı kolaj çalışması, çağdaş desenler ile birleştirildi.
2.panoda; İstanbul’un Fethi tasvir edildi.
3. pano; Osmanlı Dönemini anlatan kolaj çalışmasıdır.
4. panoda ise modern Türkiye’yi simgeleyecek eserler seçildi. Panoda Asya ve Avrupa kıtalarını simgeleyen halkalar Türkiye ile köprü oluşturdu.

4.Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) Hattı Açılışı:

4. Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) arası; 5,5 km.
Açılışı yapılan bu hattın temeli, 12 Mart 2005 tarihinde Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmıştı.
Maliyet:
525 milyon TL
92 adet vagon 127 milyon Dolar
İstasyonlar:
-Sanayi İstasyonu,
-İTÜ Ayazağa İstasyonu,
-Atatürk Oto Sanayi (AOS) İstasyonu

Sanayi Mahallesi İstasyonu
Toplam alan: 12.000 metrekare
18.yy Sanayi Devrimini hazırlayan nedenleri ve oluşumu; seramik, cam, metal ve ışık etkili mixmedia tekniği ile panolara yansıtıldı.

Atatürk Oto Sanayi İstasyonu
Toplam alan:9600 metrekare
Anadolu toprakları üzerinde yaşayan medeniyetlere ait insanların tekerlek ile olan serüveninin, Hitit, Asur, Sümer, Antik Roma, Grek, Bizans, Selçuklu, Osmanlı, Cumhuriyet Dönemi kültürüne ait desenlerle anlatımı, cam çelik alüminyum seramik ve aynalardan müteşekkil panoda mixmedia yöntemiyle üretilmiştir.

İTÜ İstasyonu
Toplam alan 15 bin 350 m2
Bu istasyonda da teknolojik gelişmelerin tarihi süreci seramiklere yansıtıldı.

IV. Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) Hattının kalan 2,5 kilometrelik kısmının Darüşşafaka- Hacıosman- Seyrantepe/Stadyum İstasyonu inşaatları ise devam ediyor.

Hatta Kullanıma Alınacak Vagonların Özellikleri:
Toplam: 92adet vagon (1 adedi, 1 milyon 400 bin Dolar)
Toplam 127 milyon Dolar
- Güney Koreli Hyundai Rotem firması tarafından üretiliyor.
- Yolcu Taşıma Kapasitesi: 242 kişi, (oturan 56 kişi/ayakta 185 kişi)
- Sürat: 80 Km / saat
- Tren Yolcu Taşıma Kapasitesi: 968 kişi (4’lü dizide)/1936 kişi (8’li dizide)
- Tüm vagonlar klimalı
- Aracın hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeli
- Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini gösteren “dinamik yol haritası” olacak.
- Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip.

800 milyon TL ile gerçekleştirdiği Metro yatırımı ile 8,5 Kilometre uzunluğundaki mevcut Taksim – 4.Levent Metro hattı, 7,15 Km daha büyüdü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 Oca Cum, 2009 20:29

Ocak Cirosu :

2 Ocak - Haliç Köprü Geçişi Çalışmalarına Gülermak firması başladı.

30 Ocak - M2 hattı 2. etap güney ve kuzey 1. etap uzamaları hizmete açıldı.


Şubat Gündemi :

20 Şubat - T4 hattı 2. etap Şehitlik - Topkapı bölümünün işletmeye alınması.

xx Şubat - Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme metrobüs hattının işletmeye alınması.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Pzr, 2009 18:25

2 Şubat: Haliç Köprü İnşaatının 1 ayının geride bırakılması :):):):)


Bu arada şehitlik hattının uzatmasında test sürüşleri bir kaç güne kalmaz başlayacakmış. Zaten Ulubatlı İstasyonu'nda yeni vagonlar park halinde duruyor. Bazen gidip geliyorlar.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 271
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 05 Şub Prş, 2009 09:30

Şişhane-Maslak Metrosu'nun seyir defteri
İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik sorununu en aza indirmek için Toplu Ulaşım yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2012 yılına kadar 217 km, 2023 yılında ise 618 km raylı toplu ulaşım sisteminin hayata geçirilmesi planlanıyor. İşte, Şişhane-Taksim, 4.Levent-Maslak Metrosu’nun seyir defteri.

TAKSİM – ŞİŞHANE

Kaba inşaat başlangıç tarihi: 22 Ekim 1998
Temel atma töreni: Aralık 1998
* Kaba inşaat 2002’de kısımlar halinde bitmeye başladı. Elektromekanik ihale yapıldı ancak hem kredi konusu çözülemedi hem de Koruma Kurulu’ndan köprü için onay alınamadığı için o zamanın yöneticileri hattın elektromekanik işlerini başlatmadılar.
* Yaklaşık 3 yıldır kaba inşaat halinde bekletilen tünellerin elektromekanik işlerinin başlatılması kararı 2004 yılında verildi.
* İlk olarak kredi sorununu çözerek işi başlattık. Kurul’dan da 10 yıldan fazla bir süredir onay alamayan köprü için yeni bir tasarımla onay alındı. Köprü yapım işine başladı. Haliçte deniz sondajları yapılıyor.
* Haliç geçiş köprüsü 20 ayda tamamlanacak. 2010 sonunda Yenikapı’ya kadar yapım işini bitirilecek.

4.LEVENT – ATATÜRK OTO SANAYİ (MASLAK)

Temel atma: 12 Mart 2005
Deneme sürüşü: 29 Ekim 2008
Hizmete alınma 30 Ocak 2009

1) Taksim- Şişhane (1.650 metre)
2) 4.Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (5,5 km)
Eklenen istasyonlar: Toplam 4 adet
Güneyde: Şişhane İst.
Kuzeyde : Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Maslak A.O.S.
Mevcut 6 istasyonla beraber toplam 10 istasyon oluyor.
İstasyon alanları:
Şişhane : 20.000 m2
Sanayi : 12.000 m2
İTÜ-Ayazağa : 15.350 m2
Atatürk O.S. : 9.600 m2


92 METRO ARACI

* Yeni metro vagonları Güney Kore’de üretiliyor.
* İlkini 12 Eylül 2008 gece 24:00’de hatta indirdik.
* Bugüne kadar 24 vagon teslim alındı.
* 2009 sonuna kadar 92 vagon teslim edilecek ve hizmete alınacak.
* Temmuz ayından itibaren gerekli dönüşümler tamamlandığında Taksim-4.Levent hattında da yeni vagonlar hizmete girecek.
* Hattın kapasitesi açılışımızdan itibaren tedricen artarak yıl sonuna kadar 4 katına çıkartılacak. .
* Taksim-4.Levent hattında çalışan vagon sayısı 32. Yıl sonunda Taksim-Darüşşafaka arasında 124 vagon hizmet verecek.
* Halen Taksim-4.Levent hattı günde maksimum 200.000 yolcu taşımaktadır. Yıl sonuna kadar 4 katına çıkması öngörülmektedir.
Bu araçlarda konfor farkları :
* 4 vagondan oluşan bir dizide vagonlardan birbirine geçiş imkanı sağlandı. Böylece yolcunun homojen dağılımı imkanı oluşturuldu.
* Araçların tümü klimalı.
* Kapı üstlerine “dinamik yol haritası” eklendi. Yoldan aldığı sinyallerle aracın hangi istasyonları geride bıraktığını ve hangi istasyona doğru gitmekte olduğunu on-line olarak dijital gösterge ile yolculara gösteren bir sistem.
* Vagonlarda konuşlandırılan LCD ekranlarla yolculara hem yol bilgileri verilecek hem de İstanbul hakkında haber, hava durumu bildirimleri yapılabilecek.
* Aracın istasyonda hangi taraf kapısının açılacağını okla gösteren ayrı bir ekran eklendi.
* Araçtaki tüm malzemeler yangına dayanıklı malzemeden imal edildi.
* Araçların yolcu kapasitesi : 1.936 kişi (8’li dizi)

SEYAHAT SÜRELERİ:

Taksim-Şişhane : 2,5 dakika
Mevcut Taksim-4.Levent hattı: 12 dak
4.Levent- Maslak A.O.S. : Başlangıçta : 9 dak., 29 ekimden itibaren 7 dakika

METRO SİSTEMİNİN DİĞER AÇILIŞ TARİHLERİ

2009 Ağustos ayı başında:
Seyrantepe/Stadyum istasyonu ile triyaj (metro araçlarının tamir bakım merkezi) alanı açılacak. Galatasaray stadyumu bitmeden metro bölgeye ulaşmış olacak. Taksimden isteyen yolcular maslak yönüne, isteyenler de sanayi istasyonundan sapan 3.hatla Seyrantepe polis lojmanları komşuluğundaki istasyona gidebilecekler.

29 ekim 2009:

Darüşşafaka istasyonunun açılışı.
Metronun son istasyonunu bir istasyon daha ilerletecek.

Haziran 2010:
Hacıosman istasyonunun açılışı

Bu yönde proje kapsamındaki son istasyon hizmete girecek. Şişhane – Hacıosman arası 17,5 km lik bir hat olacak.

2010 sonu: (hedeflenen)

Yenikapı istasyonunda ortaya çıkan tarihi eserler ve gemiler için yapılan arkeolojik kazının bu yaz sonu bitmesi planlanıyor. İnşaatı 2010 sonuna bitirip 2011’in ilk yarısında metroyu Yenikapı’ya ve aynı zamanda Yenikapı ile Aksaray arası Hafif Metro bağlantısını tamamlamak Havalimanı- Hacıosman aksını oluşturmak.

RAYLI SİSTEM ÇALIŞMALARI

1)Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro hattı :
19 km, 17 istasyon
2)Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey Metro Hattı :
25 Km. 19 İstasyon
3)Bakırköy İDO Sahili-Bağcılar(Kirazlı) Metro hattı :
9 Km. 8 İstasyon.
4)Bakırköy - Beylikdüzü Metro hattı:
25 km, 18 istasyon
5) Kadıköy – Kartal :
21,7 km 2010’da

2004 öncesi toplam raylı sistem : 44 km
2004-2009 arası tamamlanan : 29 km
Artış oranı : % 65
Planlanan toplam raylı sistem : 618 km


* Edirnekapı - Topkapı hattında şubat ayı içinde yolcu taşınmaya başlanacak

*Otogar – Bağcılar - İkitelli hattı 2009 sonuna kadar hizmete girmesi planlanıyor


Büyükşehir böyle söylemiş

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 05 Şub Prş, 2009 16:24

Havalimanı- Hacıosman aksını oluşturmak

Ben mi yanlış anlıyorum, yoksa başkaları mı "aks" nedir, yanlış anlıyor?! :shock:
Aks değil ki, imkân belki, ama aks değil.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Şub Prş, 2009 16:29

:) Yok ilginç bu sefer sen doğrusun :P :) deveye sormuşlar neren eğri deve demiş ki hangi aksım doğru ki? Tabii ki bu bir aks değil, sadece tamamen raylı sistem kullanarak Havalimanına ulaşabilmektir. Ama senin gözünle baktığın zaman zaten aslında bir aks yok ki? :) Pardon Yenikapı-Taksim-Hacı Osman bir akstır, ya da Marmaraya bir akstır ama senin dikkat çektiğin şey bir aks değildir, ich beglaubige deine idee.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Şub Cmt, 2009 14:54

Sonuçta gündem sadece İstanbul' a ait değil :) Güneyden de güzel haberler var

''ŞUBAT AYI SONUNA DOĞRU FAALİYETE GEÇMESİ PLANLANIYOR”

Köprülü, Adana-Mersin hattının Türkiye'de demiryolu ulaşımında en fazla kullanılan hatlardan birisi olduğunu vurgulayarak, ''Günlük 50 seferin yapıldığı bu hatta bu hatta her gün 15 bin yolcu taşıyoruz. Şubat sonuna doğru faaliyete geçirmeyi planladığımız yeni setler sayesinde bu hat üzerindeki günlük taşınan yolcu sayısını 15 binden 20 bine çıkaracağız'' dedi.

Daha konforlu ve hızlı tren işletmek amacıyla çok önemli çalışmalar yaptıklarını, bu kapsamda Adana-Mersin arasındaki 49 olan hemzemin geçit sayısını 33'e indirdiklerini anlatan Köprülü, bu geçitlerin tamamını kontrollü hale getirdiklerini sözlerine ekledi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 09 Şub Pzt, 2009 11:47

Marmaray'da Ayrılıkçeşme'den tünel kazmaya Aralık 2007'de başlayan TBM Üsküdar'a ulaştı. 3.5 km'lik tünel 13 ayda kazıldı. İyi bir performans.

Diğer göz tünelde 1.5 ay sonra Üsküdar'a ulaşacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Şub Pzt, 2009 23:22



Bu linkte Marmaray gezisinde almış olduğumuz bilgide ortalama 10 metre denilmişti, 3500/10= 350 gün yapar, tabii ilerlenmeyen günler olduğunuda belirtmişiz, yani çok büyük bir sarkma yok aşağı yukarı 40-45 gün, güzel iş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 11:41

Bu ayın en önemli gündemi bence Yenikapı arkeolojik kazılarının bitmesidir. Bakanın açıklaması bu ay sonu idi. Ama tutarmı tutmaz mıbelli olmaz. Keşke tutsa. Tutmasa da en azından sona yaklaşıldı emektir. Mart veya Nisan'da TBM kazısı Sirkeci'ye doğru kazmaya başlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Şub Sal, 2009 17:11

Şubat gündemine dair bir şey kalmadı sanırım, Mart için gelen ilk haber Metrobüsün Anadolu yakası çalışmalarının tamamlanmış olması ve önümüzdeki hafta deneme seferlerinin başlayacak olması.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 24 Şub Sal, 2009 17:26

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=441


Mart ayının ilk haftası Şehitlik-Topkapı uzatması halkın hizmetine sunulacak. Deneme seferleri cumartesi başlamış. 15 günlük denmeyi yeterli görmüşler.

Her zaman seçim olsa keşke :)


“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir