gnl-M.09 » 1.5 Milyar Euro'ya Kaç Km Metro Hattı Yapılır?

Cevapla
Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

gnl-M.09 » 1.5 Milyar Euro'ya Kaç Km Metro Hattı Y

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Haz Prş, 2008 16:07

http://www.sondakika.com/haber-1-5-mily ... luk-kredi/

Az buz değil. 1.5 milyar euro. 3 Miyon YTL demek. Tarihte görülmemiş kaynak metro için. Peki kaç km metro hattı eder bu para.

Km başına metro maliyeti 50 milyon dolardı sanırım. Yanlış hatırlamayayım. (4.Levet-Hacıosman 8 km 420.000.000 USD dediler)

Ozaman bu para 20-25 km temiz metro demektir.

Sizce???

Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 12 Haz Prş, 2008 16:41

Tek umudum Bir anda 5/6tane metro inşaatına başlamamaları
Yoksa Metro başına düşen kaynak azalır.
bir veya iki hatta önem verilmeli ve üçer durak aralıklarla köstebekler konmalı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Haz Cum, 2008 18:19

Bence hepsine birden başlasınlar bitsin bu iş. Yıllarca şantiye mi olacak her yer. 5 senede hepsini birden başlarlarsa bitirebilirler. 5 sene çekerim. Ama yıllara dağılırsa mahvoluruz.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/9174393.asp

Kadir amcada benim gibi düşünüyor olmalı. Hepsine 2009 da start diyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cum, 2008 18:59

Mehmet sen diyorsun ki hepsine birden başlansın 5 sene de hepsin bitsin? Peki buna inanıyormusun yoksa gönlünden geçen mi? Aklınız alıyormu hele ki İstanbul' da, hele ki proje bazlı çalışma nedir, çalışma disiplini nedir gibi soruların cevaplarının olmadığı bir ülkede? Senin 5 yıl çeker sonra rahatlarız dediğin işkence bu şehre 50 yıllık bir zülum olur bence :) Bana kalırsa bu para ile en acil hat neresi en fazla ikisine kaynak aktarılsın yapılsın bitsin, sonra kalırsa başka bir hatta daha başlanır ama sizde biliyorsunuz ki başlayan hiç bir işte verildiği paraya bitmez durmadan ilaveler ek ödenekler olur yani 5/6 hat derken zaten o para ancak 3 hat yapar hepsinin yarım kalması riski her zaman var, yarın ne olacağını biliyormuyuz dolar/euro, siyaset? Size 5 yıllık kalkınma planınızı değil 5 günlük hesabınızı verin diyorum? :) Eh buradaki tek pesimist benim biliyorum ama öyle işte ne yapalım

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Haz Cum, 2008 19:30

Yok, tek sen değilsin, ben sadece susup, ne olacağını bekliyorum. İstanbul'a New York, Londra, Paris, Berlin metrosu, hem de dahisi, lâzım diyorum hep ... ya hakikat?

B. Alabay

PS: Şu hat numaralandırmasını bir bitirelim biz ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Pzr, 2008 11:58

Kaynağın kullanılacağı yerleri açıklamışlar
4. Levent-Ayazağa-Hacıosman Metro Projesi:
12.7 km. uzunluğundaki proje, 316 milyon Euro bedelle ihale edildi. Proje, Alarko ve Makyol ortaklığı tarafından yapılacak. Projenin finansmanı, Fransız Kalkınma Bankası (AFD) ile Avrupa Yatırım Bankası tarafından sağlanacak. Fransız Kalkınma Bankası’ndan, 120 milyon Euro temin edilecek. Toplam 15 yıl vadeli olan AFD kredisi, 5 yıl geri ödemesiz olmak üzere 10 yılda geri ödenecek. Projenin kalan finansmanı Avrupa Yatırım Bankası’ndan, 196 milyon Euro ile sağlanacak. Toplam 20 yıl vadeli olan EIB kredisi, 5 yıl geri ödemesiz olmak üzere 15 yılda geri ödemesi yapılacak.

Kadıköy-Kartal Metro Projesi:
751 milyon Euro bedelle ihale edildi. 21.7 km uzunluğunda. Astaldi+Gülermak+Makyol İş Ortaklığı tarafından yapılacak. Projenin finansmanı, Fortis Bank, Calyon, Dexıa/Deniz Bank, Vakıfbank, Depfa Bank, ABN AMRO, Societe Generale, Unicredit Corporate Banking, Black Sea Trade and Development Bank, Mcc- Mediocredito Centrale ve West LB AG tarafından temin edilecek. Projenin finansmanı için 526 milyon Euro ticari kredi; 225 milyon Euro ihracat kredisi sağlanacak. İnşaat finansmanı için temin edilen ve toplam 10 yıl vadeli olan 526 milyon Euro’luk ticari kredi, Euribor + 2.20 faiz oranı ile alınmış olup, kredinin 3 yıl geri ödemesiz olmak üzere 7 yılda geri ödemesi yapılacak. Projenin elektromekanik kısmı için 225 milyon Euro’luk ihracat kredisi toplam 14 yıl vadeli olan söz konusu kredi, 4 yıl geri ödemesiz olmak üzere 10 yılda geri ödemesi yapılacak.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Projesi:
Henüz ihalesi tamamlanmayan ve 19.6 km uzunluğunda olan projenin bedeli yaklaşık olarak 1.063 milyar Euro olarak hesaplandı. Avrupa Yatırım Bankası ile imzalanan 700 milyon Euro’luk kredinin, 504 milyon Euro’luk kısmı söz konusu projede kullanılacak. Kredinin kalan tutarının 4. Levent-Ayazağa-Hacıosman Metro projesinde kullanılacak.
Göründüğü üzere İBB de Yenikapı dan ümidi kesmiş :) Anadolu yakası projeleri ise bence doğru hedefler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 10:50

Esat yazdı: Göründüğü üzere İBB de Yenikapı dan ümidi kesmiş :) Anadolu yakası projeleri ise bence doğru hedefler
Birde İDO ve İGDAŞ'ın satılmasıyla 7 ayrı hatta birden başlayacağız fantezisi var. Yenikapı derken Taksim-Yenikapı için finansman sağlanmıştı. O konuda sıkıntı yok ama M2 BATI UZATMASINI (İncirli uzaması)kastediyorsan haklısın. Yapmayabilirler.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=16097

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 16 Haz Pzt, 2008 11:48

Göründüğü üzere İBB de Yenikapı dan ümidi kesmiş Anadolu yakası projeleri ise bence doğru hedefler
Bence İBB Metrobus'ü Mecidiyeköy'e görürerek Tarihi yarım adanın yükünü azaltmayı düşünüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Haz Pzt, 2008 12:11

Tarihi bölgeye günde milyon girip çıkıyor. Metrobüs kıyısından köşesinden geçiyor. DAMARDAN GİRMELİ BİR SİSTEM.

Ama nisbi bir rahatlama yapacaktır tabi.

Cevapla

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön