7. sayfa (Toplam 11 sayfa)

8 EYLÜL KERAMETİ

Gönderilme zamanı: 25 Ağu Pzt, 2008 11:25
gönderen Mehmet Kasım
Eylül ayı hem ramazan hemde okulların açılış zamanı. Okullar 8 eylül'de açılacak. Her sene olduğu gibi ana konu; ulaşım olacak. İBB'de zevahiri kurtarmak için o gün bazı önlemler alacak. Bir kaç senedir o önlemler tutuyor. Asıl anlatmak istediğim şu:

O gün İBB Başkanı çıkacak tv'lere şu şu önlemleri aldık. Ve şunları açıyoruz diyecek. Özellikle BU AÇIYORUZ CÜMLESİ içinde pek çok şeyi barındırıyor.

Mesela;

1-Metrobüsün Zincirlikuyu etabını açıyoruz.

2-Metroyu Taksim'den Şişhaneye uzatıyoruz. Açıyoruz.

3-4.Levent-Maslak hattında son rötuşlar var. Kısa sürede açacağız.

4-Edirnekapı Metrosunu Topkapı'ya uzatıyoruz. Az kaldı. Normal seferlere başlayacağız.

5-Diğer yandan Otogar Hattını Kirazlı'ya uzatma çalışmalarımız devam ediyor. sene sonuna kadar bitireceğiz.

GÖRÜDÜĞÜNÜZ GİBİ YOĞUN BİR ŞEKİLDE ÇALIŞIYORUZ. Yapacağız, edeceğiz,halledeceğiz vs vs vs....... :D :D :D

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Prş, 2008 13:05
gönderen Mehmet Kasım
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5395


Güney Sanayi dedik durduk bir iki aydır. TBM dedik.önemli dedik. Hattın gidişatını çok etkileyecek dedik. Bakın şimdi Topbaş orayı ziyaret ediyor. Demek ki boşa konuşmuyoruz. Var bir bildiğimiz. Bilgiler bir gelsin bakalım ne olmuş???

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Prş, 2008 14:59
gönderen Mehmet Kasım
http://www.turkiyegazetesi.com/HaberDet ... rid=383827

Büyükşehir 5 yeni raylı sistemi hizmete açıyor

07 Ağustos 2008 Perşembe

Her geçen gün çekilmez bir hal alan trafik meselesine çözüm için geliştirilen raylı sistem çalışmaları hızla devam ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 2008 yılı sonunda inşaatı devam eden 5 yeni metronun açılışını yapacak. Yeni metro hatlarının açılması ile birlikte İstanbul’da toplu taşımacılıkta metronun oranı yüzde 10’lardan yüzde 15’lere çıkacak.

Büyükşehir; sırasıyla Taksim-Yenikapı metrosunun Şişhane kısmı ile birlikte Otogar-Bağcılar- Kirazlı, Kirazlı-Olimpiyatköy (BURASI YALAN HABER) , Topkapı-Edirnekapı ve 4. Levent-Darüşşafaka metrolarını 2008 yılı sonunda faaliyete geçirecek.

Belediye, 34 kilometre uzunluğundaki 5 hat ile kentteki raylı sistem ağını 172 kilometreye çıkaracak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi; temelini 1998 yılında attığı ve 2002’de bitirmeyi planladığı Taksim-Yenikapı metrosunun Şişhane kısmını 29 Ekim 2008’de açacak. Taksim ile Yenikapı arasında yapımı süren Haliç geçişi sebebiyle problem yaşanan, ardından Yenikapı istasyonundaki arkeolojik bulgular nedeniyle istasyon çalışması bekleyen 5.2 kilometre uzunluğundaki hattın Taksim-Şişhane bölümü yıl sonunda bitirilecek.
İstiklal Caddesi’nin altından geçen ve bin 650 metre uzunluğundaki hat sayesinde Taksim-Şişhane arası 3 dakikaya inecek. Metro; Haliç köprü geçişi ile, Süleymaniye’nin altından Unkapanı ve Şehzadebaşı’nı da geçerek Yenikapı’ya ulaşacak. Taksim-Yenikapı metro hattının Aksaray-Havalimanı metrosuna entegresini sağlayacak 700 metre uzunluğundaki hat da Taksim-Yenikapı hattı ile birlikte hizmete alınacak. Taksim-4. Levent metrosunun devamını oluşturan 8 kilometre uzunluğundaki 4. Levent-Seyrantepe-Ayazağa-Atatürk Oto Sanayi Sitesi-Darüşşafaka metro hattında tünel kazı çalışmaları tamamlandı. Hattın 29 Ekim 2008’de 4. Levent’ten Ayazağa’ya kadar olan 3 istasyonluk kısmı açılarak hizmete alınacak. 4. Levent-Darüşşafaka metrosu 580 milyon dolara mal olacak ve hatta saatte tek yönde 70 bin yolcu taşınacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Edirnekapı-Topkapı metrosunu da bu yıl açmayı planlıyor. Toplam uzunluğu 2 bin 130 metre olacak hatta, 4 adet istasyon planlanıyor. Topkapı hattı ile Sultançifliği-Edirnekapı hafif raylı sistemi, Vatan Caddesi’nde Ulubatlı istasyonu ile Aksaray-Havalimanı hafif raylı sistemine, Topkapı’daki istasyon ile Zeytinburnu-Kabataş tramvay hattına, Edirnekapı’da da metrobüs hattına entegre olacak. Saatte 15 bin yolcu taşınacak hattın başlangıç maliyeti 35 milyon dolar olarak belirlenmesine rağmen, daha sonra yapılan proje değişikliği sebebiyle 140 milyon dolara ulaştı.

Temeli 29 Mayıs 2005’te atılan 5.6 kilometre uzunluğundaki Otogar-Bağcılar-Kirazlı raylı sistem hattı da 2008 yılı sonuna yetiştirilmeye çalışılıyor. Toplam 5 istasyonun yer alacağı hatta, saatte tek yönde 35 bin yolcu taşınacak ve 2 dakikada bir sefer yapılacak.

İKİ HAT İHALEDE
Otogar-Kirazlı hattının devamı niteliğinde yapılan 15.9 kilometre uzunluğundaki Kirazlı-Başak Konutları-Olimpiyatköy raylı sisteminde 11 istasyon yer alıyor. Maliyeti 800 milyon dolar olan metro hattı ile saatte 70 bin yolcu taşınacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, uygulama projesi devam eden 64.4 kilometre uzunluğundaki 6 raylı sistem projesinden 2’sinin temelini de 2008 yılında atmayı planlıyor. Anadolu yakasının ulaşımı için büyük önem taşıyan 19 kilometre uzunluğundaki Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu-Samandıra-Taşdelen hafif raylı sistemi ihale aşamasına getirildi. Dış kredi ile yapılacak metronun yıl sonuna doğru temelinin atılması planlanıyor. Keşif bedeli 950 milyon dolar olan bu hatta saatte tek yönde 45 bin yolcu taşınacak. Büyükşehir, Avrupa yakasında ise Bakırköy-Şirinevler-Sefaköy-Avcılar-Beylikdüzü arasında yapılacak olan 25 kilometre uzunluğundaki hafif raylı sistem hattının ihalesini yaparak bu yıl temel atacak. Saatte tek yönde 45 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip hattın tahmini keşif bedeli 1 milyar 350 milyon dolar.

TRAFİK RAHATLAYACAK
İstanbul’un bütün kilit noktalarını birbirine entegre edecek toplam 34 kilometrelik raylı sistem hizmete girdiğinde trafikteki yoğunluk da azalacak.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Prş, 2008 15:52
gönderen Esat
Büyükşehir, Avrupa yakasında ise Bakırköy-Şirinevler-Sefaköy-Avcılar-Beylikdüzü arasında yapılacak olan 25 kilometre uzunluğundaki hafif raylı sistem hattının ihalesini yaparak bu yıl temel atacak.
Nasil yani ya? Eeee Metrobüs ne is yapacak metro ne is yapacak Allah Allah ya gidin parayi baska yere gömün

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Prş, 2008 15:57
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Nasil yani ya? Eeee Metrobüs ne is yapacak metro ne is yapacak Allah Allah ya gidin parayi baska yere gömün
Reklam kokan ifadeler bence.

Ama Beylikdüzü Metrosunun İNCİRLİ-KÜÇÜKÇEKMECE ARASI metrobüs ile çakışmıyor. İç kısımdan geçiyor. Metrobüs ile çakıştığı yer K.ÇEKMECE-TÜYAP arası. Bayağıda uzun bir yer. Ama Avcılar'a kadar uygulama projesi yapılmış. Avcılar-TÜYAP arasını değiştirebilirler. 2 etap halinde yapılacak zaten.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Pzt, 2008 15:26
gönderen Mehmet Kasım
Merak ettiğimiz konular açığa kavuştu.

EYLÜL GÜNDEMİ:

1-2 adet TBM Kirazlı'dan Mahmutbey'e doğru kazmaya başlayacaklar.

2-Diğer 2 adet TBM ise Sanayi'den Mahmutbey'e doğru kazmaya başlayacaklar.

3-Marmaray'da dün bir tüp batırıldı. Ay içinde son tüpünde batırılacağını tahmin ediyorum.

4-Haliç Metro Köprü ihalesine çıkılacak. 15 gün kaldı.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Pzt, 2008 18:31
gönderen Esat
2-Diğer 2 adet TBM ise Sanayi'den Mahmutbey'e doğru kazmaya başlayacaklar.
Bunun bu ay icinde baslamasi cok zor, TBM oraya zaten gelmisti senin de bildigin gibi bu göstermelik bir delis islemi, simdi orada zemin temel insaat islemi yapilacak yani o istasyonun kalici temeli atildi ise üzerine TBM lerin gecisi icin bir zemin atilacak, ve bu eften püften bir is degil o zeminde orada kaliyor sonucta, sonra TBM ler üzerinden gecerek diger tarafta kazacagi yerden baslayacak ben bu isi sen öbür aya birak

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Pzt, 2008 19:37
gönderen alabay
Kendimizi biraz uyutmuyor muyuz? TBM'ler şehrin dışında, eh peki, kabul. Toplu taşım entegrasyon ve sistem tasarımı (durak? numara? hat? anons? ha?) ince ince düşünülmüyor. Köprüler daha ihalede bile değil (yanısıra, Prag'ta Nádraži Holešovice'den (nağdraji holeşovitse) Kobylisy'ye (kobilisi) metro uzatıldı. İlk plânda metroyu köprü ile Vltava'nın üstünden geçirmek düşünülmüştü (eskiden). Ona göre metro istasyonu 7 m derinlikteydi sadece (başkaları 50 metreden fazla derinde). Ama, deli gibi metro raylarını kıvırıp Vltava'nın altından geçirdiler, doğru dürüst, pırtsız bir iş yapmak için. Bu bir misal! Merak edene, C hattının kuzeyduğu Letňany (letnyani) ucu (bak ne güzel anlatılıyor, isim var, hat var, herşey var).

Bence hakikaten olan bir şeylere sevinelim. Ben şu an zaten kötümserim, biliyorum. Aldırmayın diyeceğim, ama Marmaray'da bile 3 veya daha fazla ray yapılmamasını beynim alamıyor. Orası Winterthur (CH) mu, İstanbul mu?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 07:43
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı: Bunun bu ay icinde baslamasi cok zor, TBM oraya zaten gelmisti senin de bildigin gibi bu göstermelik bir delis islemi, simdi orada zemin temel insaat islemi yapilacak yani o istasyonun kalici temeli atildi ise üzerine TBM lerin gecisi icin bir zemin atilacak, ve bu eften püften bir is degil o zeminde orada kaliyor sonucta, sonra TBM ler üzerinden gecerek diger tarafta kazacagi yerden baslayacak ben bu isi sen öbür aya birak
TBM'lerin ileri devam etmesi için ortam hazır. Gözlerimle gördüm. Delmeye başlayacağı duvar ve zemini hazır. TBM'in kafasını sokmak için yerlerini imal etmişlerdi geçen ay. Çok fazla beklemeyecek. Ama dersen ki bu TBM'lerin bakımı, tamiri vs. oluyor. Haklısın. Her istasyona geldiklerinde 15 gün falan bakıma alınıyor. Ama ay içinde kazının başlayacağına eminim. 15'inden sonra bakmaya giderim. Nede ola benim bölgem. Deposite'nin arkasında. Alışverişe gidiyoruz yengenle diyroum ki 5 dakka bekle ben hemen dönüyorum :D İki bakış tamam :D

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 18:09
gönderen Esat
Ne olcak bizim bu hanimlarin hali bazen deli oldugumuzu düsündüklerine inaniyorum :D

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Sal, 2008 19:16
gönderen alabay
Bazen? :-)
Bana çocuk diyor ve gülüyor. Ve zavallı, vozovnalarda saatlerce sıkılıyor.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Çrş, 2008 07:41
gönderen Mehmet Kasım
Benimki sempati ile karşılıyor. Çocukluktan kalma olduğunu anlatıyorum. Sen yaramaz bir çocuksun diyor :D Ama Başakşehir'in ulaşımından o da müzdarip olduğu için sabırsızlıkla bekliyor. Bende gelişmeleri benden alıyor tabi :D