1. sayfa (Toplam 11 sayfa)

tr-TS.09 » 2008 Aylık Gündem

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 12:44
gönderen Mehmet Kasım
2008 yılı içinde metro sistemlerinde olması muhtemel çalışmalar özetle şöyle :

1-Taksim-Şişhane arasının hizmete açılması

2-Otogar-Kirazlı Hattının test sürüşlerine başlaması

3-Edirnekapı-Cevizlibağ bağlantısının tamamlanması

4-Haliç Metro Geçişi Köprü İnşaatına başlanması

5-Yenikapı Metro İstasyonu İnşaatına başlanması

6-Aksaray-Yenikapı arasında elektromekanik işlere başlanması

7-Başakşehir Metrosunun tünel kazılarının sene sonuna kadar % 80 tamamlanması

8-Kadıköy-Kozyatağı arasının sene sonuna kadar tünel kazılarının tamamlanması.

9-İhale kararı bekleyen 5 metro projesinden 2'sine başlanması

10-4.Levent-Maslak arasında elektromekanik işlerinin başlaması

11-Maslak-Hacıosman arasında kaba inşaatın başlaması

Re: Metro 2008 Gündemi

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 14:00
gönderen Esat
1-Taksim-Şişhane arasının hizmete açılması

2-Otogar-Kirazlı Hattının test sürüşlerine başlaması

3-Edirnekapı-Cevizlibağ bağlantısının tamamlanması

4-Haliç Metro Geçişi Köprü İnşaatına başlanması

5-Yenikapı Metro İstasyonu İnşaatına başlanması

6-Aksaray-Yenikapı arasında elektromekanik işlere başlanması

7-Başakşehir Metrosunun tünel kazılarının sene sonuna kadar % 80 tamamlanması

8-Kadıköy-Kozyatağı arasının sene sonuna kadar tünel kazılarının tamamlanması.

9-İhale kararı bekleyen 5 metro projesinden 2'sine başlanması

10-4.Levent-Maslak arasında elektromekanik işlerinin başlaması

11-Maslak-Hacıosman arasında kaba inşaatın başlaması
1, 3, 5 ve 9 bence biraz zor görünüyor, ama bakalım hayırlısı

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 15:37
gönderen Mehmet Kasım
Taksim-Şişhaneyi özellikle 1 numaraya yazdım.Çünkü çalışmalar devam ediyor.Ve önünde engel yok.1.5 kmlik mesafenin raylarını döşemek , ince işleri yapmak zor olmasa gerek.Metronun Şişhane-4.Levent arasında nasıl çalışacağı sefer prosedürü bile hazırlanmış.2008 kesin deniyor.İçeriden top secret bilgiler bunlar.

3 numara ise 2.5 kmlik hat.Ama zor olduğuna katılıyorum.Hedef 2008 ama gerçekleşmesi ? ....

Gönderilme zamanı: 21 Kas Çrş, 2007 16:02
gönderen Esat
Benimde bildiğim kadarı ile Şişhane nin açılması ve çalıştırılması ile ilgili çalışmalar var, ama bu Taksim-Şişhane arası ring çalıştırılması ve Taksim istasyonunda 4.Levent gibi tek peron çalıştırılması ise bu bir çözüm değil biliyorsun, benim bildiğim kadarı ile burada problem yazılım ile alakalı yani Taksim-Şişhane arası otomasyon sistemi ve tren işletim sistemi için vereceğiniz para Taksim-Yenikapı arası vereceğini para ile aynı yani bir istasyon için değermi sence? daha sonra yine bir para ödeyeceksin geri kalanı için, tabi bu bir duyum doğru olmayabilir, ama mantıklı bir ERP ci olarak sende az çok bilirsin bu işleri :)

Gönderilme zamanı: 23 Kas Cum, 2007 17:15
gönderen Mehmet Kasım
Maliyet açısından baktığımızda haklı olduğun taraflar var.Tek bir istasyon için sistemin yazılımını tümden entegre etmek maliyet gerektirebilir.Ama yazılım açısında imkansız değil.

Gönderilme zamanı: 23 Kas Cum, 2007 17:21
gönderen Esat
Maliyet açısından baktığımızda haklı olduğun taraflar var.Tek bir istasyon için sistemin yazılımını tümden entegre etmek maliyet gerektirebilir.Ama yazılım açısında imkansız değil.
Umarım bu sefer işletmen yazılımda Taksim-Darüşşafaka ile birlikte Taksim-Seyrantepe, sonrasında Şişhane-Darüşşafaka ve Şişhane-Seyrantepe ve en nihayetinde Yenikapı-Darüşşafaka/Yenikapı-Seyrantepe gibi farklı varyasyonları yürütebilecek bir yazılım yapılır, şu anda Seyrantepe nin durumunu bilemiyorum açıkçası ama yine ring gibi çalıştırılacaksa pek iyi değil bence, bu şekilde tek yol üzerinde iki ayrı koldan gelen iki ayrı metro hattı çalıştırma şansımız olabilir, bu teknik olarak mümkün dünya da pek çok yerde uygulaması da var, belki verdiğim örnekler çok lokal bir yer ama Seyrantepe den neden hat devam etmesin ki? Bana sorarsanız Beşiktaş üzerinden gelecek Şişli-Kağıthane güzergahı direkt olarak Seyrantepe den bile uzatılabilir ama görünen o ki Seyrantepe istasyonuda katlı olarak planlanmamış ve bu şekilde de inşaa edilmiyor :(

Seyrantepe-Kağıthane-Kazlıçeşme Et&

Gönderilme zamanı: 23 Kas Cum, 2007 17:44
gönderen Mehmet Kasım
Seyrantepe den neden hat devam etmesin ki? :(
Bu konuda etüd çalışması yapılan SEYRANTEPE-KAZLIÇEŞME proje önerisi var.İBB bunun üzerinde çalışıyor.Analiz yapıyor.Seyrantepeden Kağıthaneye doğru.


Bu arada Seyrantepe için 2009 tarihinden bahsediliyor.

Ekstaralar

Gönderilme zamanı: 24 Kas Cmt, 2007 13:09
gönderen Mehmet Kasım
2008 Metro gündemine Marmaray çalışmalarını da eklemek lazım.

1-Boğazın dibine yerleştirilmesi gereken batırma tüplerin tamamının batırılması.

2-Ayrılıkçeşme-Üsküdar arasının tünellerinin tamamlanması.

Birde haritalaştırırsak olayı şöyle 2008 DE NELER OLACAK DİYE ;

Resim

Gönderilme zamanı: 24 Kas Cmt, 2007 14:43
gönderen Esat
Harita için teşekkürler Mehmet Kasım, özellikle Aksaray-Yenikapı bağlantısı çok önemli, konum itibari ile İDO iskelesine uzak olsa da bir ara çözüm ile bu konunun aşılması gerektiğini düşünüyorum, aslında her modern metro sisteminde olduğu gibi burada bir yeraltı çarşı geçidi ile sorun çözülebilirdi, hatta Aksaray meydan projesi kapsamında yıkılacak olan yeraltı çarşısı esnafı buraya taşınabilirdi, ne kadar yaşanabilir alanlar oluşturabilirsek bu çevredeki pislikleri de bu metro yolcu tünellerin o kadar uzak tutabiliriz, böylece yolcularda metrodan hiç dışarı çıkmadan İDO iskelesine varabilirlerdi ama sanırım yine bu olay düşünülmedi ya da teknik bir problem var.

Buradaki en büyük teknik problem tabii ki yerden çıkan çanak çömlek, hatta bir kaç tanede kanlı canlı etli dinozor :)))))) anladınız siz onu :lol:

Gönderilme zamanı: 26 Kas Pzt, 2007 15:57
gönderen Mehmet Kasım
Arkeolojik kazılar artık metronun önünde engel teşkil etmez.Kaba bir kazı yapılır , röleveleri çıkarılır olur biter.Anıtlar Kurulu üyelerinin çoğunluğu eski İBB danışmanı bürokratlarından oluşuyor.Rahatlıkla istediği kararı aldırabiliyor belediye.Daha da uzatırlarsa kurul üyelerinin listesi Çankaya ya gider olur biter.

Bu kadar basit.........

Eskiden di o istediği borazanı öttürmek.

Yenikapı İstasyonu'da 2008 başlarında inşaatı başlar.

METRO KIZILELMA : 29 EKİM 2008

Gönderilme zamanı: 29 Kas Prş, 2007 12:13
gönderen Mehmet Kasım
http://www.cnnturk.com/HABER/haber_deta ... rID=407419
Alıntı :

"2 raylı sistem daha açılacak"

Topbaş, inşaatı süren Bağcılar-İkitelli Metro Hattı ( y.n: Bağcılar-Otogar demek istemiştir ) ile 4'üncü Levent-Ayazağa Hattı'nı cumhuriyetin 85'inci kuruluş yıl dönümü olan 29 Ekim 2008 tarihinde açmayı planladıklarını bildirdi.

Kadir Topbaş, Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu raylı sistem hattının 700 milyon euro olan dış kredi finansmanını bulduklarını, yakında bu hattın da ihalesini yapacaklarını sözlerine ekledi.

Gönderilme zamanı: 13 Ara Prş, 2007 09:19
gönderen Mehmet Kasım
Resim